Advies aankoop nieuwe bedrijfswagen.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor jullie input en feedback. Waar ik eerst zwoer bij VW Caddy, heb ik uiteindelijk de stap gemaakt om te gaan voor een Opel Combo.
Deze wordt nu rijklaar gemaakt en mag met een weekje of 2 weggereden worden uit de dealer. Om dit model gaat het : https://www.autoweek.nl/kentekencheck/VBF-59-Z/

Nu gaan we op zoek naar een verzekeraar en kijken of het nou handig is om hem zakelijk te nemen of prive (zzp).
Aardige meneer van de dealer gaf namelijk aan dat ik alsnog ( op een bepaald manier ) de BTW en BPM niet hoef te betalen als ik hem prive neem. Echter is daar wel een bepaald regel voor. Dit ga ik even uitzoeken. Nogmaals enorm bedankt beste mensen. Duimpje omhoog!

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/vrijstelling/ondernemersregeling

Ondernemersregeling

Bent u een ondernemer en hebt u een bestelauto? Dan kunt u in aanmerking komen voor een vrijstelling van de bpm op grond van de ondernemersregeling.

Voorwaarden
U bent ondernemer volgens artikel 7 van de Wet op de omzetbelasting 1968 (met uitzondering van het ondernemerschap dat voortvloeit uit het zesde lid). U gebruikt de bestelauto voor meer dan 10% voor uw onderneming.
U moet alsnog bpm betalen als u:
de bestelauto ombouwt tot personenauto
Gebruik het formulier Aangifte/melding/opgaaf bpm.
een bestelauto jonger dan 5 jaar verkoopt aan een particulier
de onderneming stopt
Gebruikt u de bestelauto voor minder dan 10% van de per jaar gereden kilometers voor de onderneming? Dan mag u geen gebruik maken van de ondernemersregeling en betaalt u bpm voor uw bestelauto. Verkoopt u de bestelauto aan een andere ondernemer, dan kunt u gebruikmaken van de doorschuifregeling.
Niet voldoen aan de voorwaarden
Hebt u een bestelauto en voldoet u niet (meer) aan de ondernemersregeling? Doe dan bpm-aangifte met formulier Aangifte/melding/opgaaf bpm en betaal de bpm binnen 1 maand na de wijziging.

Vin cent zei:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/vrijstelling/ondernemersregeling

Ondernemersregeling

Bent u een ondernemer en hebt u een bestelauto? Dan kunt u in aanmerking komen voor een vrijstelling van de bpm op grond van de ondernemersregeling.

Voorwaarden
U bent ondernemer volgens artikel 7 van de Wet op de omzetbelasting 1968 (met uitzondering van het ondernemerschap dat voortvloeit uit het zesde lid). U gebruikt de bestelauto voor meer dan 10% voor uw onderneming.
U moet alsnog bpm betalen als u:
de bestelauto ombouwt tot personenauto
een bestelauto jonger dan 5 jaar verkoopt aan een particulier
de onderneming stopt
Gebruikt u de bestelauto voor minder dan 10% van de per jaar gereden kilometers voor de onderneming? Dan mag u geen gebruik maken van de ondernemersregeling en betaalt u bpm voor uw bestelauto. Verkoopt u de bestelauto aan een andere ondernemer, dan kunt u gebruikmaken van de doorschuifregeling.
Niet voldoen aan de voorwaarden
Hebt u een bestelauto en voldoet u niet (meer) aan de ondernemersregeling? Doe dan bpm-aangifte met formulier Aangifte/melding/opgaaf bpm en betaal de bpm binnen 1 maand na de wijziging
.

Dikgedrukt : Dit is het geval
Onderstreept : Zal niet gebeuren

Ben zzp'er.
Geldt dit meteen ook voor de btw? Want in het stukje tekst staat enkel BPM.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor jullie input en feedback. Waar ik eerst zwoer bij VW Caddy, heb ik uiteindelijk de stap gemaakt om te gaan voor een Opel Combo.
Deze wordt nu rijklaar gemaakt en mag met een weekje of 2 weggereden worden uit de dealer. Om dit model gaat het

Gefeliciteerd!

zoals ik eerder al zei enige tijd geleden is de combo gewoon een goede aanbieding. Fris recent model, moderne technieken, moderne motoren die voldoen aan de laatste normen, goede veiligheidsuitrusting, mooie afwerking (y) en ook goed dat je voor een voorraad auto bent gegaan. Je kunt zo lekkere kortingen bedingen en je koop er een lekkere complete auto voor.

Dit zou ook mijn keuze zijn met de door jou gestelde criteria

En rijd de auto nog steeds goed?
Ben zelf aan het twijfelen voor een Transit connect met 1.6 of 1.5 diesel, of de Berlingo ( of broertjes).

Terug
Bovenaan