Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Het overzicht komt uit Open Data RDW, vers van de pers. Misschien ben je straks de enige met Rood-Zwart!

Laadpaal via Vattenfall, Eneco of Shuttel zit weinig levertijd op. SRS ook niet dacht ik, daarom ben ik wel verbaasd door de periode die jij noemt.

Afgelopen vrijdag nog twee rode gezien, gisteren twee grijze. Dat rood staat erg goed. (y) Jammer dat er niet meer (sprekende) kleuren zijn. We gaan langzaam weer naar de T-Ford tijd ben ik bang.

Volt zei:
Het overzicht komt uit Open Data RDW, vers van de pers. Misschien ben je straks de enige met Rood-Zwart!

Dat helaas niet, want er staan er al wat op kenteken in die combinatie. Ik denk geen goede registratie in de Open Data RDW. Komende week eens achteraan zitten ;-)

Barri zei:
Laadpaal via Vattenfall, Eneco of Shuttel zit weinig levertijd op. SRS ook niet dacht ik, daarom ben ik wel verbaasd door de periode die jij noemt.

Het zou nog kunnen dat die tekst bij vraag en antwoord 'oud' is en niet meer actueel. Jij zit tenslotte wat dichter bij het vuur.
Ga er morgen/dinsdag een belletje aan wagen.

@Dave
Het kleurenpallet is niet heel breed inderdaad. Eigenlijk is rood de enige opvallende kleur met verder zwart, wit, twee tinten grijs en donkerblauw.

Een nieuwe pagina inmiddels zie ik, nog maar zo'n lekker plaatje erin want ik denk dat we op deze pagina blijven tot aan in ieder geval 11 maart, het afleveringsklaar poetsen.
Eens kijken of we (heb hulp van Elco ingeroepen) hem net zo glimmend krijgen als deze Techno:
qgCOZKq.jpg

SRS had vorig jaar idd leverproblemen, dus ik hoop en ga er van uit, dat de tekst op de site achterhaald is.

Barri zei:
SRS had vorig jaar idd leverproblemen, dus ik hoop en ga er van uit, dat de tekst op de site achterhaald is.

Ik hoop het stiekem ook, anders sta ik afhankelijk van benodigde actieradius bij de nabije Shell Recharge. Er is maar één laadpaal in de wijk (in het nieuwe deel niet een zelfs) en het aantal EV's neemt aardig toe. Zag vanmorgen een verse Kia EV6 staan 150 m de wijk uit. Zelfs een saaie zwart en kaal uitgeruste Megane Electric staat iets verderop.

Vandaag wagenparkbeheer gesproken, die hebben nog niets langs zien komen (twee weken terug is de offerte naar leasemij gegaan). Daarna de leasemij gebeld en er ligt een terugbelverzoek. Een collega van mijn contactpersoon zei: "Meneer geen zorgen, vaak plannen ze ruim een week voor levering van je nieuwe auto de montage". "Oh, dus ze komen volgende week? Want over ruim drie weken staat de auto er". Hij begreep mijn punt waarom ik erachteraan bel. :)

En zo zijn er vast meer die wat haast hebben. Ik heb natuurlijk het liefst de boel op orde voor de voorjaarszon daadwerkelijk omgezet gaat worden in kilowatten door de 21 panelen.

Ondertussen overigens nog wat zaken aan het uitpluizen. Zo wil ik andere voeten voor de dakdragers hebben. Ik heb originele dakdragers en een dakkoffer voor op de station, maar die klemmen op de langsdragers. Op de Electric moeten ze op de stijl steunen maar om nou 240,- uit te geven voor splinternieuwe. Dan maar die aparte voetjes/het binnenwerk want de rest oogt hetzelfde. Eens kijken of ik erachter kan komen of ze van een Mégane IV hatchback ook gewoon passen, want die staan nog wel eens te koop.
Daarnaast nog zitverhogers nodig voor de dames achterin. Qua lengte hoeven ze niet meer in een complete stoel, dus twee hebben we er onlangs verkocht. De twee andere staan in de station want met vakantieritten kunnen ze dan met het hoofd leunen op de 'oren' van die stoelen.

