Advies nodig: Hyundai i10 1.2I 5-DRS

DannyNL

Startmotor
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare kleine auto die van een aantal gemakken is voorzien (cruise control, stoelverwarming etc.).
Datgene waar ik naar op zoek ben heb ik bij deze dealer gevonden: Hyundai i10 1.2l

Het gaat hier dus om een Hyundai i10 1.2I 5-DRS.

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze auto. Ik heb de auto al zelf gezien (nog niet mee gereden) en deze zag er goed uit.
Hoe is de prijs-kwaliteit verhouding?

Groet,
Danny

Om eerlijk te zijn lijkt hij me zo op het eerste gezicht heel erg duur. Weet niet of je doorhad dat het een ingevoerde auto is? Dat in combinatie met bouwjaar 2005, geen NAP en het missen van bijvoorbeeld navigatie doet hij mij erg duur lijken.

Edit : Even gekeken en dan zie ik bijvoorbeeld deze Opel Karl uit 2017 met 27k op de teller Dan snap ik de prijs van de Hyundai echt helemaal niet meer, echt veel te duur!

DannyNL zei:
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een betrouwbare kleine auto die van een aantal gemakken is voorzien (cruise control, stoelverwarming etc.).
Datgene waar ik naar op zoek ben heb ik bij deze dealer gevonden: Hyundai i10 1.2l

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze auto. Ik heb de auto al zelf gezien (nog niet mee gereden) en deze zag er goed uit.

Groet,
Danny

Ik vind de auto erg duur, de auto is onlangs geïmporteerd. Voor dit budget vind je genoeg a segment auto's die veel jonger zijn, maar ook genoeg b segment auto's die uit een jonger bouwjaar zijn.

Nadeel van de i10 is dat die 1 categorie zwaarder is dan de picanto en dat er maar 1 motor keuze is.

Een colt 1.3 van de laatste bouwjaren is veel meer auto. Als je iets meer budget neemt koop je een Baleno.

DannyNL zei:
Ik heb de auto al zelf gezien (nog niet mee gereden) en deze zag er goed uit.

Ziet er prima uit,aan de prijzige kant. Ik zou er toch maar een proefrit in maken om zelf indrukken op te doen!

Voor een i10 met een 1.2 en deze km stand, uitvoering en opties lijkt het redelijk marktconform.

Ik weet eigenlijk niet of de 1.2 uberhaubt in Nederland origineel verkocht is. Ik ken alleen als de 1.0 met 65pk. 65pk vond ik wel wat karig, ik moest al afschakelen om 100 te blijven houden om uit de A4 tunnel te komen. 85pk lijkt mij een stuk prettiger. Voor de rest vond ik de i10 een best prettig auto om in te rijden.

Als je dezelfde opties zoekt 75+pk, stoelverwarming, 50.000 km, 2015, Cruise control, dan kom je misschien duizend euro lager uit met andere keuzes. Maar je moet altijd even de afleverkosten checken. Die in je link lijkt inclusief dat te zijn. Als je iets van je eisen verlaagd, dan kan het een stuk goedkoper.

Total Loss zei:
Om eerlijk te zijn lijkt hij me zo op het eerste gezicht heel erg duur. Weet niet of je doorhad dat het een ingevoerde auto is? Dat in combinatie met bouwjaar 2005, geen NAP en het missen van bijvoorbeeld navigatie doet hij mij erg duur lijken.

Edit : Even gekeken en dan zie ik bijvoorbeeld deze Opel Karl uit 2017 met 27k op de teller Dan snap ik de prijs van de Hyundai echt helemaal niet meer, echt veel te duur!
Bedankt voor je reactie.

Klopt, ik weet dat het hier om een ingevoerde auto gaat. Deze is overigens van 2015. Deze mist inderdaad een navigatiesysteem maar heeft toch best aardig wat opties toch?

