A
Anoniem
Guest
Ik wilde even graag mijn ervaring delen over het maken van een afspraak online via Bosch Car Service: dit heb ik ongeveer een maand geleden namelijk gedaan. En in eerste instantie zou je zeggen, lekker makkelijk en transparant. Dat was tenminste wat ik dacht, aangezien je direct een prijs krijgt te zien en de werkzaamheden die ze uitvoeren. Appeltje eitje zou je denken? Tot je bij de uitvoerende Bosch garagehouder komt: dat zijn soms van die ouderwetse bedrijven die het online afspraken systeem totaal niet omarmen en je als klant daarom maar proberen te belazeren 
Althans dat is mijn gevoel: want ik had netjes onderhoud volgens het boekje geboekt, waarbij de olie ververst zou worden en oliefilter vervangen zou worden. Prijs was € 65 totaal en dat is natuurlijk harstikke scherp, maar er gaat immers maar ook 3 liter olie in mijn auto. Gekke vond ik dan vervolgens, dat bij navragen bleek dat ze enkel de olie ververst hadden en niet de oliefilter: iets wat naar mijn mening geen normale gang van zaken is en daardoor is mijn vertrouwen in de betreffende Bosch Garage totaal weg. Ze hebben de oliefilter gelukkig achteraf alsnog vervangen: alleen voor mijn gevoel zou het ook kunnen zijn dat ze de auto enkel verzet hebben en een kaartje ingevuld hebben en mij een paar uur later terug gebeld hebben.
De Bosch Garage wijst met het vingert naar de Bosch Car Service en dat ze zogenaamd de afspraak gegevens niet in konden zien: maar ik geloof dit persoonlijk niet en denk dat ze zelf wellicht de verkeerde prijs in het systeem hebben ingevuld en vervolgens geconfronteerd worden, met het feit dat er echt mensen een afspraak online inplannen. Want zelfs ruim een maand later kon ik nog steeds voor € 65 een onderhoudsbeurt boeken.... hoezo een verkeerde prijs dan...
Ik heb er een beetje een nare nasmaak aan na gehouden: reden om naar de betreffende Bosch Garage te gaan, is eigenlijk omdat ik graag de lokale economie steun en de betreffende garage als goed bekend staat. Maar bij dit soort fratsen ga ik nog liever naar de dealer, ookal noemen sommige het ook wel de stealer. Want de Bosch Garage beweerde dat de beurt normaal € 140 zou kosten... waarom zou ik dan bij hem langs gaan? De dealer doet het voor € 168 en geeft dan ook nog gratis wegenwacht erbij, met als voorwaarde dat ik wel jaarlijks op tijd terug moet komen voor de beurt.
Naar mijn gevoel omarmen bepaalde garages gewoon geen transparant online afspraken systeem en doen ze gewoon aan natte vinger werk, want een beurtje kun je bijna overal voor rond de € 100 laten doen. Dus € 65 is nog niet zo gek vind ik voor een kleine auto. Maja dit is zo'n garage die geen potten kijkers willen: je geeft je auto om 8 uur in de morgen af en in de middag mag je hem ophalen, erbij blijven mag niet. Dus je kunt niet zien dat ze de werkzaamheden echt uitvoeren: boekje was immers ook niet ingevuld en zodoende vertelde ze dus, dat ze niet de oliefilter vervangen hadden.
Als troost heb ik wel gelukkig een Bosch Wasmachine gewonnen: alleen die is ook al weer twee weken onderweg
Ohja daar klaag ik dan ook niet over, dat vind ik uiteindelijk een mooi goedmakertje. Maar ik overweeg serieus om de volgende keer gewoon naar MacOil in Dusseldorf te rijden, want het enige wat ik niet zelf kan doen is juist de oliewissel. Alleen dan heb ik helaas mijn onderhoudsboekje maar half afgestempeld 
Althans dat is mijn gevoel: want ik had netjes onderhoud volgens het boekje geboekt, waarbij de olie ververst zou worden en oliefilter vervangen zou worden. Prijs was € 65 totaal en dat is natuurlijk harstikke scherp, maar er gaat immers maar ook 3 liter olie in mijn auto. Gekke vond ik dan vervolgens, dat bij navragen bleek dat ze enkel de olie ververst hadden en niet de oliefilter: iets wat naar mijn mening geen normale gang van zaken is en daardoor is mijn vertrouwen in de betreffende Bosch Garage totaal weg. Ze hebben de oliefilter gelukkig achteraf alsnog vervangen: alleen voor mijn gevoel zou het ook kunnen zijn dat ze de auto enkel verzet hebben en een kaartje ingevuld hebben en mij een paar uur later terug gebeld hebben.
De Bosch Garage wijst met het vingert naar de Bosch Car Service en dat ze zogenaamd de afspraak gegevens niet in konden zien: maar ik geloof dit persoonlijk niet en denk dat ze zelf wellicht de verkeerde prijs in het systeem hebben ingevuld en vervolgens geconfronteerd worden, met het feit dat er echt mensen een afspraak online inplannen. Want zelfs ruim een maand later kon ik nog steeds voor € 65 een onderhoudsbeurt boeken.... hoezo een verkeerde prijs dan...

Ik heb er een beetje een nare nasmaak aan na gehouden: reden om naar de betreffende Bosch Garage te gaan, is eigenlijk omdat ik graag de lokale economie steun en de betreffende garage als goed bekend staat. Maar bij dit soort fratsen ga ik nog liever naar de dealer, ookal noemen sommige het ook wel de stealer. Want de Bosch Garage beweerde dat de beurt normaal € 140 zou kosten... waarom zou ik dan bij hem langs gaan? De dealer doet het voor € 168 en geeft dan ook nog gratis wegenwacht erbij, met als voorwaarde dat ik wel jaarlijks op tijd terug moet komen voor de beurt.
Naar mijn gevoel omarmen bepaalde garages gewoon geen transparant online afspraken systeem en doen ze gewoon aan natte vinger werk, want een beurtje kun je bijna overal voor rond de € 100 laten doen. Dus € 65 is nog niet zo gek vind ik voor een kleine auto. Maja dit is zo'n garage die geen potten kijkers willen: je geeft je auto om 8 uur in de morgen af en in de middag mag je hem ophalen, erbij blijven mag niet. Dus je kunt niet zien dat ze de werkzaamheden echt uitvoeren: boekje was immers ook niet ingevuld en zodoende vertelde ze dus, dat ze niet de oliefilter vervangen hadden.
Als troost heb ik wel gelukkig een Bosch Wasmachine gewonnen: alleen die is ook al weer twee weken onderweg