Ik zie sinds kort eindelijk meer E-Techs, hoewel de meeste saai grijs. Al is de auto zo mooi dat ie elke kleur kan hebben.

Ik volg dit topic een beetje vanaf de zijlijn. Erg leuke auto en gefeliciteerd met de keuze!

Wat mij wel opvalt is dat ik het idee heb dat jullie leasemaatschappij verschrikkelijk stroperig is qua communicatie en nogal de tijd neemt om op jullie vragen te reageren. Ik was daar als ik de wagenparkbeheerder was echt niet mee akkoord gegaan! Maar goed, ik zie het (helaas) wel vaker tegenwoordig.

Mooiroodisnietlelijk zei:
Ik volg dit topic een beetje vanaf de zijlijn. Erg leuke auto en gefeliciteerd met de keuze!

Wat mij wel opvalt is dat ik het idee heb dat jullie leasemaatschappij verschrikkelijk stroperig is qua communicatie en nogal de tijd neemt om op jullie vragen te reageren. Ik was daar als ik de wagenparkbeheerder was echt niet mee akkoord gegaan! Maar goed, ik zie het (helaas) wel vaker tegenwoordig.

Wat er aan de hand is, is dat de werkgever, waar ik 1 febr ben begonnen, is overgegaan naar een andere leasemaatschappij omdat de termijn erop zat. Samen met een ander HR-systeem bij het bedrijf en veel aanwas van nieuwe mensen is het dan ineens druk / dingen nog niet zo lekker geregeld. Contact krijgen met de leasemij gaat overigens wel ontzettend goed, maar ze zijn gewoon druk en daar heb ik best geduld voor. Al blijkt wel dat ik beter ergens achteraan kan bellen.
Er is namelijk goed nieuws, want vanmorgen terwijl ik onderweg was werd ik gebeld door het contactpersoon. Oorzaak lijkt (opnieuw) niet lekker werkende systemen. Aangezien ik de auto en het thuislaadpunt niet via de gebruikelijke bestelmodule heb besteld gaat het allemaal net even anders. De boel bleek bij inkoop te hangen en ik kreeg rond de middag een e-mail dat de offerte akkoord is gegeven. Twee passages in de mail van Shell haal ik er even uit:

Onze installatiepartner
Het volgende contact dat je hebt is met de installatiepartner, die neemt contact op om een datum en tijd voor de installatie af te spreken. Als je nog wacht op een nieuw bestelde auto, wordt hiermee rekening gehouden bij het maken van de afspraak. Ik ben benieuwd...

Wat gebeurt er hierna
2 weken voor de installatie-afspraak ontvang je van ons meer informatie over de voorbereiding van de installatie.
Op de dag van de installatie ontvang je van ons een e-mail met daarin een link naar jouw Shell Recharge account waar je het laadpunt moet activeren. Hier kun je de instellingen van jouw laadpunt beheren, samen met die van je combipas, die je ontvangt zodra de auto is geleverd. Kijk voor meer informatie op onze website.

Ik ben benieuwd of ze nog ergens een gaatje creeëren in de planning. De installatie stelt weinig voor. De meterkast is volgens 2021 bouwnormen, 3-fase aansluiting, kabel kan via de kruipruimte naar de positie op de zijmuur van het huis. Veel meer dan montage wallbox met vaste kabel, gaatje boren voor de voeding, de boel inregelen (load-balancing, monitoring) e.d. is het niet. Maar goed, we weten allemaal dat technisch personeel lastig te vinden is.

Een update over de levering van uw auto?
We hebben 2023-03-15 als huidige datum voor de levering van jouw auto. Als je dit wilt wijzigingen of annuleren, vraag dan je leasemaatschappij dit per e-mail aan ons door te geven.

