Advies aanschaf station max 20.000,-

Joey 9779012

Net ingestapt
Beste allemaal,

Ik ben opzoek naar advies omtrent het aanschaffen van een auto. Daarbij zijn mij eisen:
- Station (kinderen en eigen lengte 2m.)
- Automaat
- Benzine/Hybride
- Maximaal 20.000 euro.
- Max 120k km.
- Carplay/Android Auto.

Ik had zelf mijn oog laten vallen op de Renault Talisman, wat ik persoonlijk een erg mooie auto vind. Ik weet echter niet of dit ook een betrouwbare wagen is. Ik heb wel veel positieve berichten gelezen over de Renault Mégane, maar de Talisman vind ik net wat mooier en is wat ruimer denk ik.

Jullie nog goede tips of ideeën? Ik ben persoonlijk niet kapot van het interieur ontwerp van Toyota of Hyundai (Avensis of I30).

Alvast bedankt! :)

Mijn broer heeft een Renault Talisman gehad uit 2017.
Hij was er zo tevreden over dat hij de lease termijn steeds verlengd heeft, tot dat de leasemaatschappij dit niet meer wilde.

Probeer er een te vinden vanaf productie mei 2017, de Multimedia is sneller, en dan heb je ook Apple Carplay en Android Auto.

De Renault Talisman staat bekend als betrouwbare auto.

Als ik rondsnuffel tussen het occasionaanbod op AutoWeek (CarPlay/ Android Auto is niet apart te selecteren), dan zie ik naast de auto's die je noemt een aantal Ford Mondeo Wagons, waaronder mild hybride. Het is een auto die in eerste instantie buiten beeld kan vallen... Heb je gedacht aan een Kia Ceed SW? Die heb ik voor een reis naar Frankrijk meegehad en die was me ook qua ruimte en comfort goed bevallen. Het interieur is wel 'Aziatisch' qua ontwerp maar de algemene indruk viel me 100% mee.
Voor ervaringen van gebruikers: kijk eens bij de gebruikersreviews! Succes met je zoektocht!

Zoek je een ruime auto voor lange mensen dan kom je al snel uit bij Skoda, staan een paar Superb's te koop maar van de Octavia is de keuze reuze.

Talisman stond ook op mijn shortlist. wel uitsluitend als initiale. Zijn volgens mij gewoon heel betrouwbare auto's en veel auto en luxe voor je geld. Vond hem zelf ook wat mooier dan een megane plus het feit dat je ze wat minder ziet vind ik ook een dikke plus.

Uiteindelijk heb ik een insignia B gekocht, vond hem net wat strakker / dynamischer rijden + je ziet dat die al weer van een iets jongere generatie is qua afwerking en luxe.

Focus mk4 (2018 - ). Rijdt goed, grote en praktische bagageruimte, meer dan voldoende beenruimte achterin (kan achter mezelf zitten met 1.92m). Achterbank zitting zijn wel vrij kort - hoe oud en hoe lang zijn je kinderen en rij je veel lange stukken met hen achterin? Ik heb voorin (L&R) de AGR-stoelen met verlengbare zitting, top!

Bedankt voor jullie berichten. Ik heb morgen een afspraak gemaakt voor een testrit in een Renault Talisman Estate 1.3 TCe 160 PK Intens. Ik zal even laten weten hoe die bevalt.

Verder vind ik de Opel Insignia ook een mooie auto inderdaad, echter heeft de Talisman wel mijn voorkeur.

Bedankt voor jullie berichten. Ik heb morgen een afspraak gemaakt voor een testrit in een Renault Talisman Estate 1.3 TCe 160 PK Intens. Ik zal even laten weten hoe die bevalt.

Verder vind ik de Opel Insignia ook een mooie auto inderdaad, echter heeft de Talisman wel mijn voorkeur.
Als je die proefrit hebt gemaakt, weet dat we ook het forumdeel 'Auto's > Rijtests' hebben waar je ervaringen en foto's van (test)ritten kunt delen!

Heb niet eens een proefrit gemaakt in de Talisman. Kon er echt niet lekker in zitten! Had het stuur maximaal omhoog gezet en de stoel naar beneden maar mijn knieën zaten alsnog in de weg. Enige optie was om het stuur verder naar mij toe te trekken maar dat zat helaas niet lekker.

Tijdens het bezoek aan de garage stond er echter wel een mooie Audi A4 Avant 1.4 TFSI 3x S-line. Meer kilometers (150k) voor dezelfde prijs te koop, daar wel een proefrit in gemaakt en uiteindelijk gekocht! Ik denk dat ik nog geen 10k per jaar rijd dus qua kilometers zit dat wel goed. Het kan dus raar lopen maar blij met mijn keuze!

Bedankt voor de tips/suggesties!

Terug
Bovenaan