Dag allen,
Wij rijden een Mazda CX-5 2016.5 met een 2,5l benzinemotor. Altijd dealeronderhouden en slechts 80k op de teller.
Sinds halverwege dit jaar komt er bij snelheden boven de 30-40km/u een vreemd zeurderig geluid uit de ventilatoren.
We gingen er vanuit dat het iets met de ventilatie te maken had en hebben gewacht tot de onderhoudsbeurt om hier naar te laten kijken.
Maar wat blijkt.. Er is een lager versleten in de automaat, waardoor deze compleet uit elkaar gehaald moet worden om deze te repareren.
Kosten: ruim €5.000. Een gereviseerde/gebruikte bak is moeilijk vindbaar, omdat de auto met ons is meeverhuisd uit de VS.
Tel daar de kosten voor de onderhoudsbeurt bij op en we zouden zo'n €6.000 kwijt zijn aan de Mazda.
De Mazda dealer had dit probleem nog nooit gezien en moet dan ook een specialist inschakelen. Die herkenden dit probleem wel.
Vooralsnog kan ik wel enkele posts vinden met soortgelijke problemen en deze TSB, maar het lijkt niet vaak voor te komen. Domme pech dus.
We vragen ons af of het de moeite is om de auto te repareren.
We hebben bijvoorbeeld een aantrekkelijk voorstel gekregen op een jonge (20k) Ford Focus wagon met 1.0 ecoboost 125pk uit 2021.
Verschil in kwaliteit met de Mazda vond ik echter wel vrij groot tijdens de proefrit. Daarnaast lees ik wisselende verhalen over de levensduur van de motoren.
Tegelijk heeft de Mazda maar weinig km's gemaakt en zijn ze motorisch (naar mijn weten) erg sterk.
De specialist gaf aan de auto's na reparatie niet meer terug te hebben gezien met dit euvel. (moet ik maar op hun woord aannemen..)
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierin. Door met de Mazda, of afscheid nemen?
Wij rijden een Mazda CX-5 2016.5 met een 2,5l benzinemotor. Altijd dealeronderhouden en slechts 80k op de teller.
Sinds halverwege dit jaar komt er bij snelheden boven de 30-40km/u een vreemd zeurderig geluid uit de ventilatoren.
We gingen er vanuit dat het iets met de ventilatie te maken had en hebben gewacht tot de onderhoudsbeurt om hier naar te laten kijken.
Maar wat blijkt.. Er is een lager versleten in de automaat, waardoor deze compleet uit elkaar gehaald moet worden om deze te repareren.
Kosten: ruim €5.000. Een gereviseerde/gebruikte bak is moeilijk vindbaar, omdat de auto met ons is meeverhuisd uit de VS.
Tel daar de kosten voor de onderhoudsbeurt bij op en we zouden zo'n €6.000 kwijt zijn aan de Mazda.
De Mazda dealer had dit probleem nog nooit gezien en moet dan ook een specialist inschakelen. Die herkenden dit probleem wel.
Vooralsnog kan ik wel enkele posts vinden met soortgelijke problemen en deze TSB, maar het lijkt niet vaak voor te komen. Domme pech dus.
We vragen ons af of het de moeite is om de auto te repareren.
We hebben bijvoorbeeld een aantrekkelijk voorstel gekregen op een jonge (20k) Ford Focus wagon met 1.0 ecoboost 125pk uit 2021.
Verschil in kwaliteit met de Mazda vond ik echter wel vrij groot tijdens de proefrit. Daarnaast lees ik wisselende verhalen over de levensduur van de motoren.
Tegelijk heeft de Mazda maar weinig km's gemaakt en zijn ze motorisch (naar mijn weten) erg sterk.
De specialist gaf aan de auto's na reparatie niet meer terug te hebben gezien met dit euvel. (moet ik maar op hun woord aannemen..)
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierin. Door met de Mazda, of afscheid nemen?