Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Adinsx zei:
Jij een idee hoe aan de goede slotboutdop te komen? Originele Renault-set en die sticker doet toch de indruk wekken dat je iets kan nabestellen. Toch?

Nee sorry, heb geen idee. Maar lijkt me inderdaad gewoon mogelijk. Nergens een 7711.... ?

Staat wel ergens op het doosje denk ik. Vanavond even naar kijken en of ik dan de originele fabrikant kan vinden.

Die nieuwe kleur is toch wel weg mooi op de Leon. Ik vind het sowieso een erg mooie auto. Alleen het interieur is wat deprimerend.

K van de dop zeg! Zou toch na te bestellen moeten zijn.

Dat is balen van het dopje, je zal zien dat wanneer je de nieuwe bent de oude word gevonden.

Misschien op het Renault forum plaatsen?, wie weet dat er nog iemand rijd met dezelfde moeren?

Misschien in een van de opbergvakjes?

Helaas deze heer niets kunnen vragen;
918A6F4C-E755-4211-BF65-2D32BA269AD8_zpsqrhkjzhx.jpg

adinsx zei:
Staat wel ergens op het doosje denk ik. Vanavond even naar kijken en of ik dan de originele fabrikant kan vinden.

Inmiddels gevonden. Farad.it, een Italiaanse fabrikant. In het kleine briefje in x-talen kon ik weinig maken van de Nederlandse vertaling, maar de Engelse was duidelijker. Om een reservedop te bestellen kan dat via de klantenservice of website met de juiste code. Vanmiddag dus maar eens rond zien te krijgen. Meteen de foto met de code ook maar even offline gehaald ;)

Verder herinnerde FB me zojuist aan het uitzwaaimomentje vier jaar terug:
18937_461886160546160_975062033_n.jpg

Ondanks dat hij meerdere keren te koop heeft gestaan loopt hij nog steeds bij de eigenaar waar ik hem aan verkocht. Helaas is de auto niet meer zo netjes als destijds. Onlangs is iemand er nog gaan kijken, maar de auto viel hem tegen. Nee, terugkopen doe ik hem niet meer.

Ach, als hij niet netjes is maakt het de zoektocht naar een originele (zoals het 'hoort' imo) makkelijker;)

Een Jaune Sirius F1-team lijkt mij toch een stuk gaver Tom. ;)

Beetje modden moet kunnen toch? Intercooler, ander turbootje, mapje.

British Racing Green zei:
Goh, waar is de tijd?
Hij is echt wel errug zwart ;)

Haha, wat een tijd was dat inderdaad. Nee, we gaan alleen kijken. Om anderhalf uur later verkocht te zijn en een krabbel te hebben gezet. Soms lees ik het topic nog wel eens terug.

Wederhelft zou het nog steeds prima vinden als ik hem terugkoop overigens. Ook zij was gek op die auto.
Nog maar een sfeerplaatje aan de 'good memories' :cool:
IMG_0992.jpg

Edit:
Ook bewegend beeld hebben we nog:

De buren missen hem niet volgens mij. Visite bij een van de buren zei eens "Wie heeft er een motor hiernaast" :rolleyes:

@Nico
De F4R haal ik er zo uit inderdaad. Een typisch aanslaan / stationair loopje.

@Sketcher
Het was een dankbaar poetsobject :T
IMG_1736.jpg

Goed, die Mégane gaat er niet meer komen helaas, maar een speeltje vast wel. Al roep ik dat ook al een paar jaar. Prioriteiten liggen nou eenmaal even ergens anders.

Kleine update over de wielslotdop die kwijt is. Hij is nog altijd kwijt :)
Bij het setje in mijn eigen auto vond ik een briefje waarop in een gebrekkige Nederlandse vertaling iets te lezen stond van de fabrikant van de set. Farad in Italië. Met wat hulp van Google Translate (mijn Italiaans is niet best ;) ) inmiddels op de sleutelcode een nieuwe kunnen bestellen. Bijna 30,- (de helft van een nieuwe set), maar het scheelt laswerk. Iets wat ik absoluut wil voorkomen op bij die mooie zomerwielen van de Clio.

