En hoe wil je koeling, aerodynamica, sensoren etc etc zo testen?
De roosters en sensoren zijn toch niet afgeplakt?

alfa-romeo-stelvio-2025-offizielle-bilder-der-wintererprobung.jpg
 
Laatste geruchten: De nieuwe Alfa Romeo Stelvio komt pas over 3 jaar en zijn uiterlijk zal grondig wijzigen.

Vertaling uit het Italiaans, artikel uit Auto Everyeye :
De afgelopen uren hebben we geruchten verzameld die een flinke vertraging voor de nieuwe generatie van de SUV bevestigen en die in lijn liggen met de talrijke geruchten die de afgelopen weken de ronde deden .

Ook al is het nog niet officieel, de Nieuwe Stelvio, oorspronkelijk gepland voor 2025, zal pas in 2028 op de markt komen , dus na de Nieuwe Giulia, die volgend jaar uitkomt, en na de Nieuwe Tonale , die in plaats daarvan gepland staat voor 2027.

Maar er is meer, want de nieuwe Stelvio zal er niet uitzien zoals op de foto's die de afgelopen weken circuleerden. Na de patenten van april ondergaat de auto ook op esthetisch vlak veranderingen , en dat is wederom belangrijk nieuws dat we hebben verzameld.

Ook om deze reden zal de nieuwe Stelvio pas lang na de aanvankelijk vastgestelde deadline worden uitgebracht en het doel is om de nieuwe Giulia, de nieuwe Tonale en vervolgens de nieuwe Stelvio achter elkaar te lanceren, tussen 2026 en 2028 .

De sedan wordt dus de voorloper van het drietal en zou in essentie esthetisch trouw moeten blijven aan de versie die al enige tijd geleden aan insiders werd getoond. De belangrijkste reden voor de vertraging blijft de noodzaak om alle verschillende versies van de nieuwe Stelvio tegelijk te lanceren, dus zowel thermisch, elektrisch als hybride.

Het is waarschijnlijk (of beter gezegd, misschien moet het waarschijnlijke worden verwijderd) dat deze beslissing ook werd genomen na het afscheid van Carlos Tavares en nadat zijn richtlijnen feitelijk waren vervallen, wat leidde tot een nieuwe koers die pas in deze uren met Filosa is ingezet.

Op dit punt zal dus alles wat tot nu toe is getoond, worden herzien , met de vormen van de Nieuwe Stelvio die niet langer de vormen zullen zijn die werden ontdekt na de rit in de sneeuw van enkele weken geleden.
 
ja want waarom zou je ook nu een nieuwe SUV in de showroom willen hebben? Een sedan is dan een veel handiger keuze als je geen verkopen wilt hebben.
 
Wat een onzin inderdaad… bij een normale OEM kan je in drie jaar tijd een nieuw model ontwikkelen, of op zn minst grondig vernieuwen. Alfa laat het gewoon lopen en wacht drie jaar. Gelukkig doen ze het al zo goed :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Bij Alfa is het plan momenteel concreet: elk jaar een nieuw model tot 2030."
"De Stelvio, Giulia en E-SUV zitten al in de ontwikkelingsfase. (De Stelvio wordt in Juni zelfs al voorgesteld)"


Alle argumenten dat Alfa in het verleden modellen uitstelden werden, en dus het merk daarin geen beste naam hebben, werden door jou niet fijn ontvangen en je liet zelfs posts verwijderen. Nu laten ze gewoon weer precies(!!!) hetzelfde zien. Een excuses is wel op zijn plaats :)
 
En daarom was er al wel een Stelvio, Tonale en Junior in het gamma? Naast alle andere modellen die wel bij het merk passen zoals de Guilia, en ... Oh wacht...
 
De Giulia wordt waarschijnlijk een crossover of een grancoupe en schijnt erg mooi te zijn geworden. Laat maar komen, als EV en eventueel later ook als PHEV. Maar ga gewoon starten met de productie. Plus geen fratsen, maar wel mooie interieurs en mooie kleuren en veel keus. Bijvoorbeeld Polestar heeft al 5 jaar de 2. Daar moet je als Alfa Romeo toch een perfecte Giulia EV tegenover kunnen stellen? Of een Giulia EV als concurrent voor de i4, straks de i3, iX2, iX1 of in eigen huis de E-408. Heb ik het nog niet over wat saaie gedrochten uit de USA of China. È semplice!
 
