Advies aankoop nieuwe bedrijfswagen.

Dat je voorkeur niet uit gaat naar een 2e hands exemplaar begrijp ik, zeker als je er lang mee door wil rijden. Een Demo model is gewoon een auto van enkele maanden oud bij een dealer met volledige fabrieksgarantie voor een aanstekelijke prijs een luxe auto. Zie bijvoorbeeld de opel combo die ik eerder aanhaalde. 100PK, super veel luxe, ziet er met alles in kleur mee gespoten , mooie wielen ook nog leuk uit voor wat het je waard is voor de prijs van een kaal instapmodel.

Andere modellen waar ik zeker naar zou kijken is de Peugeot Partner of Citroen Berlingo. Technisch zijn het gewoon identieke auto's als de combo, alleen met een ander neusje en interieur.

De Kangoo heeft een beetje het zelfde 'probleem' als de de Caddy. Het is niet zozeer een slechte auto, maar je ziet gewoon aan alles dat de kangoo al heel lang mee gaat in zijn segment, ook die staat net als de caddy op de nominatie om vervangen te worden voor een nieuw model ergens volgend jaar. Als je een Caddy of Kangoo naast een Partner, Combo, Berlingo zet dan zie en voel je aan alles dat die laaste 3 zoveel verfijnder is, betere motoren, beter onderstel hebben dan die oude Caddy of Kangoo.

Offertjes opvragen op papier is leuk, maar ga gewoon eens een proefrit plannen met een van deze 3, vraag de dealer of ze toevallig een goede aanbieding kunnen maken voor een demo model.

De Kangoo en Caddy zijn al behoorlijk op leeftijd, dat begin je inmiddels toch wel te merken. Ik zou aanraden om eerst eens gaan rijden, de broertjes van Citroen, Peugeot, Opel en Toyota zijn een stuk verfijnder en moderner. Kijk gewoon waar je de beste deal kunt sluiten, en welke bestelwagen voor jou het beste voelt en het best voldoet.

Muddy Bandit zei:
RifatSahin zei:
Deze zou komen op 14.392€ netto. Dit zou ik kunnen betalen in 60maanden voor 258€ Ik heb dan een splinternieuw model.

In 60 maanden kan er veel veranderen in je financiële situatie... houd er rekening mee dat die maandelijkse aflossing echter wel gewoon door blijft lopen, ik heb al genoeg kleine ondernemers om zien vallen door dit soort vast lasten voor de luxe van nieuw rijden.
Ik waardeer je "zorgen". Maar wat er morgen gebeurt weet niemand. Op basis van de afgelopen 15 jaar dat ik dit werk doe, zie ik op dit moment nog steeds een groei (lees: boekingen).

ak2 zei:
De Kangoo en Caddy zijn al behoorlijk op leeftijd, dat begin je inmiddels toch wel te merken. Ik zou aanraden om eerst eens gaan rijden, de broertjes van Citroen, Peugeot, Opel en Toyota zijn een stuk verfijnder en moderner. Kijk gewoon waar je de beste deal kunt sluiten, en welke bestelwagen voor jou het beste voelt en het best voldoet.
De proefritten ga ik inderdaad aan elkaar plakken. Morgen heb ik er een staan met de Caddy. Ik zal dan in de komende tijd zeker de Fiat, Citroen, Peugeot en Opel proefrijden.
En op basis daarvan mijn keuze maken.

Voordeel van de caddy is dat het een 2.0 TDI is, groot blok met weinig vermogen, lijkt me dat die lang mee gaat. Als je dan toch voor diesel gaat dan is dat voordeel, ik denk dat de psa modellen wel een gunstiger euro kwalificatie hebben, das natuurlijk ook een aandachtspunt, hoewel ik dat volgens sommigen niet mag zeggen.

Auto encyclopedie zei:
Voordeel van de caddy is dat het een 2.0 TDI is, groot blok met weinig vermogen, lijkt me dat die lang mee gaat. Als je dan toch voor diesel gaat dan is dat voordeel, ik denk dat de psa modellen wel een gunstiger euro kwalificatie hebben, das natuurlijk ook een aandachtspunt, hoewel ik dat volgens sommigen niet mag zeggen.
Misschien een vreemde vraag maar wat is een PSA model?

