advies nodig - lease budget 900 euro - 48 maanden en 25k kilometers

pp f4465326

Startmotor
Ik heb een leasebudget van € 900/maand via Athlon (België) voor enkel de auto.
48 maanden en 25k kilometers per jaar.

Ik rij nu momenteel met een Tesla Model 3 Highland, standard range.
Heel fijne auto, maar ik vind het basic interieur (en afwerking) zó ongelooflijk saai en wat teleurstellend.
Ik zou graag eens in een heel fijne comfortabele goed afgewerkte (premium) auto rijden.
Lijkt mij nu de ideale kans, daar ik nog geen kind(eren) heb en op zich niet veel ruimte nodig heb.
Daarom wil ik dus liever voor een naam gaan (en betalen) ipv voor een Kia, Hyundai, Tesla etc.

Ik denk dat we dan voornamelijk bij een BMW i4, Audi Q4, Mercedes EQA/EQB/CLA Shooting Brake en dergelijke uitkomen.
Alleen merk ik dat deze wel binnen het budget vallen, maar dan met weinig opties...

Mercedes EQA 300 Luxury Line met veel opties is mogelijk (met beetje opleg langs mijn kant) en qua afwerking en kwaliteitsgevoel in de cockpit komt dit volgens mij goed overeen met wat ik zoek, maar het is niet zo'n goeie EV?

Audi Q4 kan ik degelijk uitrusten maar bouwkwaliteit lijkt wat tegen te vallen, goedkoop (gevoel) met harde plastics? Uiteraard nog altijd een grote verbetering dan Tesla.

BMW i4 lijkt mij de beste keuze maar is onbetaalbaar met een paar opties, dus die zou ik dan al bijna kaal moeten nemen? Lijkt mij wat zielig dan?

Zie ik nog merken of opties over het hoofd (BMW iX1/IX2, Audi Q3, Jaguar XE staan ook in de lijst), ben benieuwd naar jullie meningen.

Nog even opsommen welke dingen ik het belangrijkste vind:

- Levertijd max eind 2024 (dan valt er waarschijnlijk al veel af?)
- Goede parkeersensoren en/of 360° camera
- Luxe/premium/hoog kwaliteitsgevoel en dan vooral in de cockpit.
- Degelijke laadsnelheden en rijafstand ( want heb geen eigen laadpaal mogelijkheden)
- Praktisch genoeg om met 2 te kunnen reizen met de auto.
- Degelijk, mooi scherm. Daarom valt een VW ID4 en ID5 voor mij af, ik vind die kleine schermen echt ronduit belachelijk voor zo'n dure wagens. Of het goed werkt of niet

Extra dingen die ik hoop te vinden mits budget het toelaat:

- Panoramadak (creëert extra ruimte gevoel)
- Extra assistance met lane change en cruise control en dergelijke.
- Extra veiligheidsopties (bijv extra airbags of extra veiligheidsystemen)

Laatst bewerkt:
De iX1 is een stukkie goedkoper dan de I4. Maar verwacht geen supersnelladen.
Verder vond ik het een remoerige en nerveuze auto om te rijden, geen fijn audiosysteem. De EV6 en Tesla kwam op mij over als de betere auto.

Je kunt ook bij Polestar kijken.

De nieuwe Tesla Model 3 is een stuk beter dan de vorige. De Kia komt met een facelift voor de EV6 dit jaar. Maar ja, die hebben geen BMW dashboard....

an7y3msbbuxg_1200.jpg

De gefacelifte Tesla Model 3 is sterk vooruit gegaan, zou ik zeker naar kijken.

Ik snap het dilemma, maar zou ook gewoon naar niet premium merken kijken.

Dan kun je wel veel uitrusting en luxe vinden, en een premium afwerking binnen het budget.
Goede opties zijn bijvoorbeeld de elektrische Kia EV6, Renault Scenic , Peugeot e-3008, BYD Seal, Hyundai Ioniq 5.

Laatst bewerkt:
Met dat budget was je 4-5 jaar geleden de koning te rijk in de Belgische leasemarkt maar nu...

Buiten een A3 Sportback kan je met je budget een "premium PHEV" vergeten. CLA kan wel, maar geen opties. BMW 225xe/320e way buiten budget.

