AI fotowedstrijd #47: Help Jaguar uit de brand! Kom en stem!

1. Zadelsnuiver - Het model, de hele setting, gewoon WAUW!
2. Zonder BMW met Skoda - Zou volgend jaar niet misstaan tussen al het moois op Landgoed Mariënwaerdt!
3. Harry Cabrio - Restomods, ik hou ervan! Jammer van het schermpje, maar ik zou best een rondje mee willen.

Woensdagavond 20:00 uur, tijd voor het OER!

Niseko
Gemini-Generated-Image-tbpemttbpemttbpe.png

Jay DoubleYou
IMG-0445.png

Pink Panther
IMG-8688.png

JL86
9-E666792-63-EC-4-D4-C-A9-D7-7-F90-B31-F468-B.png

D E N N I S
Copilot-20250913-222535.png

Zadelsnuiver
unnamed-243.png

Harry Cabrio
IERweEs.jpeg

Zonder BMW met Skoda
temp-Image51-HFM1.avif

Gullwing
JkinhHS.png

RONR
E8-F9-C7-EF-8-EF2-47-ED-B1-B5-35-F4-C15-C6-B20.png

2CV lover
jaguar-2-PK.png

Roadracer
Copilot-20250916-134701.png

Guus Leferink
XJS.png

Stemmen kan tot vrijdag 19 september, 20:00 uur.

Iedereen veel succes en bedankt voor het meespelen (y)

Lastige keuze deze week. Veel moois, doe snel iemand te kort.
Niseko prachtig gelijnd, maar wel echt retro.
Jay DoubleYou beetje een vermomde Maserati?
JL86 die had ik heel graag in een zij of achteraanzicht gezien. Volgens mij echte EV verhoudingen en toch mooi.
D E N N I S helaas erg donker, lastig te beoordelen, lijkt wel gaaf.
Zadelsnuiver heel fraai!
Harry Cabrio dit gaat Jaguar niet helpen, hoe fraai ook
Zonder BMW met Skoda Prachtig Retro, maar ook een beetje de Wiesmann revival
Gullwing heel mooi, beetje mijn insteek maar iets behoudender
RONR zeer geslaagde retro auto, maar zal naast cashcow moeten bestaan
2CV lover de minste uit je reeks tot nu toe.
Roadracer ik vind hem nu al bedaagd
Guus Leferink zie niet in hoe Jaguar hier geld mee kan maken

Punten:
1e Zadelsnuiver
2e JL86
3e Gullwing

Je maakt een zeer terecht punt, maar met die - nou ja - sloep die ze nu voorstellen komt het zeker niet goed - wij van de AI wedstrijd doen tenminste ons best om iets van de merkwaarden van Jaguar in stand te houden!
Het is een merk dat mij als kind deed dromen - ik heb er nog maar 2x zelf in gereden XKR Convertible (365 PK, wow) en een S-Type 2.7D. Die laatste vond ik wat minder, want roken dat ie deed :ROFLMAO:

Helaas deze week te weinig tijd en inspiratie gehad om mee te doen. De inzendingen waren weer van een zeer hoog niveau!
Mijn top 3:

1. JL86
2. Zadelsnuiver
3. Pink Panther (jouw commentaar slaat de plank trouwens volledig... RAAK! Oftewel de spijker op zijn kop. Vooral bij de inzending van Zonder BMW met Skoda: ik zag er ook direct een Wiesmann in!

Laatst bewerkt:
Nou, inderdaad! Wie die vierkante kindertekeningen heeft goedgekeurd…
De laatste reeks Jaguars vond ik net wel mooi. De XE is bloedmooi, maar verkocht niet. Omdat de motoren van bijvoorbeeld BMW een lagere CO2 uitstoot hadden? Wie zal het zeggen...
verder een aantal onbegrijpbare beslissingen:
- het schrappen van de F type
- het niet uitbrengen van de XJ, ook al was de ontwikkeling bijna afgerond.
- het niet updaten van de I-pace.
Maar we dwalen af...

