Yi-DongWang f198285
Startmotor
Hallo allemaal,
Ik rij momenteel 3 maanden in een Tesla Model 3 Long Range AWD uit 2019 met 133.300 kilometer, maar merk dat de auto me op meerdere vlakken tegenvalt. De rijervaring is wel okee (snel, strak op de weg), maar ik heb moeite met een aantal zaken zoals:
Wat is economisch het beste nu verkopen of over 2 jaar? Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk een gezin en weet ik niet of de model 3 groot genoeg is.
Ik kijk daarom rond naar een waardevast en populair alternatief, bij voorkeur:
Ik hoor graag jullie ervaringen of tips – welke modellen rijden comfortabeler dan de Model 3 en houden ook nog een beetje hun waarde?
Ik rij momenteel 3 maanden in een Tesla Model 3 Long Range AWD uit 2019 met 133.300 kilometer, maar merk dat de auto me op meerdere vlakken tegenvalt. De rijervaring is wel okee (snel, strak op de weg), maar ik heb moeite met een aantal zaken zoals:
- Matige bouwkwaliteit / interieurafwerking, zeer krasgevoelig
- Wind goed hoorbaar boven 100km/u vooral als het stevig waait
- Autopilot geeft ghostbraking op de ringweg
- Hoofdsteun staat te ver naar voren en zitting geeft weinig steun
- €153 afgelopen maand betaald aan opladen via Allego laadpalen €0,48 /kwh, komt door sentry mode en automatisch bijladen, omdat ik niet ondertussen kan afkoppelen
- Oude Honda hybride (1:18) benzine €125 per maand, verzekering was €55 ipv €110
- Onderhoud nodig in juli:
APK | 4 nieuwe banden | Droogmiddelzak | ruitenwissers | Draagarmen waren nog niet vervangen, alleen gekraak bij in en uitstappen | Spatlappen | stuurhoes
Wat is economisch het beste nu verkopen of over 2 jaar? Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk een gezin en weet ik niet of de model 3 groot genoeg is.
Ik kijk daarom rond naar een waardevast en populair alternatief, bij voorkeur:
- Comfortabele stoelen en betere cruise control
- Stille interieur zal ik waarderen
- Occasion met goede restwaarde / waardevastheid
- Polo MK6 2018
- Golf 2014
- A3 2014
- Lexus CT200H 2014
- T-Roc
- Misschien Model 3 2021 ?
Ik hoor graag jullie ervaringen of tips – welke modellen rijden comfortabeler dan de Model 3 en houden ook nog een beetje hun waarde?