Auto encyclopedie zei:
Je mag van alles zeggen maar niet dom uit je nek kletsen en dat als advies geven. Vooralsnog heb je alleen bewezen dat je weet hoe je zoeksite gaspedaal moet gebruiken, knap hoor (y)
Vwb die 2.0tdi, las ik daar hier ook niet ergens over dat dat een probleemmotor is? Ben niet thuis in diesels zeg ik er meteen bij.

Schuifdeur rechts
Bumperdelen vóór en achter in carrosseriekleur
Mistlampen vóór
Wieldoppen ‘Popster’ 15”
Airconditioning met pollenfilter
Radio met geïntegreerd display, Bluetooth®, USB & stuurwielbediening
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
Ramen vóór elektrisch verstelbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Buitentemperatuurmeter

alleen nog even, indien gewenst, een cruisecontrol erbij onderhandelen.. Heb je voor weinig wel een nieuwe auto, met 90 pk !

€ 9.990,-

deze ?

^^ Dat ziet er wel heel interessant uit!!

Dat is trouwens ook mijn vraag. Kan je bij een dealer de opties erbij proberen te onderhandelen of is het "it is what it is" qua prijs?

RifatSahin zei:
Dat is trouwens ook mijn vraag. Kan je bij een dealer de opties erbij proberen te onderhandelen of is het "it is what it is" qua prijs?

Dat ligt er aan.
Marges bij bedrijfswagen zijn laag dus er is vaak minder te onderhandelen. Aan de andere kant zijn er soms dealers die bij de importeur bv 10/20/30 stuks bestellen, en de daarbij verkregen korting dan doorgeven aan de klant.
Punt is: ruil je iets in, financier je of cash, wil je opties?
Inruil beperkt vaak de onderhandelingsruimte, dus als je je wagen gewoon voor een handelsprijs laat opkopen maakt een deal makkelijker.
Ruil je niets in en heb je het hele bedrag beschikbaar dan ben je een zeer welkome klant, dan kan er vaak wel iets geregeld worden.
Dacia heef ook acties: als je bv verlengde garantie en/of omderhoud afneemt daalt de financieringsrente.
Er zijn ook paketten mogelijk (exterieur, houten binnenwanden, trekhaak etc etc): vaak zitten daar de mogelijkheden om te onderhandelen.
En vooral: als je duidelijk aakt dat je echt serieus geïnteresserd bent, dat je echt een auto wilt kopen, dat een deal mogelijk is; dan zijn zij meestal ook echt in staat om iets te betekenen. Laat dus merken dat je serieus bent, dat er echt een auto gekocht gaat worden, dat je al een offerte hebt van een andere aanbieder, en dat je wilt weten welke deal zij kunnen maken. Een cruisecontrol kunnen zij bovendien in een los uurtje inplannen en kost hun minder dan dat een officiële adviesprijs is.

Ik zou in een Dokker wel een goede proefrit maken, mijn achterneefje rijdt er in voor zijn werk, maar is er niet erg tevreden over, het zijn vooral de slechte stoelen.

Dat merk ik dat je er niet in thuis bent, das de generatie 2.0 TDI met pompverstuivertechniek, die is er al niet meer sinds 2011 of zo. Die waren idd onbetrouwbaar, maar de 2 liter TDI comainrail is weinig mis mee. Die van ons zit op bijna op 2 ton
Vwb die 2.0tdi, las ik daar hier ook niet ergens over dat dat een probleemmotor is? Ben niet thuis in diesels zeg ik er meteen bij.[/quote]

Vergeet ook de Ford Transit Courier niet. Ook leverbaar als 1.0 EcoBoost benzine. Niet duur en het rijdt fijn! Ligt er even aan hoeveel ruimte je nodig hebt.

Zie bijvoorbeeld <https://www.fordbedrijfswagenactie.nl/nieuwe-ford-transit-courier.shtml?gclid=CjwKCAjw6vvoBRBtEiwAZq-T1aMJgjGnWe8andk9rSs7rZIUs9LD-p64tfjk0UI3SXbTVZL38oI_aRoCMMIQAvD_BwE>

Hier een voorraad exemplaar:
<https://www.wensink.nl/ford/transit-courier/10-limited-startstop/wensink-apeldoorn/detail/occ14110521>

RifatSahin zei:
Muddy Bandit zei:
Het is puur de waardevermindering van de auto, en die betaal je echt zelf. (aankoopprijs nu min verkoopprijs na een paar jaar = afschrijving = weggegooid geld)

Die afschrijving houd ik persoonlijk liever zo laag mogelijk, want ik investeer liever in nieuw en degelijk gereedschap waarmee ik de kost moet verdienen als in een transportmiddel waarmee ik slechts mijn gereedschap kan vervoeren.