Onder voorbehoud van papierwerk natuurlijk en het wordt wat mij betreft vrijdag 17 maart zodat de drie dames ook weer mee kunnen. Ik wil daarnaast aansturen op montage ná levering auto zodat ik de juiste positie op de muur kan aangeven met de auto erbij. Wel zo handig. :)
j1WhDq3l.jpg

Verder probeer ik te achterhalen wanneer de foto's, papierwerk e.d. digitaal worden ingediend bij de RDW voor de import. Alleen in het geval van een steekproef op de import moet de auto naar een keuringsstation, anders wordt het digitaal afgehandeld. Alleen al uit interesse van het proces probeer ik het te gaan volgen. De dealer doet dit zelf namelijk niet, maar heeft daar een partner voor.

Tja... iemand moet het proces testen hè :).

Einde middag voor het oppikken van de kinderem overigens ter check nog even de rolmaat langs de auto gehouden mbt de vaste kabel. Gaat allemaal ruim genoeg zijn. En verder staat ie lekker droog te wachten op het betere was en poetswerk van 11 maart. Viel me wel op dat ie al op de Goodyear Vector3 vierseizoenenbanden staat. Is ook eerste montage affabriek deze 215/45 R20 94T bandjes. Eens zien of het goed genoeg bevalt.

Kortom, het blijft aftellen ;)

QKgZI5L.jpg

KtgRkVC.jpg

MaVBOEr.jpg

wGrXyur.jpg

Irritant is dat, dat je je auto zo ziet staan, maar er nog niet mee kan rijden....

Heb van de week voor het eerst bewust een Mégane Electric zien rijden, was een blauwe. Ook in het echt een mooie auto!!

adinsx zei:
Onder voorbehoud van papierwerk natuurlijk en het wordt wat mij betreft vrijdag 17 maart zodat de drie dames ook weer mee kunnen. Ik wil daarnaast aansturen op montage ná levering auto zodat ik de juiste positie op de muur kan aangeven met de auto erbij. Wel zo handig. :)
j1WhDq3l.jpg
Ik zou de laadpaal precies op die witte vlek doen, is die ook meteen uit het zicht!!
[size=x-small]Wel erg flauw.....[/size]

Heel irritant haha, maar het is te overzien. Nog exact twee weken :T
Nieuw bestellen had geresulteerd in levering pas in/na de zomer. Dat is nog een stuk vervelender, dus mooi dat het toch op deze manier kan.

Import loopt
De dealer belde gister dat ze de auto volledig naar het Nederlands gaan zetten, en een derde partij verzorgd de import. Geen idee wanneer dus dat is afwachten. De RDW Open Data heb ik uiteraard een zoekfilter opzitten maar... vers geïmporteerde auto's komen daar niet in. Pas wanneer ze op naam staan. Wat wel kan is op ovi.rdw.nl de kentekenreeks in de gaten houden en maar 'proberen' of er een rode Electric langskomen met eerste toelating 1-9-2022. Maar dat is een partij handwerk waar ik niet op zit te wachten. ;)
Kenteken zal in ieder geval binnen de S-reeks blijven. De T-reeks was leuk geweest, maar die gaat pas half april los verwacht kenteken.tv ;)

Wallbox toch nog op tijd
Dan nog ander goed nieuws, want zaterdag 11 maart ga ik niet alleen de auto detailen in Doesburg, maar rond 14.30 komen ze ook de wallbox installeren (y). Ja, op zaterdag dus blijkbaar hebben ze er toch een aardige prio aan kunnen hangen. De plek van de wallbox exact goed bepalen is dan iets lastiger want de auto is er dan nog niet natuurlijk.
Daarnaast moet ik ook nog rekening houden dat de blauwe er soms kan staan en die is toch 42 cm langer. Symmetrisch tussen raam en regenpijp gaat hem dus niet worden denk ik, maar gelukkig kunnen we wel passen/meten met de IV natuurlijk.