Electrisch dan : BMW i4 zoals je zelf aangeeft niet realistisch. Wat wel kan bij BMW is de iX1 of iX2, dan is er nog wat budget over. De EQA ook. Q4 idem maar hou er rekening mee dat die standaard mega kaal is en dat opties bij Audi en talloos zijn en vooral duur. Met een business pack blijf je net wel / net niet binnen budget.
Dus als je "premium Duits" wil rijden zal je toch wat concessies moeten doen...

daar rijd hij/zij momenteel al in

___

Dat je bij de tesla weg wil en het 'luxe' gevoel ontbreekt snap ik volledig. Ik vind precies om die reden de Tesla ook helemaal niks. Eerlijk gezegd denk ik dat je zelfs met een hyundai al een flinke sprong maakt op dat gebied.

Je kijkt naar de premium hoek, en moet eerlijk zeggen dat de instappers (Audi A3, A-klasse, 1-serie) tegenwoordig (mij) ook niet dat gevoel geven. Gewoon fijne auto's, dat zeker, veel beter afgewerkt dan een tesla, maar pas bij de modellen daarboven (A4, C-klasse, 3-serie) vind ik dat gevoel pas echt tot zijn recht komen. Logisch ook, dat zijn veel duurdere auto's.

Maar als je dus kijkt naar bijvoorbeeld een EQA en je moet dan ook nog eens de basis trim nemen om uit te komen vraag ik mij af of je echt dat 'premium' gevoel gaat ervaren. Juist die duiste autos vragen om nog even door de optielijst heen te gaan. Ik zou gewoon eens gaan rijden en niet blind staren op de dikke demo's met vaak de fijnere stoelen, mooiere bekleding, sfeerverlichting en duurdere multimedia en AMG exterieur pakket, etc.

Met dat budget was je 4-5 jaar geleden de koning te rijk in de Belgische leasemarkt maar nu...

Buiten een A3 Sportback kan je met je budget een "premium PHEV" vergeten. CLA kan wel, maar geen opties. BMW 225xe/320e way buiten budget.

Electrisch dan : BMW i4 zoals je zelf aangeeft niet realistisch. Wat wel kan bij BMW is de iX1 of iX2, dan is er nog wat budget over. De EQA ook. Q4 idem maar hou er rekening mee dat die standaard mega kaal is en dat opties bij Audi en talloos zijn en vooral duur. Met een business pack blijf je net wel / net niet binnen budget.
Dus als je "premium Duits" wil rijden zal je toch wat concessies moeten doen...

Inderdaad... dit budget geeft een heel vertekenend gevoel.

daar rijd hij/zij momenteel al in

___

Dat je bij de tesla weg wil en het 'luxe' gevoel ontbreekt snap ik volledig. Ik vind precies om die reden de Tesla ook helemaal niks. Eerlijk gezegd denk ik dat je zelfs met een hyundai al een flinke sprong maakt op dat gebied.

Je kijkt naar de premium hoek, en moet eerlijk zeggen dat de instappers (Audi A3, A-klasse, 1-serie) tegenwoordig (mij) ook niet dat gevoel geven. Gewoon fijne auto's, dat zeker, veel beter afgewerkt dan een tesla, maar pas bij de modellen daarboven (A4, C-klasse, 3-serie) vind ik dat gevoel pas echt tot zijn recht komen. Logisch ook, dat zijn veel duurdere auto's.

Maar als je dus kijkt naar bijvoorbeeld een EQA en je moet dan ook nog eens de basis trim nemen om uit te komen vraag ik mij af of je echt dat 'premium' gevoel gaat ervaren. Juist die duiste autos vragen om nog even door de optielijst heen te gaan. Ik zou gewoon eens gaan rijden en niet blind staren op de dikke demo's met vaak de fijnere stoelen, mooiere bekleding, sfeerverlichting en duurdere multimedia en AMG exterieur pakket, etc.

Ik heb exaxt hetzelfde gevoel! Net met een Audi Q4 sportback (had liever de gewone getest maar weinig verschil) gereden. Jeetje wat een teleurstelling was dat... het was net zoals je hierboven geschreven hebt, maar eigenlijk hunker ik terug naar mijn Tesla en steken ze eigenlijk een paar pluimen bij op hun hoed...

Ik vind de nieuwe model 3 alvast stiller, de luidsprekers zuiverder en voller klinken dan de Sonos luidsprekers waar je mooi voor moet bijbetalen. De sportzetels vond ik heel aangenaam, maar na een paar 1000 km met de Tesla gereden te hebben, heb ik daar nog niet over moeten klagen.