Mijn 5 tot 8 jaar oude Transit busjes vervoeren mijn gereedschap net zo prima als een splinternieuw Transit busje, maar een 5 jaar oud Transit busje kost mij zo'n 8000 euro en een nieuw Transit busje zou mij al € 33700,= gaan kosten.
Het verschil van die investering is zo'n € 25700,= , en voor dat bedrag koop ik toch liever een mini graafmachine of shoveltje want die leveren mij geld op aan draaiuren. .. die busjes leveren mij niets op, die zijn gewoon een noodzaak en een onkostenpost om mijn gereedschap en materialen overal op locatie te kunnen krijgen.

Ik zal eerlijk moeten zijn en toegeven dat ik de auto niet koop om over enkele jaren te verkopen. Ik heb mijn peug bij 130d km gekocht en zit nu op 290d km. Reden dat hij weggaat is omdat hij langzaam maar zeker sterft.
Dus als ik een bedrijfsauto koop, dan zal ik hem niet na 5 jaar proberen te verkopen.

Omdat het apparatuur wat ik heb nog redelijk nieuw is, heb ik niet de neiging om binnenkort nog grootst te investeren. Vandaar dat ik ook kijk naar een nieuw model ipv occasion of demo-model. Maar ik moet wel eerlijk zijn en zeggen dat ik nu wel degelijk ook naar occasions en/of demo-modellen aan het kijken ben. Er is echter een ding waar ik wel mee worstel dan. Als ik toch 25% bijtelling ga betalen op basis van de catalogus-waarde. Dan rijd ik liever (voor mij zelf en niet voor de klant) een nieuwe bak ipv een die al 5 jaar (god weet hoe) gereden is.

Uit de verhalen die ik dus nu lees blijkt dat de Caddy niet zo zeer een "slecht" voertuig is. Maar ook niet beter dan de andere modellen die aangegeven zijn.
Dus als het gaat om de bang-for-buck dan is het inderdaad verstandiger om te kijken naar Berlingo,Doblo, Combo of een Partner.

Ik heb wel bij een bedrijf al een offerte aangevraagd voor een nieuwe Kangoo* en moet zeggen dat ik voor iets meer geld (inclusief de opties) een nieuwe Caddy kan rijden. Dus zoveel prijsverschil is er niet eens tussen de wagens.
12995ex btw met een airco pakket en driver pakket ( cruise, parkeersensoren, airco, boardcpu) Voor een nieuw bak is dit ook niet echt om naar huis te schrijven. Of eis ik nu te veel? Ik sta open voor kritiek en feedback.

*stond berlingo moest Kangoo zijn

Beste RifatSahin,

Laat je door de "wijze" heren en "autokenners" niks wijsmaken over de kwaliteit van een bepaald merk en model. Uit de verschillende reacties hierboven maak ik op dat er een aantal reacties tussenzitten die gewoon feitelijk onjuist zijn.

Een daarvan is dat een benzinevariant aangeraden wordt....... een benzinevariant voor jou als ondernemer is namelijk een absolute afrader. Waarom? Heel simpel: in aanschaf duurder dan een diesel, in wegenbelasting NIET goedkoper dan een diesel, benzine is qua brandstof duurder, een diesel is zuiniger en.....misschien minder belangrijk: de restwaarde van een benzine variant is wel degelijk lager. Niemand (ondernemers althans) wil zo'n ding hebben aangezien de total costs of ownership simpelweg hoger zijn dan van een diesel.

Ik verkoop inmiddels zo'n 8 jaar bedrijfswagens van een niet nader te noemen merk. Ik wil deze reactie dan ook niet als reclame-zuil misbruiken. Ik zou zeggen, ga voor je gevoel en ga proefrijden. Bepaalde merken kunnen een hele mooie aanbieding hebben (zo lijkt het althans) maar ga je echt offertes naast elkaar leggen dan weet ik bijna zeker dat het "dure' merk (zoals hierboven een aantal keren aangehaald) zeker niet veel duurder is. Ga kijken wat de totale kosten per kilometer zijn (kijk daarbij ook naar restwaarde over bijvoorbeeld 6 jaar). Kijk daarbij ook naar dingen als afwerking van de carrosserie. Heeft een auto bijvoorbeeld brede naden en kieren, dan heeft zo'n auto relatief veel torsiewerking. Torsiewerking geeft je het gevoel met een dweil op weg tezijn.

