Alfa Romeo Giulia (952)

Ik zie de vergelijking met dat Audi-interieur ook niet. Het Alfa-interieur is wellicht niet zeer origineel, maar het ziet er modern uit en het straalt klasse uit; prima.

Wel jammer van dat stuur. Rommelig met 6-7 verschillende soorten materialen. Dan liever het A3-stuur op het plaatje eronder.

R W D zei:
P. Klieder zei:
Qua lay-out/opzet lijkt het op Audi en ook op Mazda vind ik.

Als er één merk is waarvan ik niets herken in deze Alfa dan is het wel Audi. En Mazda? Leuke auto zo'n Mazda 6, maar origineel allerminst. Heeft dus ook weinig gemeen met deze Alfa.

Volgens Klieder zijn alle wagens kopieën van Audi, niet direct relevante informatie dus zijn opinie.

alfa-romeo-giulia-interior.jpg

Ik vind dit allesbehalve stijlvol en allesbehalve rustgevend.
Maar dat is wellicht ook de bedoeling.

Toch maar even afwachten hoe de zilvergrijze leaseversie op 16" winterbanden er uitziet, zowel buitenuit als binnenin. Pas dan is het plaatje realistisch want de kans dat we dit topmodel ooit in de lage landen zullen spotten is miniem.

Alfa-Giulia-1.jpg

Ik vind dit erg stijlvol en rustgevend.
BRG zei:
Toch maar even afwachten hoe de zilvergrijze leaseversie op 16" winterbanden er uitziet

Ik ken weinig wagens die er zo stralend uitzien (ook geen Audi's ;) ), vooral niet op zwarte stalen velgen zonder plastic doppen.

En deze impressie vind ik veelbelovend: licht hout, met matte of satijn glanzende afwerking.:
X38ClcE.jpg

Toaal onrealistisch inderdaad - wat is het? - 5x zoveel verkopen en dan met duurdere Alfa's. Mensen zijn blij omdat het zo lang wachten was op een nieuwe Alfa. Maar het is simpelweg niet de headturner die de 156 wel was in 1997. Dus na een jaar na uitbrengen van de hele serie zal de nieuwigheid er snel van af zijn.

straatos zei:
Toaal onrealistisch inderdaad - wat is het? - 5x zoveel verkopen en dan met duurdere Alfa's. Mensen zijn blij omdat het zo lang wachten was op een nieuwe Alfa. Maar het is simpelweg niet de headturner die de 156 wel was in 1997. Dus na een jaar na uitbrengen van de hele serie zal de nieuwigheid er snel van af zijn.

Beetje voorbarig lijkt me. Alfa Romeo heeft al heel lang niets nieuws meer gemaakt dat je iets regelmatiger dan een 4C of 8C op de openbare weg kunt zien. Als er straks Giulia's rond gaan rijden denk ik echt wel dat die op zullen vallen.
Bovendien zal Alfa Romeo iedere zes maanden een nieuw model gaan uitbrengen, en ook goedkopere modellen. Ik ben met je eens dat het plan ambitieus is, maar totaal onrealistisch zou ik het zeker niet noemen. Alfa Romeo heeft wel vaker curieuze toppen en dalen gekend.

iDS zei:
Ik vind dit erg stijlvol en rustgevend.

Ik word juist erg onrustig van het dashboard. Lelijk vind ik hem niet, maar ik kan er geen duidelijke lijn in ontdekken. Het is een vleugje Ferrari, een vleugje Alfa en dat gecombineerd met onrustige vormen, die naar rechts toe afzakken, alsof het dashboard aan de rechterkant gesmolten is.

Dat de raamlijn van de Giulia vaak vergeleken wordt met die van een BMW 3-serie, of Seat Leon I, ligt puur aan de raamspijltjes in de achterste zijruiten. Zonder die spijltjes, zie je dezelfde lijnen als die van de Giulietta, 159 of 156. Een Alfa hoort geen spijltjes achter te hebben. Dan maar kortere achterportieren of een grotere wielbasis.

