Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Wel eenzelfde Megane gespot vandaag.
Zelfde kleur, zelfde velgen. Kenteken R-.
Ik blijf bij mijn standpunt dat dit de mooiste EV van dit moment is.(y)
Dan pak ik de nieuwe pagina maar even om te zeggen dat ik het helemaal met je eens ben ;)

2OVuMu1l.jpg

Ik had 'm al op Facebook zien langskomen maar ook hier, gefeliciteerd met de Mégane (of is het nu Megane?) en veel veilige kilometers! Ik zag er laatst eentje in levende lijve rijden en ondanks dat 'ie op foto's echt best wel een stuk groter lijkt ten opzichte van de vorige, lijkt dat in het echt wel mee te vallen. Misschien geven het formaat velgen die illusie :p
Officieel hebben ze het streepje op de é laten vervallen bij deze Electric. En inderdaad, op foto's oogt hij groot, in het eggie is de auto 5cm hoger dan de IV Estate en qua lengte scheelt het uit mijn hoofd 44 centimeter!

"Het lijkt wel een conceptcar" zei Kristian laatst in Zwolle. De grote 20" wielen op de hoeken doen daar veel in wat dat betreft.

Hij is er, fijn zeg. Lekker kleurtje en warm interieur, mooie combinatie.

Haha, die vette vingers doen wel pijn in zo'n strak gepoetse auto inderdaad! :D

Pff... nou inderdaad. Heb inmiddels wat doekjes gevonden en wat leuk is. Als je op de aan/uit-toets tipt krijgt je verschillende opties waaronder de 'schoonmaak-functie'. Dan reageert het scherm even nergens op. Slimme mensen daar bij Renault ehh Google.

Dit is het exemplaar dat ik gisteren zag. Nu bij ‘mijn’ laadpaal ;)

Ah, en ik heb gevonden waarom hij niet in mijn Excel stond. Hij is vrij vers en stond nog niet in de Open Data. Oogt inderdaad hetzelfde als die van mij, maar mist denk ik wat opties als ik de fiscale prijs zie wetende dat ie origineel NL's is. Doet niks aan de looks af overigens!

Dat is ook de betere taktiek qua laadverliezen. Als je de auto meteen oplaadt na de rit is de accu nog warm en gaat het laden sneller / met minder verlies.
Net als navigeren naar een DC-laadpunt waarmee de accu alvast wordt voorbereidt op snelladen. Doet die van jou dat ook of alleen bij auto's met warmtepomp? (of had jij juist wél ook de WP?)

Oeps. Had ik het kenteken moeten onthouden? Ik kan me nu alleen de R nog herinneren. :rolleyes:
Nee nee, ik raadpleeg gewoon de RDW-data maar wanneer een auto écht vers is (of kenteken nog niet op naam is gezet), komt hij niet in die database voor. het was dus bedoelt voor @ginkelvanmichiel dat ik zei dat ie het niet goed onthouden had. Was wel zo, mijn data was nog niet actueel genoeg. Een R-kenteken is niet meer vers.

De vrouw stuurt net dat ze bijna klaar is op het werk. Mooi, druk ik even op 'klimatiseren' in de app. Eens horen zo of de auto inderdaad opgewarmd was in die paar minuten voor ze in zou stappen.

De auto bleek inderdaad (erg) warm aldus de wederhelft. Had hem blijkbaar op 21 graden staan...
En dan toch even buiten de container aan de weg zetten met de juiste timing om wat roods te 'spotten'. Nee flauw, wilde het sowieso nog delen. De verlichting is een van de mooie kenmerken van de Electric natuurlijk, maar wat me opviel was ontzettend felle achteruitrijlichten. Laag en led, dus mooi wit. De GT heeft nu eigenlijk andere pitjes nodig, want daar zit nog halogeen in en geeft toch fors minder licht...

Om eerlijk te zijn vind ik het Renault-logo dat op de grond geprojecteerd wordt niet zo mooi. Ik zie het bij BMW ook vaak en voor mij voegt het weinig toe. Sterker, ik heb liever een duidelijke verlichting zodat je kan zien waar je loopt.

Zéker. Daar kwam ik in de tijd van de Clio RS182 al, al was het toen nog een stuk minder professioneel.

Dus ja, 2 april ben ik er. Niet heel lang, ik heb de kinderen mee want de vrouw moet werken en die houden een paar uur rondsjouwen en dat geklets van mij niet vol ;)

Ja, schijnt een enorme meeting te worden. Van vooroorlogse tot aan het nieuwe spul. Ben benieuwd!
Het is bij de dealer die onderhoud voor mij doet, dus lekker in de buurt.

Tenzij het echt baggerweer wordt, rij ik 2 april ook even naar Kampen. Ik denk niet met de R15 want die heeft nog helemaal niet gereden dit jaar, zal dus wel met de R21 worden.

Heerlijk om dit topic bij te lezen. Enthousiasme en blijdschap spreekt uit alle berichten. En dan is het dus 200% de beste keuze die je hebt gemaakt (y)

Achteruitrijlampen zo laag vind ik onveiliger, eigenlijk. Wel mooier dat het niet in de normale units zit.