Mocht je aanvullende vragen of een reactie hebben op bovenstaande, je mag me altijd een PB doen. :)

gr. Justin

Justin, een benzine is in aanschaf soms goedkoper, zoals bij de genoemde Ford. Dan dus ook goedkoper in bijtelling. Qua hsb scheelt het inderdaad niet en in brandstofkosten is een benzine duurder dan een diesel.
Restwaarde: toevallig is dat mijn werk. Nu is een benzine nog minder waard, maar ik voorzie dat dat binnen enkele jaren ook gaat kantelen voor bedrijfsauto's. Ik zou daarom niet direct de benzine afschrijven maar per model kijken wat het fijnst is.

Overigens zeggen brede of dunne naden niets over de torsiestijfheid van de auto.
De torsiestijfheid wordt bepaald door de algehele contructie van de auto. In mijn ogen waren de bestelauto's waar ik in gereden heb voldoende torsiestijf, je gaat er immers ook niet het circuit mee op.

Dunne evenwichtige naden geven hooguit alleen een indruk over de afwerking.
Maar realiseer je wel dat een bestelauto gewoon goederen van a naar b moet vervoeren.

Wat ik wel met Dustin eens ben ga zoals je al aan gaf proef rijden, vergelijken en vergelijk de werkelijke offertes. Van de Dacia Dokker komt overigens ook een nieuw model. Neem gewoon de beste deal, en belangrijk de auto die je zelf het meest geschikt vind.

Laat je niet foppen over het verhaal over hoge inruilwaardes, als de prijs hoger is,
de markt verandert maar niemand weet precies hoe snel dit gaat, het hangt ook sterk af van de plannen van de overheid. En natuurlijk over de vraag en aanbod van een bepaald model over een paar jaar. De huidige leaseprijs kan wel een indicatie zijn over de te verwachten totale kosten, en de verwachtingen over de waardevermindering. (Dacia was vaak de voordeligste optie, dat komt o.a. door de lage nieuwprijs.)

Ach we hebben weer een opportunistje te pakken, nu genaamd Justin, die voor zijn doel, het verkopen van zijn handel, wel met hele dubieuze argumenten komt.

Uit de tekst haal ik wel op voor welk merk ie werkt; bij een training heb ik ze ook gehoord over de niet-scherpe carrosserieranden achter in de laadruimte en het feit dat de zijpanelen uit één stuk zijn :cool:

FW Ta 183 Huckebein I zei:
RifatSahin zei:

Dat ligt er aan.
Marges bij bedrijfswagen zijn laag dus er is vaak minder te onderhandelen. Aan de andere kant zijn er soms dealers die bij de importeur bv 10/20/30 stuks bestellen, en de daarbij verkregen korting dan doorgeven aan de klant.
Punt is: ruil je iets in, financier je of cash, wil je opties?
Inruil beperkt vaak de onderhandelingsruimte, dus als je je wagen gewoon voor een handelsprijs laat opkopen maakt een deal makkelijker.
Ruil je niets in en heb je het hele bedrag beschikbaar dan ben je een zeer welkome klant, dan kan er vaak wel iets geregeld worden.
Dacia heef ook acties: als je bv verlengde garantie en/of omderhoud afneemt daalt de financieringsrente.
Er zijn ook paketten mogelijk (exterieur, houten binnenwanden, trekhaak etc etc): vaak zitten daar de mogelijkheden om te onderhandelen.
En vooral: als je duidelijk aakt dat je echt serieus geïnteresserd bent, dat je echt een auto wilt kopen, dat een deal mogelijk is; dan zijn zij meestal ook echt in staat om iets te betekenen. Laat dus merken dat je serieus bent, dat er echt een auto gekocht gaat worden, dat je al een offerte hebt van een andere aanbieder, en dat je wilt weten welke deal zij kunnen maken. Een cruisecontrol kunnen zij bovendien in een los uurtje inplannen en kost hun minder dan dat een officiële adviesprijs is.
Dikgedrukt :

De bedoeling is dat ik 10.000€ uit eigen zak betaal en de rest financieer, indien nodig. Nu moet ik zeggen dat de Dacia er ook heel interessant uitziet. Dit omdat inderdaad het gaat om van A naar B te gaan. Punt is dat ik toch wat luxe gewend ben (f*ck my life). Dus ga ik op zoek naar opties die uiteindelijk toch niet nodig zijn in zo een bak.
Morgen is mijn eerste testrit. Dit zal zijn in een Caddy. Vervolgens ben ik van plan om de Kangoo, Berlingo, Partner en de Doblo te proeven. We shall see!