Eerst met de ice en hybride modellen, dan de ev voor kleinere markten als Nederland en Noorwegen.. dat ev first nekt ze juist keer op keer.
 
Want Alfa Romeo heeft al zoveel EV's op de markt gebracht?
Gewoon even kijken naar stalgenoot Fiat. De 500 en 600 EVs. Hier moest in allerhaast ook een ice motor in gelepeld worden. Of Jeep Avenger. Begon pas te verkopen toen er een benzineuitvoering was.
 
Ik zeg eerst met de EV-variant omdat die klaar is, of in ieder geval bijna. Dan door ontwikkelen met de hybride-variant, want ik mag toch hopen dat er geen ICE-variant meer komt? Dat is zelfmoord richting 2030 en net zo onzinnig als in 2017 de handbak voor de Giulia. Niemand wil die nog.
 
Vreemde redenering. Vrijwel elke merk blijft inzetten op ICE omdat alleen EV's niet voor genoeg verkopen zorgt. Juist wat er werd gezegd over bv de 500.
 
Ev is voorlopig alleen voor europa.en die markt lijkt enorm af te koelen. dus ja, een ice lijkt mij een goede investering willen ze u erhaupy verkopen realiseren
 
Dat verhaal over dat de tragere switch naar EV de reden is voor uitstel is natuurlijk gewoon een PR-strategie, gezien de auto staat op een platform dat voor meerdere aandrijflijnen geschikt is. Jammer dat mensen in dat verhaal meegaan hier.
Tegen 2028 is 800 volt ook helemaal geen aankoopargument meer, maar simpelweg de norm. Benzineauto's zullen er in de tussentijd ook fiscaal niet aantrekkelijker op worden. Lijkt verkooptechnisch weer een moeilijk verhaal te worden. Alfa schiet zichzelf echt in de voet met deze slechte bedrijfsvoering.
 
Het gaat ongeacht het land om een krimpende doelgroep. Een merk dat toekomst wil investeert in techniek met lange termijn-toekomst.

De huidige Stelvio en met name Giulia vind ik één van de mooiste auto's in hun klasse, maar technisch zijn ze totaal achterhaald. Hoe zonde zou het zijn als dit bij de aanstaande modellen ook zo is?
 
Huh? Er stonden hier gewoon inhoudelijke berichten over een Alfa-Romeo onthulling…
 
Het gaat ongeacht het land om een krimpende doelgroep. Een merk dat toekomst wil investeert in techniek met lange termijn-toekomst.

De huidige Stelvio en met name Giulia vind ik één van de mooiste auto's in hun klasse, maar technisch zijn ze totaal achterhaald. Hoe zonde zou het zijn als dit bij de aanstaande modellen ook zo is?
Een aanstaand model met V6 motor zou ik niet achterhaald noemen. De autowereld is al saai genoeg met al die EVs
 
Je kunt het saai noemen, of er persoonlijk niet van houden, maar dat is geen argument. EV's zijn de toekomst, of eigenlijk al het heden. Een model 'vers' met V6 introduceren is een perfect recept voor een falende auto.
 
Inderdaad, de Model 3 is niet voor niets een doorslaand succes.
Als je de BMW M3 bedoelt, dat is geen auto die over een paar jaar geïntroduceerd wordt. De iM3 wel, die volledig elektrisch is :)
 
Een nieuwe dag, een nieuwe theorie. Volgens automoto.it zou Alfa de Audi weg volgen: een apart platform voor de EV. Concreet zou er voor de EV het STLA large platform gebruikt worden en voor ICE het Georgio platform.

