Advies voor een leek

Aurora 5598251

Net ingestapt
Hallo iedereen,

Ik ben aan het afrijden en ga binnenkort mijn eerste tweedehands auto kopen. Ik wil graag wel een mooie auto en ben verliefd op (de nieuwe versies van) Mercedes, Audi, BMW en Volvo. Ik ben misschien ook nog wel te porren voor sommige versies van Opel of een Ford Fiesta. Ook vind ik de Chrysler PT cruiser wel erg leuk.

Maar nu naar de kern, ik wil de maandlasten wel zo laag mogelijk houden zonder in een Nissan Micra of Ford Ka of andere, in mijn mening, lelijke auto terecht te komen.

Ik ben van plan best veel te rijden, ik ben een uitzendkracht en kom op veel verschillende locaties. Ik zal zo'n 5 dagen per week tussen de 60 en 80km rijden voor werk en in de vrije tijd ook veel tripjes willen maken boven de 100km.
1. Kan ik dit geval het best gaan voor een diesel of benzine auto?

Ook heb ik honden en wil ik een auto hebben waar 2 huskies comfortabel in kunnen vertoeven op bijv. de achterbank.
2. Welke auto is erg ruim, maar niet meteen erg zwaar en daarom duur in de wegenbelasting?

Tot slot, met alle info die ik jullie heb gegeven:
3. Welke tweedehandse handgeschakelde diesel auto komt dan qua maandlasten het best naar voren?

Ik ben zeer bereid om vragen te beantwoorden om een nog duidelijker plaatje te geven.

P.s. ik woon in provincie Groningen en hoorde al dat de wegenbelasting hier erg hoog ligt.

Alvast bedankt voor al jullie adviezen en inzichten!

Aurora

Volgens mij is de PT Cruiser best wel zwaar qua gewicht, en aangezien de wegenbelasting op basis van gewicht is weet ik niet of dat een verstandige keuze is.

en ben verliefd op (de nieuwe versies van) Mercedes, Audi, BMW en Volvo.
unquote
Dan ben ik inderdaad wel benieuwd naar je budget!

wat is je aanschaf budget en wat zijn de maandelijks beoogde lasten? zonder dat te weten wordt het lastig.

In paterswolde staat een mooie lancia delta ts koop. Kan ook nog zelf inparkeren

lancia Delta

Heeft een verschuifbare achterbank dus je honden krijgen genoeg ruimte.

0-7606b307-9c84-4b21-9de7-b7df99fa5135.jpg

Hier een video waarin die wordt vergeleken met de Mercedes a-klasse, snap de vergelijking niet helemaal want lijkt me meer een concurrent van de Mercedes b-klasse.

is er ook nog als diesel. Bij de Diesel de automaat laten staan en bij de benzine is er nog een fijne 6 traps automaat. De 6 bak handbak is de m32 bak die kent aandachtsproblemen.

ocasion video delta mercedes a-klasse

- Maar nu naar de kern, ik wil de maandlasten wel zo laag mogelijk houden
- en ben verliefd op (de nieuwe versies van) Mercedes, Audi, BMW en Volvo
- Ook heb ik honden en wil ik een auto hebben waar 2 huskies comfortabel in kunnen vertoeven op bijv. de achterbank.

Daar gaat hoe dan ook de schoen wringen.

Met een wat ruimte 'premium' auto heb je nieuw / jong gebruikt een behoorlijke afschrijving en aanschaf + nodige onderhoud. Met een ouder exemplaar heb je minder afschrijving maar nog meer onderhoud. Goedkoop word het nooit. Ben wel benieuwd wat je verwachtingen zijn qua onderhoud per jaar. (e belasting en verzekering). Tip is wel; ga voor exemplaren met simpele motoriseringen en weinig gekke opties wat voor kostbare problemen kan zorgen.

Als je 2 huskies op de achterbank wil hebben en je wil het echt bij de eerder genoemde merken blijven dan zit je snel aan een A6, E-klasse of 5-serie, (station).

Een Opel Vectra/Insignia / Ford Mondeo is kostentechnisch gezien natuurlijk wel wat aantrekkelijker.

k ben een uitzendkracht en kom op veel verschillende locaties.

Hoe baanzeker ben je? Ga je wat minder rijden door wisseling van werk (of helemaal geen werk) dan word zo'n diesel al snel een blok aan je been.

Als je er van uit gaat dat je 48 weken werkt, 5 dagen in de week, 70km per dag, dan zit je op iets van 16.000 km. Tel er nog wat weekend ritjes bij, dan zit je nog niet eens op 20.000 per jaar. Ik zou in dat geval voor een benzine gaan.

Bedankt voor je inzicht! Ik begon mij al af te vragen of de PT de moeite waard is. Hij ziet er leuk uit, maar lijkt inderdaad snel duur te worden ook in onderhoud.

Ik zie dat dit mij inderdaad door veel wordt gevraagd. Zelf kan ik niet meer opbrengen dan 3000 op het moment, maar ik hoop met wat hulp van een familielening dit om hoog te brengen naar 6000.

Haha, ja misschien is het wishful thinking, maar ik hoop al met al 6000 te hebben voor de aanschaf. Verder wil ik qua maandlasten liever niet boven de 300 uitkomen. Masr kan dit rekken naar 350 voor een hele mooie auto!

Ik reageer even op iedereen met deze vraag. De aanschaf hoop ik op 6000 te zetten en de maandlasten onder de 300 te houden, maar kan dit rekken maar 350.

Dank je, dat ziet er nog best leuk uit! In ieder geval erg ruim! De kleur vind ik wel wat saai, noem mij maar ijdel. :p Ik ga het zeker nader bekijken. Weet je de aanschafprijs en maadlasten ook zo?

Goedkoop word het nooit.

Als je 2 huskies op de achterbank wil hebben en je wil het echt bij de eerder genoemde merken blijven dan zit je snel aan een A6, E-klasse of 5-serie, (station).
Een Opel Vectra/Insignia / Ford Mondeo is kostentechnisch gezien natuurlijk wel wat aantrekkelijker.
- wat denk je dat ik kan krijgen voor 6000 aanschaf en max. 300 aan maandlasten?

Hoe baanzeker ben je? Ga je wat minder rijden door wisseling van werk (of helemaal geen werk) dan word zo'n diesel al snel een blok aan je been.
- goed punt! Maar ik hoop juist meer werk te krijgen met een auto en ook mijn vriend zal regelmatig in deze auto rijden. Hoeveel km zou ik moeten rijden jaarlijks om een diesel de moeite waard te maken?

Heel erg bedankt voor je inzichten zo ver!

Dit is erg goede suggestie! Dank je wel! En een mooie kleur ook! De aanschafprijs is zeer schappelijk. Ik ga deze zeker overwegen!

speedtouch zei:
Aurora 5598251 zei:
De kleur vind ik wel wat saai, noem mij maar ijdel. :p Ik ga het zeker nader bekijken. Weet je de aanschafprijs en maadlasten ook zo?
\\Over welke auto heb je het nu?

@aurora het is handiger als je opmerkingen quote of dat je @ op de persoon reageert of de auto of tip benoemt die wordt geplaatst

Ik denk dat de Chevorlet HHR iets te veel voor je wordt. de 2.4 lust een behoorlijke slok en de auto is nog zwaarder dan de PT Chruiser. Ik denk dat die +/- 220 euro in de 3 maand kost aan wegenbelasting.

quoten doe je door op reageren met quote te klikken

Met grote honden lijkt mij een grote stationcar handig. Zoals bijvootbeeld de Ford Mondeo. Of kleiner een Ford Focus, Renault Megane, Kia Ceed of iets dergelijks.

Renault Clio estate?
Heb zelf de 1.5DCI gehad.
Schijnt ook een heel betrouwbaar motorblok te zijn en is vlot genoeg.
Fijne auto. Niet zo zwaar dus redelijk betaalbaar in vaste lasten. Behoorlijk zuinig!
Lijkt me ruim genoeg voor jou.

w6uyf1xbowtv_480.jpg

je hebt dus 6000 euro, waarvan je 3000 zelf hebt en de rest eventueel moet lenen.

zet dan de zogenoemde luxemerken maar uit je hoofd. Komt vanzelf wel een keer (y) maar ik denk op dit moment alles behalve handig.

Persoonlijk zou ik in de 3000 euro categorie zoeken en dat geld niet lenen. Eventueel dat geld pas gebruiken als je reparaties hebt of iets, want ook dat is niet ondenkbaar bij zowel een auto van 6000 als 3000.

Zoek een auto die niet te zwaar is, benzine, hufterproof techniek. Station lijkt mij handig met 2 grote honden en die mooie BMW, Audi, mercedes, volvo, etc. Die komt later wel

Voor jouw budget zou ik gewoon een Golf diesel zoeken.
Achterbank opklappen en de honden kunnen mee.

Renault Clio 1.5 dCi is inderdaad een zeer goede keuze. De Clio'tjes zijn heel veel als estate verkocht dus als beste deal zul je waarschijnlijk automatisch bij een estate uitkomen.

308HDI zei:
Renault Clio estate?
Heb zelf de 1.5DCI gehad.
Schijnt ook een heel betrouwbaar motorblok te zijn en is vlot genoeg.
Fijne auto. Niet zo zwaar dus redelijk betaalbaar in vaste lasten. Behoorlijk zuinig!
Lijkt me ruim genoeg voor jou.

w6uyf1xbowtv_480.jpg

Dank je, ik wist niet dat er nog best mooie Renault's zijn!

AsconaGT zei:
je hebt dus 6000 euro, waarvan je 3000 zelf hebt en de rest eventueel moet lenen.

zet dan de zogenoemde luxemerken maar uit je hoofd. Komt vanzelf wel een keer (y) maar ik denk op dit moment alles behalve handig.

Persoonlijk zou ik in de 3000 euro categorie zoeken en dat geld niet lenen. Eventueel dat geld pas gebruiken als je reparaties hebt of iets, want ook dat is niet ondenkbaar bij zowel een auto van 6000 als 3000.

Zoek een auto die niet te zwaar is, benzine, hufterproof techniek. Station lijkt mij handig met 2 grote honden en die mooie BMW, Audi, mercedes, volvo, etc. Die komt later wel

Bedankt voor je eerlijke advies! Welke merken zou jij dan naar kijken, als mijn favorieten nu niet handig zijn?

Aurora 5598251 zei:
Hallo iedereen,

Ik ben aan het afrijden en ga binnenkort mijn eerste tweedehands auto kopen. Ik wil graag wel een mooie auto en ben verliefd op (de nieuwe versies van) Mercedes, Audi, BMW en Volvo. Ik ben misschien ook nog wel te porren voor sommige versies van Opel of een Ford Fiesta. Ook vind ik de Chrysler PT cruiser wel erg leuk.

Maar nu naar de kern, ik wil de maandlasten wel zo laag mogelijk houden zonder in een Nissan Micra of Ford Ka of andere, in mijn mening, lelijke auto terecht te komen.

Ik ben van plan best veel te rijden, ik ben een uitzendkracht en kom op veel verschillende locaties. Ik zal zo'n 5 dagen per week tussen de 60 en 80km rijden voor werk en in de vrije tijd ook veel tripjes willen maken boven de 100km.
1. Kan ik dit geval het best gaan voor een diesel of benzine auto?

Ook heb ik honden en wil ik een auto hebben waar 2 huskies comfortabel in kunnen vertoeven op bijv. de achterbank.
2. Welke auto is erg ruim, maar niet meteen erg zwaar en daarom duur in de wegenbelasting?

Tot slot, met alle info die ik jullie heb gegeven:
3. Welke tweedehandse handgeschakelde diesel auto komt dan qua maandlasten het best naar voren?

Ik ben zeer bereid om vragen te beantwoorden om een nog duidelijker plaatje te geven.

P.s. ik woon in provincie Groningen en hoorde al dat de wegenbelasting hier erg hoog ligt.