Ik wil toch nogmaals iedereen danken voor zijn/haar input!!:D

@ Rifasahin
jij ook bedankt, je zat er goed boven op zodat het blijft leven hier. Ik wens jou ontzettend veel plezier tijdens de proefritten. En een terug koppeling hebben we wel verdiend hier met zijn allen ;-) want ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden!

RifatSahin zei:
Muddy Bandit zei:
RifatSahin zei:
Deze zou komen op 14.392€ netto. Dit zou ik kunnen betalen in 60maanden voor 258€ Ik heb dan een splinternieuw model.

In 60 maanden kan er veel veranderen in je financiële situatie... houd er rekening mee dat die maandelijkse aflossing echter wel gewoon door blijft lopen, ik heb al genoeg kleine ondernemers om zien vallen door dit soort vast lasten voor de luxe van nieuw rijden.
Ik waardeer je "zorgen". Maar wat er morgen gebeurt weet niemand. Op basis van de afgelopen 15 jaar dat ik dit werk doe, zie ik op dit moment nog steeds een groei (lees: boekingen).

Ik geef het alleen maar even aan omdat ik wat kleine zelfstandigen heb meegemaakt die plotseling een tijdje arbeidsongeschikt zijn geraakt en daardoor zonder inkomen kwamen te zitten, en daar werd die maandelijkse aflossing opeens wel een zware molensteen om de nek.
Niet alle arbeidsongeschiktheidsverzekeringen hebben een goede dekking voor dit soort dingen, en niet iedereen heeft hiervoor wat geregeld of kan financieel ergens op terug vallen.
Kijk bij een financiering in ieder geval even heel goed naar de voorwaarden en of je er onder dat soort omstandigheden nog geschikt onderuit kunt komen.

De eerste proefrit is een feit. Ik moet toegeven dat de Caddy inderdaad op onverhard terrein heel stug rijdt. Op snelweg en binnenstad vind ik hem gewoon degelijk tot goed. Slecht is hij zeker niet. Trekt op dit moment met zijn 75pk even snel op als mijn oude peug met 136pk(wel 3ton op de teller). Dus dit is ook geen downgrade.

Wel schrik ik een beetje van de prijs. Met wat simpele opties: cruise, airco, elektro pakket ramen, lat om lat, poly tussenwand met raam en parkeersensoren vind ik €16500,- netto wel een royaal bedrag.

Van Renault heb ik ook een offerte met soortgelijke opties (zonder de lat om lat, tussenwand met raam). Daar kom ik op €12995,- netto. Dat is toch wel een enorm verschil. Ik moet toegeven dat de Kangoo wel nog een proefrit tegoed heeft.

En de Dacia is al helemaal gratis vergeleken met deze modellen. Natuurlijk moet ook daarin nog gereden worden.

A.s dinsdag staat een testrit met een Opel Combi ingepland. Ik moet wel zeggen dat ik hem niet bepaald mooi vind. Maar ja uiterlijk zegt niet alles.

Hij zal trouwens volledig zakelijk aangeschaft worden en ook op de balans komen. De bpm en btw kan ik voorlopig wel gebruiken voor andere leuke zaken. (Ja ja bijtelling i know :D )

Goed om wat te hebben ervaren. De Dokker zou ik boven de Kangoo prefereren, vooral vanwege de prijs.

En heb je echt zoveel ruimte nodig? Die Ford moet je ook echt eens gaan bekijken. Net wat kleiner en goedkoper, maar rijdt uitstekend. Ik rij regelmatig een Tourneo Courier, die is vergelijkbaar.

Pre-facelifter, voorraadauto, met cruise control, navigatie, stoelverwarming en voorruitverwarming. Alleen nog geen parkeersensoren achter dus. <https://www.broekhuis.nl/ford/auto/ford-transit-courier-15-tdci-trend--navigatie--airco--cruise-control-2018/192309133/>
€12.460

Barri zei:
Goed om wat te hebben ervaren. De Dokker zou ik boven de Kangoo prefereren, vooral vanwege de prijs.