In de jaren '80 en '90 wisten ze niet beter. Maar bij de latere Alfa's, sinds de 156 en 146 is het toch een herkenbaar handelskenmerk geworden. Zet een raamspijltje in een een 156 of 146, en dan worden dat ook ineens inwisselbare standaardontwerpen.
Althans, zo zie ik het. Misschien zijn er mensen die raamspijltjes niet eens zien. Maar met de opmerkingen over de nieuwe Giulia denk ik dat dat toch heel erg meespeelt.

Ik vind dat een juist geplaatste stijl in de achterportieren zorgt voor een krachtige uitstraling. En bij de Giulia is ie juist geplaatst (y)

En of ie het goed gaat doen? Alles valt of staat met kwaliteit en prijsstelling.
Als het de beloofde fantastisch rijdende auto is en de prijs is niet te hoog dan zullen er velen vallen voor deze burger-Maserati

Erg mooi interieur, maar dit lijkt me wel een topversie dus hoe het in de meer gangbare modellen gaat tonen is nog even afwachten.

Over dat interieurverschil tussen 3 en 5 serie BMW, de instap 3 serie heeft een paar dingen die echt niet kunnen. Zoals een grijze plastic baan van links naar rechts. Ik vond het zo lelijk dat ik voor 239 euro aluminium inleglijsten heb laten plaatsen, afgewerkt met pianolak. Maar eigenlijk triest dat dat nodig is. Verder is het klepje over de bekerhouders erg onhandig, ik begreep dat het met de facelift verdwenen is. Het ontwerp van het 3 serie dash vind ik dan weer wel erg mooi, en het is vooral erg ergonomisch. Je vraagt je weleens af hoe ze al die functies weten te verstoppen op een manier waarop ze toch zó te vinden zijn.

Bimmert zei:
(...) een paar dingen die echt niet kunnen. Zoals een grijze plastic baan van links naar rechts. Ik vond het zo lelijk dat ik voor 239 euro aluminium inleglijsten heb laten plaatsen, afgewerkt met pianolak.

Zou dat niet precies de bedoeling van de fabrikant zijn? ;)

Yellow Cab zei:
Bimmert zei:
(...) een paar dingen die echt niet kunnen. Zoals een grijze plastic baan van links naar rechts. Ik vond het zo lelijk dat ik voor 239 euro aluminium inleglijsten heb laten plaatsen, afgewerkt met pianolak.

Zou dat niet precies de bedoeling van de fabrikant zijn? ;)

En dan nog, bij een auto als de 3 serie hoort dat gewoon in orde te zijn.

Ik vind in de 3 vooral het plastic rondom de 'pook' storend, en daar is helaas geen paneeltje voor leverbaar.

lol de bumpers en skirts lopen echt te ver naar beneden. Niet in verhouding, zeker niet met die wielen. De MiTo ziet er altijd al uit als een opgeblazen kikker en ik had juist wat chiquers en strakkers verwacht maar al die rondingen, bollingen en lompe lijnen maakt hem wat raar. Ik denk dat ik hem liever in normale uitvoeringen zie

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, maar vergeet niet dat dit het topmodel is. De M3 van Alfa Romeo. Als 'ie met de snelheid van het licht voorbij komt sjezen op een circuit dan ziet het er al een heel stuk anders uit. Maar ik deel je gevoel en kijk steeds meer uit naar de basisuitvoering!

I know maar de M3 vind ik wel in verhouding, ondanks dat ik de huidige 3-serie niet eens mooi vind. Deze voorbumper en gehele neus vind ik gewoon te dik, te breed en te bol. Bijna een karikatuur

Rob0032 zei:
(...) maar vergeet niet dat dit het topmodel is. De M3 van Alfa Romeo.

Toch vind ik dat ergens nog niet logisch, eerst je topmodel presenteren. Om die M3 nog maar eens aan te halen: die werd later gepresenteerd dan de gewone 3-serie. Dan is zo'n extreem gelijnd model niet zo'n punt: de mensen zijn al gewend aan de lijnen van het gewone model.

