Advies aankoop automaat t/m 7500 euro

A

Anoniem

Guest
Hi,

Als herintredende autorijder, was er een jaar of 15 geleden geheel mee gestopt i.v.m. woon+werk in dezelfde plaats, vind ik het nu wel weer tijd (door een verhuizing verder van mijn werk af) voor een auto. Ik heb een opfris cursus gedaan (kan ik iedereen aanraden) en nu op zoek naar een lekker karretje, een automaat vanwege mijn automaat rijbewijs.
Doordat thuiswerken wel een vast onderdeel gaat worden zal ik slechts 1 of 2 keer per week naar mijn werk moeten wat ongeveer zo'n 90 km per keer (heen en terug) zal zijn. In het weekend ' rondjes om de kerk' of een keer richting Lemmer a 200 Km retour, maar echt veel meer niet.Ik heb op de vele website veel auto's in de regio NH voorbij zien komen, zocht eerst naar een type Golf of Ibiza van 2011 of jonger, maar schrok van de verhalen over TSI motoren en DSG automaat bakken. Ik begrijp dat je daar ver weg bij moet blijven. Ook valt me op dat veel Golfs, Polo's, Ibiza's maar ook Audi A3's rond de 125 a 150k km worden ingeruild. Komt er dan groot onderhoud aan of zo?
Vroeger zat er gewoon een zware stevige motor in een auto maar tegenwoordig lijkt het alsof ze uit een vlieggewicht motortje zoveel mogelijk pk's willen halen maar met nog steeds een relatief zwaar koetswerk. Dat kan gewoon niet goed gaan op de lange termijn denk ik. Ik heb vroeger altijd in 1.8 of 2 liter auto's gereden dus wellicht denk ik nog old skool.
Anyway, ik heb 3 auto's gevonden die me wel prikkelen vanwege de sterke motor en het uiterlijk:
- Renault Mégane 2.0 Automaat Dynamique 2010 146.115 km bouwjaar 2010 prijs 6.740 euro
- Renault Mégane 2.0 Parisienne 94.432 KM bouwjaar 2011 prijs 7450 euro
- Mazda 3 2.0 TS+ Automaat 166.186 Km bouwjaar 2009 prijs 7900 euro
Uiteraard zijn dat vraag prijzen dus daar valt vast over te onderhandelen maar wat zijn die Renaults iets to.v. de Mazda?
De Mazda prikkelt me wel iets meer dan de Renaults maar die hebben minder kilometers. Advies?
 
De Renaults die jij gevonden hebt, hebben een cvt automaat (traploos) vergeleken met een handgeschakelde auto verbruiken iets meer brandstof

De Mazda heeft een 5 traps automaat, die heeft meer invloed op het verbruik dan een cvt bak.

Mazda goed checken op beginnende roest.

Alternatief is de eerste generatie toyota auris hybride, deze is goedkoper dan de prius van 3e generatie en een betere /moderner auto dan de prius van de 2e generatie. De gewone auris niet aan beginnen , deze heeft namelijk een half automaat , en daar ga je waarschijnlijk niet vrolijk van worden. Semi automaten/ half automaten zitten ook in veel andere merken binnen jouw budget (Peugeot/Citroën). De Semi /half automaten zijn goed te herkennen ze hebben geen P-stand.

auris hybride
 
hier nog een budget tip

cruze

1280x960.jpg


liever 1 met minder kilometers

cruze 2

boven je budget, maar ze staan er ook wel eens binnen je budget, maar 200 pk en een fijne 6 traps automaat

delta

640x480.jpg


is een auto uit het b-segment ook nog een optie? Honda jazz? Toyota verso s? Mitsubishi spacestar (grote a-segmenter)
 
Zowel de Megane 3 als Mazda 3 zijn goede en betrouwbare keuzes in dit segment, met auto's van deze leeftijd moet je ook een beetje geluk hebben. Kies er een die goed onderhouden is, en waar netjes mee om is gesprongen.

