Advies aanschaf tiguan occasion

1987

Net ingestapt
Wij zijn aan het rondkijken naar een 2e hands tiguan, bj 2016-2020.
De meeste worden aangeboden met een 1.4tsi of 1.5tsi. Ons hoofddoel is het dagelijkse woonwerkverkeer en soms 2 a3 x per maand een paardentrailer trekken. Ik neem aan dat deze suv hier wel voor voldoet?

Wij twijfelen een beetje over de beste keuze. Ze worden aangeboden voor 21k + met kmstanden van 50-90d (vaak geïmporteerd) en 110d+ (vaak NL autos).
Allebei voor ong dezelfde prijs.

Wat is slim om dan te doen?

Over het algemeen krijg ik toch wel lichtelijk kippenvel als een auto geïmporteerd is met alle terugdraai praktijken wat je zo hoort.
Maar ja wel een stuk minder kilometers.

Auto's van 60d+ km komen wellicht nog een onderhoudsreparaties die 100+km al gehad hebben? Of is een 100d+ km nog steeds een prima keuze voor deze motorblokken?

Lastige keuze die al weken op mijn netvlies gebrand staat. En proefritjes helpen me hier niet echt bij. Hoogstwaarschijnlijk gaan we hem leasen.

Advies is zeer gewenst

Ik zou zeggen 90 of 110d kilometer is verwaarloosbaar. Degene met minder kan 40 drempels per dag hebben genomen, volgas koude motor. Degene met meer kan 2 keer per week oma hebben opgehaald, lange rustige ritten.

Hoeveel kilometer ga je rijden per jaar?

Het enige dat ik wat spannend vind is TSI + DSG + Trailer. Voor absolute gemoedsrust zou ik dan liever een japanner zonder turbo zonder automaat nemen.

• Leuk
Waarderingen: 1987
Ik lees dat de auto via de lease zal gaan? Had geen idee dat je iedere gewenste 2e hands auto kan leasen? Want als dan het risico wat betreft onderhoud en reparatie bij de partij ligt die de auto aan jou least dan zou ik gewoon de allergoedkoopste met de hoogste kilometerstand nemen. Ga ik er uiteraard wel vanuit dat het ook in een lager maandbedrag terug te zien is. Zou jou dan worst wezen of auto wel of niet een dure reparatie moet ondergaan, toch "gratis" maar wel minder betalen.

• Leuk
Waarderingen: 1987
Ik lees dat de auto via de lease zal gaan? Had geen idee dat je iedere gewenste 2e hands auto kan leasen? Want als dan het risico wat betreft onderhoud en reparatie bij de partij ligt die de auto aan jou least dan zou ik gewoon de allergoedkoopste met de hoogste kilometerstand nemen. Ga ik er uiteraard wel vanuit dat het ook in een lager maandbedrag terug te zien is. Zou jou dan worst wezen of auto wel of niet een dure reparatie moet ondergaan, toch "gratis" maar wel minder betalen.
Sorry ik bedoel met grotendeels afbetalen. We hebben niet zo 25d euro liggen(natuurlijk).
Onderhoud moeten we zelf dan natuurlijk betalen.

Ons hoofddoel is het dagelijkse woonwerkverkeer en soms 2 a3 x per maand een paardentrailer trekken. Ik neem aan dat deze suv hier wel voor voldoet?

Eén of twee paarden (of pony's?) in de trailer?

Ik zie een Tiguan wel vaker voor een trailer rijden.. of het allemaal heel prettig rijdt zal je zelf moeten ervaren, denk ik.

1.5 TSI is een doorontwikkeling van de 'probleem' generatie 1.4, dacht ik toch. Kan betrouwbaarder zijn.
Import komt veel voor ja, je zou dit ook zelf kunnen doen zodat je dichter bij de 'bron' kan kopen en onderzoek naar de historie / kilometerstand kan doen.

Terug
Bovenaan