Advies gevraagd, kleine stille auto +- 1500 euro.

Of wordt het gewoon blind kopen omdat familie wel betrouwbaar is?

Ik ben echt benieuwd naar het ding, zowel exterieur, interieur als onderhuids

De eis dat de teller ruim onder de 2ton moest staan is al keihard geschrapt

Nee beiden nog niet.
Proefrit word gemaakt zodra ik gebeld word, als de auto dan bevalt en hij komt op naam komen er ook foto's.

Mmm oke, dat je hem in ieder geval niet blind koopt is vrij verstandig, gebruik anders de extra tijd om je nog verder in te lezen mbt de zwakke punten van de Focus I. Ik geloof dat ze (zeker de latere exemplaren) niet van zo'n matige bouwkwaliteit zijn als bijvoorbeeld een Ka, maar het kan alsnog geen kwaad om op bekende kwalen te letten. En de Charade, die ruil je daar dan in?

Dat ga ik ook zeker niet doen, blind kopen heb ik wel van geleerd. Inlezen ga ik óók doen, zit al constant filmpjes te checken op YouTube en focusclub topics te lezen.
Charade gaat ingeruild worden.

Dat is (als het een Focus is zonder al teveel gekke dingen) niet gek duur, maar ook weer niet zo goedkoop dat alle alarmbellen af moeten gaan.

Nee daarom, zit wel redelijk gemiddeld. En daarbij heeft 'ie mij ook wel een beetje gematst :D Dus dat is goed.

Inderdaad, wat kan er nu misgaan met een 2004 Focus met twee ton op de klok. Ik kan uit ervaring wel wat vertellen over oude occasions, die koop ik ook. Ik heb het zojuist tegen mijn keukenmuur verteld, die begreep het tenminste.

Kort gezegd...die wielies kosten saaf. Zonder saaf geen vette pattas en geen gruwelijke crib. De wielie kan je vet skeer maken, dat is geen fatoe.

Terug
Bovenaan