der Magistrat
Kilometervreter
Ik zie de vergelijking met dat Audi-interieur ook niet. Het Alfa-interieur is wellicht niet zeer origineel, maar het ziet er modern uit en het straalt klasse uit; prima.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
R W D zei:P. Klieder zei:Qua lay-out/opzet lijkt het op Audi en ook op Mazda vind ik.
Als er één merk is waarvan ik niets herken in deze Alfa dan is het wel Audi. En Mazda? Leuke auto zo'n Mazda 6, maar origineel allerminst. Heeft dus ook weinig gemeen met deze Alfa.
BRG zei:Toch maar even afwachten hoe de zilvergrijze leaseversie op 16" winterbanden er uitziet
straatos zei:Toaal onrealistisch inderdaad - wat is het? - 5x zoveel verkopen en dan met duurdere Alfa's. Mensen zijn blij omdat het zo lang wachten was op een nieuwe Alfa. Maar het is simpelweg niet de headturner die de 156 wel was in 1997. Dus na een jaar na uitbrengen van de hele serie zal de nieuwigheid er snel van af zijn.
iDS zei:Ik vind dit erg stijlvol en rustgevend.
Bimmert zei:(...) een paar dingen die echt niet kunnen. Zoals een grijze plastic baan van links naar rechts. Ik vond het zo lelijk dat ik voor 239 euro aluminium inleglijsten heb laten plaatsen, afgewerkt met pianolak.
Yellow Cab zei:Bimmert zei:(...) een paar dingen die echt niet kunnen. Zoals een grijze plastic baan van links naar rechts. Ik vond het zo lelijk dat ik voor 239 euro aluminium inleglijsten heb laten plaatsen, afgewerkt met pianolak.
Zou dat niet precies de bedoeling van de fabrikant zijn?![]()
R W D zei:Ik vind in de 3 vooral het plastic rondom de 'pook' storend, en daar is helaas geen paneeltje voor leverbaar.
Rob0032 zei:(...) maar vergeet niet dat dit het topmodel is. De M3 van Alfa Romeo.
Yellow Cab zei:Rob0032 zei:(...) maar vergeet niet dat dit het topmodel is. De M3 van Alfa Romeo.
Toch vind ik dat ergens nog niet logisch, eerst je topmodel presenteren. Om die M3 nog maar eens aan te halen: die werd later gepresenteerd dan de gewone 3-serie. Dan is zo'n extreem gelijnd model niet zo'n punt: de mensen zijn al gewend aan de lijnen van het gewone model.
Bij de Alfa gaat het net andersom, en vallen de meningen een beetje in tweeën uiteen. Er zijn mensen die dit helemaal geweldig vinden, en voor hen valt de basistrim straks misschien tegen. En er zijn mensen die de Giulia niks vinden door z'n uitbundige styling, maar hoe gaan die de basisversie waarderen..?
P. Klieder zei:Mocht ook wel. Ze hebben jaaaaren kunnen kijken naar de merken die niet lui waren en wel ontwikkelden...
P. Klieder zei:Dat je als merk een hele lange tijd hebt gehad om een snelle sedan te maken. Niet bijzonder in mijn optiek.
Wheel Critic zei:Kan hooguit een kleine plaat worden.
der Magistrat zei:P. Klieder zei:Dat je als merk een hele lange tijd hebt gehad om een snelle sedan te maken. Niet bijzonder in mijn optiek.
Dat hebben de andere gerenommeerde merken net zo goed. Sterker, na lange afwezigheid is deze Giulia in een keer sneller op dit circuit dan de concurrenten.
Niet dat ik zelf veel belang hecht aan die paar seconden verschil, maar je argument waarom je het niet bijzonder vindt, vind ik niet bepaald sterk.
P. Klieder zei:Mocht ook wel. Ze hebben jaaaaren kunnen kijken naar de merken die niet lui waren en wel ontwikkelden...
iDS zei:Gewoon geen budget voor zo'n ontwikkeling is natuurlijk de oorzaak, wegens beperkte verkoop in verhouding met de merken die wél doorgaan met ontwikkelen en desondanks door een fabrikant met een klein budget op achterstand worden gezet.
EEn sterke prestatie, lijkt me. Niet iets om zomaar weg te lachen (al sluit ik me aan bij der Magistrat: "Niet dat ik zelf veel belang hecht aan die paar seconden verschil" ).
P. Klieder zei:iDS zei:Gewoon geen budget voor zo'n ontwikkeling is natuurlijk de oorzaak, wegens beperkte verkoop in verhouding met de merken die wél doorgaan met ontwikkelen en desondanks door een fabrikant met een klein budget op achterstand worden gezet.
EEn sterke prestatie, lijkt me. Niet iets om zomaar weg te lachen (al sluit ik me aan bij der Magistrat: "Niet dat ik zelf veel belang hecht aan die paar seconden verschil" ).
Het is toch volledig aan Alfa zelf dat ze geen budget hadden? Het is toch hun eigen schuld dat er niks verkocht werd/is in de afgelopen jaren? Er zijn nogal wat fouten gemaakt daar. Shame on Alfa.
Wheel Critic zei:https://www.car24news.com/wp-content/uploads/2015/06/Alfa-Romeo-Giulia-012-1024x682.jpg
Waar moet hier trouwens de kentekenplaat komen.? De bumper is nogal gewelfd en er zitten aan 2 kanten rondjes in voor sleepogen (?).
Kan hooguit een kleine plaat worden.
Het wordt trouwens eens tijd dat Alfa rekening houdt met het feit dat er bijna overal een kentekenplaat op de voorkant moet.
Nu krijg je krijg je steeds weer zo'n lelijke a-symmetrische toestand bij een Alfa.
P. Klieder zei:Het is toch volledig aan Alfa zelf dat ze geen budget hadden? Het is toch hun eigen schuld dat er niks verkocht werd/is in de afgelopen jaren? Er zijn nogal wat fouten gemaakt daar. Shame on Alfa.
FH126560 zei:Lekker belangrijk allemaal. Alfa moet gewoon een auto maken die in grote aantallen verkocht wordt. Dus gewone motoriseringen, diesels en rekening houdend met de fiscaliteit. Daarvoor is meer nodig dan een rondetijd op een circuit van één of ander krampachtig aangepast topmodel. De gemiddelde (lease)Alfa rijder is een (net afgestudeerde) starter en weet gemiddeld genomen weinig over auto's en kiest voor een imago-auto omdat hij/zij vindt dat hij/zij zelf zo onderscheidend zijn en dat bevestigd willen zien in de autokeuze. Belangrijker zijn dealernetwerk en het feit dat die auto op lease-lijstjes komt te staan. Kortom, met de auto alleen ben je er nog niet.
FH126560 zei:Idealistische prietpraat. Er zijn te weinig liefhebbers. Dus Alfa moet een volumemodel maken om de boel overeind te houden. Anders gaan ze Lancia achterna. We leven in 2015, niet meer in 1970.