De laatste geruchten over de nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio lijken bevestigd te worden: in de fabriek in Cassino wordt naar verluidt gewerkt aan de verdere ontwikkeling van de huidige productielijn op basis van het Giorgio-platform, met als doel hybride versies van zowel de Giulia als de Stelvio te introduceren, aangevuld met esthetische en technologische updates. Op het testfront zijn al drie volledig gecamoufleerde prototypes gespot, qua formaat vergelijkbaar met de Giulia, wat mogelijk wijst op een restyling van de Arese sedan, die door velen wordt beschouwd als een van de mooiste ter wereld, maar momenteel kampt met dalende verkoopcijfers.

Aanvankelijk spraken de berichten over een hybridisatie van het STLA Large-platform, met de introductie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio tussen 2027 en 2028 in zowel elektrische als hybride versies. Een meer "brug"-strategie is echter niet uitgesloten: de huidige generaties restylen met componenten die zijn afgeleid van de Maserati Grecale en de invoering van een 2,0-liter MHEV-hybridemotor , volgens een vergelijkbare aanpak als die van de Tonale.
 
"Bij Alfa is het plan momenteel concreet: elk jaar een nieuw model tot 2030."
"De Stelvio, Giulia en E-SUV zitten al in de ontwikkelingsfase. (De Stelvio wordt in Juni zelfs al voorgesteld)"


Zo te lezen zijn er dus weer valse beloftes gedaan en plannen gewijzigd zoals tig keer is gebeurd. Geen beste beurt van Stellantis. Zeker aangezien Alfa nog één kans zou krijgen.
 
Geen valse beloftes

"concreet: elk jaar een nieuw model tot 2030" < klopt dus niet

In 2022 zou ook een nieuwe Giulietta, GTV, 8C en E-segment SUV komen. Dus alle verhalen zijn met een korreltje zout te nemen tot tegendeel bewezen is.
 
Laatst bewerkt:
"concreet: elk jaar een nieuw model tot 2030" < klopt dus niet

In 2022 zou ook een nieuwe Giulietta, GTV en E-segment SUV komen. Dus alle verhalen zijn met een korreltje zout te nemen tot tegendeel bewezen is.
Een nieuwe Giulietta in 2022? Waar heb je dat gelezen?
 
Giulietta MCA (mid-cycle action) bedoel ik. In 2020 was het over en uit voor de Giulietta dus die belofte kwam ook niet uit.
 
Geruchten over verschillende platforms kunnen in de prullenbak, de ICE zal immers een plug-in moeten worden om qua uitstoot bij te blijven met concurrenten. Dat Georgio-platform is niet geschikt voor significante elektrificatie, anders was er nu al wel een Giulia of Stelvio plug-in. Je begint geen nieuw hoofdstuk met het recyclen van verouderde techniek.

De potentie is er wel bij Alfa. De media was vrij unaniem enthousiast over de Junior Veloce, terwijl dat platform in de basis alleen maar saaie auto's heeft.
Maar ja, aan het eind van de dag staat er ook een merk dat niet in staat is om een auto binnen de geplande termijn te lanceren. Niet uniek (Q6/Macan, EX90, ID2), wel zwak. Het marktaandeel van Alfa is al droevig en ze gooien hiermee alleen maar hun eigen glazen in.
 
Dat Georgio-platform is niet geschikt voor significante elektrificatie, anders was er nu al wel een Giulia of Stelvio plug-in. Je begint geen nieuw hoofdstuk met het recyclen van verouderde techniek.
Niet geschikt voor significante elektrificatie? Op welk platform denk je dat de Maserati Grecale Folgore, de GranTurismo en GranCabrio Folgore staan? Die zijn 100 procent elektrisch...
 
Ik zie het inderdaad, mijn fout. In dat geval is het gebruik van dat platform zo'n gek idee nog niet. Als dat betekent dat Alfa met achterwielaangedreven Stelvio's en Giulia's kan komen op 800V, kunnen dat best interessante auto's worden. Maar dan moeten ze wel komen.
 
Dat de Stelvio later komt lijkt mij eigenlijk meer uitstel van executie. Kijken of de markt de komende twee jaar wat aantrekt. En zo niet, dan de stekker eruit. Nu investeren in een moeilijke markt is wellicht niet zo zinvol.
 
Omdat die normalerwijs door Premium-fabrikanten wordt gedomineerd.
 
Terug
Bovenaan