Alpine A390 Electric Crossover

MCW 84

Asfaltkampioen
Alpine-A390-1_watermark.webp


Alpine-A390-5_watermark.webp


Alpine-A390-8_watermark.webp


Alpine-A390-10_watermark.webp


Alpine-A390-13_watermark.webp


Alpine-A390-16_watermark.webp


 
Ben erg benieuwd naar deze "fastback". Ziet er op deze spionagefoto's veelbelovend uit.

Op 11 oktober wordt het doek van de A390 Beta getrokken. Als die net zoveel op het seriemodel lijkt als de A290 op de A290 Beta, weten we dan hoe die er uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
Schijnbaar de enige manier om te overleven voor een merk, van een lichtgewicht gooi en smijtwerk auto naar een obese plompe SUV…
 
Doet mij een beetje denken aan de Spyker D8. Lage SUV-''coupe'' gebaseerd op het ontwerp van een sportauto.
 
Soort Lotus Eletre 2.0. Hup kerenwaarden eruit, marktawareness gecreëerd door iets wat dicht bij de kenwaarden ligt. En nu hup, monnies maken met een topzwaar ding wat heeeel ver van de kernwaarden ligt. Zo doorzichtig. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: 944
Tja, zie het als Porsche. De ICE Macans en Cayennes brengen/brachten (nog) voldoende geld binnen om de leuke 911-snoepjes te blijven maken. IVM de Eletre, ik heb geen idee van de verkopen wereldwijd maar frequent zie je ze hier toch niet rijden en in de analyses die RutgerDC maakt van de verkopen bij jullie is het toch ook maar een bummer.
Ben erg benieuwd naar de eerste rijtests van de A390.
 
Die Skoda is aardig, beter dan de VW ID4/5, maar de Alpine A390 maakt gehakt van de VAG-, Stellantis- en Volvo-producten. BMW, Polestar en Kia kunnen de borst nat maken. Mits de prijs voldoende scherp is.
 
De eerste test :


Conclusie: Het is onmogelijk om in deze specifieke situatie een algemeen oordeel te vellen over de Alpine A390. De Franse Sport Fastback blijkt bij weinig grip en ondanks zijn geschatte gewicht van bijna 1.900 kg al uiterst efficiënt (vooral met 21 inch wielen) en onmiskenbaar lichter om te rijden dan andere elektrische voertuigen die bijna twee ton wegen. Wat dit laatste punt betreft is de connectie met de A110 geslaagd, ook al zullen liefhebbers van slippen de eenvoud in gebruik van de kleine coupé betreuren: de meer "kunstmatige" acties van de drie motoren compliceren de ervaring en de herhaalbaarheid van vloeiende drifts een beetje. Nog te bevestigen op droge wegen, waar de Alpine A390 het nu al opneemt tegen de Porsche Macan...

Alpine-A390-prototype-essai-DR-12-bis_8.jpg

Alpine-A390-prototype-essai-DR-17_1.jpg
Alpine-A390-prototype-essai-DR-18_1.jpg
Alpine-A390-prototype-essai-DR-28_2.jpg


bron: largus.fr
 
Terug
Bovenaan