Kortom, er gebeurt nog genoeg de komende tijd naast dat de agenda aardig vol raakt met afspraken in en extern. Dan vliegt de tijd ook mooi snel voorbij. ;)

Einde middag voor het ophalen van de kinderen bij opa en oma toch nog even langs de dealer. De gele platen zitten erop namelijk, en daarmee is de import afgerond met ogenschijnlijk nog wat extra besparing op de bijtelling want de geregistreerde fiscale waarde is lager dan ik verwachtte.

nzO0NcL.jpg

Verder vanavond een bak euro's naar Carclean overgemaakt voor o.a. Gyeon glascoating voor de 20" wielen. Die gaan alle seizoenen meekrijgen dus wil ik goed klaarstomen. En verder nieuwe pads, doeken, middeltjes, etc. Zaterdag om 9 uur van start in de wasbox, daarna door op een vierkolommer. (y)

Ivm plaatsen van de wallbox zit er wat tijdsdruk op, maar de lak lijkt in prima staat. Hierna gaat de auto weer de showroom in. De volle agenda laat afleveren op de 15e (eerder mag niet van de leasemij) niet toe, dus de 17e zodra school uit is met de dames de auto 'onthullen'.
Kan ik mooi 's morgens (vrij genomen) de Ceed leeghalen en wassen. Ook de GT kan wel weer een handwasje gebruiken.

Kortom, bijna klaar met de voorpret en dan kan het EV leren rijden echt gaan beginnen. ;)

Nu maar hopen dat het volgende week niet ook dit baggerweer is. Valt niet tegenaan te poetsen.
‘t Wordt tijd voor “Zzzzooooommerrrrrr!” (Eh….Frozen. Ken je vast wel:p)

Met de boeren die weer fanatiek op het land bezig zijn blijft de auto sowieso lastig schoon. De achteruitkijkspiegel van de Kia laat inmiddels een halve maan zien. :T

Doe mij ook maar mooi lenteweer, mooi zonnetje (komt Rouge Flamme zo lekker uit de verf), droge wegen. Ik ben voor (y).

PS: frozen ken ik zeker. :)

adinsx zei:
Met de boeren die weer fanatiek op het land bezig zijn blijft de auto sowieso lastig schoon. De achteruitkijkspiegel van de Kia laat inmiddels een halve maan zien. :T

"Lekker" is dat he. In kom het dorp hier ook niet schoon uit in deze periode. Midden tussen de boomkwekers.

Zie de nieuwe Mégane nu ook wat vaker rijden. Grijs maakt 'm erg saai, het rood staat fantastisch!
De versie met gouden details vind ik een beetje 'kitsch', maar ik heb nog geen blauwe gezien met die details moet ik eerlijk zeggen.

Lekker aftellen, duurt niet meer zo lang nu ;)

Morgen is het zover, zowel het poetsen als installatie laadpunt. Die laatste vind ik toch nog wat spannend want zoals iemand eerder schreef: je kan het maar één keer fout doen.
Zonder de auto daadwerkelijk bij huis toch wat lastiger. Morgenochtend maar eens 420cm aftekenen op de oprit én rekening houden hoe de blauwe kan staan. De 7,5 meter vaste kabel moet ook een mooi plekje krijgen natuurlijk zonder dat het al te veel in de weg zit. En daarnaast nog een installatiedingetje naast de plek op de muur. Langs de fundering loopt de hemelwaterafvoerbuis. Die foto's nog maar even opzoeken voor die gasten morgen al beginnen te graven voor ik thuis ben (de vrouw is wel thuis).