Bestelling-slotboutslotdop.jpg

Nu nog even afwachten of het goed in Nederland aankomt, maar het lijkt allemaal wel in orde.

Verder geen nieuws. Tweede Paasdag nog even een rondje paasshows gedaan. Uit interesse om te kijken hoe verschillende autobedrijven het aanpakken, en daarnaast nog even de Mystery Blue aan schoonpa en dochter laten zien. 'Doe deze maar pap' zei ze bij de blauwe FR.
C9o0rSGXkAE_0DY.jpg

Helaas stond bij de R-dealer geen GTline of GT, dus daar was het rondneuzen snel klaar.
Nog wel enig nieuws bij de Seat-dealer. Bij de modeljaarwisseling worden de vele mogelijkheden van navi/mediasystemen gelijk getrokken. Zou dus kunnen dat het moderne systeem van de Golf en Octavia ook naar de Leon komt. Daarnaast komt de 1.5 TSI beschikbaar, en vervalt de 1.8 TSI 180.
Shortlist blijft tot nu toe gewoon hetzelfde en na de zomer komt er wat meer versnelling in.

Nog maar een kleine update, want vandaag stond het examen voor 'E-achter-B' op het programma. Dacht er zelf ook pas maandagavond aan, maar examenstress had ik dan ook niet. In plaats van 5 uurtjes oefenen en dan examen (vast pakket bij ene rijschool waar het niet door ging) nu 2,5 uur oefenen en daarna examen. Leek me genoeg, en dat bleek.

Het was vooral even de bijzondere verrichtingen oefenen. Waar begin je op de weg indien je de aanhanger (6,10m lang, 2m hoog) links van de weg bij een laaddok neer moet zetten? Ik dacht, eigen kant en dan bochtje achteruit. Niet dus, je start op de tegengestelde baan zodat je geen auto's achter je hebt (die je niet kan zien), maar alleen voor je. Klonk logisch ;)
Bochtje achteruit, recht achteruit e.d. ging meteen in de oefenuurtjes prima, en ook met het examen gingen ze foutloos. Kortom, beste man was tevreden. En het stelt ook eigenlijk niet veel voor dat examen. Wat vragen over de papieren, aankoppelen op de juiste manier. Vooral goed spiegelen (dat was weer even wennen) en mits je inzicht hebt en al wat ervaring prima haalbaar.

Dit was de combinatie overigens.
18033839_1286287228106045_7275526312031466054_n.jpg

De Ford Kuga (2.0) was stuk en wordt morgen/vrijdag vervangen voor een nieuwe CX5. Nu dus op pad met de privé-auto van de rijschooleigenaar. Een lekkere 3.0 én met automaat. Maakte het nog net even wat makkelijker ;)

Springbok zei:
Gefeliciteerd! Specifieke reden?

Ehh nee, behalve dat ik het leuk vond om E te hebben op het rijbewijs. :T
De regels zijn een tijdje terug verandert waardoor de aanhanger zwaarder mag zijn dan de auto. Daarmee was E-achter-B eigenlijk min of meer overbodig. Tenzij je met grotere lasten wil rijden. Nu komt er hier zeker geen dikke 4x4 en ook geen dubbelas caravan, maar ach. Oh, en het was een invulling van het verjaardagscadeau, onder het mom van 'geen idee wat ik nodig heb, laten we dit maar doen'. Kosten: ~340,-. Kosten van het pakket bij de vorige rijschool waar het dus niet door ging (foutje agenda rijschool) was ~470,-. En zoals ik al zei, met wat 'feeling' heb je geen 5 lesuren nodig en kan het prima in die 2,5 welke ik nu had.

Edit: Toch nog wel een reden. Het is nooit verkeerd wat tips te krijgen met het oog op rijden met de sleurhut komend voorjaar en zomer. Dus ja, het was zeker ook leerzaam (y).