Ik vermoed dat deze voor ongeveer 6-6.5K is gekocht in Duitsland. Als je daar dan de uren en impprtkosten bij optelt, vermoed ik dat het de dealer in totaal ongeveer 7.5k heeft gekost.

ak2 zei:
DannyNL zei:
Beste allemaal,

Groet,
Danny

Ik vind de auto erg duur, de auto is onlangs geïmporteerd. Voor dit budget vind je genoeg a segment auto's die veel jonger zijn, maar ook genoeg b segment auto's die uit een jonger bouwjaar zijn.

Wat zou je kunnen adviseren voor 5-8K?

Auto encyclopedie zei:
Nadeel van de i10 is dat die 1 categorie zwaarder is dan de picanto en dat er maar 1 motor keuze is.
Ik heb niet veel verstand van auto's. Waarom is dat een nadeel dan?
Overigens de standaard i10 is een 1.0 geloof ik. Hier gaat het om een 1.2.

DannyNL zei:
Auto encyclopedie zei:

Je moet dan meer wegenbelasting betalen. Ik weet niet hoeveel je er bij moet betalen, maar echt veel zal het niet zijn.;)

Hyundai Rider zei:
DannyNL zei:
Auto encyclopedie zei:

Je moet dan meer wegenbelasting betalen.

En wellicht een hogere brandstofrekening!

Dan kun je dus net zo goed een auto uig het b-segment nemen. Als je tot 950 kg zoekt.

Maar er zijn ook wel een paar a-segmenter die naast hun bacis motor ook een iets krachtiger motor hebben en gewoon leverbaar in Nederland waren:

- chevorlet spark
-Kia picanto
- mitsubishi spacestar.

Spacestar is van voor de facelift niet moeders mooiste maar wel betrouwbaar

De 108 en c1 met sterkste motor is denk ik uitdaging in je budget

Een sirion 1.3 is ook nog een optie?

Auto encyclopedie zei:
Dan kun je dus net zo goed een auto uig het b-segment nemen. Als je tot 950 kg zoekt.

Maar er zijn ook wel een paar a-segmenter die naast hun bacis motor ook een iets krachtiger motor hebben en gewoon leverbaar in Nederland waren:

- chevorlet spark
-Kia picanto
- mitsubishi spacestar.

Als OP graag cruise control en stoelverwarming wil blijft er weinig over.

@carfanatic daar heb je een punt

Een stoelverwarming matje van bol. Com is denk ik geen optie, uit eigen ervaring weet ik dat ze in de weg zitten.

Carfanatic zei:
Auto encyclopedie zei:

- chevorlet spark
-Kia picanto
- mitsubishi spacestar.

Als OP graag cruise control en stoelverwarming wil blijft er weinig over.

Ga er een beetje vanuit dat stoelverwarming genoemd werd omdat die optie toevallig op de Hyundai zat en opviel. Kan me echt niet echt voorstellen dat iemand zo specifiek naar die optie op zoek is. In het A-segment ( logischerwijs ) al helemaal geen gebruikelijke optie, verkleint de mogelijke opties met ik gok 99,99% ongeveer. N8g zeldzamer dan een speld in een hooiberg.

DannyNL zei:
Wat zou je kunnen adviseren voor 5-8K?

De auto die je in je OP hebt kost bijna 9K. Afdingen naar 8K lijkt me een utopie. Zoek je boven je budget of zie ik iets over het hoofd?

Carfanatic zei:
Kan me echt niet echt voorstellen dat iemand zo specifiek naar die optie op zoek is.

ik. (y)

Ook in een A-segmenter? ;)

Ik had stoelverwarming op mijn vorige Astra ( in combinatie met leer ) maar beviel me totaal niet.
Op 1 of andere manier voelde het zo onnatuurlijk om op die plek de zooi flink te verwarmen.
Gebruikte het echt heel zelden, bij extreme kou even de boel opwarmen en zo snel mogelijk weer uit, stond hooguit een paar minuten aan.
Bizarre was dat ik 5 standen had, standje 2 ging nog wel maar bij 3 werd het al echt flink warm, wie standje 5 bedacht had en nodig achtte echt geen idee.