En ik ben nog hard op zoek naar hoe het laden straks allemaal gaat. Lastig vindbaar, een website waar stap voor stap voor kersverse EV-rijders staat, hoe een en ander werkt. Kortom, dat wordt een weekend van proberen, want de week van 20 maart staan al heel wat langere ritten gepland tot 350km op een dag en dan is laden tussendoor wel nodig om niet meteen al de maximale range eruit te persen. :)

Maar goed, eerst dit weekend. Uiteraard volgen zaterdag/zondag foto's van die glimmende rode bolide na wat noeste arbeid :T

Edit: belletje van de installateur. De monteur is ziek, en met wat schuiven moet het installeren van de wallbox nu maandag 20 maart plaats gaan vinden. Prettig want dan is de auto er wél :p. Nou ja, tot half 12 want dan moet ik de deur uit. Gelukkig is de vrouw vrij.

Kortom, morgen genoeg tijd in Doesburg om de bolide te laten glimmen.

Vooruitlopend op een lekker stukje fotoverslag:
52740111152_b00d18ae62_b.jpg

Van 9.00-15.30 lekker de gezamenlijke hobby met Elco uitgeoefend op de Electric vandaag. Een van de schoonste (lease)auto's staat nu bij een dealer onder de doek. :)

52740882034_1f601daa82_b.jpg

Een stukje: wat hebben we gedaan en wat kwamen we tegen volgt nog.

Leuke auto, heb afgelopen week even proef gezeten bij de dealer. Was die uitvoering met wollen bekleding zo leek het. Zag er fraai uit. Kek wagentje (y)
Stond ook een Austral naast geparkeerd. Had ik dan weer wat minder mee. Leek qua afwerking ook tree lager vreemd genoeg…o_O

Leuk, je ziet ze steeds meer. gisteren ook zo’n rode in Arnhem en vandaag ook zo’n rode hier in de buurt. Echt wel een goede kleur!

Mooi hoor, benieuwd naar alle werkzaamheden die jullie gedaan hebben. Inderdaad een erg mooie EV. Ziet er uit als een concept car.

Rembrandt zei:
Stond vandaag naast een witte. En het is toch wel met afstand de mooiste EV van dit moment. (y)

Geheel mee eens ;-)

ENTE zei:
Leuke auto, heb afgelopen week even proef gezeten bij de dealer. Was die uitvoering met wollen bekleding zo leek het. Zag er fraai uit. Kek wagentje (y)
Stond ook een Austral naast geparkeerd. Had ik dan weer wat minder mee. Leek qua afwerking ook tree lager vreemd genoeg…o_O

Austral lijkt wat meer 'foolproof' voor gezinnen te zijn qua materiaalgebruik inderdaad. Al heeft de Electric ook wel zijn harde plastics hoor :)

Mach1 zei:
Leuk, je ziet ze steeds meer. gisteren ook zo’n rode in Arnhem en vandaag ook zo’n rode hier in de buurt. Echt wel een goede kleur!

Twee rode al gespot! Die in Arnhem ken ik de eigenaar van, althans, grote kans dat je die hebt gezien gezien het aantal rode in NL op 80 zit (van de ruim 1700 Electric's op naam).

Kristian2 zei:
Mooi hoor, benieuwd naar alle werkzaamheden die jullie gedaan hebben. Inderdaad een erg mooie EV. Ziet er uit als een concept car.

Verslagje met foto's is in de maak as we speak (y)

Nou, daar gaan we. Kleine 'note' vooraf:
Mijn samsung-telefoon had grote moeite met de rode kleur van de lak. De zakelijk iPhone kon er wat beter mee overweg, dus hier en daar zie je wellicht kleurverschil op de foto's. Gelukkig, in het echt niet ;).
Net als een dikke vijf jaar terug stond de wasbox tot onze beschikking en daarna een van de bruggen in de relatief rustige werkplaats van de dealer. Hier en daar iemand met een vraag of defect lampje, maar geen grote werkzaamheden dus en dat is wel zo prettig.