De Mazda is meer afgesteld op sportief, de Renault meer op comfort, maar is zeker niet soft.

De Megane 3 is goed tegen roest behandeld, bij de 3 is dit een punt van aandacht.

Bij de Engelse Reliability Index scoren beide auto's goed, de Megane scoort 60 en de 3 78. ( hoe lager hoe beter, 100 is gemiddeld), eigenlijk scoren beide auto's gewoon goed op betrouwbaarheid.

De 1997 CC motor in de getoonde Meganes met automaat is een Nissan motor zonder turbo, deze motor lag ook in mijn Renault Laguna 3 (140 pk), en is een fijne, goede en betrouwbare motor. De Mazda heeft ook een goede en betrouwbare motor.

In deze prijsklasse is de iets grotere Laguna 3 ook een prima optie, als je de automaat kiest dan heb je een 1998 CC Renault turbomotor met traditionele automaat. Deze combinatie staat ook goed aangeschreven.

De keuze tussen de Megane 3 en 3 hangt gewoon af van persoonlijke voorkeuren.
 
Ipv een polo of een ibiza een Toyota verso s

https://www.autowereld.nl/toyota/verso-s/1-3-vvt-i-aspiration-1-eig-automaat-33853066/details.html

Waarom een Toyota verso s, omdat die volgens consumentenbond al jaren op nummer 1 staat qua betrouwbaarheid

https://autorai.nl/betrouwbaarste-auto-volgens-consumentenbond-2017/ 2017

https://autorai.nl/consumentenbond-zo-betrouwbaar-zijn-deze-145-autos/ 2019

De Honda jazz is ook betrouwbaarheid wonder, ga wel voor de facelift, deze heeft een cvt ipv een half automaat
 
Ik heb zo'n Megane 2.0 met CVT ruim 4 jaar gereden. Prima auto, de motor heeft wel een kanttekening: regelmatig flink gassen om vervuiling van het gasklephuis tegen te gaan. Met regelmatig snelwegritten is dat gewoon een kwestie van bij het invoegen flink gas geven. Je merkt de vervuiling aan slecht starten, daarna lijkt het even of de auto op 3 poten loopt. Reken op 1 op 11 a 13 (dat laatste met 100 per uur op de snelweg).
 
@ Auto encyclopedie
Bedankt voor de tips en de alternatieven. Die Chevys zijn idd erg mooi maar voor mij net ff teveel van het goede. Wat betreft de CVT automaat heb ik in het verleden weleens mee gereden en ik kan me herinneren dat dit erg soepel reed zonder de voelbare overgangen die destijds bij de 'normale' 4 traps automaten voelbaar waren. Niet bepaald erg zuinig zo'n CVT maar ik ga er ook geen duizenden kliometers per maand mee rijden want anders had ik wel een diesel uitgezocht. Ik ken de 5 traps van de Mazda niet maar ik ga zowel de Mazda 3 als de Megane even uitproberen hoe ze zitten maar belangrijker hoe ze rijden.

@AK2 en Vertmaori bedankt voor de interessante toevoeging.

Dan heb ik nog een algemenere vraag wat betreft aankoopkeuring, waar ik totaal niet mee bekend ben. Ik lees dat de Vakgarage dergelijke keuringen aanbiedt voor 199 euro en er is een organisatie die daar maar liefst 299 euro voor vraagt. Heeft het zin om zoveel geld uit te geven als alle onderhoudspapieren edd aanwezig zijn.
Hoe zou zoiets dan moeten werken? Je geeft aan dat je de auto pas daadwerkelijk koopt wanneer deze positief door de aankoopkeuring komt of zo? Werkt de verkopende partij daar dan aan mee of is het juist een belangrijk signaal als deze daar niet aan wil mee werken? En hoe voert de keuringsmeester dan de keuring uit, bij de verkopende partij en hoe onafhankelijk is dat dan? Iemand ervaring met dergelijke keuringen of is gezond verstand inclusief alle documentatie, onderhoudsboekjes/Carfax rapport, RDW NAP rapport, voldoende?
 