Hoewel ik niet perse veel met Renault heb lijkt me die meeting wel leuk. Is vanuit Deventer ook goed te doen. Wie weet ga ik er even heen met de Clio van mijn moeder die dit weekend komt.

Achteruitrijlampen zo laag vind ik onveiliger, eigenlijk.

Hoezo? Achteruitrijverlichting is toch niet om gezien te worden maar om te zien, dus dan maakt de plaatsing niet veel uit zolang ze doen wat ze moeten doen. Als ze fel genoeg zijn om het gebied achter de auto te belichten, dan doen ze toch waarvoor ze bedoeld zijn? En dan gaat het met name om de grond en andere objecten die op de grond staan. Zeker als je ook nog een achteruitrijcamera hebt.

Ik dacht altijd dat het was om gezien te worden. Maar nooit te lang over nagedacht eigenlijk.

Tuurlijk is het om gezien te worden. Het is zodat anderen zien dat je naar achteren gaat.

Andere weggebruikers worden erop geattendeerd dat u naar achteren rijdt of gaat rijden. Dit zorgt voor een duidelijkere en overzichtelijkere situatie voor het gehele verkeer.

Tuurlijk is het om gezien te worden. Het is zodat anderen zien dat je naar achteren gaat.
Mijn ouders hadden vroegen een Renault 4 F4, de voorganger van de Kangoo, en die werd altijd achteruit de oprit op gereden. Daarom hadden ze achterop een grote schijnwerper gemonteerd om goed te zien wat zich achter de auto bevond. Die was via een schakelaar op het dashboard in te schakelen, maar die schakelaar moest elke keer voor de APK gedemonteerd worden omdat het achteruitrijlicht alleen via de achteruit geschakeld mag zijn, volgens de regels. Adinsx zal waarschijnlijk exact op de hoogte zijn van die regels nu ;-)

Anyway, dat was voor mij de reden om aan te nemen dat het achteruitrijlicht ervoor is om goed te zien waar je rijdt. In tegenstelling tot de gewone lichten die er met name voor zijn om gezien te worden. Misschien is het inderdaad ook om andere weggebruikers erop te attenderen dat jij een speciale manoeuvre aan het doen bent, maar voor zover ik weet is het altijd degene die een speciale manoeuvre aan het doen is die verantwoordelijk is om te kijken of hij/zij niemand hindert of in gevaar brengt dus ook dat zou erop wijzen dat de lichten er zijn in dienst van degene die ze het hardst nodig heeft.

Dus omdat jouw ouders een grote schijnwerper ACHTERAF gemonteerd hebben is dat een reden voor jou om te bedenken dat het is om te zien waar je rijdt.. terwijl het voor de APK er zelfs AF moest :censored: Wat een logica.

Ik vind het bijzonder handig om te zien welke kant een auto op gaat. M.i. zijn achteruitrijlichten zoals MCW zegt om gezien te worden. Dat achteruitrijlichten fel genoeg zijn om te gebruiken om te zien is in mijn beleving ook pas een recent verschijnsel. Aan de meeste wat oudere achteruitrijlichten heb je op dat gebied weinig.

Om eerlijk te zijn vind ik het Renault-logo dat op de grond geprojecteerd wordt niet zo mooi. Ik zie het bij BMW ook vaak en voor mij voegt het weinig toe. Sterker, ik heb liever een duidelijke verlichting zodat je kan zien waar je loopt.

Kan het op het filmpje niet zien maar zitten er in de spiegels of handgrepen niet nog ledjes?

Ik heb logo geprojecteerd vanuit de onderkant deur maar evengoed ledjes in de handgrepen zodat je ook daadwerkelijk nog ziet waar je in of uitstapt.

Ik blijf dit overigens een erg mooie auto vinden. Configuratie ook goed, interieur ook, ik zou dit verkiezen boven leer.

Zéker. Daar kwam ik in de tijd van de Clio RS182 al, al was het toen nog een stuk minder professioneel.

Dus ja, 2 april ben ik er. Niet heel lang, ik heb de kinderen mee want de vrouw moet werken en die houden een paar uur rondsjouwen en dat geklets van mij niet vol ;)
Das dan weer jammer.....

Ik ben daar (uiteraard) ook.

Een snelle reactie per mobiel. Ik heb zelf de proeftijd wel gehaald, maar mijn HP Elitebook niet... onhandig met een drukke agenda en nu achter op mijn eigen planning liggen.

Wel goed voor de kilometers want na Zoetermeer, Utrecht, Zwolle deze week morgen alsnog Zoetermeer voor het ophalen van een tijdelijke laptop... 1400 km op de teller van de Electric en het blijft genieten op wat kleine irritaties na. Kom ik nog op terug.

@Nico, regel jij mooi weer én een mooi plekkie? Spreek je zondag sowieso (y)

Kan het op het filmpje niet zien maar zitten er in de spiegels of handgrepen niet nog ledjes?

