ADVIES: Golf 5 1.4 16V 2004

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar mijn eerste auto nu mijn rijbewijs bijna binnen is. Ik kwam een leuke Golf 5 tegen met een 1.4 motor. (75PK). Ik weet dat hij niet snel is, maar het is dan ook een eerste auto.

Nu ben ik een beetje op zoek naar ervaringen met deze auto. Er staat 248k op. Hij ziet er (naar mijn mening) echt heel leuk uit, daarom wil ik hem graag hebben.

Ik hoop dat iemand zijn ervaring kan delen met deze auto, aangezien ik op internet vrij weinig kan vinden.

De auto heeft altijd onderhoud gehad, de boekjes en de rekeningen zitten er bij. En de auto heeft nog een lange tijd APK.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1397249912-golf-5-75pk-r32-gti-look.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Mmm nee, een Golf V zou ik niet per definitie afschrijven als dat je ding is, maar een dergelijk exemplaar zou ik links laten liggen. Een 1.4je met redelijk wat ervaring, die ontzettend stereotype "gepimpt" is als een schaap in wolfskleren. En dan is er zo te lezen ook nog een en ander op aan te merken...

Zat andere V'jes te koop.

Ja, doen! Maak je de blits mee..

(dit is niet sarcastisch bedoeld)! :)

zou die links laten. heeft niet eens airco.

ja hij ziet er stoer uit.

maar is

all show but no go.

Bedankt voor de snelle reacties allemaal, alleen doel ik meer op ervaringen met de motor zelf, is deze een beetje betrouwbaar ?

Ja, ik snap dat niet iedereen het aan staat dat het geen echte GTI is. Maar het moet voor mij nog een beetje te betalen zijn, vooral met verzekering en benzine :)

De 1.4 75pk motor is dacht ik wel betrouwbaar. Maar daar houdt het wel een beetje mee op, gezien deze nep Gti, en de km stand. Doe maar een aankoopkeuring in dit geval.

De 1.4 16V staat bekend als betrouwbaar. Ik zou zelf echter heel ver weg blijven van deze getoonde, verlaagde, aangepaste import Golf 5. Meestal wordt met dergelijke exemplaren niet al te netjes gereden en om gegaan, met alle gevolgen van dien. En veel aanpassingen zijn vaak geen verbetering voor het weggedrag.

Voor dit bedrag kun je denk ik een veel betere auto kopen, vaak is het verstandig om een auto te kopen die zo veel mogelijk orgineel is, goed onderhouden is, en op goede A merk banden staat.

Knakentuning en Duitse (?) import? Grote boog omheen lopen en andere 75pk Golf zoeken. Tik het kenteken eens in op rdwkenteken punt nl. Eigenaren hebben niet goed voor de auto gezorgd is mijn conclusie.

Hier een paar jaar geleden een buurvrouw welke een zoon had die net z'n rijbewijs had gehaald, en ja hoor, hij wou een Golf. Ik heb hem nog gewaarschuwd (VW biedt allang geen kwaliteit meer, te duur, vaak slecht onderhouden na de 1e eigenaar etc etc) maar hij was eigenwijs, kocht 'm toch, en ja hoor, een jaar later kwam ik hem weer tegen, op z'n brommer.... Ja, al mijn voorspellingen waren uitgekomen: reparatie dit, pech dat, rekening zie, rekening zo. Van pure (financiële) ellende met flink verlies weggedaan aan de volgende jongen met net z'n rijbewijs en van wat er aan geld over was een oude brommer gekocht....

en wat zegt de eigenaar zelf? " maar wil er zelf geen geld meer in steken "......
Tip: iemand die een 'nieuwe' motorkap van € 150 al teveel geld vindt en 'm daarom weg doet; wat denk je wat dat voor auto zal zijn, qua kwaliteit?

"De auto heeft altijd onderhoud gehad, de boekjes en de rekeningen zitten er bij"
Maar het is import dus wat is de geschiedenis van de auto voor de import? Teruggedraaide teller ? total-loss gereden en sjonnie-gerepareerd misschien?

