aloisvonesterhazy
Net ingestapt
Mijn huidige auto, een Renault Grand Scénic uit 2009 / 240.000 km begint op leeftijd te komen. Auto is overigens de afgelopen jaren goed bevallen: de ruimte is ideaal en ik geef weinig om de rijeigenschappen. Ik zit nu met de vraag wat ik de komende jaren zal rijden. Simpelste optie: nog even doorrijden met de huidige auto, met op de koop toe steeds minder betrouwbaarheid en hogere onderhoudskosten. Maar wat zijn de andere opties? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik op den duur een elektrische auto willen, maar die zijn nieuw buiten budget, tweede hands minder aantrekkelijk qua bereik e.d. en bovendien niet echt geschikt voor een gezin van twee lange volwassenen (twee meter / 1,82 m) en drie kinderen die dezelfde kant op gaan (oudste nu 13 / 1,75 m). Het hele MPV-segment is aan het verdwijnen en de meeste auto's hebben geen achterbank waar drie lange pubers goed kunnen zitten.
Andere optie: een Grand Scénic of vergelijkbare MPV uit 2015 of later kopen. Dan klopt de ruimte in ieder geval. Maar is dat financieel wel de beste keuze? En wat zie ik over het hoofd? We rijden trouwens zo'n 15.000 km per jaar. Ik noem expres geen specifiek budget, het gaat me ook om de kosten per km op de lange duur.
Andere optie: een Grand Scénic of vergelijkbare MPV uit 2015 of later kopen. Dan klopt de ruimte in ieder geval. Maar is dat financieel wel de beste keuze? En wat zie ik over het hoofd? We rijden trouwens zo'n 15.000 km per jaar. Ik noem expres geen specifiek budget, het gaat me ook om de kosten per km op de lange duur.