Bij de Alfa gaat het net andersom, en vallen de meningen een beetje in tweeën uiteen. Er zijn mensen die dit helemaal geweldig vinden, en voor hen valt de basistrim straks misschien tegen. En er zijn mensen die de Giulia niks vinden door z'n uitbundige styling, maar hoe gaan die de basisversie waarderen..?

Yellow Cab zei:
Rob0032 zei:
(...) maar vergeet niet dat dit het topmodel is. De M3 van Alfa Romeo.

Toch vind ik dat ergens nog niet logisch, eerst je topmodel presenteren. Om die M3 nog maar eens aan te halen: die werd later gepresenteerd dan de gewone 3-serie. Dan is zo'n extreem gelijnd model niet zo'n punt: de mensen zijn al gewend aan de lijnen van het gewone model.

Bij de Alfa gaat het net andersom, en vallen de meningen een beetje in tweeën uiteen. Er zijn mensen die dit helemaal geweldig vinden, en voor hen valt de basistrim straks misschien tegen. En er zijn mensen die de Giulia niks vinden door z'n uitbundige styling, maar hoe gaan die de basisversie waarderen..?

Heel logisch is dat inderdaad niet, hoewel je hetzelfde zag bij de Lexus RC. Bovendien, sinds wanneer doen Italiaanse fabrikanten iets op een logische manier? :D

Ik ben altijd een echte Alfa fan geweest; de laatste jaren door het hebben van leaseauto's geen Alfa rijder meer, maar ik heb er gewoon nog altijd een zwak voor.
Toch ben ik nog niet uit de Giulia....Ik vind de dikke versie op foto's nog niet overtuigend. Alleen de RWD gaat het voor mij niet doen....
Dus maar wachten op de auto in real life en misschien is de belijning van de goedkopere modellen iets minder onrustig....

Hij doet 7m43s over een rondje op de Nurburgring.
Daarmee is hij even snel als een Porsche 911 GT3 RS (996) en komt op een gedeelde 29ste plek.

Zie de top 130:
2r4tl6s.jpg

Mocht ook wel. Ze hebben jaaaaren kunnen kijken naar de merken die niet lui waren en wel ontwikkelden...

Dat je als merk een hele lange tijd hebt gehad om een snelle sedan te maken. Niet bijzonder in mijn optiek.

P. Klieder zei:
Dat je als merk een hele lange tijd hebt gehad om een snelle sedan te maken. Niet bijzonder in mijn optiek.

Dat hebben de andere gerenommeerde merken net zo goed. Sterker, na lange afwezigheid is deze Giulia in een keer sneller op dit circuit dan de concurrenten.
Niet dat ik zelf veel belang hecht aan die paar seconden verschil, maar je argument waarom je het niet bijzonder vindt, vind ik niet bepaald sterk.

Alfa-Romeo-Giulia-012-1024x682.jpg

Waar moet hier trouwens de kentekenplaat komen.? De bumper is nogal gewelfd en er zitten aan 2 kanten rondjes in voor sleepogen (?).
Kan hooguit een kleine plaat worden.
Het wordt trouwens eens tijd dat Alfa rekening houdt met het feit dat er bijna overal een kentekenplaat op de voorkant moet.
Nu krijg je krijg je steeds weer zo'n lelijke a-symmetrische toestand bij een Alfa.

der Magistrat zei:
P. Klieder zei:

Dat hebben de andere gerenommeerde merken net zo goed. Sterker, na lange afwezigheid is deze Giulia in een keer sneller op dit circuit dan de concurrenten.
Niet dat ik zelf veel belang hecht aan die paar seconden verschil, maar je argument waarom je het niet bijzonder vindt, vind ik niet bepaald sterk.

Klopt, en deze opmerking:
P. Klieder zei:
Mocht ook wel. Ze hebben jaaaaren kunnen kijken naar de merken die niet lui waren en wel ontwikkelden...

maakt het er niet beter op: alsof Alfa Romeo gewoon heeft zitten afwachten en toen ze er zin in hadden maar weer eens aan het ontwerpen is geslagen.

