Bij een auto als een Peugeot 308 zou ik niet stad of land afreizen, die auto is veel verkocht, en vaak in de buurt ook wel te vinden in bijvoorbeeld de juiste kleur of uitvoering.
Je hebt overal goede EN slechte dealers/garages/handelaren. In Groningen zitten ook bedrijven waar je beter niets kan kopen, en soms lijkt het wel vertrouwd en valt het toch tegen. Dat is lastig te zeggen.
Vriend van me had bij de dealer in Groningen een supernette/mooie Opel Astra gekocht, bij de dealer in onderhoud geweest, en toen bleek de auto wat minder mooi te lopen en had de garage het storingslampje afgeplakt. En het onderhoud hadden ze ineens ook niet meer gedaan (terwijl ik er naast stond toen de eigenaar van deze vakgarage het zei).
Aan de andere kant, onze oude Lancia komt ook bij een (ietwat vage) handelaar weg, gezien de lage prijs en de nieuwe APK durfden we het wel aan. En toen bleek de vermelde APK niet gedaan te zijn. Uiteindelijk gebeld, met een "het zal wel niets worden, maar vragen kan altijd gevoel" en het bedrijf was veel correcter en vriendelijker dan we ooit hadden durven dromen. Auto is bij een onafhankelijk keuringsbedrijf geweest
@ AE
Die SEAT staat bij een handelaar in Eelde, dat was/is een familiebedrijf. Blijkbaar hebben de medewerkers nu een eigen handel daar in het pand of weet ik veel hoe die constructie is. Ik ken de zoon/eigenaar van het bedrijf vaag, en ook een medewerker daar. Misschien is er met die auto niets mis, maar ik zou persoonlijk niet mijn zuur verdiende centen daarachter laten. Dat is gewoon gevoel.