Prima combi! Ik heb 'm gehaald in een Mitsubishi Pajero Sport... :)

2,5 uur is wel weinig, maar het kan wel inderdaad. Ik had al veel ervaring met het rijden met een aanhangwagen, en heb 6 of 7 uur les gehad. Het theoriegedeelte (verlichting aanhangwagen, lengte, breedte, etcetera) wordt 5 minuten voor het examen verteld, en dan door de examinator direct gevraagd. Vijf minuten later ben je dat allemaal alweer vergeten....
Leuke ervaring inderdaad, weer rijlessen hè :D

adinsx zei:
Het was vooral even de bijzondere verrichtingen oefenen. Waar begin je op de weg indien je de aanhanger (6,10m lang, 2m hoog) links van de weg bij een laaddok neer moet zetten? Ik dacht, eigen kant en dan bochtje achteruit. Niet dus, je start op de tegengestelde baan zodat je geen auto's achter je hebt (die je niet kan zien), maar alleen voor je. Klonk logisch ;)

Ben er ook mee bezig maar vond het nog best tegenvallen... nog even oefenen dus. Jij doet nu alsof het heel makkelijk is o_O ;)

Barri zei:
Prima combi! Ik heb 'm gehaald in een Mitsubishi Pajero Sport... :)

2,5 uur is wel weinig, maar het kan wel inderdaad. Ik had al veel ervaring met het rijden met een aanhangwagen, en heb 6 of 7 uur les gehad. Het theoriegedeelte (verlichting aanhangwagen, lengte, breedte, etcetera) wordt 5 minuten voor het examen verteld, en dan door de examinator direct gevraagd. Vijf minuten later ben je dat allemaal alweer vergeten....
Leuke ervaring inderdaad, weer rijlessen hè :D

Ik rij echt sporadisch met een aanhanger. Twee keer per jaar houdt het wel op. en eind 2016 natuurlijk die sleurhut opgehaald. Vroeger overigens wel veel met een skelter en aanhangertje rondgecrossd. Wellicht draagt dat bij aan de 'feeling'.

M.b.t. het examen: Het is even inderdaad de juiste (CBR) aankoppelmethode aanleren. Eerst de breekkabel, dan aan de haak. Nog even het neuswiel naar beneden draaien of de koppeling goed aan de haak zit en dus de auto omhoog trekt. Dan de verlichting. Vervolgens een rondje om de aanhanger. De instructeur gaf de tip, alles heeft iets te maken met 'zes'. Breedtelichtjes voorzijde? Indien breder dan 1,60 m. Markeringslichten zijkant? Indien langer dan 6,00 meter. Bandenprofiel? Meer dan 1,6 mm.
Verder nog even de juiste gewichten op kentekenbewijs aanwijzen, een verlichtingscontrole en gaan (y).

En zeker een leuke ervaring die rijlessen. Even opfrissing wat betreft knipperlichten (ik zet hem altijd uit zodra ik op een sorteerstrook sta, bijvoorbeeld voor linksaf. Schijnt dat knipperlicht aan hoort te blijven... En het 'overdreven' spiegelen natuurlijk.

Wouter82 zei:
adinsx zei:

Ben er ook mee bezig maar vond het nog best tegenvallen... nog even oefenen dus. Jij doet nu alsof het heel makkelijk is o_O ;)

Haha, nja blijkbaar de feeling vanuit vroeger op gedaan (zie hierboven). Ging me eigenlijk prima af. Zonder steken de aanhanger 20 cm langs een paal en dan 1 meter voor de laaddockdeur stoppen. Succes met nog even oefenen.

PS: Of je een bocht linksom of rechtsom maakt, maakt met examen niet uit. Linksom, dus over je linker schouder is het makkelijkst én meest wenselijk vanuit CBR. Rechtsom vind ik ook lastiger, want dan ben je nog meer op de spiegels aan het rijden.

Vroeger overigens wel veel met een skelter en aanhangertje rondgecrossd. Wellicht draagt dat bij aan de 'feeling'
Dat helpt zeker! Ik had 5 aanhangwagens bij m'n skelter, die ook achter elkaar konden. En ééntje was een soort 'schamelkar', daar leer je wel van wat er gebeurt met achteruitrijden.

Wat mij het meest bijgebleven is van de lessen voor BE is het rechthouden van de combinatie wanneer je wil afslaan (dan kan je er immers nog langs kijken) en het vrijhouden van fietspaden e.d. bij het op willen draaien van een voorrangsweg (waardoor je vaak ver naar achteren staat te wachten).