Gewoon geen budget voor zo'n ontwikkeling is natuurlijk de oorzaak, wegens beperkte verkoop in verhouding met de merken die wél doorgaan met ontwikkelen en desondanks door een fabrikant met een klein budget op achterstand worden gezet.
EEn sterke prestatie, lijkt me. Niet iets om zomaar weg te lachen (al sluit ik me aan bij der Magistrat: "Niet dat ik zelf veel belang hecht aan die paar seconden verschil" ).

Ze hebben jaren gewacht, een paar pre-productiemodellen getoond maar ze zijn er nog steeds mee aan het testen. Dat ding is niet eens klaar. Wanneer schijnt ie op de markt te komen..?

iDS zei:
Gewoon geen budget voor zo'n ontwikkeling is natuurlijk de oorzaak, wegens beperkte verkoop in verhouding met de merken die wél doorgaan met ontwikkelen en desondanks door een fabrikant met een klein budget op achterstand worden gezet.
EEn sterke prestatie, lijkt me. Niet iets om zomaar weg te lachen (al sluit ik me aan bij der Magistrat: "Niet dat ik zelf veel belang hecht aan die paar seconden verschil" ).

Het is toch volledig aan Alfa zelf dat ze geen budget hadden? Het is toch hun eigen schuld dat er niks verkocht werd/is in de afgelopen jaren? Er zijn nogal wat fouten gemaakt daar. Shame on Alfa.

P. Klieder zei:
iDS zei:

Het is toch volledig aan Alfa zelf dat ze geen budget hadden? Het is toch hun eigen schuld dat er niks verkocht werd/is in de afgelopen jaren? Er zijn nogal wat fouten gemaakt daar. Shame on Alfa.

Nee, dat bepaald (even kort door de bocht) Sergio Marchionne, Fiat/Chrysler's CEO. :)

Bijvoorbeeld:
Marchionne Gives North America Priority Over Europe for Alfa Romeo's Future Plans

Wheel Critic zei:
https://www.car24news.com/wp-content/uploads/2015/06/Alfa-Romeo-Giulia-012-1024x682.jpg
Waar moet hier trouwens de kentekenplaat komen.? De bumper is nogal gewelfd en er zitten aan 2 kanten rondjes in voor sleepogen (?).
Kan hooguit een kleine plaat worden.
Het wordt trouwens eens tijd dat Alfa rekening houdt met het feit dat er bijna overal een kentekenplaat op de voorkant moet.
Nu krijg je krijg je steeds weer zo'n lelijke a-symmetrische toestand bij een Alfa.

Waarom zou je allebei de sleepogen nodig hebben dan? En ik vind zo'n asymmetrische plaatsing niet lelijk hoor. Een Alfa Romeo hoort in mijn ogen niet perfect en logisch te zijn, dat is een deel van z'n charme. Gewoon lekker anders. (y)

Dit krijg je overigens als je 'm in het midden van een 156 gaat hangen. Ook niet heel mooi vind ik.

20305595684_1df6f6e156_c.jpg

Het kàn wel, de kentekenplaat in het midden. Zonder dat daarbij de uitstraling wegvalt. Kijk:

oversteer_1391081c.jpg

alfa-sz-001.jpg

Alfa%20Romeo%20Junior%20Z%20(4).jpg

;)

En dan vergeet je nog de modernste (en in mijn ogen een van de mooiste, moderne Alfa's) volgens mij: de pre-facelift 166.

alfa-romeo-166-02.jpg

P. Klieder zei:

En zelfs dat heeft dus niks met luiheid van doen.
Met deze auto (en zijn prestatie op de Ring) levert Alfa Romeo gewoon een mooie prestatie, die waard is van gehonoreerd te worden, maar wie durft er nog zonder schaamrood op zijn wangen aan de buren vertellen dat hij geen Audi, BMW of Mercedes rijdt :)

