af en toe slippend/piepend geluid

Guest
Hallo daar,
Als ik door het dorp rij ca 30 km per uur hoor ik af en toe een soort piepend geluid onder de motor kap
vandaan komen.

Hetzelfde als een v-riem die niet goed is toch is het de v-riem niet na een grondige check +een klein beetje wd 40 erop
het is niet hard (zacht juist )maar wel aanwezig ntuurlijk hebben we wel eens meer een rammelend of piepend geluid.
Maar toch....

Als jij wd40 op de multiriem hebt gedaan, vind ik het niet raar dat hij slipt.
Het kan echt ontzettend veel zijn. Er is zo niets van te zeggen. Iets meer informatie zou handig zijn. Waar komt het ongeveer vandaan, enz.

Wd40 op de multiriem gedaan en het piept nog steeds? Probeer dan je distributieriem even goed in te spuiten, die zal het dan wel zijn...

GTR-R34 zei:
Als jij wd40 op de multiriem hebt gedaan, vind ik het niet raar dat hij slipt.
Het kan echt ontzettend veel zijn. Er is zo niets van te zeggen. Iets meer informatie zou handig zijn. Waar komt het ongeveer vandaan, enz.

Ik zie een hoop monteurs dat doen ter diagnose. Dat spul is zo weer weg op een draaiende riem. Als de piep kortstondig weg is, weet je dat het aan de riem ligt. Lach er dus maar om! Meer kantoorgeleerden dan praktijkgeleerden ;)

Het is dus niet de multiriem...

Remmen die aanlopen?
Gaat het geluid weg als je de rem in trapt?

In ieder geval onder de motor kap vandaan ,nee met de wd 40 bleef het ,eigenlijk een stjirpend geluid om de 3 seconden zon beetje(nee geen vogeltje)
Mijn Auto(kia soul) heeft een distrubitie ketting dus dat is het ook niet denk toch zelf een poelie of zo

Terug
Bovenaan