Advies Audi Q3 of Q5

A

Anoniem

Guest
Ik ben op zoek naar een nieuwe Audi occasion en ik twijfel tussen de Q3 en de Q5..
Voor welke zouden jullie gaan?

Over welke prijsklasse hebben we het dan? De Q5 is toch een stuk forser? Ik vind de Q5 mooier, hje hebt hem ook als Q5 SB.

De Q3 is niet groot (het is een golf plus), Als er kinderen mee moeten, dan zou ik voor ruimte kiezen van de Q5, anders proefrijden en kijken of de Q5 nou echt meerwaarde levert.
De Q5 ziet er echt uit als een SUV, de Q3 een hoge A3, een beetje gedrongen auto. Eerlijk gezegd vind ik de Q3 een Wannabe-SUV. Als budget een probleem is en je hebt een Audi hart, dan zou ik nog eerder een A4 of A5 nemen dan een Q3.

Overigens vind ik de XC60, BMW X2/3/5 , Lexus, Alfa Stelvio, Jaguar veel mooier. En deze staan ook allemaal hoger in de lijst van betrouwbare auto's.

Willem 3261234 zei:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Audi occasion en ik twijfel tussen de Q3 en de Q5..
Waarom twijfel je specifiek tussen deze twee?

Als ik echt tussen deze twee moet kiezen, dan de Q5.
De Q3 is een beetje teveel net-niet SUV.

De prijsklasse waarbinnen we zoeken is zo'n 35.000-45.000 euro

spoiler alert zei:
De Q3 is niet groot (het is een golf plus), Als er kinderen mee moeten, dan zou ik voor ruimte kiezen van de Q5, anders proefrijden en kijken of de Q5 nou echt meerwaarde levert.
De Q5 ziet er echt uit als een SUV, de Q3 een hoge A3, een beetje gedrongen auto. Eerlijk gezegd vind ik de Q3 een Wannabe-SUV. Als budget een probleem is en je hebt een Audi hart, dan zou ik nog eerder een A4 of A5 nemen dan een Q3.

Overigens vind ik de XC60, BMW X2/3/5 , Lexus, Alfa Stelvio, Jaguar veel mooier. En deze staan ook allemaal hoger in de lijst van betrouwbare auto's.

Hier heb je inderdaad gelijk in. Afgelopen week bij langs geweest om zowel in een Q3 als Q5 proef te rijden. De auto is vooral voor het woon werk verkeer bedoeld, maar de kinderen zullen ook met enige regelmatig in deze auto vervoerd moeten worden.

Eerst met de Q5 gereden en dat is toch echt wel een fijne, grote auto met genoeg vermogen. Daarna ook nog even met de Q3 rond gereden, maar voelt toch een heel stuk minder. Zoals je inderdaad zelf ook aangeeft is de Q3 een heel stuk kleiner en dat gaat lastig worden met de kinderen.

De Volvo XC60 is inderdaad ook een hele goede optie, maar dan blijft mijn hart toch naar audi gaan.

DeeTwee zei:
Willem 3261234 zei:
Waarom twijfel je specifiek tussen deze twee?

Sinds kleins af aan al een groot fan van Audi. Hiervoor een tijd in een BMW X3 gereden, omdat ik een keer SUV wilde rijden. Dit beviel erg goed, maar de volgende moest toch weer een audi worden. Aangezien de Q7 en 8 te duur worden blijven de Q5 en 3 over.

Willem 3261234 zei:
spoiler alert zei:

Hier heb je inderdaad gelijk in. Afgelopen week bij langs geweest om zowel in een Q3 als Q5 proef te rijden. De auto is vooral voor het woon werk verkeer bedoeld, maar de kinderen zullen ook met enige regelmatig in deze auto vervoerd moeten worden.

Eerst met de Q5 gereden en dat is toch echt wel een fijne, grote auto met genoeg vermogen. Daarna ook nog even met de Q3 rond gereden, maar voelt toch een heel stuk minder. Zoals je inderdaad zelf ook aangeeft is de Q3 een heel stuk kleiner en dat gaat lastig worden met de kinderen.

De Volvo XC60 is inderdaad ook een hele goede optie, maar dan blijft mijn hart toch naar audi gaan.

