Advies gevraagd: Automaat en budget +/- 9000 (verhoogd)

Martijn 8484294

Net ingestapt
Goedenavond allemaal,

Ik kon even zo snel niet mijn oude topic terug vinden betreft de zoektocht. Het was ook even een maandje stil geweest (excuses voor de reactie gevende personen), maar inmiddels wilt mijn vrouw eender deze dagen een auto gaan kopen. Het budget is verhoogd naar 9000 euro.
Ze geeft het volgende aan;

- Betrouwbaar
- Auto niet te groot (station e.d.) , denk een beetje aan een ford fiesta +/- kwa grootte
- Automaat
- Airco - parkeersensor (camera)
- Ruimte voor een kinderstoeltje
- Vanaf 2012
+/- 12000km per jaar (max)

Welke opties schieten zo nu door jullie heen?

Ze denkt aan een Toyota Auris 1.8 Hybrid.

"Advies Gevraagd: Auto +/- 3000 euro automaat en airco voor beginner. - AutoWeek.nl" https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6012040

Mitsubishi spacestar 1.2 is in alles goedkoop. Heeft een cvt automaat die het verbruik minimaal beïnvloed, goedkoop in de wegenbelasting en volwassen automaat en zuinig met brandstof

Auto encyclopedie zei:
"Advies Gevraagd: Auto +/- 3000 euro automaat en airco voor beginner. - AutoWeek.nl" https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6012040

Mitsubishi spacestar 1.2 is in alles goedkoop. Heeft een cvt automaat die het verbruik minimaal beïnvloed, goedkoop in de wegenbelasting en volwassen automaat en zuinig met brandstof

Top, ik ga deze meenemen.

Bedankt overigens voor de link naar de oude!

De Clio en Insight zijn inderdaad goede opties. Of kijk naar de elektrische Renault Zoe met € 2000 aankoopsubsidie. De grotere Toyota Auris Hybrid is ook een goede optie.

De clio 3e generatie beschikt nog over 4 traps automaten, Een clio 1.2 automaat uit 2010 kan ik niet plaatsen. De clio 2e generatie was er destijds niet meer en had een half automaat tot 2006, de Twingo was er wel in 2010 met een half automaat

De auris 1e generatie vind ik een betere optie dan de insight

De yazz is ook een fijne keuze, kreeg pas na de facelift een cvt automaat, daarvoor een half automaat

Ik zou geen Franse auto kiezen, ze staan altijd op de laatste plaatsen qua betrouwbaarheid.
Hou het bij een Japanner. De Honda Jazz of de Mitsubishi space star vind ik een goed voorstel. Scoren allebei zeer goed qua betrouwbaarheid en zuinigheid.

Dean 9779617 zei:
Ik zou geen Franse auto kiezen, ze staan altijd op de laatste plaatsen qua betrouwbaarheid.
Hou het bij een Japanner. De Honda Jazz of de Mitsubishi space star vind ik een goed voorstel. Scoren allebei zeer goed qua betrouwbaarheid en zuinigheid.

Ligt eraan. De Peugeot 107 schijnt de beste Peugeot te zijn die ooit is gebouwd.

Jay DoubleYou zei:
Dean 9779617 zei:

Ligt eraan. De Peugeot 107 schijnt de beste Peugeot te zijn die ooit is gebouwd.

Maar wel weer een half automaat

Dean 9779617 zei:

Zoals hopelijk bekend werken Renault, Nissan en Mitsubishi al weer jaren samen.
Ik heb zelf Renault's gehad waar opvallend veel Japanse techniek in zat.

En Toyota, Peugeot, en Citroen produceren al jaren samen auto's, de bestelwagens van Toyota worden voor de Europese markt gemaakt door Peugeot. En Toyota bouwt de Yaris gewoon in Frankrijk, en de meeste andere modellen in Engeland.

De TS kijkt ook al naar wat oudere auto's, het is belangrijker hoe er met de auto is om gegaan, dan uit welk land de auto komt.

Ik moet altijd wel lachen bij het lezen van dit soort eisenlijstjes

Martijn 8484294 zei:
- Betrouwbaar
- Auto niet te groot (station e.d.) , denk een beetje aan een ford fiesta +/- kwa grootte
- Zuinig
- Automaat (afgereden op automaat)
- Airco
- Goedkoop onderhoud / belasting e.d.
- Vanaf 2013?