De laatste reeks Jaguars vond ik net wel mooi. De XE is bloedmooi, maar verkocht niet. Omdat de motoren van bijvoorbeeld BMW een lagere CO2 uitstoot hadden? Wie zal het zeggen...
Geen idee. Voorheen zou ik ook standaard 3-serie hebben gezegd in dat segment, nu zou het toch Jaguar XE of Maserati Ghibli worden als ik mocht kiezen.

Misschien komen ze wel met een ev killer die iedereen wil hebben.
Maar het lijkt juist dat niemand nog echt een ev wil hebben, alleen het goedkopere en middensegment, daaronder wil iedereen een goedkope picanto benzine, en daarboven gewoon een v8

verder een aantal onbegrijpbare beslissingen:
- het schrappen van de F type
België is uiteraard de wereld niet, maar BMW is hier al 4 of 5 jaar het meest verkochte merk, dus geen onbelangrijke markt. Wij zijn met 35% minder inwoners dan jullie; toch wordt hier jaarlijks een pak meer nieuwe auto’s verkocht. En BMWs zijn toch niet bepaald goedkope auto’s.
Je ziet ze dan ook met bosjes, quasi allen X-modellen en… Tourings. Zeer weinig klassieke sedans. JAG had van de Mondeo een stijlvolle station gemaakt dus ze kunnen het wel. Idem en weinig competitieve diesels bij de lancering (nu is die brandstof niet meer zo relevant, maar goed) voor de Giulia.

F-Type is en blijft voor mij een koppendraaier, en dan dat geluid / gehuil. Hoe ze dat door de homologatie hebben gekregen is me een raadsel.

Beste allen, het is inderdaad zonde dat t merk niet eerder heeft geïnvesteerd of kunnen investeren om relevant te blijven. Hoewel ik ook wel van mening ben dat de type 00 -en dan met name de campagne eromheen- best 'moeilijk' is, ben ik toch heel benieuwd naar de auto die nu ontwikkeld wordt. Ze moeten toch iets en proberen nu een vrij radicale aanpak. De oude liefhebbers en liefhebbers van de klassieke lijn, zijn niet in staat het merk overeind te houden.

Maar even on-topic: in de wedstrijd van deze week komen wat mij betreft de limieten van ai wel duidelijk naar voren: vooral veel plaatjes (mijne inclusief) op basis van bestaande modellen. Ai kijkt vooral naar referentiebeelden die al bestaan en wij proberen er met onze prompts iets van te maken. Maar écht creatief of vernieuwend wordt het niet... en als je echt wat moeilijks vraagt, is het resultaat teleurstellend... En daarmee wil ik zeker niet onaardig doen over de inzendingen! Deze zijn -binnen de limieten- echt goed!

Nog een vraagje: hoe lukt het een aantal van jullie (en ook in het andere ai-topic) verschillende standpunten/foto's te maken van één en dezelfde auto? Bij mij klopt het vaak allemaal net niet als ik vraag "maak een vooraangezicht van de auto die je net hebt getoond van de achterkant" of iets dergelijks....

Alvast bedankt voor het delen van een tip m.b.t. het laatste (y) :)

Laatst bewerkt:
13 inzendingen deze week, 15 stemmers.

Dit is de uitslag :

WIEENGINEPNTN1STE2DE3DESTEMMEN
ZadelsnuiverGemini205218
Pink PantherGemini173328
NisekoGemini142327
Zonder BMWGemini82103
Harry CabrioGemini82024
Jay WCoPilot60224
RONRChatGPT60224
JL86-51102
DENNISCoPilot20101
RoadracerCoPilot20022
GullwingGemini10011
2CV LoverGemini10011
Guus Leferink-00000

Proficiat met je winst Zadelsnuiver!
Veel succes met het organiseren van wedstrijd 48 & fijn WE iedereen, hier in Vlaanderen is het BBQ weer vanavond, ook al korten de dagen razendsnel!

Na RONR is Zadelsnuiver pas de 2de die 2x na elkaar wint trouwens.

Hey weer gewonnen! Dat had ik werlijk gezegd niet verwacht :D

Ik ga even nadenken over een nieuwe wedstrijd en zet 'm later vanavond online.

Iedereen bedankt voor het meedoen en Niseko ook bedankt voor het tellen natuurlijk (y)

Terug
Bovenaan