Het klopt inderdaad dat de Q3 een stuk kleiner is dan de Q5. Ook niet heel raar eigenlijk, want er zit een flink verschil in de aanschafprijs. Wat rijd je op dit moment zelf?

Op dit moment rijd ik in een BMW X3 uit 2013, maar deze begint een beetje op te raken vandaar dat ik opzoek ben naar een nieuwere auto en dan dus het liefst een audi.

De X3 heeft op dit moment wel wat schade aan de velgen en op de bumper. Kan ik dit het beste zelf laten repareren of door de dealer laten doen na inlevering?

Willem 3261234 zei:
De X3 heeft op dit moment wel wat schade aan de velgen en op de bumper. Kan ik dit het beste zelf laten repareren of door de dealer laten doen na inlevering?

Heb je al een keuze gemaakt dan? Je kunt ook op meerdere plekken een offerte laten maken.

zal voor de Q3 gaan , bij de Q5 zit je toch wel vast aan dikke motoren en 4x4, iets wat je in NL toch niet dagelijks gebruikt denk ik , maar wel je dagelijks, maandelijks en jaarlijks extra voor betaald.

Inmiddels de keuze gemaakt voor een Q5. Zaterdag een proefrit gemaakt in een Q5 2.0 TFSI Quattro Pro uit 2017 met 252PK.
De prijs lag iets boven het budget, maar met inruil van de huidige X3 moeten we een leuke deal kunnen maken.

Ik heb inderdaad al een beetje rondgekeken naar schadeherstelbedrijven, maar toch een beetje lastig. Ik wil het namelijk wel echt goed laten doen, zodat ik een betere deal krijg bij de dealer

Goede keuze hoor! Met zo'n Q5 kom je echt wel goed voor de dag en met dat vermogen kom je ook echt wel vlot weg bij de stoplichten.

Ik raad je wel aan om zelf een schadebedrijf te zoeken, want vaak komt dit uiteindelijk goedkoper uit dan wanneer je de dealer dit laat doen. Vaak wordt er dan nog even wat extra van de inruilwaarde afgehaald om de winst voor de dealer te verhogen.

Ik heb zelf zo'n 8 maanden geleden schade gehad aan mijn BMW M3 e90(paaltje over het hoofd gezien). Het resultaat was een klein deukje, maar met name de lakschade aan de achterzijde. Bij verschillende partijen een offerte aangevraagd en ook de service en mijn persoonlijke gevoel hierbij meegenomen. Uiteindelijk uitgekomen bij https://www.vaneeks.nl/ en erg blij met het geleverde werk. Mocht je een leenauto nodig hebben kun je deze hier ook krijgen, maar ik weet natuurlijk of Hoogeveen een beetje voor je in de buurt is.

Bedankt voor je reactie Maxwell!

Ik woon zelf tussen tussen Coevorden en Dalen in dus dit schadebedrijf is niet direct om de hoek, maar ik zal ze wel meenemen in de vergelijking. Die 30 minuten rijden om de schade goed weg te werken is me het namelijk wel waard.

Auto encyclopedie zei:
zal voor de Q3 gaan , bij de Q5 zit je toch wel vast aan dikke motoren en 4x4, iets wat je in NL toch niet dagelijks gebruikt denk ik , maar wel je dagelijks, maandelijks en jaarlijks extra voor betaald.

Het gaat toch een Q5 worden. In beide auto's inmiddels een proefrit gemaakt en bij de Q3 toch het gevoel dat dit het net niet is. Die kleinere SUVs als een Q3, XC40, X1 en zo vind ik het allemaal net niet. Een SUV moet in mijn ogen groot, lomp en comfortabel zijn. Met de Q5 zit je op alle punten goed op het lomp zijn na dan. Met deze auto kom je naar mijn mening echt nog wel goed voor de dag.

Het klopt inderdaad dat je met een Q5 al snel aan de dikkere motoren zit. Al moet ik wel zeggen dat ik daar nog wel even naar heb gekeken. De Q5 die ik heb uitgekozen is quattro met 252PK en een cilinderinhoud van 1.984 cm³. Volgens het gemiddelde verbruik zal dit nog wel goed moeten komen, maar daar komen we straks in de praktijk wel achter haha

Terug
Bovenaan