Aankoopkeuring: gewoon even bij merkdealer of -specialist vragen of ze willen kijken en wat dat kost, kost meestal ergens tussen de 50 en 100 euro.
 
een aankoopkeuring bij een Vakgarage kost op dit moment € 149,00 zag ik op de site van de lokale Vakgarage. Je moet de keuring niet bij de handelaar/ garage waar je de auto koopt laten doen. Maak van te voren afspraken over de gebreken, dat bijvoorbeeld de verkopende partij die betaald.

Je kunt de auto ook gewoon kopen bij een bij de Bovag aangesloten partij met 6 maanden Bovaggarantie, of met 6 maanden Merkgarantie. Dan heb je meer zekerheid, maak ook altijd een uitgebreide proefrit en kijk of alles goed en soepel werkt.
 
Gewoon met garantie kopen dan is een keuring eigenlijk niet nodig.

Met turbo rijdt lekkerder, maar inderdaad de old skool Mazda techniek heeft op gebied van betrouwbaarheid voorkeur.

Ik denk dat je bij de Renaults een betere deal hebt, die lijden onterecht onder hun kwaliteitsimago.

Let ook op de moderne zaken zoals muziek via bluetooth, navi, keyless etc naar gelang je behoefte. Je drie voorbeelden hebben helemaal geen bluetooth, dat is op te lossen met doosjes en draadjes maar niet iedereen heeft daar zin in (en wil dat elke keer aansluiten etc)
 
V0RQ zei:
Gewoon met garantie kopen dan is een keuring eigenlijk niet nodig.

Met turbo rijdt lekkerder, maar inderdaad de old skool Mazda techniek heeft op gebied van betrouwbaarheid voorkeur.

Ik denk dat je bij de Renaults een betere deal hebt, die lijden onterecht onder hun kwaliteitsimago.

Let ook op de moderne zaken zoals muziek via bluetooth, navi, keyless etc naar gelang je behoefte. Je drie voorbeelden hebben helemaal geen bluetooth, dat is op te lossen met doosjes en draadjes maar niet iedereen heeft daar zin in (en wil dat elke keer aansluiten etc)

Thanks, het enige nadeel is dat de verkopers van de door mij gevonden Renaults nu niet echt Bovag aangesloten zijn dus de betrouwbaarheid is dan maar de vraag.
Ik wil gewoon voor mijn budget de beste auto tegen de beste prijs met toch nog wel enige zekerheid dat er niet binnen een paar maanden een hele grote reparatie aankomt.
Goeie tip va dat BT, had ik nog ff niet naar gekeken.
 
Nog even een aanvulling op mijn eerdere vragen; tijdens mijn zoektocht naar een goede Megane liep ik ook tegen een Ford Focus 2.0 Titanium aan van 2008 met slechts 89K km op de teller. Kentekenrapport ed. ziet er allemaal prima uit, kilometerstand klopt volgens NAP ook en de verkoper is een Bovag bedrijf die ook nog eens al betrouwbaar te boek staat. Nu zijn er ook nieuwere Focus'en te koop van 2012 met vergelijkbare kilometer standen maar 'a die zijn een stuk duurder, rond de 9500 euro en zijn sedans terwijl ik liever een hatchback heb. Ik dacht nog dat de tweedehands auto markt een kopers markt zou zijn maar dat schijnt, net als bij de huizenmarkt, een verkopersmarkt geworden te zijn waardoor er weinig ruimte is om te onderhandelen over prijzen dus auto's die nu buiten budget vallen lul je niet ff zomaar meer binnen budget. Maar buiten dat, zo'n Ford Focus heeft een behoorlijk betrouwbaar imago t.o.v. de Megane. Goede koop of toch maar naar een Megane uitkijken?
 
Bij een Focus kenteken checken, dat je geen automaat met dubbele koppeling neemt, die techniek zat toen nog in de beginfase, met alle ellende van dien.

