Alfa Romeo Tonale Concept

Wulp

Net ingestapt
d3a0ad40-alfa-romeo-tonale-suv-1.jpg

419da33a-127378441_alfaromeotonaleunveiledback.jpg.2788cffad7a2411702b0d7336f86cf70.jpg

Info: https://www.carscoops.com/2019/03/alfa-romeo-tonale-seems-to-be-the-name-of-their-geneva-debut-possibly-a-compact-suv/

Deze ziet er een stuk eleganter uit dan zijn sedan en SUV broers, die ik toch aardig plomp vind overkomen

Gelukkig! Ze kunnen toch nog steeds mooie auto's ontwerpen bij Alfa. :LOL: Als ze dit design nu ook toepassen bij de Giulia en de Stelvio, dan zijn er nog meer blije gezichten denk ik. (y)

Dit is inderdaad een erg fraaie concept, veel mooier dan de Stelvio. Ik vrees dan ook dat de productieversie wel een beetje afgeleukt wordt om in de schaduw te kunnen staan. Of wordt dit een model boven de Stelvio?

D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen zei:
Of wordt dit een model boven de Stelvio?

Ik heb begrepen dat de Giulietta wordt opgevolgd door een crossover, het lijkt me logisch dat dit dan een voorbode daarvan is?

Mmm, op deze vage plaatjes nog wat lastig om er echt wat van te kunnen vinden... maar het is niet positief dat ik eerst dacht dat ik naar een oude conceptcar zat te kijken.

Zojuist onthuld: live video: https://www.motor1.com/news/307963/fca-livestream-geneva-show-2019/

Sanoma zei:
maar het is niet positief dat ik eerst dacht dat ik naar een oude conceptcar zat te kijken.

Zoiets voel ik er ook bij, maar op zich vind ik het niet per se negatief. De Tonale oogt gewoon strak en zonder poespas met een gemeen ogend front met meer Alfa-DNA wat mij betreft dan de bravere neuzen van de Giulia en Stelvio. De auto zou zijn basis delen met de Fiat 500X, Jeep Renegade en Compass - ik vermoed dat het formaat meer van Compass-formaat is (C-segment), zo niet nog een stukje groter.

Er zitten duidelijk verwijzingen naar vroegere modellen (SZ) en concepts (Duettanta) in het ontwerp van de voorzijde. Maar wat een plaatje. Een pak minder zwaar dan de Stelvio.
Ook het interieur is mooie vormgegeven en op en top Alfa Romeo. Laat ons hopen dat er niet teveel aan deze wagen moet wijzigen om hem in productie te nemen.

Ik vind hem ook fraai. Stijlvol en weer met Italiaanse flair, iets wat ik bij de lompe Giulia en Stelvio mis, waarbij hun enorme koplampen ook nog eens lelijk zijn. Vernieuwend is ie zeker niet want het is eigenlijk een beetje vanalles wat wat ze al eens hebben ontworpen maar ik zie dat als iets positiefs

Ik vind 'm gaaf (y) Een Giulia of Stelvio vind ik niet lelijk, maar dit oogt toch een tandje strakker. Hopelijk wijzigt er niet te veel als deze in productie gaat.

Schitterend ontwerp. Dit is de eerste Suv die bij mij begerigheid opwekt. Mooi hoe Alfa verwijzingen naar oude modellen in het design heeft verwerkt.

Wat een waanzinnig mooie auto! Als het systeemvermogen 240pk is, zoals bij de Compass, heb je een zeer moderne aandrijflijn met de net nieuwe firefly motoren in combinatie met de elektromotor.

f919e556-alfa-romeo-tonale-21.jpg

0e9c3c1a-alfa-romeo-tonale-19.jpg

502a05cb-alfa-romeo-tonale-27.jpg

f31074c5-alfa-romeo-tonale-11.jpg

9b73565c-alfa-romeo-tonale-10.jpg

Jammer van het kleurverschil, zag het elders ook al

703cf9c0-alfa-romeo-tonale-37.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/03/alfa-romeo-enters-premium-compact-suv-fray-with-tonale-concept/

Zeer goed naar Mazda gekeken (of is het omgekeerd?)

502a05cb-alfa-romeo-tonale-27.jpg

576806b5-mazda-cx-30-unveiled-geneva-10.jpg

En zo gaat alles steeds meer op mekaar lijken... :(

Foie Gras zei:
Brilletje nodig? Buiten de kleur zijn er geen overeenkomsten.

Jij niet natuurlijk, maar wat had ik anders verwacht...
identiek afhellende voorspatborden,
oplopend 3e zijraampje,
zwarte spatborden doorgetrokken onder de deuren,
analoge daklijn...

Zou verder nogal jammer zijn mochten er geen verschillen meer zijn tussen een emotievolle Italiaan en een saaie Jap (stereotypes)

Terug
Bovenaan