Gefeliciteerd. 2,5 uur is wel heel extreem weinig. Blijkbaar had je aanleg. De instructeur heeft wel een gok met je genomen om maar 2,5 uur in te delen.
Waarom noem je het overdreven spiegelen?
Op je examen willen ze het gewenste en de meest VEILIGE gedrag zien van je. Daar hoort met regelmaat je spiegels gebruiken ook bij. Met enige regelmaat worden er mensen van de fiets of het trottoir gereden door chauffeurs die het spiegelen ook niet zo nou namen. Enig idee hoever een aanhanger of caravan uitzwaait bij het nemen van een bocht? Eigenlijk zou iig een training verplichte kost moeten zijn voor een iedere die wel eens wat aan de welvaartsknobbel knoopt. Weten waar je mee bezig bent, lengte, breedte, remweg, manoeuvreren etc.
Ik weet zeker dat je nu een stuk fijner op pad gaat met je caravan. Veel veilige km's gewenst.

eerriikk zei:
Gefeliciteerd. 2,5 uur is wel heel extreem weinig. Blijkbaar had je aanleg. De instructeur heeft wel een gok met je genomen om maar 2,5 uur in te delen.

Toen ik er gisterochtend rond 10.00 uur binnenkwam zij de vrouw van de eigenaar ook: "Ik had het er met Edwin nog over. Of jij al lessen gehad hebt omdat we maar 2,5 uur hebben ingeboekt. Als dat maar goed gaat, zei Edwin nog."

Dat ging het ;)
Overigens B-rijbewijs ook met 16 lesuurtjes binnen destijds.

Waarom noem je het overdreven spiegelen?
Op je examen willen ze het gewenste en de meest VEILIGE gedrag zien van je. Daar hoort met regelmaat je spiegels gebruiken ook bij. Met enige regelmaat worden er mensen van de fiets of het trottoir gereden door chauffeurs die het spiegelen ook niet zo nou namen. Enig idee hoever een aanhanger of caravan uitzwaait bij het nemen van een bocht? Eigenlijk zou iig een training verplichte kost moeten zijn voor een iedere die wel eens wat aan de welvaartsknobbel knoopt. Weten waar je mee bezig bent, lengte, breedte, remweg, manoeuvreren etc.

Helemaal gelijk Erik, verkeerde woordkeuze. Je kunt niet vaak genoeg spiegelen. Ik doelde meer op het heel goed laten zien (enigszins overdreven) je hoofd draaien en alles overzien. Mijn B-rijbewijs was alweer 23-04-2003 dus een en ander is eruit gesleten. Derhalve, is het even een automatisme maken dat je de rechter spiegel meer gebruikt.

Verplichte kost? Ja goed plan, net als iemand een uurtje in een truck laten rijden. Meteen nog een anti-slipcursus (jaren terug de gevorderden bij ANWB gedaan) erbij en het wordt al een stuk veiliger op de weg.

Ik weet zeker dat je nu een stuk fijner op pad gaat met je caravan. Veel veilige km's gewenst.

Klopt, en daar was het ook om te doen. Over een goede maand trekken we hem weer uit de stalling voor proefdraaien (nieuwe voortent, kijken of we alles hebben, etc.) in de Achterhoek, en drie weken later richting Kroatië. Gaat een klusje worden, vooral voor Meggie :)
Voor die tijd dus even goed onderhoud en preventief een kleppenreiniging / motorreiniging. We gaan de 130 paardjes en 205 Nm wel nodig hebben de bulten over.

Wouter82 zei:

Ik heb ook een aantal dagen les gehad, vond het in eerste instantie ook tegenvallen. Vooral bochtje achteruit vond ik lastig (niet naar een laaddok maar waar je de wegkant moet volgen). Kan me een moment nog wel goed herinneren: ik kreeg de combinatie achteruit rijdend maar niet mooi de bocht om. Instructrice deed het even voor; met een handje en slechts lichte stuurbewegingen ging de hele combi hartstikke strak de bocht achteruit. Daarbij zat ik nog steeds achter het stuur. :) Respect hoor.