Cvt automaten van Renault weet ik niet of dat dezelfde zijn die Nissan gebruikt. Ik kan het niet vinden op internet. Kom niet verder dat ze in nissan, mitsubishi en in suzuki zitten. De cvt bakken van Nissan verdienen aandacht.
 
Auto encyclopedie zei:
Bij een Focus kenteken checken, dat je geen automaat met dubbele koppeling neemt, die techniek zat toen nog in de beginfase, met alle ellende van dien.

Cvt automaten van Renault weet ik niet of dat dezelfde zijn die Nissan gebruikt. Ik kan het niet vinden op internet. Kom niet verder dat ze in nissan, mitsubishi en in suzuki zitten. De cvt bakken van Nissan verdienen aandacht.
Hoe check ik dat? Vanaf welk jaar/productiemaand zijn deze automaatbakken toegepast? Ik heb er tot nu toe nog niet veel van gelezen, wel in een Engelse review dat de dubbele clutch soms traag reageert.
 
Kan hier gewoon op de autoweek site kenteken invoeren

En je kan hier ook op de carbase autovergelijker kijken.

De automaten zaten ook in volvo S40, V50, C30 en jaguar x-type
 
Auto encyclopedie zei:
Kan hier gewoon op de autoweek site kenteken invoeren

En je kan hier ook op de carbase autovergelijker kijken.

De automaten zaten ook in volvo S40, V50, C30 en jaguar x-type
Kan aan mij liggen maar hoe kan ik zien of het een standaard automaat is of een dubbel clutch Powershift type? Als ik bijvoorbeeld bij deze kijk dan staat er een automaat met 4 versnellingen. Pak ik er een 2012 versie bij dan staat er een 6 speed automaat. Is de laatste dan van het dubbele clutch type of de eerste? Op Wikipedia lees ik; " The Ford PowerShift is a six-speed dual-clutch automatic transmission, produced by the Ford Motor Company" wat zou betekenen dat de 4 versnellings automaat geen powershift is, toch?
 
Klopt 4 traps is gewoon 4 traps

En de 6 traps is 1 met dubbele koppeling uit de beginfase, dat is de Ford Power shift.

Een 4 traps automaat met dubbele koppeling bestaat volges ns mij niet.

Onderstaande link is de autovergelijker

https://www.autoweek.nl/carbase/ford/focus/?transmissie=automatisch
 
mick 8678188 zei:
Auto encyclopedie zei:
Kan hier gewoon op de autoweek site kenteken invoeren

En je kan hier ook op de carbase autovergelijker kijken.

De automaten zaten ook in volvo S40, V50, C30 en jaguar x-type
Kan aan mij liggen maar hoe kan ik zien of het een standaard automaat is of een dubbel clutch Powershift type? Als ik bijvoorbeeld bij deze kijk dan staat er een automaat met 4 versnellingen. Pak ik er een 2012 versie bij dan staat er een 6 speed automaat. Is de laatste dan van het dubbele clutch type of de eerste? Op Wikipedia lees ik; " The Ford PowerShift is a six-speed dual-clutch automatic transmission, produced by the Ford Motor Company" wat zou betekenen dat de 4 versnellings automaat geen powershift is, toch?

Powershift zit erin vanaf focus MK3 (2010-2018). 4 traps automaat zit in het oudere MK2 model.
Zie https://fr.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus.
Je wilt de powershift vooral vanwege het (veel) betere brandstofverbruik.
 
Wat zijn verder je eisen? Sportief of comfortabel? Liever strakke looks of betrouwbaarheid? Voorkeur voor bepaalde merken? Niet dat het één het ander uitsluit, maar het helpt wat meer met je mee te denken.

Zo even uit de losse pols, als je een CVT automaat prima vindt en iets betrouwbaars zoekt dan zou je ook een hybride kunnen overwegen. Die zijn een stuk zuiniger dan ouderwetse 4-traps automaten en erg betrouwbaar.

