Tessa 9010516
Net ingestapt
Onlangs heb ik mijn auto Opel Corsa uit 2020 voor een 'kleine' beurt gebracht bij een BOVAG garage, zij belden mij toen op met het verhaal dat er een aircoservice uitgevoerd moest worden, want dat was langer dan 2 jaar geleden. Ik heb zelf weinig verstand van auto's en ben hier in mee gegaan. Vervolgens wordt het warmer weer en zet ik de airco aan, deze werkt niet. Ik ben teruggegaan naar de garage en zij hebben geconstateerd dat er bij het vullen het ventilatiedopje is afgebroken, waardoor het is gaan lekken. Dit hebben ze toen kosteloos gerepareerd.
Ik heb mijn auto opgehaald en 1,5 week later deed mijn airco het weer niet. Ik ben toen weer teruggegaan met mijn auto, ze hebben hier weer naar gekeken en toen geconstateerd dat er een compressor achter het dashboard kapot is en dat mij dit ongeveer 1400 euro gaat kosten.
Ik heb de auto weer opgehaald en naar een andere garage gebracht (vakgarage van een bekende, die wat verder wegzit) voor een second opinion. Deze 2e garage heeft er ook naar gekeken en geconstateerd dat er inderdaad een compressor achter het dashboard kapot is en het lijkt hun sterk dat dit komt door normaal gebruik van de auto, omdat het direct achter het dashboard zit kan het niet door steenslag komen. Naar alle waarschijnlijkheid is de aircoservice niet goed uitgevoerd en heeft het één van de compressors achter het dashboard opgeblazen. Ik wil de 1e garage sowieso nog een keer bellen om dit met ze door te spreken, maar ik vraag me af wat mijn rechten en wellicht kansen zijn in deze.
Alvast bedankt.
Ik heb mijn auto opgehaald en 1,5 week later deed mijn airco het weer niet. Ik ben toen weer teruggegaan met mijn auto, ze hebben hier weer naar gekeken en toen geconstateerd dat er een compressor achter het dashboard kapot is en dat mij dit ongeveer 1400 euro gaat kosten.
Ik heb de auto weer opgehaald en naar een andere garage gebracht (vakgarage van een bekende, die wat verder wegzit) voor een second opinion. Deze 2e garage heeft er ook naar gekeken en geconstateerd dat er inderdaad een compressor achter het dashboard kapot is en het lijkt hun sterk dat dit komt door normaal gebruik van de auto, omdat het direct achter het dashboard zit kan het niet door steenslag komen. Naar alle waarschijnlijkheid is de aircoservice niet goed uitgevoerd en heeft het één van de compressors achter het dashboard opgeblazen. Ik wil de 1e garage sowieso nog een keer bellen om dit met ze door te spreken, maar ik vraag me af wat mijn rechten en wellicht kansen zijn in deze.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: