Advies Renault Wind

Lichteracht

Net ingestapt
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn lease auto i.v.m. een nieuwe baan. Ik rij nog geen 10.000 per jaar en heb geen 4/5 zitplaatsen nodig. Ik zocht iets betaalbaars(max 10k), maar wel apart.
Nu kwam ik zelf uit op de Renault Wind alleen kan er niet veel over vinden. Kan iemand mij vertellen hoe het gesteld is met de motoren die geleverd zijn in dit model?

1.2 tce 100 of de 1.6 16v 133.

Alvast bedankt.

Onderhuids gewoon een Twingo toch? Ik zou de 1.2 Tce laten staan, die waren in de eerste jaren niet helemaal tof dacht ik. Wel hulde dat je zo'n aparte auto overweegt (y)

P.S. was jij niet Patcore? Meen de avatar te herkennen :)

@Zadelsnuiver, klopt beide ja.😉

Windje 1 ?dealersite?

Windje 2

Windje 3

Staan er niet veel te koop en met de 1.6 nog minder. De 2 hierboven verschillen wel qua prijs, maar is dezelfde uitvoering. De onderste is de 1.2, maar ziet er wel strak uit.

Of toch een Z4?

Een copen nog een optie, de 1.3 is links gestuurd

https://www.gaspedaal.nl/daihatsu/copen?cmin=1200&srt=df-a

Of een honda cr-z?

Niks mis met deze generatie 1.2 tce. Dit is de D4F-T de doorontwikkeling van de 1.2 16V uit de Clio 2 en tevens het blok wat ik persoonlijk in mijn Clio ga schroeven.

De K4M 133 pk is de motor uit de Twingo RS of Clio GT. Inderdaad net een beetje meer een juweeltje maar heel weinig geleverd. Met beide kom je niks tekort.

De 1.2 is met de injectoren uit de Clio RS172 te tunen naar 140 pk. Zonder injectoren wordt het 120 pk.
Let even extra op het rubber bij de dakrand. Verder een heel leuke keuze. Applaus!!

De Renault Wind vind ik een bijzonder leuke cabrio, er is nu al een club van liefhebbers van deze auto. De auto is op basis van de Twingo en is dus voordelig om op de weg te houden. De auto was commercieel geen succes, maar heeft denk ik alles in zich om straks een gezochte klassieke Renault te worden.

Nico heeft de verschillen tussen de motoren al uitgelegd, de auto is ook geleverd in een bijzonder fraaie Gordini uitvoering.

Nico GTR zei:
Niks mis met deze generatie 1.2 tce. Dit is de D4F-T de doorontwikkeling van de 1.2 16V uit de Clio 2 en tevens het blok wat ik persoonlijk in mijn Clio ga schroeven.

Dan heb ik niets gezegd :)

Van de 3 Windjes lijkt me 2 de beste value for money, nummer 3 vind ik de leukste. Aan de andere kant zou ik nooit van mijn leven zelf een Wind kopen, zeker niet als je inderdaad ook een Z4 voor dat geld kunt rijden. Uniek zijn is leuk, maar een opgeleukte Twingo VS een échte rijdersauto..? dan liever maar iets minder uniek zeg maar ;)

Zadelsnuiver zei:
Nico GTR zei:

Van de 3 Windjes lijkt me 2 de beste value for money, nummer 3 vind ik de leukste. Aan de andere kant zou ik nooit van mijn leven zelf een Wind kopen, zeker niet als je inderdaad ook een Z4 voor dat geld kunt rijden. Uniek zijn is leuk, maar een opgeleukte Twingo VS een échte rijdersauto..? dan liever maar iets minder uniek zeg maar ;)

Een Z4 is natuurlijk iets duurder in onderhoud. ;)

Zadelsnuiver zei:
Nico GTR zei:

Ik vind de eerste het meest netjes. Als mijn budget het dubbele was, dan had ik serieus naar een Z4 gekeken. Al eens wezen kijken bij een tweedehands. Die onderhoudsfacturen... 😜

Ben ik absoluut Met je eens, vooral een goedkope Z4 kan uiteindelijk een hele dure kostganger worden. Maar het is wel nogal een verschil een Wind tegenover een Z4, zit nog van alles tussen natuurlijk, een knappe MX-5 bijvoorbeeld (y)

Zadelsnuiver zei:
Ben ik absoluut Met je eens, vooral een goedkope Z4 kan uiteindelijk een hele dure kostganger worden. Maar het is wel nogal een verschil een Wind tegenover een Z4, zit nog van alles tussen natuurlijk, een knappe MX-5 bijvoorbeeld (y)

Ik heb ook nog wel naar de Wind gekeken, maar ik vond ze (ook) opvallend prijzig voor wat je krijgt. Het blijft een Twingo, maar dan nog minder praktisch.
Apart, dat zeker. :)

Ik vind het wel zo netjes om te vertellen wat het geworden is. En het BMW hart klopt toch iets harder, dus het is een BMW E92 LCI geworden in M trim. :D Volgende week vrijdag ophalen.

Terug
Bovenaan