Toyota Auris Hybrid
Een beetje saai, maar wel mega betrouwbaar en altijd met een automaat. Binnen je budget heb je er eentje uit 2011 die nog geen 190k heeft gereden. Dit exemplaar staat zelfs bij een dealer: https://www.autowereld.nl/toyota/auris/1-8-full-hybrid-dynamic-automaat-cimate-controle-cruise-controle-lichtmetalen-velg-33966617/details.html

Honda Insight
Ook weer een hybrid en wat minder verfijnd en comfortabel dan een Toyota Auris, maar ook vaak wat goedkoper. En weer altijd met een automaat. Bij de Honda dealer staat dit exemplaar: https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/135665821?s=69-69-11-11-1-1
 
Rroelll zei:
Wat zijn verder je eisen? Sportief of comfortabel? Liever strakke looks of betrouwbaarheid? Voorkeur voor bepaalde merken? Niet dat het één het ander uitsluit, maar het helpt wat meer met je mee te denken.

Zo even uit de losse pols, als je een CVT automaat prima vindt en iets betrouwbaars zoekt dan zou je ook een hybride kunnen overwegen. Die zijn een stuk zuiniger dan ouderwetse 4-traps automaten en erg betrouwbaar.

Toyota Auris Hybrid
Een beetje saai, maar wel mega betrouwbaar en altijd met een automaat. Binnen je budget heb je er eentje uit 2011 die nog geen 190k heeft gereden. Dit exemplaar staat zelfs bij een dealer: https://www.autowereld.nl/toyota/auris/1-8-full-hybrid-dynamic-automaat-cimate-controle-cruise-controle-lichtmetalen-velg-33966617/details.html

Honda Insight
Ook weer een hybrid en wat minder verfijnd en comfortabel dan een Toyota Auris, maar ook vaak wat goedkoper. En weer altijd met een automaat. Bij de Honda dealer staat dit exemplaar: https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/135665821?s=69-69-11-11-1-1

Thanks, maar ik heb inmiddels een lijstje met auto's die ik de komende weken ga proefrijden dus daar hou ik het voorlopig ff bij. De Toyota Auris is een aardige auto maar helaas niet helemaal mijn smaak, ik wil iets met een wat meer sportief uiterlijk. Ik laat wel weten wat het uiteindelijk geworden is en wellicht wordt het wel helemaal niks en wordt het toch een Toyota Auris, hahaha.
 
Ahum, mijn lijstje afgewerkt maar toch niet de auto gevonden waarvan ik het gevoel kreeg om er regelmatig voor de fun even een ritje in te maken. Ik dacht een auto puur op verstand te kunnen kopen maar blijkbaar komt er toch ook iets van emotie om bij kijken. Ik heb vroeger altijd lease auto's gereden en dan rij je wat er op dat moment beschikbaar is want het is toch niet van jezelf. Vanaf een plaatje lijkt het allemaal mooi maar in het echie valt het dan toch tegen. Megane en de Focus in het echt nah, niet echt. Mazda, vrij kaal binnen en niet echt prettige stoelen en de Toyota Auris, tja hoe zal ik het vriendelijk brengen? Ik ben 58 maar zelfs ik voel met niet oud genoeg om daarin te rijden.
Dus starten we de zoektocht maar weer opnieuw, zucht. Mijn vrouw raakt al geïrriteerd en roept dat ik gewoon maar iets moet kopen en een keuze moet maken maar ja, voor zoveel geld wil ik wel een beetje zorgvuldig zijn, het zijn mijn centen en die geef ik graag uit maar wel aan iets waar ik een echt goed gevoel bij heb.

Nu kwam een maat van mij met de suggestie om eens naar een SUV als bijvoorbeeld een Nissan Quasqai te gaan kijken want de modellen uit 2007 t/m 2010 daarvan verschijnen regelmatig online. Ik heb wel vaker geroepen dat ik best in een SUV zou willen rijden als ik het geld ervoor zou hebben. Ik heb eens rond gekeken en er rijden er best veel van rond en inderdaad vind ik het een hele mooie kar. Nu heb ik even rond gekeken op autotrack, mp en zo maar voor mij huidige budget is er betrekkelijk weinig keuze. Daarom budget verhoogd naar 10k waardoor het interessant begint te worden qua aanbod.