Alvast bedankt voor al jullie adviezen en inzichten!

Aurora

Update:

Bedankt voor al jullie adviezen, dames en heren! Ik ga aankomende week op zoek naar wat goede voorbeelden en zal die hier plaatsen in de hoop dat ik nog wat van jullie expertise kan gebruiken. Ik ben dan ook benieuwd waar ik op moet letten bij de aanschaf van een auto.

Ik zag namelijk een paar hele goede deals, maar vraag mij af of er een reden is voor de lage prijzen. Bijv. Een witte mercedes CLK voor 999 euro. En een BMW 320 voor 2999 euro.

Ik kom hier binnenkort op terug!

Aurora 5598251 zei:
Ik zag namelijk een paar hele goede deals, maar vraag mij af of er een reden is voor de lage prijzen. Bijv. Een witte mercedes CLK voor 999 euro. En een BMW 320 voor 2999 euro.

Dit zijn dan per definitie geen goede deals. Een CLK icm honden?

Een goedkope mercedes of bmw is vaak te mooi om waar te zijn.
Deze staan dan bij gasten te koop waar je niet graag zaken mee wil doen. Garantie kennen ze vaak wel zo heet namelijk hun herdershond en of rottweiler die achter het hek zit.

Volgens mij waren er al genoeg andere goede sugesties gedaan

Met een clio, delta of cruze kom je ook gewoon representatief over.

Joris 6091088 zei:
Aurora 5598251 zei:

Vaak is het geval dat er niets zo duur is als een goedkope BMW, Mercedes of Audi.

Veel mensen kopen dit soort auto's terwijl ze eigenlijk de onderhoudskosten niet kunnen betalen. De onderdelen zijn vaak een stuk duurder dan van goedkopere auto's. Je kunt een goed exemplaar tegen komen, maar er er staan er ook relatief veel met duur achterstallig onderhoud, dure gebreken, een schade verleden, of met teruggedraaide kilometerstanden. Een BMW heeft een hele goede wegligging, maar het complexe onderstel kost relatief veel onderhoud om in goede staat te houden.

Een Clio, Delta of Cruze lijken mij dan ook een betere keus.

ak2 zei:
Joris 6091088 zei:
Aurora 5598251 zei:

Vaak is het geval dat er niets zo duur is als een goedkope BMW, Mercedes of Audi.

Veel mensen kopen dit soort auto's terwijl ze eigenlijk de onderhoudskosten niet kunnen betalen. De onderdelen zijn vaak een stuk duurder dan van goedkopere auto's. Je kunt een goed exemplaar tegen komen, maar er er staan er ook relatief veel met duur achterstallig onderhoud, dure gebreken, een schade verleden, of met teruggedraaide kilometerstanden. Een BMW heeft een hele goede wegligging, maar het complexe onderstel kost relatief veel onderhoud om in goede staat te houden.

Een Clio, Delta of Cruze lijken mij dan ook een betere keus.

Dank je, dit verklaart een hoop voor mij. Ik zal in dat geval de maandelijkse kosten driedubbel moeten checken bij zo'n auto en misschien een APK laten doen voordat ik hem koop? Of moet ik er simpelweg niet aan beginnen omdat het risico te groot is?

Ik ga zeker kijken of het dan niet beter is om deze merken te nemen: Clio, Delta of Cruze

Wat vind je eigenlijk van een VW Passat of een Ford Mondeo?

Ik waardeer je uitgebreide antwoorden enorm!

Joris 6091088 zei:
Aurora 5598251 zei:

Ik zou natuurlijk de achterbank wel goed beschermen! :p

Auto encyclopedie zei:
Een goedkope mercedes of bmw is vaak te mooi om waar te zijn.
Deze staan dan bij gasten te koop waar je niet graag zaken mee wil doen. Garantie kennen ze vaak wel zo heet namelijk hun herdershond en of rottweiler die achter het hek zit.

Volgens mij waren er al genoeg andere goede sugesties gedaan

Met een clio, delta of cruze kom je ook gewoon representatief over.

Bedankt voor de verduidelijking!

Terug
Bovenaan