Om 09.00 uur begonnen met de Electric van de showroom naar de wasbox zetten.
52743678933_82c21eec6e_c.jpg

Daar eerst met hoge druk het losse vuil eraf gespoten. De auto is heen en weer naar de plaatselijke Euromaster geweest voor de all-seasons en het was toen geen mooi droog weer. Hierna de wielen en randjes voorzien van Wheelcleaner, maar het spul sloeg niet meteen paars uit, goed nieuws dus. Weinig remstof. Wat wel opviel was dat de 20" wielen aan de binnenzijde behoorlijk vuil waren. Daarover later meer.

Inmiddels arriveerde Elco ook in Doesburg en terwijl ik met een washmitt en neutrale shampoo de auto waste pakte hij wat kunststofdelen aan met APC waar een witte waas van voorgaande wax zichtbaar was. Na het afdrogen van de auto konden we de werkplaats in en de brug op.
Een inspectie van de lak volgde en om met Elco's woorden te spreken/schrijven: De boel is in best goede staat voor een nieuwe auto!
52743199501_b5fe2221dd_c.jpg

Vooruit, op de motorkap richting de voorruit zagen we een lichte kras van een centimeter of 20, en de deur linksachter had een gek plekje. Terwijl Elco de motorkap aanpakte met een lichte Gyeon Polish nam ik de rest van de lak onder handen met een stuk klei (Monello) en claylube (Poorboys).
52740881454_6ce34fc34c_c.jpg

Goed, nu was de basis écht in orde. Tijd om de kunststofdelen af te plakken met de prachtig contrasterende blauwe tape alvorens de polijstmachine eroverheen te halen :T.
52743699893_916734e020_c.jpg

52741119688_de980d60e7_c.jpg

Tja, wat is nu de volgende stap? Nadat de beide zijkanten middels een lichte polijstbeurt nóg glimmender en dieper rood waren geworden, besloten we de auto te verplaatsen van de vierkolommer naar een tweekolommer. Dan konden de vier wielen eraf zodat ik die kon gaan voorbereiden op de glascoating (Gyeon Q2M).
52740881554_83149f8657_c.jpg
52740629116_19bd391236_c.jpg

Dus, met de wielen richting de wasbox en zowel binnen als buiten gewassen, gekleid, gedroogd. Middels een caramelschijf ontdeden we de binnenzijde van nog wat plakrestanten van het affabriek-plaklood. Top! Hierna de voorzijde kort met de polijstmachine aangepakt (wat lichte oppervlakkige krasjes) wederom de wielen ontdaan van alle stof en met de Gyeon Prep geheel ontvet. De volgende stap was het aanbrengen van de glascoating en dan scheelt het dat Elco al wat ervaring had opgedaan.

Tjonge, wat brengt het relatief simpel op. Ok, kleine nuance, de binnenzijde van de wielen gaat simpel. De buitenzijde is qua design een stuk complexer dus besloten we de wielen eerst weer op de auto te zetten. Hierna volgde het spaak voor spaak inwrijven met de coating en meteen uitwrijven.
52740881659_17972fd86a_c.jpg

52740881699_25df7698c1_c.jpg

Al met al is denk ik wel een uurtje of twee werk in de wielen gaan zitten, maar jullie weten ook: de wielen maken de auto. Hoewel de Electric van zichzelf ook al wel een beauty is. ;)

Vervolgens de auto van de brug af (uiteraard de wielen op het juiste moment vast) zodat we beter bij het zwarte dak konden.
52740881839_51afe8d1f7_c.jpg

Oh, alle zwarte delen, van dak tot de skirts rondom zijn metallic-zwart. Prettig, maar ook krasgevoelig. Zeker de instapdorpels (niet op de foto gezet). Daar ga ik wellicht nog transparante folie overheen zetten.
Nadat het dak ook in top-staat was werd het tijd voor de laatste stap. De Ceramic-wax. De dealer is sinds kort Stipt-verkooppunt dus ik mocht de wax uitproberen. Een spraywax. Ja, je bent razendsnel klaar (zeker met z'n tweeën), maar mwa... Ik had het idee dat we vooral een net-geen-water-vloeistof erop spoten. De glans is er niet minder van geworden (dat zie je zo), dus we gaan zien wat de standtijd is (y).