Bedenk me nu dat sowieso de Opel Adam wel relatief vaak stoel ( en stuur! ) verwarming heeft.
Je mist wel de 5 deuren want is er alleen als 3 deurs maar als het echt om die stoelverwarming gaat.
Al kom je voor dit budget wel uit bij de vroegere exemplaren of ook ingevoerde auto's terecht.

Zoals dit voorbeeld.
Opel Adam - stoel en stuurverwarming

Een auto als de Adam lijkt me niet oer se vergelijkbaar met een i10. Dan zou een Mini ook in beeld komen, een heel ander (positief gezien) kaliber.

Joop 5528328 zei:
Een auto als de Adam lijkt me niet oer se vergelijkbaar met een i10. Dan zou een Mini ook in beeld komen, een heel ander (positief gezien) kaliber.

Echt niet voor dit budget. Dan ga je nog veel ouder met kilometerstanden ver boven de ton. Mini is echt wel een compleet andere prijsklasse.
Maar klopt, Adam is ander soort auto ( net als de Mini ), maar indien 5 deuren niet nodig zijn waarom niet.
Adam is officieel een A-segmenter maar deelt veel met de Corsa, vandaar dat hij ook veel beter rijd dan zo'n beetje alles in het A-segment, rijd echt heel erg volwassen!

De eerder door mij aangehaalde Opel Karl heeft trouwens ook vrij vaak stoelverwarming kom ik nu achter ( winterpakket, ook weer samen met stuurverwarming ). Het door mij voorgestelde exemplaar heeft het niet maar er zijn er heel erg veel die het dus wel hebben.

Dus wellicht is stoelverwarming in dit segment toch wat gebruikelijker dan ik aanvankelijk dacht, al weet ik niet exact bij welke modellen het nog meer gebruikelijk/veelvoorkomend is.

Ik zal even wat achtergrond informatie geven.

Momenteel rij ik in een VW Polo van 2001. Hier ben ik altijd tevreden over geweest alleen is het nu tijd voor iets nieuws. Het liefst een soortgelijke auto.

In onze andere auto heb ik wel stoelverwarming en cruise control. Aangezien ik toch regelmatig 150km per dag op de snelweg zit, vind ik vooral de cruise control wel een must. Stoelverwarming is prettig maar geen absolute must.

De reden waarom ik bij deze auto ben uitgekomen, is omdat ik de verkoper persoonlijk ken. Ik weet dus vrij zeker dat de auto dus geen verborgen gebreken heeft. Daarnaast hoop ik deze voor 8K te kunnen kopen omdat ik mijn VW Polo dan zal inleveren. Naar verluid is deze nog 750 tot 1K waard.

Aangezien er op de achterbank 2 kinderzitjes in komen, is het wel prettig dat het een 5 deurs is.

Alles bij elkaar opgeteld, leek/lijkt mij de Hyundai i10 1.2 een goede auto omdat die eigenlijk aan alle wensen (op papier) voldoet. Alleen de prijs van de auto icm de kwaliteit/ plezier van het rijden, daar heb ik dus nog vraagtekens bij.

Tevens, andere goede opties sta ik uiteraard ook voor open.
Is deze auto echt te duur gezien de opties, jaartal, motor en km stand? Ik vond het zelf wel wat prijzig maar niet buiten proporties..

Uiteraard wel benieuwd naar jullie input.

Deze i10 is behoorlijk luxe aangekleed. Ik schat tussen de 1000 en 1250 euro duurder dan gangbaar. Deze auto heeft als extra dan de 1.2 motor. Die ~20 pk meer lijken mij erg welkom.
Als je de Polo goed kunt inruilen is dit wel interessant.

Zegt niet alles natuurlijk maar misschien kenteken en kilometerstand invullen op inruil/waardebepaling sites.