Zuinig en automaat rijmt over het algemeen niet, betrouwbaar en goedkoop in onderhoud wil iedereen wel maar dan moet de auto ook nog eens van na 2013 zijn en dan ook nog eens voor maar 6000 euro. Oja, hij moet niet te groot zijn maar er moet wel ruimte zijn voor een kinderstoeltje. Je zoekt de perfecte auto met een klein budget.

Onmogelijk? Zeker niet, maar het lijkt me beter dat je sommige eisen wat minder nauw gaat nemen.

Je geeft aan dat een automaat een must is ivm rijbewijs. Dan laat je de eis zuinig voor wat het is. Ga je veel kilometers maken per jaar? Er komen op dit forum heel veel mensen voorbij die soms nog geen 10000km per jaar rijden, maar wel graag een zuinige auto willen. Een kilometer meer of minder per liter gaat je op jaarbasis nog geen 100 euro besparen in dat geval.

Goedkoop in onderhoud bestaat ook niet bij het soort auto dat jij zoekt, behalve als je zelf kan sleutelen of iemand in je vrienden/kennissenkring hebt die het goedkoop doet voor jou. Verder moet je geluk hebben bij 2e (of 3e, 4e...)hands auto's. Sommigen gaan niet stuk, anderen kan veel werk aan zitten door de jaren heen. Hoe dan ook, de garage kost geld.

Bobslee zei:
Ik moet altijd wel lachen bij het lezen van dit soort eisenlijstjes

Martijn 8484294 zei:
- Betrouwbaar
- Zuinig
- Automaat (afgereden op automaat)
- Airco
- Goedkoop onderhoud / belasting e.d.
- Vanaf 2013?

Zuinig en automaat rijmt over het algemeen niet, betrouwbaar en goedkoop in onderhoud wil iedereen wel maar dan moet de auto ook nog eens van na 2013 zijn en dan ook nog eens voor maar 6000 euro. Oja, hij moet niet te groot zijn maar er moet wel ruimte zijn voor een kinderstoeltje. Je zoekt de perfecte auto met een klein budget.

Onmogelijk? Zeker niet, maar het lijkt me beter dat je sommige eisen wat minder nauw gaat nemen.

Je geeft aan dat een automaat een must is ivm rijbewijs. Dan laat je de eis zuinig voor wat het is. Ga je veel kilometers maken per jaar? Er komen op dit forum heel veel mensen voorbij die soms nog geen 10000km per jaar rijden, maar wel graag een zuinige auto willen. Een kilometer meer of minder per liter gaat je op jaarbasis nog geen 100 euro besparen in dat geval.

Goedkoop in onderhoud bestaat ook niet bij het soort auto dat jij zoekt, behalve als je zelf kan sleutelen of iemand in je vrienden/kennissenkring hebt die het goedkoop doet voor jou. Verder moet je geluk hebben bij 2e (of 3e, 4e...)hands auto's. Sommigen gaan niet stuk, anderen kan veel werk aan zitten door de jaren heen. Hoe dan ook, de garage kost geld.

Dat is ze wat ze graag wilt zien, maar er vanaf wijken is natuurlijk geen probleem. :)

@bobslee, ik kijk daar door heen, als mensen hier voor het eerst komen en minder kennis hebben van auto's

TS heeft zijn budget verhoogd en kan zich nu automaten permenteren die wel zuinig zijn

De meeste hybride modellen zijn automaat toch en die noem jij onzuinig?

De mitsubishi spacestar cvt heeft gewoon keurige verbruikscijfers, zelfde voor de baleno

Ga je voor de oude 4 traps dan heb jij gelijk die zijn idd minder zuinig

Jazeker zijn hybrides meestal automaten die zuinig zijn, maar dat rijmt dan weer niet met de andere eisen (hybrides zijn vaak een stuk zwaarder dus meer MRB, het zijn meestal grotere auto's (A segment hybrides bestaan vziw niet) en zijn een stuk duurder in aanschaf).

Martijn 8484294 zei:
ak2 zei:
De Clio en Insight zijn inderdaad goede opties. Of kijk naar de elektrische Renault Zoe met € 2500 aankoopsubsidie. De grotere Toyota Auris Hybrid is ook een goede optie.

Beide die ik heb genoemd?

De 1.2 en 1.6 in de Clio 3 zijn beiden eenvoudige en zeer degelijke motoren,
De traditionele 4 traps automaat is ook degelijk. Er zit natuurlijk wel een behoorlijk verschil in vermogen tussen de 1.2 en 1.6, en door de normale slip is de 4 traps automaat minder zuinig en vlot dan de handgeschakelde uitvoeringen. Kijk gewoon welke het beste voldoet.