En heb je echt zoveel ruimte nodig? Die Ford moet je ook echt eens gaan bekijken. Net wat kleiner en goedkoper, maar rijdt uitstekend. Ik rij regelmatig een Tourneo Courier, die is vergelijkbaar.

Pre-facelifter, voorraadauto, met cruise control, navigatie, stoelverwarming en voorruitverwarming. Alleen nog geen parkeersensoren achter dus. <https://www.broekhuis.nl/ford/auto/ford-transit-courier-15-tdci-trend--navigatie--airco--cruise-control-2018/192309133/>
€12.460

De Ford ziet er zeker goed uit. Zowel prijs als de opties als verbruik.

Ruimte wat ik nodig heb is om mijn speakers, keyboard en statieven te vervoeren. Op dit momeny past alles perfect in mijn Peugeot 307 break uit 2003 (met de achterstoelen eruit en helemaal plat). Dus als jij zegt dat het dan hier ook in zou passen, dan is dit ook een serieuze kandidaat. Enige wat jammer is, is dat er achter geen ruiten zitten (is dat eventueel te vervangen?)

RifatSahin zei:
…. Enige wat jammer is, is dat er achter geen ruiten zitten (is dat eventueel te vervangen?)

Geen ruiten heeft ook wel voordeel, ik rijd juist bewust met volledig geblindeerde bedrijfsauto's omdat de inhoud van de auto dan ook niet zichtbaar is voor ongenode gasten (scheelt me tevens in de premie voor de verzekering van de inhoud) en kun je op de plaats van de ruiten mooi duidelijk je bedrijfslogo plakken.
Voor pakweg € 200,= koop je al een dubbele camera met monitor die gewoon als een binnenspiegel (maar dan met breder zicht en infrarood nachtzicht) werkt.

25iyo9l.jpg

Is deze set:
https://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/V7001%5B26%5D

Ik heb de Ford nogmaals eens bekeken. Ik ben wel bang dat ik krap ga zitten met ruimte om in te laden.
Qua opties is het een prachtding. En ook qua prijs.

Dit is wat ik heb kunnen vinden voor de laadruimte

Afmetingen-Transit-Courier-1024x690.jpg

Alleen denk ik dat de laadvolume niet klopt..

Als ik 1.62x1.49x1.24 doe kom ik op 2.99m3
En op de afbeelding kijk, staat er 2.3m3

Dat zijn vaak de maximale maten, maar geen enkele auto heeft de laadruimte als een kubus. Mijn vader heeft er zo eentje in personenuitvoering. Ongeveer de maat van de eerste Berlingo. De Caddy etc zijn namelijk vrij fors. Fijn als je het nodig hebt, lastig als het ook iets kleiner kan.
Een Dokker is groter en ongeveer dezelfde prijs, maar wel minder verfijnd.

Ruiten in de deuren, of eventueel een klep ipv deuren zijn inderdaad keuzes die je moet maken. Het punt vwb diefstalgevoeligheid vind ik wel een goede, maar zonder ruiten (ook geen ruit recht in de schuifdeur) is wel even wennen met rijden (niet dat je met die paar ruiten zo'n fantastich zicht hebt).

https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-transit-courier-1-5-tdci-100pk-limited-full-options-diesel-grijs-c75a49aa-465b-4eae-b89b-dd21fce491ec?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Deze is ook niet verkeerd hmmm..

Ik ben nu ook serieus naar Ford aan het kijken. Bij broekhuis hebben ze hele leuke demo's staan full option voor minder dan de Caddy. Ik denk dat de Ford ook een serieuze kandidaat is. Even bellen voor een proefrit :)

Die is gewoon full options, heel goed dus! Wel bijzonder dat er een ruit in het tussenschot zit, want verder zitten er achter geen ruiten in :)

Barri zei:
Die is gewoon full options, heel goed dus! Wel bijzonder dat er een ruit in het tussenschot zit, want verder zitten er achter geen ruiten in :)
Om je apparatuur in de gaten te houden hahaha :p

RifatSahin zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-transit-courier-1-5-tdci-100pk-limited-full-options-diesel-grijs-c75a49aa-465b-4eae-b89b-dd21fce491ec?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Deze is ook niet verkeerd hmmm..

