Alfa / Mazda / Volvo????? Ik kan niet kiezen!!!!

Rally Fr34k

Net ingestapt
Beste autokenners,

Begin dit jaar is het weer tijd voor een nieuwe auto voor mij!
Ik rij op dit moment een alfa 147 met 1.9 jtd motor.

De auto rijdt nog prima, maar ik ben toe aan iets nieuws. Ik heb een budget van 15.000 euro bij elkaar gespaard.

Mijn eisen zijn:
- Vleugje sportiviteit
- Diesel (want 30k per jaar)
- Luxe (zoals stoelverwarming, perkeersensoren, CC etc.)
- Relatief betrouwbaar

Mijn shortlist is als volgt:
- Mazda 3 (heb gelezen dat de 2.2 diesel niet geweldig te boek staat)
- Volvo v40
- Alfa Romeo Giulietta (betrouwbaarheid?)

Qua uiterlijk staat de giulietta bij mij op één, mazda op twee en volvo op drie.
Maar omdat ik elke dag best een eind moet rijden wil ik ook een betrouwbare auto. Weet niet of de alfa dit tegenwoordig is?

Ik zou graag wat informatie en tips willen voordat ik mijn definitieve keuze ga maken deze zomer.

Alvast bedankt voor jullie input, ik ben benieuwd!
Groeten van Kees

Je schrijft diesel, want 30.000 km/jaar. Ik zou me daar toch nog maar eens goed in verdiepen, want het omslagpunt komt steeds hoger te liggen.
Het ziet er naar uit met de huidige regering dat diesels in de nabije toekomst nog sterker belast gaan worden als overige aandrijvingen.
Daarnaast kan vooral de afschrijving ook nog wel eens erg gaan tegenvallen, ik denk dat je over een aantal jaren je dieseltje aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.

Gewoon lekker voor zo'n Giulietta gaan, zou ik zeggen. Ik geloof dat die JTD's not steeds erg goed zijn.

ScaniaV8 zei:
Je schrijft diesel, want 30.000 km/jaar. Ik zou me daar toch nog maar eens goed in verdiepen, want het omslagpunt komt steeds hoger te liggen.
Het ziet er naar uit met de huidige regering dat diesels in de nabije toekomst nog sterker belast gaan worden als overige aandrijvingen.
Daarnaast kan vooral de afschrijving ook nog wel eens erg gaan tegenvallen, ik denk dat je over een aantal jaren je dieseltje aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.

Eer Euro 6 diesels in de ban gaan zijn we echt wel een tijdje verder. Maar fijn dat door paniekzaaiers zoals jij die diesels lekker betaalbaar in aanschaf worden. :D

als je een guillietta neemt pak dan zeker de 1.6 met 120pk of een 2.0l en laat de automaat maar staan. de handgeschakelde zijn betrouwbaarder.

Anwb occasion test
Zijn weinig veel voorkomende problemen met de Alfa, dus ja als je dat de mooiste vind dan koop je er toch gewoon 1. Het ligt er aan hoe lang je er mee wilt doen, maar als je er 5 jaar mee doet dan is hij met zo'n 150dkm extra redelijk afgeschreven, je moet alleen de extra kosten voor lief nemen.

De Alfa Giuiletta staat bekend als een fijne en betrouwbare auto, die heel veel auto biedt voor het geld. De JTD dieselmotoren in deze auto zijn gewoon hele goede en plezierige motoren.

Ik zou dus zeker de nummer 1 van je lijstje de Alfa Giulietta aanraden, het blijft nog steeds een bijzonder fraaie auto. Volg dus gewoon je hart.

ak2 zei:
De Alfa Giuiletta staat bekend als een fijne en betrouwbare auto, die heel veel auto biedt voor het geld. De JTD dieselmotoren in deze auto zijn gewoon hele goede en plezierige motoren.

Ik zou dus zeker de nummer 1 van je lijstje de Alfa Giulietta aanraden, het blijft nog steeds een bijzonder fraaie auto. Volg dus gewoon je hart.

Ben wel van plan hem minimaal vijf jaar te gaan rijden. Hoop dat de alfa dan nog steeds zo goed is.

De huidige Mazda3 is net zo mooi. Maar zou dan toch voor de benzinemotor gaan

MattCurlew zei:
De huidige Mazda3 is net zo mooi. Maar zou dan toch voor de benzinemotor gaan

Eens!

Toch is een diesel zoals de JTDm zeer fel en rijdt wat mij betreft op de snelweg lekkerder.

Wij rijden al 10 jaar mazda, nooit iets geks gehad! Naar volle tevredenheid nog 1 gekocht. Dat is een verschil met de Renault Scenic van 11 jaar geleden!

500 E zei:
Ja, ik ben dan wel geen moderator meer maar ik heb het toch verwijderd;-)

Geen moderator meer? Volgens je profiel nog wel. Of is dat een blijvend privilege om met die tekst mensen af te schrikken om aardig te doen tegen je? ;)

Terug
Bovenaan