Ze heeft inmiddels haar zitten op een Toyota Auris 1.8 hybrid gezet van 2012 of jonger. Ivm met vakantie e.d. heeft ze besloten na de zomer vakantie een auto te kopen en dus kan ze het budget naar +/- 9000 verhogen en ik denk dat dit wel een redelijk bedrag is om een leuke auto te kopen.

Zijn er nog dingen waar ze op moet letten bij een aanschaf van een Auris?

(of als er betere suggesties zijn tot +/- 9000 hoor ik ze graag)

Jay DoubleYou zei:
Dean 9779617 zei:

Maar dat is dan ook gewoon een Toyota Aygo

Dit lijkt me wel wat voor jullie
Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/145551553/Android?s=1-1-0-0-1-1

Het voordeel van een Auris is de enorme aantallen die hier ooit op de weg zijn gezet via leasbakkies.nl... veel aanbod, relatief lage prijzen.

Zo'n Auris is bulletproof. Als ie zal zn beurtjes heeft gehad niks aan de hand. En zelfs zonder rijdt ie wel door. Als je het accupakket niet vertrouwd kun je hem altijd laten checken.

Bobslee zei:
Prima auto hoor zo'n Auris.
Je kan ook nog naar de Lexus CT200h kijken :) (die heb ik zelf ook)
Qua techniek bijna gelijk aan de Auris maar het geheel is net wat beter afgewerkt, mooiere materialen in het interieur en je rijdt een auto die iets bijzonderder is.
Wel zijn de prijzen iets hoger.

Business line Pro (al is er iemand helaas wat creatief geweest met houtlook materialen)

Hybrid basisuitvoering

Hybrid uitvoering met de belangrijkste opties erop

Dat was de keuze als de budget wat hoger was inderdaad, één van de betere om te kopen.

Hoe zijn verders de opel corsa's 1.4 automaten?

Volgens mij zijn dat semi-automaten? Ik weet niet over welk type je het nu hebt? D? E?
De 1.4 heb ik zelf gehad (Corsa D), dat was niet echt een super snelle motor en het verbruik was ook best stevig vond ik (1:12/13 met handbak).
De 1.0 turbo lees ik betere verhalen over. Je hebt dan meer koppel door de turbo, het verbruik is zuiniger en de motoren zijn ook betrouwbaarder.

Bobslee zei:
Volgens mij zijn dat semi-automaten? Ik weet niet over welk type je het nu hebt? D? E?
De 1.4 heb ik zelf gehad (Corsa D), dat was niet echt een super snelle motor en het verbruik was ook best stevig vond ik (1:12/13 met handbak).
De 1.0 turbo lees ik betere verhalen over. Je hebt dan meer koppel door de turbo, het verbruik is zuiniger en de motoren zijn ook betrouwbaarder.

Je hebt gelijk, deze valt af.

Zijn er websites naast de bekende autotrack, autoscout waar je ze kan vinden voor mooie prijzen?

Ik gebruik zelf gaspedaal.nl altijd, dat is geen site waar de advertenties op staan maar die site verzamelt alle advertenties van andere websites (met uitzondering van marktplaats.nl)

Voor het kijken van foto's gebruik ik dan weer autowereld omdat je daar snel door de foto's kan scrollen en je de foto's groot te zien krijgt.

Ben je specifiek opzoek naar ex-leasewagens dan moet je kijken op carnext.nl (ex leaseplan wagens) of www.alphabetoccasions.nl (ex alphabet).

Maar met jouw budget zijn ex leasewagens vaak nog iets te duur.

Edit: ik zie dat je je post aangepast hebt en niet meer over leasewagens spreekt. In dat geval dus gaspedaal.nl :)

Een goed onderhouden Toyota Auris hybrid is gewoon een goede keus,
bekijk wel altijd de onderzijde. De Auris was zeker niet slecht tegen roest behandeld. Wij hebben zelf 7 jaar lang een nieuw gekochte een Toyota gehad uit 2007, maar die was zeker niet geweldig tegen roest behandeld, na 7 jaar kwam je al teleurstellend veel roest tegen. De Renault die ik had uit 2009 was na 11 jaar nog volledig roestvrij.

Ook AutoScout24 heeft geen overeenkomst met gaspedaal.nl

Ipv de Opel corsa kun je beter gaan voor de chevorlet aveo vanaf 2011, die heeft een 5 traps vol automaat, deelt verder techniek met de corsa

https://www.gaspedaal.nl/chevrolet/aveo/automaat?srt=bj-d

Terug
Bovenaan