De Giulia (Giullietta eigenljik, maar ongeveer hetzelfde:
ar%20giulietta.jpg

De 6C SS:
Alfa-Romeo-6C-2500-SS-coupe.jpg

Het kan best met de plaat uit het midden. Net als dat sommige auto's (LaRo Disco) aan de achterkant de plaat niet in het midden hebben. Asymmetrie geeft het design een scherper randje (om de term karakter niet te gebruiken). Ik snap ook dat er mensen zijn die het niet mooi vinden, maar als dat het enige is aan de auto dat ze niet goed vinden, dan moet het wel een superauto zijn.

Ik heb hem gisteren een aantal keren voorbij zien en horen komen op de nordschleife tijdens de industry pool.
Hij klinkt wel lekker, veel beter als een M3/4.

Al was de nieuwe M4 GTS ook daar zijn testrondes aan het draaien en die klinkt ook stukken beter als de normale M4.

Alfa zou een tijd hebben gehaald van 7:42 op de nordschleife, of dat waar weet ik niet ivm de snelheidslimieten die op sommige plaatsen gelden.
maar anders is het een hele strakke tijd.

Verder snap ik nog steeds niet dat ze eerst met een performance model komen en niet eerst met de versies die voor de aantallen moeten gaan zorgen.

Video vergelijk tussen de Giulia QV en de BMW M4 GTS:

https://www.youtube.com/watch?v=OA1Kn_L4Yf8

Lekker belangrijk allemaal. Alfa moet gewoon een auto maken die in grote aantallen verkocht wordt. Dus gewone motoriseringen, diesels en rekening houdend met de fiscaliteit. Daarvoor is meer nodig dan een rondetijd op een circuit van één of ander krampachtig aangepast topmodel. De gemiddelde (lease)Alfa rijder is een (net afgestudeerde) starter en weet gemiddeld genomen weinig over auto's en kiest voor een imago-auto omdat hij/zij vindt dat hij/zij zelf zo onderscheidend zijn en dat bevestigd willen zien in de autokeuze. Belangrijker zijn dealernetwerk en het feit dat die auto op lease-lijstjes komt te staan. Kortom, met de auto alleen ben je er nog niet.

Ja, welke net-afgestudeerde rijdt er nou niet in een Alfa Romeo?!

FH126560 zei:
Lekker belangrijk allemaal. Alfa moet gewoon een auto maken die in grote aantallen verkocht wordt. Dus gewone motoriseringen, diesels en rekening houdend met de fiscaliteit. Daarvoor is meer nodig dan een rondetijd op een circuit van één of ander krampachtig aangepast topmodel. De gemiddelde (lease)Alfa rijder is een (net afgestudeerde) starter en weet gemiddeld genomen weinig over auto's en kiest voor een imago-auto omdat hij/zij vindt dat hij/zij zelf zo onderscheidend zijn en dat bevestigd willen zien in de autokeuze. Belangrijker zijn dealernetwerk en het feit dat die auto op lease-lijstjes komt te staan. Kortom, met de auto alleen ben je er nog niet.

Met alle respect maar dit is zowat de grootste onzin die ik de laatste 25 jaar over AR heb gelezen.
Laat Alfa Romeo maar échte liefhebberwagens maken, die ze dan liefst met winst kunnen verkopen.
Van het spul voor beginners en leasevoer waarover jij het hebt, is meer dan genoeg voorhanden.

Idealistische prietpraat. Er zijn te weinig liefhebbers. Dus Alfa moet een volumemodel maken om de boel overeind te houden. Anders gaan ze Lancia achterna. We leven in 2015, niet meer in 1970.

FH126560 zei:
Idealistische prietpraat. Er zijn te weinig liefhebbers. Dus Alfa moet een volumemodel maken om de boel overeind te houden. Anders gaan ze Lancia achterna. We leven in 2015, niet meer in 1970.

Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Met alleen liefhebbers in je klantenkring red je het niet.

Terug
Bovenaan