Het eindresultaat
52740629436_a6545e680f_c.jpg

En, wat een mazzel met het weer want de zon scheen! Dat doet de Rouge Flamme lak sowieso goed dus op naar buiten. Rouge Flamme is een 'speciale vernislaag' kleur wat inhoudt dat de blankelak niet blank is maar een kleurtje heeft. In dit geval natuurlijk rood wat extra diepte/effect geeft. Is het te zien? Op de foto's wat lastiger, maar alsnog ben ik er zeer blij mee.

52740111117_7a1e22cb01_c.jpg

52740111172_685e4ae89c_c.jpg

52740111152_b00d18ae62_c.jpg

52741382510_1753c7e33a_c.jpg

52741225074_32a4334fce_c.jpg

52741461728_612d5a80c6_c.jpg

En daarna was het: Hop de showroom in ermee:

http://www.youtube.com/shorts/GMT_b8HOXAA

Tot slot, de bandenzwart hebben we achterwege gelaten zodat de glascoating goed kan drogen. Wellicht smeer ik er voor aflevering nog snel wat op. Al met al, het was een topdag en wat is het toch een lekkere kleur. Alsnog heel blij dat ik niet voor de donker blauwe met gouden details ben gegaan. Op naar vrijdag!

52740882034_1f601daa82_c.jpg

Zie net dat het forum 'op slot' gaat 13 en 14 maart. Dus eh, veel leesplezier aan iedereen en hopelijk tot op het nieuwe forum ;-)

Zo, flinke bak werk geweest maar met een schitterend resultaat (y)

Is deze tint rood dezelfde als op de huidige Captur?

Ziet er erg geslaagd uit, maar persoonlijk vind ik het wat teveel voor een leaser.
Heb hem helaas nog steeds niet in het echt gezien.

DeeTwee zei:
Frits79 zei:
Ziet er erg geslaagd uit, maar persoonlijk vind ik het wat teveel voor een leaser.
Teveel geld? Teveel gedoe? Teveel kleur? Teveel ... ? :confused:

Teveel tijd / moeite vermoed ik. Die heb ik namelijk vaker gehoord. Tja, hobby kost geld. De blauwe heb ik ook altijd zo verzorgd en kijk waar ie nu is. Geen leaser meer, maar in bezit in piekfijne staat. ;)

Net nog een akkefietje met de GT overigens. De vrouw wilde weg, maar de auto ging niet open op keyless. Reservesleutel erbij, ook niet.
Dan maar de Kia, maar ook die reageerde niet op de afstandsbediening. Vrouw in paniek. Blijkt de enorme kraan waarmee ze de dakplaten op het huis in aanbouw naast ons aan het leggen zijn een jammer te hebben. Ene collega tegen zijn andere bovenin: "Hey, druk die rode knop even in" Klik, auto van slot :)

En nu, aan de slag. Eerst thuis, daarna weer km's maken. T/m donderdag nog zo'n 600 km weg te sturen in de grijze muis. Zal daarna eens een overzichtje maken inclusief 'oordeel'.