Nu was ik destijds wel 19, dus dan speelt het algehele gebrek aan ervaring ook nog mee. Sinsdien wel een veel betere chauffeur geworden vind ik zelf, vooral anticiperen en ver (heel ver!) vooruitkijken geleerd tijdens de lessen.

Zo'n A4 lijkt me trouwens niet de ideale auto voor 1500kg? Ik heb gelest in een dikke Vivaro 2.5, en dan merk je dat zo'n bestelbus gewoon voor dat werk gemaakt is.

Inderdaad, eerst al de nodige jaren ervaring op doen scheelt zeker. Die A4 (voorzien van 3.0 overigens) mocht 1700 kg trekken. Aanhanger maximaal 2000 kg massa, 780 leeg. Dankzij de nodige betonplaten was het geheel meen ik 1600 kg. Het reed prima in ieder geval.

Hm... en wat precies? :confused:

Kwam vanmorgen nog iets wits tegen op de A12 :T

https://www.youtube.com/watch?v=CvxlEHQ7tBw

Ah, de scherpte was er hier alweer af @PM ;)

Met nog een week of vier te gaan voor de 'hut' uit de stalling komt het weekend een Tempo-100 registratie aangevraagd zodat we officieel 100 mogen karren in Duitsland. Iemand gaf meen ik in dit topic al eens aan dat de pakkans nihil is, maar ik heb het dan toch liever goed voor elkaar.
Tüv Nord komt niet op locatie, Dekra wel dus dat is wat handiger. Kosten iets boven de 100,-, dat dan weer wel en 22 mei komt iemand de caravan bekijken. Het is niet meer dan controle op de banden ( < 6 jaar oud, er liggen nieuwe op), aanwezigheid van schokbrekers, en dat was het volgens mij wel. Nieuw is de regel volgens mij dat de caravan maximaal 100% van het rijklaargewicht van de trekkende auto mag hebben. Met de Mégane komt dat wel goed (1360 rijklaar) waar de caravan technisch maximaal 1300 kg mag wegen (nu op papier zelfs 1280 door vorige eigenaren). Bij de opvolger dus wel weer iets om op te letten.

Tot slot is uit Italië inmiddels de slotboutdop onderweg via DPD. Eind van de week dus even de wielen van de Clio laten balanceren. Hij trilt toch nog lichtjes op de snelweg en dat moet er toch uit.

Verder is met een 4000 km de Mégane aan de beurt voor de 120.000 km beurt. Weer mooi voor de zomerperiode dus. (y)

Ho, ho, wij beginnen net pas hè. Gisteravond heeft de wederhelft een lijstje (of zeg maar lijst) gemaakt van wat we allemaal nog nodig hebben van 'Obelink'. Dat varieert van een extra koelkast/box tot tyraps, nog wat borden/bekers en andere snuisterijen.
Het proefdraaien doen we op steenworp van Obelink ( 5* camping Twee Bruggen, Supercomfort plaats met eigen sanitair - wie zei dat kamperen creperen is?) zodat we snel de boel compleet hebben. ;)

Waar zwerf jij rond Rembrandt?

Komt ie dan: kamperen is creperen :p Ooit 2 keer in 1 vakantie gedaan met een geleende caravan, de eerste en de laatste keer. Wij vonden er beiden niets aan. Zogenaamde 5-sterren camping, we troffen alleen maar foute sjappies/tokkies uit de Randstad die om 12 uur al apezat hun kinderen opfokten om anderen uit te dagen. In combinatie met k*tweer waren we er snel klaar mee. Noooooit meer.

Maar ieder zijn ding. Wij blijken meer van het rondreizen te zijn met onderweg een hotelletje of huisje.

:), we hebben het er al meer over gehad in dit topic. Als de kids lekker zelf gaan (zeg over een jaar of 16-18) pakken wij ook lekker weer vliegvakantie als hoofdvakantie.

