Advies rally rijden

Patrick 6782890

Startmotor
Hoop dat ik dit in juist forum onderdeel zet anders hoor ik graag waar het moet staan.
Wil graag keer samen met vriend(en) van mij weekendje weg organiseren nu hebben we allemaal voorliefde voor auto's. Zoeken eigenlijk weekendje weg in die richting. Aantal hebben er een Subaru inpreza en willen dan ook graag beetje rally rijden onder begeleiding ervaren. Iemand tips waar dit in Nederland of België te doen is?

Je kan ook zelf een route uitzetten, eventueel met een paar stukjes off road. Heb zo een aantal keren de Twente Raid gereden. Verzin onderweg een paar ludieke opdrachten en je bent al een heel eind.

Bedankt voor de ideeen alleen dit is toch niet helemaal wat we zoeken. Je ziet weleens circuit trainingen zo iets willen we eigenlijk voor beetje rally rijden.

Ik vrees dat je in (Noord)-Frankrijk terecht zal moeten... Spanje is ook een optie.
Paar jaar geleden was een quad weekend in BE al niet meer georganiseerd te krijgen als het wat uitdagend moest zijn qua route...
Er zijn ook beduidend lichtere trails daar voor baanauto's à la Impreza :love: - echter, met een 4WD quad door de diepe moddergeulen boenderen lijkt me veel leuker, maar heb je echter een motorijbewijs nodig! Met 2WD is er niks aan.

Eurocircuit Valkenswaard is alleen voor NRV leden en licentiehouders.

Op TT circuit Assen, circuit Zandvoort, Meppen (ook rally) en het circuit van Spa-Francorchamps organiseren ze regelmatig trackday dagen waar je onder bepaalde voorwaarden ook met eigen auto mag rijden, TT Raceworld en Cool Driving Events organiseren op deze locaties ook cursussen.
En voor echt offroad rijden (dus terreinwagens, geen Impreza's e.d.) kun je bij Action Planet in Spaarnwoude goed terecht.
En anders zal het een rondje Nürburgring gaan worden als het low budget moet blijven.

Eurocircuit Valkenswaard is alleen voor NRV leden en licentiehouders.
Eurocircuit was bijna dicht geweest vanwege gedoe met geluid van een nabij gelegen nieuwe wijk. Nou, die hebben nu een drukke weg langs de wijk gekregen en over het circuit hoor je ze niet meer. Intussen is er een nieuwe vergunning voor het circuit, maar het verhuren aan organisaties en bedrijven is er niet meer mogelijk.

Het circuit had het 'geluk' dat bij een enquete door de gemeente 85% voor openhouden was.

Heb contact op genomen met Cool Driving Events, ijsrijden.nl zo iets is wat ik zoek maar dan beetje in de buurt en rally versie ervan. Andere opties zijn leuk alleen word het dan circuit rijden dat staat niet op 1 maar is optie voor als rally rijden niet lukt. Bedankt allemaal zover al voor meedenken

Terug
Bovenaan