Hij ziet er prachtig uit!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. We zullen even stilte ervaren met de revisie van het forum, maar goed, nieuwe auto, nieuw forum. Hoe beter kunnen we het hebben haha.

adinsx zei:
DeeTwee zei:
Frits79 zei:
Teveel geld? Teveel gedoe? Teveel kleur? Teveel ... ? :confused:

Teveel tijd / moeite vermoed ik. Die heb ik namelijk vaker gehoord. Tja, hobby kost geld. De blauwe heb ik ook altijd zo verzorgd en kijk waar ie nu is. Geen leaser meer, maar in bezit in piekfijne staat. ;)
Ach. Ik zou eigenlijk willen dat ik tijd/geduld had om mijn leaseauto zo te vertroetelen. Dat-ie geleased is doet niks af aan het feit dat je autoliefhebber een mooie, schone, strakke auto voor de deur wilt hebben. Aangezien je als leaserijder toch al goedkoper rijdt heb je er juist extra middelen voor zou je kunnen zeggen. Die van mij edoch komt hopeloos TLC tekort de laatste maanden, en is wel zeer intensief ingezet. Hij is echt te smerig voor woorden :(

Leuk filmpje van het infotainment in de Renault ook trouwens, ziet er erg goed (bruikbaar) uit!

Dat was 'n mooi klusje, afgelopen zaterdag. Even leek het erop dat we de auto niet zouden polijsten omdat-ie er al zo netjes bij stond, maar na de motorkap te hebben aangepakt zijn we toch 'rond' gegaan. Daardoor ziet de Megane er nu nog beter uit en is hij gemakkelijker schoon te houden. Ik ben wel benieuwd naar de standtijden van zowel het Stiptwater als de Gyeon-coating.

Ik zag vandaag nog exact zo'n rode Megane rijden op de A1! Zit nog wel eens op kantoor in overleg, met zicht op de A1 :)

Mooi werk, dankbare kleur ook. Na kleien sowieso slim om een rondje met de polijstmachine te doen. Ben ook wel benieuwd naar het Stipt-spul. Zou het zelf niet zo snel aanschaffen maar wellicht is het echt een topproduct dat zich kan meten met de gevestigde orde.

Ik heb een aantal spullen van stipt geprobeerd, de polijstpasta's vallen niet direct tegen, de rest is voornamelijk minder goed spul als je het mij vraagt. Daarnaast heb ik na 4 maanden het meeste spul weg kunnen gooien omdat alle flesjes zijn gaan lekken en mijn kast nu vol zit met uitgevreten vlekken.

Mooi werk, dankbare kleur ook. Na kleien sowieso slim om een rondje met de polijstmachine te doen. Ben ook wel benieuwd naar het Stipt-spul. Zou het zelf niet zo snel aanschaffen maar wellicht is het echt een topproduct dat zich kan meten met de gevestigde orde.

Enkele producten zijn echt prima, en met een goede kortingsactie best redelijk geprijsd. ook voor die producten. Maar een groot deel ben ik gewoon niet zo enthousiast. Vind de filmpje leuk om naar te kijken en heb enorme waardering wat hij heeft opgebouwd en dat bij auto wassend/poetsend Nederland ook aan de detailen heeft gekregen. En ja sommige middeltjes zijn goed maar anderen zijn gewoon matig tot redelijk voor een forse prijs. De tools zijn ook gewoon te duur en van matige kwaliteit. Logisch dat hij als ondernemer een totaalpakket aan bied en mooi voor hem dat zoveel mensen het kopen. Maar ik beperkt mij tot slechts een enkel product.

De megane staat er echt top bij! Het is dan ook een dankbare kleur

Het lijkt erop dat ik ben ingelogd via de mobiel, welke naam er zo boven staat is een verrassing. Stap wel net voor de laatste keer de Kia in om na een intensieve training van Zwolle naar huis te gaan. Nog even 'genieten' van de handbak in de file ;).

Morgen thuiswerken en vrijdagochtend pikken ze de Kia thuis op want (na heel wat belletjes) is de aflevering nu ook door de leasemij bevestigd.

Kijk, het inloggen werkt :)

Heel fijn. Weet niet of jij nog wat had doorgegeven na ons contact via social of dat vertmaori de spil is maar het werkt weer.

En... ik bedacht me net dat de kms in de Ceed er nog niet opzitten. Morgen nog een ritje Rotterdam naar een mooi autobedrijf van een Japans merk.

Terug
Bovenaan