Ik miste alvast mijn Tesla scherm en zelfs de pinkers op het stuur :D. Het stuur van Audi vond ik ook minder.
Ik ga straks nog eens kijken naar een Peugeot e 308 - e 3008 (vond/vind hun cockpits prachtig), Renault Sceniq, Skoda Enyaq en BMW ix1/ix2. De EV6 zijn kont vind ik echt één van de lelijkste die er bestaan en van de Ioniq's word ik om 1 of andere reden niet warm. Mogelijks eindig ik opnieuw bij een Tesla Highland long range in dit geval, misschien nog niet zo slecht dan.

Bij ons leidde het tot eindeloze discussies omdat iedereen een klasse "kleiner" moet gaan rijden met de huidige leaseprijzen. OK nog altijd geen straf, maar goed, als je een gezin met 3 kinderen hebt en je moet van een V90 naar een XC40 (om bij Volvo te blijven), vrolijk word je er niet van. Dakkoffer en trekhaak zelf te betalen.

Finaal is het opgelost als volgt, gedaan met de vrije keuze binnen een budget; er is een lijstje (4 modellen) met auto's per functieniveau en dat is het dan. Rij je klein (ID.3 + een e-bike) dan is er nog wat budget over voor opties. Q4 + business pack en klaar. Vergeet een groter batterijpakket, vergeet een warmtepomp, vergeet het Platinum Pack en noem het allemaal maar.

Of je kiest een mobiliteitsbudget - maar niet elk bedrijf is daar happig voor, al weet ik niet goed waarom. Fiscaal minder interessant als werknemer, maar je moet tenminste niet met zo'n stomme (sorry) instap EV met 300 km range gaan rijden en koopt gewoon zelf je goesting. Of neemt op filezware dagen gewoon de trein.

De facelift is er helemaal niet op vooruit gegaan, het interieur is nog steeds net zo kaal en laat dat nou net de reden zijn dat hij weg wil bij Tesla.
Is er nik Chinees wat je kan leasen?

Ik snap het dilemma, maar zou ook gewoon naar niet premium merken kijken.

Dan kun je wel veel uitrusting en luxe vinden, en een premium afwerking binnen het budget.
Goede opties zijn bijvoorbeeld de elektrische Kia EV6, Renault Scenic , Peugeot e-3008, BYD Seal, Hyundai Ioniq 5.

BYD Seal is volgens mij geen slechte aanbieding.

Ik opteer er ook voor om het uitgekeerd te krijgen en zelf wat te rijden.. reed een E klasse privé en sinds kort een eGolf privé en houd nu toch best wat centjes over maandelijks tov een standaard leasert.

Ik ken de Belgische prijzen niet maar wat vind je van een Renault Austral in Esprit Alpine uitvoering?

Ben vandaag zowat alle garages afgegaan en overal wel eens ingezeten en telkens ik terug in mijn Tesla stapte, gaf me dit een voldaan gevoel. Blijkbaar was ik op zoek naar iets wat ik niet kon vinden (binnen mijn budget). Bedankt voor ieders input, zodat ik toch op zijn minst even wat andere merken ben gaan bekijken.

Toch nog even vermelden dat ik de EV6 zijn achterkant eerst lelijk vond, maar na hem in het zwart te hebben gezien, deze echt wel goed meevalt.

Ioniq 6 vond ik echt wel een gave 'bak', ontzettend veel beenruimte achterin en was een goede kanshebber
Mercedes EQA, daar had ik wel een beetje een wawgevoel vooraan, maar achteraan voelde het toch wat krap en de koffer is onbestaand... dus die viel snel af.

Uiteindelijk net de Tesla Highland Model 3 Long Range - Stealth Grey - Zwart interieur laten bestellen.
Why to change a winning team, toch?

Ik rijd er graag mee, laad snel, rijdt efficiënt en goede range, vind de standard range geweldig geluid hebben, dus met nog een paar extra speakers kijk ik er alvast echt naar uit. Krijg er ook nog een pak extra range bovenop en 4 wheel drive!

• Leuk
Waarderingen: ak2
Bij ons leidde het tot eindeloze discussies omdat iedereen een klasse "kleiner" moet gaan rijden met de huidige leaseprijzen. OK nog altijd geen straf, maar goed, als je een gezin met 3 kinderen hebt en je moet van een V90 naar een XC40 (om bij Volvo te blijven), vrolijk word je er niet van. Dakkoffer en trekhaak zelf te betalen.