Heb er alvast 2 gedaan :
- autoverkopen.nl = Euro 5.271
- centraal beheer = tussen de Euro 4.500 - 7.000 ( dagwaarde )

Blijf erbij dat deze auto echt veel en veel te duur is, maar alleen jij moet de beslissing nemen. Staan zat ook veel nieuwere, wel origineel Nederlandse, gelijkwaardige alternatieven te koop. Succes! (y)

Total Loss zei:
Zegt niet alles natuurlijk maar misschien kenteken en kilometerstand invullen op inruil/waardebepaling sites.

Heb er alvast 2 gedaan :

Blijf erbij dat deze auto echt veel en veel te duur is, maar alleen jij moet de beslissing nemen. Staan zat ook veel nieuwere, wel origineel Nederlandse, gelijkwaardige alternatieven te koop. Succes! (y)
Dankje, dat is wel handig om te weten. Het verbaast mij wel dat deze bedragen een behoorlijk stuk lager liggen.
Is jouw ervaring dat deze waardebepaling sites meestal vrij accuraat zijn?
Zijn hier overigens ook alle opties in meegenomen?

DannyNL zei:
Total Loss zei:

Heb er alvast 2 gedaan :

Dankje, dat is wel handig om te weten. Het verbaast mij wel dat deze bedragen een behoorlijk stuk lager liggen.
Is jouw ervaring dat deze waardebepaling sites meestal vrij accuraat zijn?
Zijn hier overigens ook alle opties in meegenomen?

Niet echt ervaring mee maar kan wel een soort van indicatie geven, zeker als je meerdere van deze sites probeert en ook verschillende types/soorten auto's probeert ( om vergelijk te hebben ). Bij de site van Centraal Beheer ( als verzekeraar zijnde ) stond duidelijk bij dat het om de dagwaarde ging, die ligt natuurlijk altijd aanzienlijk lager dan de handelswaarde.

De andere site is natuurlijk een opkoopsite, die zitten ook onder de marktwaarde want die willen nadat ze de auto inkopen voor dit bedrag ook nog iets verdienen. Beide sites werken via het ingeven van kenteken en +/- kilometerstand, ik vermoed dat ze dus kijken naar de waarde op het kentekenbewijs. In dit geval lastig om te bepalen of dit wel of niet inclusief opties is aangezien auto zeer recent is ingevoerd, nieuwprijs komt dus niet met 100% zekerheid overeen met de Nederlandse nieuwprijs ( inclusief opties ). Hangt ook sterk af van hoe dat is opgegeven/aangeven bij invoer ( om de BPM te betalen ). Is het wel een bestaande uitvoering vergeleken met hier? Is de uitrusting van een Nederlandse auto anders vergeleken met de uitrusting van dit ingevoerde exemplaar, etc.

Goede opties tussen de 5 en 8k lijken mij in willekeurige volgorde.

A segment. Opel Karl, Kia Picanto, Ford Ka 2
B Segment: Kia Rio 3, Renault Clio 4 0,9 TCe, Suzuki Swift, Ford Fiesta, Peugeot 208 1.2

Na lang wikken en wegen (en het maken van een testrit) heb ik besloten om de auto niet te kopen.

Voor zijn formaat vond ik de auto prima rijden. Toch nog redelijk wat vermogen, soepel en van nagenoeg alle gemakken voorzien. Op de prijs ben ik uiteindelijk afgehaakt.

Nu ben ik dus nog altijd op zoek naar een tweedehands auto echter dan toch iets goedkoper (max. €6000 echter liever rond de €5000). Wat zouden jullie dan adviseren?

Opties is niet zo belangrijk, al is het wel prettig om een 5-deurs te hebben en toch een beetje plek achterin ivm met kinderzitjes. Wellicht dan toch voor een auto uit het B segment gaan?

Een colt en forfour zijn ruime b-segmenter die net zo duur zijn in de wegenbelasting als een i10, behalve de colt 5 deurs 1.5 ,die is zwaarder

Hebben een verschuifbare achterbank

Zie video

https://youtu.be/V2jtQ9eSWgw

Terug
Bovenaan