Ik ben nu ook serieus naar Ford aan het kijken. Bij broekhuis hebben ze hele leuke demo's staan full option voor minder dan de Caddy. Ik denk dat de Ford ook een serieuze kandidaat is. Even bellen voor een proefrit :)
Wat ik alleen tegen vind vallen is dat het stuur nu al lelijk is, tenminste de alu look a like. Kan zijn dat het komt door dat het afgenomen is met een vochtige doek, maar voor een auto met 5500 kilometer op de teller vind ik het wel slecht.

Courier vervalt. Te weinig laadruimte (n)

Wat mij opvalt is dat de Partner ook wel prijzig is. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een Franse auto. Maar dat toont weer eens aan dat ik helemaal niet bekend ben in de bedrijfwagen-scene.

https://www.vanmossel.nl/voorraad/s/50497-peugeot-partner

Dit is ook een Full-Option volgens mij. Of wordt dit een beetje overkill?

Morgen bij Motorhuis een proefritje met de Combo. En ik zag dat ze een mooi demo'tje hadden staan : https://www.motorhuis.nl/voorraad/citro%C3%ABn/berlingo/van-driver-100pk-navi-camera--462203841/?soort=demo,occasion

Dit is een zeer mooie en niet "te prijzig".

Nogmaals veel plezier tijdens proefrit. Ik vind inmiddels wel dat we een huiskamer concert verdient hebben. Locatie Autoweek gebouw. Trouwens wil je dan epica en mij niet naast elkaar laten zitten.

Opel Combo ook onder wezen rijden vandaag. Mijn ervaring was dat deze fijner rijdt dan de Caddy.

Bij Opel hebben ze trouwens een demo (splinternieuw) model staan die heel interessant is.

- kleur Cool grey metallic
- 1.6 100pk
- achteruitrij camera
- edition + pakket (airco, cruise, elektrische ramen etc etc)
- houten laadruimte en de wanden afgeplakt met kunststof (kon aardig tegen een stootje)

Inclusief de korting kwam ik uit op €14900,- netto.

Er was er nog een van 75pk zonder de auteruitrijcameta en zonder edition+ pakket en die kwam uit op de 12.400,- netto (wit auto).

Beide auto’s passen mij prima en beide zijn splinternieuw. Nu valt de Caddy sowieso af bij mij. Te veel geld voor te weinig auto.

- 2.0 75pk
- Parkeersensor (geen camera)
- Vloerplaat
- wanden lat om lat

€16,642,- netto .... Dit vind ik een beetje te veel van het goede...

De Combo, Berlingo en Partner zijn volgens verkoper identiek aan elkaar qua onderstel en motor. Dus dan is het meer voor mij : Wat is voordeliger met de opties.. want of het nou een Opel, Citroen of Peug is, maakt mij bijster weinig uit.

Dat klinkt heel goed! Het zijn inderdaad identieke modellen. Goed dat je 'm hebt gereden en hebt vergeleken met de Caddy. Dit trio (Berlingo, Partner, Combo) is het nieuwste in het segment en daarom het meest modern. Nu ook leverbaar als Toyota bedenk ik me.
Ben benieuwd wat het wordt. Die demo is wel een leuke aanbieding.

RifatSahin zei:
Opel Combo ook onder wezen rijden vandaag. Mijn ervaring was dat deze fijner rijdt dan de Caddy.

Ik kijk er niet van op, heb mee mogen rijden in een Caddy en ik vond hem vrij stoterig. De Peugeot Partner (=Opel Combo)vond ik gewoon fijner rijden.
Gewoon doen daar waar je de beste deal kunt doen of welke garage je het beste aan staat, de Citroën-, Peugeot- of Opel-garage.

Op de demo model zat 4400€ korting. Moet trouwens ook nog eens op kenteken gezet worden. Dus is echt letterlijk nieuw. Kan in dat serieus nemen? Want ik denk als ondernemer als eerst : waar gaat die 4400euries heen.... zal toch wel een addertje onder het gras liggen. (Even het sceptische in mij)

speedtouch zei:
RifatSahin zei:

Ik kijk er niet van op, heb mee mogen rijden in een Caddy en ik vond hem vrij stoterig. De Peugeot Partner (=Opel Combo)vond ik gewoon fijner rijden.
Gewoon doen daar waar je de beste deal kunt doen of welke garage je het beste aan staat, de Citroën-, Peugeot- of Opel-garage.
idd het leek echt alsof ik in een sportbak zat. Tuurlijk was hij leeg tijdens het rijden. Maar dan nog... De opel reed vele malen soepeler. Ik moet wel toegeven dat de Caddy fijnere stoelen heeft. Maar ja. Je kan niet alles hebben in het leven

Heb er wel erg in dat de interieurs van deze auto's wel wezenlijk heel erg anders zijn, vooral de Peugeot is nogal "apart" met die hoog geplaatste tellers.

