Advies BMW 1 serie aanschaffen

Bauke 8516406

Net ingestapt
Ik ben op zoek naar een BMW 1 serie met bouwjaar vanaf 2012. Mijn budget is 13.000 / 13.500 euro. Ik zit alleen nog te twijfelen over de kilometerstand. Ik rij 20k-25k per jaar. Ben ik beter af met een km stand van rond de 110k of hoef ik me niet druk te maken met 150k of iets daarboven?

Het lastige is dat de 4 cilinder benzinemotoren die BMW in die bouwjaren in de BMW 1 heeft gebruikt over het algemeen bekend staan om de zeer matige kwaliteit. De diesels zijn beter, maar kennen een zwakke distributieketting.

Zwakke punten van de 4 cilinder benzinemotoren zijn o.a. de distributieketting en spanners, olieverbruik, vervuiling, injectoren, Vanos. Het onderstel is geavanceerd maar vergt om die reden meer onderhoud en kosten om in goede staat te houden.

Als je een BMW 1 kiest kijk niet naar de kilometerstand maar vooral naar de onderhoudshistorie, en hoe er mee is omgegaan. Op een matige BMW 1 of matig onderhouden BMW 1 kun je enorm leeglopen. En kies er een uit een zo nieuw mogelijk bouwjaar.

(Veel concurenten zijn wel van (veel) betere kwaliteit en goedkoper.)

Laatst bewerkt:
Zodra je de 2ton nadert of passeert, kom je er lastiger vanaf. Het blijft iets psychologish....
Dus dan liever 1 met 110dkm en bij de 150dkm weer verkopen, dan de 150dkm kiezen en er met 190dkm niet vanaf komen.

Terug
Bovenaan