Trouwens, ik spotte je, of nouja de Ignis, nog in het dorp het weekend. 'In het eggie' vind ik hem beter dan op de foto's. (y)

vertmaori zei:
Komt ie dan: kamperen is creperen :p Ooit 2 keer in 1 vakantie gedaan met een geleende caravan, de eerste en de laatste keer. Wij vonden er beiden niets aan. Zogenaamde 5-sterren camping, we troffen alleen maar foute sjappies/tokkies uit de Randstad die om 12 uur al apezat hun kinderen opfokten om anderen uit te dagen. In combinatie met k*tweer waren we er snel klaar mee. Noooooit meer.

Maar ieder zijn ding. Wij blijken meer van het rondreizen te zijn met onderweg een hotelletje of huisje.

Eindelijk een weldenkend mens!:D

Altijd leuk, die mensen met mini-hutjes waar ze na een jaar hard werken 'genieten'/creperen en geld uitgeven om het nog slechter te hebben dan thuis...

adinsx zei:
Trouwens, ik spotte je, of nouja de Ignis, nog in het dorp het weekend. 'In het eggie' vind ik hem beter dan op de foto's. (y)

Moest even wat ophalen, mijn zwager had wat voor me meegenomen uit NY. En zij wilden mijn TT met kaarten van de VS graag lenen voor hun vakantie.

adinsx zei:
Ho, ho, wij beginnen net pas hè. .....

Waar zwerf jij rond Rembrandt?

We zitten nu in Limburg, bij Schinnen.
Vorig weekend bij Weert, het weekend daarvoor op een camping bij de Efteling.

Dit wordt ons derde volledige seizoen. Dus zo ervaren zijn wij ook nog niet.
Maar we hebben de uitzet nu wel zo voor elkaar, dat inpakken weinig moeite kost en we in no-time op weg zijn.
We pakken bijna altijd natuurkampeerterreinen. En we durven nu wat vaker te switchen. Dus max 10 dagen op dezelfde camping.

Roder zei:
Gelukkig niet naar campings gegijzeld als kind. Daarna wel paar keer van mogen 'genieten'. Brrrr...

Als onderdeel van een mooie roadtrip is kamperen heerlijk, zeker met prima gezelschap en een tentje. Vrijer en flexibeler kan niet. Maar ik begrijp wel dat kamperen met jou niet snel gezellig zal worden.

y4mE4nbXSiQi2Ttzg954ImW_seIjRxL9tDRfVOBFU9hpeWo24L7whFtEfN5K7oeKUc1eQg_UtFvprr8EtagKLZnhyFip6fSy7xgnlvCwkrphWa7xpWuT8LMG1EUlV7tjFz-sfRhv_iGPwxoiSRoRvp0TuVzuWBs7ZBloKW2agslt8Uaxsg4YvCM0LYrd_POV_g61TCVHuFNeODyQAY2TRWP1A
Vorig jaar nog. Toplocatie, fraai weer en geen buren. Episch.

Elco zei:
Roder zei:
Gelukkig niet naar campings gegijzeld als kind. Daarna wel paar keer van mogen 'genieten'. Brrrr...

Als onderdeel van een mooie roadtrip is kamperen heerlijk, zeker met prima gezelschap en een tentje. Vrijer en flexibeler kan niet. Maar ik begrijp wel dat kamperen met jou niet snel gezellig zal worden.

y4mE4nbXSiQi2Ttzg954ImW_seIjRxL9tDRfVOBFU9hpeWo24L7whFtEfN5K7oeKUc1eQg_UtFvprr8EtagKLZnhyFip6fSy7xgnlvCwkrphWa7xpWuT8LMG1EUlV7tjFz-sfRhv_iGPwxoiSRoRvp0TuVzuWBs7ZBloKW2agslt8Uaxsg4YvCM0LYrd_POV_g61TCVHuFNeODyQAY2TRWP1A
Vorig jaar nog. Toplocatie, fraai weer en geen buren. Episch.

Lijkt me inderdaad vrij ongezellig, op zijn zachtst gezegd, kamperen met jou...

Mooie foto, jammer dat er een tentje in de weg staat:p
Gelukkig bestaan er ook hostels, hotels, appartementen en AirBNB.