Peugeot
2d7y5lmbicm2.jpg

Opel
qlxy6qnb0aao.jpg

Citroen
n2oy7udbyu69.jpg

Total Loss zei:
Heb er wel erg in dat de interieurs van deze auto's wel wezenlijk heel erg anders zijn, vooral de Peugeot is nogal "apart" met die hoog geplaatste tellers.

Peugeot
2d7y5lmbicm2.jpg

Opel
qlxy6qnb0aao.jpg

Citroen
n2oy7udbyu69.jpg

Die peugeot is niet verkeerd moet ik zeggen. Alleen niet echt handig als je een beetje laag zit. Dan zie je je dashbord niet door je stuur :confused:

Auto encyclopedie zei:
@ Rifasahin
jij ook bedankt, je zat er goed boven op zodat het blijft leven hier. Ik wens jou ontzettend veel plezier tijdens de proefritten. En een terug koppeling hebben we wel verdiend hier met zijn allen ;-) want ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden!

Ik denk dat heel Autoweek niet op mijn muziek zit te wachten :D Maar ik hou de topic levend tot ik mijn keuze gemaakt heb.

Zoals aangegeven rijdt de Combo vele malen lekkerder dan de Caddy naar mijn beleving (leeg of niet).
Heeft deze ook nog eens meer opties voor minder geld. En is er een 100pk variant die op zijn beurt meer opties heeft als de 75pk variant en dat kost mij "maar" 40€ in de maand.
- Achteruitrij camera
- Apple Carplay
- Frisser kleurtje(Cool Grey ipv Wit)

Ik denk ook dat dit hem gaat worden.

RifatSahin zei:
Op de demo model zat 4400€ korting. Moet trouwens ook nog eens op kenteken gezet worden. Dus is echt letterlijk nieuw. Kan in dat serieus nemen? Want ik denk als ondernemer als eerst : waar gaat die 4400euries heen.... zal toch wel een addertje onder het gras liggen. (Even het sceptische in mij)

Om de zoveel tijd zie ik bedrijfswagen van PSA met 20-25% korting, dus € 4.400,- korting past dan net binnen dat plaatje. En ik ben het met je eens dat dit een hele mooie aanbieding is :)

FW Ta 183 Huckebein I zei:
RifatSahin zei:

Om de zoveel tijd zie ik bedrijfswagen van PSA met 20-25% korting, dus € 4.400,- korting past dan net binnen dat plaatje. En ik ben het met je eens dat dit een hele mooie aanbieding is :)
Dus kortingen in de auto-branche zijn wel ECHTE kortingen :D.
Ik kan er namelijk niet bij met mijn verstand dat als ik die zelfde auto zou configureren dat ik dan 3 maanden moet wachten en 4400€ meer moet betalen. Maar ja een gegeven paard niet in de bek kijken :)

Dat 'op kenteken zetten' wordt daar niet de tenaamstelling mee bedoelt?
Lijkt mij dat, gezien de fikse korting, er toch al wel enige registratie (bonus) op moet zitten om zo'n scherpe prijs te kunnen bieden.

Durashift zei:
Dat 'op kenteken zetten' wordt daar niet de tenaamstelling mee bedoelt?
Lijkt mij dat, gezien de fikse korting, er toch al wel enige registratie (bonus) op moet zitten om zo'n scherpe prijs te kunnen bieden.
kan inderdaad zo zijn zoals je het schetst. Ik kreeg in elk geval op een splinternieuw model 4400€ korting. Daar zegt niemand nee tegen denk ik.

RifatSahin zei:

Wij krijgen standaard 6.500 euro korting op een Trafic, aanschafwaarde na korting 20-22.000 ex btw. Wij kopen gemiddeld 2-3 auto's per jaar dus zijn echt geen "groot volume" kortingen.

Terug
Bovenaan