Maar waar let je nu op bij een SUV als een Quasqai, behalve dat de onderhoudsboekje er moete zijn, waarin duidelijk de onderhoudsintervallen gevolgd moeten zijn, het Carfax of kenteken rapport waar geen rare zaken instaan zoals afwijkingen in vermeldde kilometers of schade ed.. Zijn er bekende kwaaltjes die je als leek tijdens een proefrit er zo uit kan pikken? Er mogen best wel wat kilometers op staan, zo'n 175K of iets meer is op zich geen probleem mits de auto uitstekend is onderhouden natuurlijk. Als iemand nog tips heeft voor een model bij een betrouwbare dealer dan lees ik deze graag. Maar een Honda CR-V vindt ik ook een hele mooie en schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Oh ja, parkeersensoren is wel een must want mijn vrouw kan niet achteruit inparkeren en ik weet dat ze mijn (toekomstige) auto zal opeisen als haar eigen auto (een Seat Leon 1.9tdi uit 2005 met 4 ton op de teller) in de garage staat en, omdat we allebei toch thuiswerken waardoor we over het algemeen niet op dezelfde dagen naar het werk zullen gaan.
 
De cvt automaat bakken van Nissan verdienen veel aandacht zelfs bij het nieuwere model had nissan dit nog niet onder controle

Zie. Video

https://youtu.be/oyqxpRU8Fkk

Een Opel mokka wordt denk ik een uitdaging voor je budget en zijn tweeling broer de chevorlet trax is amper nieuw verkocht.

Mitsubishi en suzuki met cvt automaat bakken hebben dezelfde cvt bakken als Nissan

Deze mitsubishi lancer heeft een 4 traps

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/lancer-sports-sedan/1-5-invite-automaat-53-000-km-1e-eigenaar-dealer-onderhouden-33672432/details.html

Een suzuk s-cros boosterjet heeft een 6 traps, maar helaas zal je dan je budget flink moeten verhogen

Verder was het veel gebruikelijk dat suv modellen vroeger automaat alleen gekoppeld werd aan 4x4
 
Auto encyclopedie zei:
De cvt automaat bakken van Nissan verdienen veel aandacht zelfs bij het nieuwere model had nissan dit nog niet onder controle

Zie. Video

https://youtu.be/oyqxpRU8Fkk

Een Opel mokka wordt denk ik een uitdaging voor je budget en zijn tweeling broer de chevorlet trax is amper nieuw verkocht.

Mitsubishi en suzuki met cvt automaat bakken hebben dezelfde cvt bakken als Nissan

Deze mitsubishi lancer heeft een 4 traps

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/lancer-sports-sedan/1-5-invite-automaat-53-000-km-1e-eigenaar-dealer-onderhouden-33672432/details.html

Een suzuk s-cros boosterjet heeft een 6 traps, maar helaas zal je dan je budget flink moeten verhogen

Verder was het veel gebruikelijk dat suv modellen vroeger automaat alleen gekoppeld werd aan 4x4

Dat is dan wel een heel ander fimpje dan deze .
Hoe zit het dan met de Honda CR-V, Toyota Rav-4, KIA Sportage (vanaf bj 2010)? Deze hebben volgens mij geen CVT. Er zijn er een paar die wel binnen mijn budget vallen, althans net aan. Zitten daar nog zaken bij die in de weg kunnen staan? Budget is nu wat het is, pas over een maand of 2 kan er nog wel een rug of 2 bij vanwege einde jaars. Vakanties zitten er dit jaar en mogelijk volgend jaar niet toch niet in.
 