JoostM zei:

Haha, heel goed gezien Joost! Maar dan heb ik jou ook op de dashcam ;) *Even zoeken straks*

Dit was dinsdag of woensdag? Herinner me dat bedrijfsautootje achter me. Die kon het niet bijbenen op de afrit :T

@Elco, heerlijk!
@Roder, tja als je er weinig mee hebt snap ik je reactie. Ik vind beide heerlijk. Hotel, appartement, op rondreis, echter met kids gaat voorkeur toch echt uit naar lekker op de camping. (y)

Rondreis in de echte wildernis met tent trekt mij ook nog wel. Lijkt me supergaaf!

Verder liever een huisje, kun je tenminste doorkachelen op de weg ernaartoe.

Idd een tentje vind ik ook al prima zolang het weer maar goed is.

met kinderen is een caravan een beter alternatief. Ook als het een keer minder mooi weer is

Wat betreft BE rijbewijs, bij mij was het om van 9 tot 12 rijden. Lunch, daarna nog alles 1x doornemen een uurtje met aansluitend examen. 4 uurtjes dus. Paar feitjes moet je even 'leren'. Zaken zoals voor een laaddok parkeren is echt een lachertje. Ik dacht die moet ergens strak ergens tegenaan geparkeerd worden of zo, maar die marges bleken vrij ruim te zijn.

Ik had er trouwens een ML320 CDI automaat voor, van de eerste generatie. dat was 10 jaar geleden een dikke bak (y)

Voor het laaddock moest de aanhanger rechtstaan (auto maakte niet uit), een meter van de deur af. Ik zette hem 10 cm naast zo'n betonnen pilaar en op een meter afstand. De instructeur zij met het oefenen dat je eigenlijk tot een meter of 2 tot 3 moet gaan. Dan móet je uitstappen. Even kijken, om te laten zien dat je alles overziet en dan het laatste stukje. Ik heb hem meteen maar op een meter gezet. Was prima.
Nee, ik vond het niet veel voorstellen, maar zoals eerder gezegd heb je er een beetje feeling bij nodig.

ML320 CDI, die zal helemaal geen moeite ermee gehad hebben :p

Stukje ontopic:
Na een week of twee wachten (4 productiedagen, 8 dagen express) is de slotboutdop welke ik bij de Italiaanse fabrikant heb besteld binnen:
1334E447-53BB-4BDB-A55E-048D5C0820C2.jpg

en hij past ;)
4F7FAA08-E13A-47A8-A63F-9BB0B565D126.jpg

Setje dus weer compleet en als het even wat rustiger is in de agenda laat ik de voorwielen nog even balanceren. Ze blijven wat trillen, vermoedelijk door mijn schoonmaakactie. De oude plakresten van oud plaklood helemaal verwijderd en dat was nog best wel wat. Kan net een stukje onbalans geven.

Verder irriteer ik me natuurlijk weer aan de vele insecten en afgelopen weekend even snel de voorbumper gekleid en gewaxt. Met de neus op de lak zie je dan ook weer wat meer steenslag, maar dat is nou eenmaal zo na een dikke 116.000 km. Het wordt daarnaast wel tijd voor de beurt. De olie is zwart, en ik vermoed dat de kleppen ook alweer wat vervuiling op hebben gepakt. (reiniging was 15.000 geleden). Laat ik sowieso reinigen, of ik gebruik het als artikel i.c.m. een vermogensbank voor het werk. Even kijken hoe dingen lopen.

Niettemin, na 3 jaar en 9 maanden met 116.500 km op de klok is de auto absoluut schade/deukvrij en schoon nog altijd een genot voor het oog (y).
18194061_1298629963538438_5419452104396391732_n.jpg

Zeker een fraai model zo! Maar eigenlijk is het alleen de GT die lekker smoelt die heeft gewoon toch wel best wat extra's tov een gewoon model wat een enorm verschil maakt in mijn ogen. Ik heb eens een weekend een gewone mee gehad als huurauto zonder ook maar enige vorm van luxe en dan is het eigenlijk niets minder dan een prima auto van A naar B, niet lelijk maar ook niet heel fraai om naar te kijken.

Maar dat geld voor de meeste auto's eigenlijk wel in het C segment :)

Terug
Bovenaan