Na vele topics te lezen en mensen te vragen kom ik er niet meer uit.
Met 2 kinderen zijn de Seat Leon (2003) en Seat Ibiza (3 deurs - 2005) niet groot genoeg om de autostoelen er normaal in te krijgen met voldoende beenruimte om te rijden (ik ben 1.85 dus heb wel de ruimte nodig).
De Seat Ibiza zal worden vervangen door de nieuwe auto.
Gegevens:
- Rijden 20.000-25.000 km/j
- Stationwagen pre
- Ruimte achterin voor 2x autostoel met iso-fix
- Wensen de auto de komende 5-7 jaar te gebruiken (eventueel langer als mee zit)
- Dus te koop met onder de 150.000, iets meer kan ook maar niet teveel
- Trekhaak is geen must, maar kan handig zijn. Kan het missen
- Budget zit op op max 10.000 euro. Iets meer kan als er wat beters uitkomt
Het lijkt mij dat met de gegeven kilometers ik vooral in de diesel brandstof moet zoeken.
Dan komt de shortlist met stations uit op:
Hyundai I30 / I40
Seat Leon (onze huidige seat's hebben we al jaren zonder problemen, trekt automatisch dit aan)
Skoda Octavia
Renault Clio (zijn veel te vinden, recent met weinig KM en vrij goedkoop, alleen hoe zit het met de ruimte?)
Peugeot 308 (ook veel te vinden, alleen zijn deze peugeot goed?)
Ford Focus
VW Golf (Vind uiterlijk eigenlijk niks, staat laag op persoonlijk lijstje)
Opel Astra
Het lijken mij al met al goede auto's en kan weinig negatief vinden, maar ik ben dan ook geen auto expert.
Als ik rondvraag in de familie krijg ik ook steeds andere antwoorden qua merk/voorkeur dus ben nog niet veel wijzer..
Ik zoek nog wat extra input, of pointers vooral waar ik op moet letten / welke auto ik moet vermijden
Met 2 kinderen zijn de Seat Leon (2003) en Seat Ibiza (3 deurs - 2005) niet groot genoeg om de autostoelen er normaal in te krijgen met voldoende beenruimte om te rijden (ik ben 1.85 dus heb wel de ruimte nodig).
De Seat Ibiza zal worden vervangen door de nieuwe auto.
Gegevens:
- Rijden 20.000-25.000 km/j
- Stationwagen pre
- Ruimte achterin voor 2x autostoel met iso-fix
- Wensen de auto de komende 5-7 jaar te gebruiken (eventueel langer als mee zit)
- Dus te koop met onder de 150.000, iets meer kan ook maar niet teveel
- Trekhaak is geen must, maar kan handig zijn. Kan het missen
- Budget zit op op max 10.000 euro. Iets meer kan als er wat beters uitkomt
Het lijkt mij dat met de gegeven kilometers ik vooral in de diesel brandstof moet zoeken.
Dan komt de shortlist met stations uit op:
Hyundai I30 / I40
Seat Leon (onze huidige seat's hebben we al jaren zonder problemen, trekt automatisch dit aan)
Skoda Octavia
Renault Clio (zijn veel te vinden, recent met weinig KM en vrij goedkoop, alleen hoe zit het met de ruimte?)
Peugeot 308 (ook veel te vinden, alleen zijn deze peugeot goed?)
Ford Focus
VW Golf (Vind uiterlijk eigenlijk niks, staat laag op persoonlijk lijstje)
Opel Astra
Het lijken mij al met al goede auto's en kan weinig negatief vinden, maar ik ben dan ook geen auto expert.
Als ik rondvraag in de familie krijg ik ook steeds andere antwoorden qua merk/voorkeur dus ben nog niet veel wijzer..
Ik zoek nog wat extra input, of pointers vooral waar ik op moet letten / welke auto ik moet vermijden