" Hij ziet er (naar mijn mening) echt heel leuk uit, daarom wil ik hem graag hebben. "

Tsja, daar gaat het al fout. Auto's zijn net vrouwen: de buitenkant zegt niets over de werkelijke kwaliteit.
Oplichters en dubieuze handelaren verdienen hun geld aan al die mensen die op slag verliefd worden op 'een mooie auto'.
Les 1 bij het kopen v/e auto: een auto moet niet mooi zijn, hij moet goed zijn. (en als ie er dan leuk uitziet is mooi meegenomen)

Ik heb zelf altijd 'saaie' auto's gehad: o.a. Mazda 323, Daihatsu Applause, Nissan Sunny, Seat Toledo I, Peugeot 306 en 406 Break, Mitsubishi Carisma, Seat Cordoba.
Voordeel: veel waar voor je geld, en degene die 2dehands gekocht waren daarvoor ook door 'saaie' mensen bereden (soms stond Radio 4 nog op de radio :) ). En dus ondanks hoge km-standen al 22 jaar geen olie hoeven bijvullen, al 22 jaar geen dure reparaties of pech gehad.

Dus een gratis tip voor je 1e auto: zoek een niet-populaire auto (Nissan Almera b.v., Carisma), zoek iemand die echt verstand van auto's heeft en laat hem goed nakijken; leer daar in autorijden, spaar wat geld, en als je wat ouder bent koop dan een auto waar je blij van wordt. (overigens: van een Carisma kan je ook blij worden hoor !)

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Hier een paar jaar geleden een buurvrouw welke een zoon had die net z'n rijbewijs had gehaald, en ja hoor, hij wou een Golf. Ik heb hem nog gewaarschuwd (VW biedt allang geen kwaliteit meer, te duur, vaak slecht onderhouden na de 1e eigenaar etc etc) maar hij was eigenwijs, kocht 'm toch, en ja hoor, een jaar later kwam ik hem weer tegen, op z'n brommer.... Ja, al mijn voorspellingen waren uitgekomen: reparatie dit, pech dat, rekening zie, rekening zo. Van pure (financiële) ellende met flink verlies weggedaan aan de volgende jongen met net z'n rijbewijs en van wat er aan geld over was een oude brommer gekocht....

en wat zegt de eigenaar zelf? " maar wil er zelf geen geld meer in steken "......
Tip: iemand die een 'nieuwe' motorkap van € 150 al teveel geld vindt en 'm daarom weg doet; wat denk je wat dat voor auto zal zijn, qua kwaliteit?

"De auto heeft altijd onderhoud gehad, de boekjes en de rekeningen zitten er bij"
Maar het is import dus wat is de geschiedenis van de auto voor de import? Teruggedraaide teller ? total-loss gereden en sjonnie-gerepareerd misschien?

" Hij ziet er (naar mijn mening) echt heel leuk uit, daarom wil ik hem graag hebben. "

Tsja, daar gaat het al fout. Auto's zijn net vrouwen: de buitenkant zegt niets over de werkelijke kwaliteit.
Oplichters en dubieuze handelaren verdienen hun geld aan al die mensen die op slag verliefd worden op 'een mooie auto'.
Les 1 bij het kopen v/e auto: een auto moet niet mooi zijn, hij moet goed zijn. (en als ie er dan leuk uitziet is mooi meegenomen)

Ik heb zelf altijd 'saaie' auto's gehad: o.a. Mazda 323, Daihatsu Applause, Nissan Sunny, Seat Toledo I, Peugeot 306 en 406 Break, Mitsubishi Carisma, Seat Cordoba.
Voordeel: veel waar voor je geld, en degene die 2dehands gekocht waren daarvoor ook door 'saaie' mensen bereden (soms stond Radio 4 nog op de radio :) ). En dus ondanks hoge km-standen al 22 jaar geen olie hoeven bijvullen, al 22 jaar geen dure reparaties of pech gehad.

Dus een gratis tip voor je 1e auto: zoek een niet-populaire auto (Nissan Almera b.v., Carisma), zoek iemand die echt verstand van auto's heeft en laat hem goed nakijken; leer daar in autorijden, spaar wat geld, en als je wat ouder bent koop dan een auto waar je blij van wordt. (overigens: van een Carisma kan je ook blij worden hoor !)

Check.
Er wordt ook meerdere keren benadrukt dat hij wel een leuk geluid maakt. Betekent m.i. in petjestaal altijd vol gas, hoog in de toeren gereden, lekker stoer. Anders hoor je geen leuk geluid hoor met 75 pk. Lekker revven op zaterdagavond bij de Mac. Radiootje iets te hard.
Laat staan joh. Haal eerst je rbw, 35 minuten vlot, veilig en zelfstandig door het verkeer op je examen lukt niet iedereen de 1e x. Focus je daar eerst op.
Geld brandt in je zak natuurlijk, begrijpelijk. Zoek iets beters voor je geld. Je kan het maar 1x uitgeven.

Ik zou ook twijfelen, maar met een gratis petje erbij misschien toch... [size=x-large]LATEN STAAN!!![/size]

a042.gif

Terug
Bovenaan