Ik had je eerder al de lancia delta getipt, voor €10.000 euro heb je misschien wel een uitvoering die zelf kan inparkeren (geen grapje)

https://www.autowereld.nl/lancia/delta/1-8-16v-di-gold-automaat-200pk-pano-dak-navi-leer-full-option-32611716/details.html

Als een betrouwbare suv wil binnen je budget dan is de daihatsu terios misschien een optie, in elk geval is die goedkoop in de wegenbelasting. Is er zowel in 2wd automaat als 4x4 automaat

https://www.autotrack.nl/a/daihatsu-terios-benzine-2008-49898219
 
Bij de sportage shop je denk ik aan de onderkant van de markt. Ik denk dat de ix35 van hyundai minder populair is dus meer kans op een goede deal. Deze deelt techniek met de sportage

Je betaalt voor suv modellen sowieso meer dan voor hatchback modellen. Je zou ook kunnen kijken naar de 2e generatie Kia ceed.

Of een honda civic, er heeft ook een tijdje een half automaat gezeten in de civic

Occasion video civic
https://youtu.be/HBecoLZu_wg

Bij een honda cr-v en een Toyota rav zijn bij mij geen klachten over bekend. Ken de auto's niet heel goed.
 
Ff een klein ervaringsvraagje, ik heb een mooie auto gevonden (nee geen Toyota Autis), binnen budget met relatief weinig km's, volgens onderhoudsboekje vrijwel alle onderhoudsintervallen gedaan, onlangs nog een grote beurt gehad ed.. Proefrit was niet bepaald spannend door nerveuze vrouw naast me, die niet gewend is om gereden te worden, maar an sich voelde de auto goed aan.
Alleen .... bij het openen van de motorkap bleken ze de motorruimte schoon te hebben gemaakt. Ik heb weleens gelezen dat je dan eigenlijk de auto moet laten staan omdat dit soms betekend dat er onderliggende problemen zoals lekkages hiermee onzichtbaar gemaakt worden. De auto heeft alleen net geen ton gelopen is van rond 2010, remt op zich goed, de motor draait stationair erg stil en rustig, de automaat pakt goed op bij gas geven, temperatuur liep tijdens de rit niet echt op, en, volgens het onderhoudsboekje en de facturen, regelmatig onderhouden. APK is net nieuw dus tot oktober 2021 is ie gekeurd, niet dat dit heel veel zegt overigens.
Kan een expert eventueel vaststellen of er gebreken zijn die door het cleanen van de ruimte mogelijk verborgen zijn? leverancier biedt geen garantie aan, hoewel er natuurlijk 6 maanden Europese wettelijke consumenten garantie opzit omdat je als consument redelijkerwijs mag verwachten dat de auto aan de minimale veiligheidseisen voldoet. Ik kan deze er wel bijkopen maar geen Bovag maar uniegarant of zoiets.
Wat denken jullie, laten staan of kan ik het risico nemen? Kan eventueel nog wel naar een Vakgarage in buurt om een aankoopkeuring te laten doen maar de vraag in hoeverre zij kunnen zien wat er eventueel mis is met de motor/automaat. Het is echt een hele mooie bak, voelt goed aan, mooie stoelen (uiteraard lima bravo) ed. zou zonde zijn als ik een dud zou kopen.
 
Auto encyclopedie zei:
Staat die een betrouwbaar adres? En. Wat voor merk auto is het?
Wat ik ervan hoor en kan vinden is de verkoper vrij betrouwbaar. Komt ook in het gesprek betrouwbaar over, is niet aan het pushen om mij perse de auto te verkopen en geeft ook aan het niet erg te vinden als ik er een expert naar zou laten kijken. Op zich klinkt dat natuurlijk wel weer positief. Het gaat om een Ford C-Max 2.0 uit 2009 met nog geen 95k km op de teller.
 
Bij mij staan alle lichten op groen. Natuurlijk nog wel even onafhankelijk laten keuren

Veel fijne en veilige kilometers gewenst in c-max
 
Auto encyclopedie zei:
Bij mij staan alle lichten op groen. Natuurlijk nog wel even onafhankelijk laten keuren

Veel fijne en veilige kilometers gewenst in c-max
Thanks, ga ik ff die Vakgarage bellen morgen of ik ff langs kan komen.
 
Terug
Bovenaan