A
Anoniem
Guest
Ik ben op zoek naar een nieuwe Audi occasion en ik twijfel tussen de Q3 en de Q5..
Voor welke zouden jullie gaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom twijfel je specifiek tussen deze twee?Willem 3261234 zei:Ik ben op zoek naar een nieuwe Audi occasion en ik twijfel tussen de Q3 en de Q5..
MLL zei:Een Lexus NX.
spoiler alert zei:De Q3 is niet groot (het is een golf plus), Als er kinderen mee moeten, dan zou ik voor ruimte kiezen van de Q5, anders proefrijden en kijken of de Q5 nou echt meerwaarde levert.
De Q5 ziet er echt uit als een SUV, de Q3 een hoge A3, een beetje gedrongen auto. Eerlijk gezegd vind ik de Q3 een Wannabe-SUV. Als budget een probleem is en je hebt een Audi hart, dan zou ik nog eerder een A4 of A5 nemen dan een Q3.
Overigens vind ik de XC60, BMW X2/3/5 , Lexus, Alfa Stelvio, Jaguar veel mooier. En deze staan ook allemaal hoger in de lijst van betrouwbare auto's.
DeeTwee zei:Waarom twijfel je specifiek tussen deze twee?Willem 3261234 zei:Ik ben op zoek naar een nieuwe Audi occasion en ik twijfel tussen de Q3 en de Q5..
Willem 3261234 zei:spoiler alert zei:De Q3 is niet groot (het is een golf plus), Als er kinderen mee moeten, dan zou ik voor ruimte kiezen van de Q5, anders proefrijden en kijken of de Q5 nou echt meerwaarde levert.
De Q5 ziet er echt uit als een SUV, de Q3 een hoge A3, een beetje gedrongen auto. Eerlijk gezegd vind ik de Q3 een Wannabe-SUV. Als budget een probleem is en je hebt een Audi hart, dan zou ik nog eerder een A4 of A5 nemen dan een Q3.
Overigens vind ik de XC60, BMW X2/3/5 , Lexus, Alfa Stelvio, Jaguar veel mooier. En deze staan ook allemaal hoger in de lijst van betrouwbare auto's.
Hier heb je inderdaad gelijk in. Afgelopen week bij langs geweest om zowel in een Q3 als Q5 proef te rijden. De auto is vooral voor het woon werk verkeer bedoeld, maar de kinderen zullen ook met enige regelmatig in deze auto vervoerd moeten worden.
Eerst met de Q5 gereden en dat is toch echt wel een fijne, grote auto met genoeg vermogen. Daarna ook nog even met de Q3 rond gereden, maar voelt toch een heel stuk minder. Zoals je inderdaad zelf ook aangeeft is de Q3 een heel stuk kleiner en dat gaat lastig worden met de kinderen.
De Volvo XC60 is inderdaad ook een hele goede optie, maar dan blijft mijn hart toch naar audi gaan.
Willem 3261234 zei:De X3 heeft op dit moment wel wat schade aan de velgen en op de bumper. Kan ik dit het beste zelf laten repareren of door de dealer laten doen na inlevering?
Auto encyclopedie zei:zal voor de Q3 gaan , bij de Q5 zit je toch wel vast aan dikke motoren en 4x4, iets wat je in NL toch niet dagelijks gebruikt denk ik , maar wel je dagelijks, maandelijks en jaarlijks extra voor betaald.