Finaal is het opgelost als volgt, gedaan met de vrije keuze binnen een budget; er is een lijstje (4 modellen) met auto's per functieniveau en dat is het dan. Rij je klein (ID.3 + een e-bike) dan is er nog wat budget over voor opties. Q4 + business pack en klaar. Vergeet een groter batterijpakket, vergeet een warmtepomp, vergeet het Platinum Pack en noem het allemaal maar.

Of je kiest een mobiliteitsbudget - maar niet elk bedrijf is daar happig voor, al weet ik niet goed waarom. Fiscaal minder interessant als werknemer, maar je moet tenminste niet met zo'n stomme (sorry) instap EV met 300 km range gaan rijden en koopt gewoon zelf je goesting. Of neemt op filezware dagen gewoon de trein.

Amai, daar wordt je niet warm, maar (ijs)koud van... da's wel wat meer dan een 1 klasse naar beneden me dunkt.
Hopelijk is het gewoon een transitieperiode, als er de komende jaren wat meer EV's op de markt komen, betere en de concurrentie wordt groter, dan kan je misschien terug wat meer waar voor je geld krijgen. De tijd zal het uitwijzen

Gefeliciteerd met je keuze: het is erg moeilijk om geen Tesla te kopen als EV.
Je merkt echt aan een Tesla dat een UI-designer heeft nagedacht over de auto.
Weinig knoppen, want niet nodig, wel saai, maar ook goed.

Ik vind het helemaal niet moeilijk en als ik een EV zou kopen staat Tesla niet op het lijstje en komt er ook nooit op. Het is maar waar je naar opzoek bent.

Ik heb hier een vraag over, ik krijg komende zomer ongeveer hetzelfde budget 850 €/maand, 60 maanden max 20000 km per jaar, ik zou niet elektrisch of hybride gaan maar toch gewoon nog benzine, tankkaart krijg ik afzonderlijk.
Iemand voorbeelden van wat tegen die prijs haalbaar is? ik denk aan A4 break benzine?

heb geen idee rond welke prijs ik kan kijken , collega die dit berekend is 3 weken afwezig.

Dank

Merci en klopt volledig. Al hangt het natuurlijk af van je budget.
Eens je ruim boven de Tesla kunt, dan zijn er wel wat andere opties. Maar binnen het budget waarin de Tesla zich nu mooi en scherpt prijst, is het één van dé beste opties

Ik heb hier een vraag over, ik krijg komende zomer ongeveer hetzelfde budget 850 €/maand, 60 maanden max 20000 km per jaar, ik zou niet elektrisch of hybride gaan maar toch gewoon nog benzine, tankkaart krijg ik afzonderlijk.
Iemand voorbeelden van wat tegen die prijs haalbaar is? ik denk aan A4 break benzine?

heb geen idee rond welke prijs ik kan kijken , collega die dit berekend is 3 weken afwezig.

Dank
weet je via welke leasingmaatschappij het is en be/nl? Je kan via Directlease, Leaseplan, Athlon al wel een idee krijgen, doch zitten er soms wel grote verschillen op.

Met dit budget is veel mogelijk en de meeste goed uitgerust.

BMW: 1, 2, X1
Audi: A4
VW: Golf,Tiguan, Passat
Volvo: V60, XC40
Mercedes: A, B, CLA, GLA
Skoda: Kamiq, Karoq
Peugeot: 308, 408, 508, 3008
Renault: Mégane, Arkana, Espace
Mazda: CX5, MX5
Lexus: UX300h
Seat: Leon, Tarraco, Ateca
Mini: Mini, Countryman
Opel: Mokka, Astra

Dank
Je kaapt de thread van een ander ;-)
Hybride vraagt niet altijd om stekkeren.
Bijna alle auto's zijn mild -hybrid op zn minst.
Vanwege de aanschafbelasting is stekkeren bijna niet te vermijden.
Stations zijn er niet veel: Passat, Volvo V60, Bmw 3.
Wil je ruimte? Kia Sorento/Sportage (plugin), Nissan X-Trail (hybrid geen plugin), Honda CR-V (hybrid, geen plugin). BMW X1 sDrive20 (mild hybrid) rijdt leuk en is ruim zat.

Terug
Bovenaan