Ik heb logo geprojecteerd vanuit de onderkant deur maar evengoed ledjes in de handgrepen zodat je ook daadwerkelijk nog ziet waar je in of uitstapt.

Ik blijf dit overigens een erg mooie auto vinden. Configuratie ook goed, interieur ook, ik zou dit verkiezen boven leer.

Jazeker, onder de spiegel schijnt een fel lampje met de projectie van het nieuwe logo. Geeft best wat licht, en de handgreep vinden is kinderspel. Even kijken of de foto invoegen lukt van vanavond. Imgur ligt plat...

17.30 uur thuis, 20.30 alweer opgeladen van 24% naar 90% voor de trip van morgen.

Laatst bewerkt:
Ik ga voor redelijk weer en het plekje is altijd mooi toch. Omringd door vrienden en eensgezinden. Zin in!!

Gespot ;) En iets later kwam er nog eentje aanrijden. In Kampen zelf zag ik ook een rode langs de gracht rijden.

JDoHZjJ.jpg

Favoriet:
aCgPW50.jpg

66 foto's:

Ah, was die rooie van adinsx! Die heb ik ook gezien, hij glom goed ;)

Op de foto van de 370Z zie ik in de verte ook nog een voor mij bekende Mégane :p

Ik heb m’n ogen uitgekeken, heel veel moois was er te zien, maar zo te zien heb ik jullie gemist. Misschien handig om voor de volgende keer een AutoWeek smoelenboek op te zetten? Haha!

Die Avantime zag er echt niet uit; zowel van binnen als buiten :censored: Veel blaasjes ook. Vond het fantastisch georganiseerd en erg veel moois. Het gedeelte achter het pand hebben we overgeslagen. Twingo's, Clio's, Megane's e.d. zijn leuk maar heb daar verder niet zoveel mee. Een R4, R11, R15/17, 4CV's en Alpine's vond ik veel leuker. Ook binnen veel bijzonders. Helaas de R18 4x4 vergeten op de foto te zetten.

Ah, ik zie dat de Megane van Adinsx vlak bij stond (mijn R21 is op de achtergrond te zien), maar ik was al meteen bij aankomst afgeleid en in gesprek met een dorpsgenoot zo aan die auto voorbijgelopen. :rolleyes:

@MCW
Oh, jij was er ook! Sorry, ik had voor het eerst mijn vader mee (met 42 jaar Renault-ervaring), dus bij elk oudere model kwam een hele technische uitleg aan mij, of aan de eigenaar. Tótaal niet aan gedacht nog even op anderen te letten, tot iemand ineens zegt: "Even een foto hoor voor het forum".

Dank Ente ;-). Doet me weer beseffen dat die 10kg er nog écht vanaf moet :ROFLMAO:.
De Tallie nog wel gespot volgens mij, althans, ik ga er vanuit dat het die van jou was ;)

Ah, was die rooie van adinsx! Die heb ik ook gezien, hij glom goed ;)

Op de foto van de 370Z zie ik in de verte ook nog een voor mij bekende Mégane :p

Ik heb m’n ogen uitgekeken, heel veel moois was er te zien, maar zo te zien heb ik jullie gemist. Misschien handig om voor de volgende keer een AutoWeek smoelenboek op te zetten? Haha!

Nou, de volgende keer gewoon even een nieuw topic met: wie gaat er.

@MCW Die gele R17 staat hier ook hoog op de lijst inderdaad. Prachtig ding.

@Dave R1517
Je 21 ook nog even omheen gelopen met de ouwe heer, maar niet de link naar jou gelegd...

En verder was het natuurlijk een topdag. De hele week regen, precies vandaag prachtig zonnig. Bij de schaalmodellen nog even gespeurd naar de Norev Megane Electric, maar ik moet hem toch zelf maar gaan bestellen. Inmiddels hangt ie weer aan de laadpaal om nog wat zonnestroom erin te pompen. Komende week Lelystad, Zwolle, Nieuwegein en dagje uit naar Amsterdam op het programma.

52788623435_bd9d89e3eb_b.jpg

Oh, nog een klein overzichtje van de eerste twee weken:
1800 km, 227 kWh thuis geladen (á 66 cent), 105 kWh elders (kantoren, v.d. Valk, Shell snellader).
Gemiddeld 184 Wh/km of 18,4 kWh/100km. Totale energiekosten: € 213,-, = 11,8 cent per kilometer.
Dat zal nog aardig gaan dalen want de contractprijs thuis daalt naar 38 cent per 1 april en ik laad toch het meeste thuis.

Niet onaardig verbruik overigens met toch wel vaak op links 120 doorkarren. Ik kan nog niet zo wennen aan rustig 100/105 tokkelen en de noodzaak met eigenlijk overal wel kunnen laden is er nog niet echt. :sneaky:

Een R4, R11, R15/17, 4CV's en Alpine's vond ik veel leuker. Ook binnen veel bijzonders. Helaas de R18 4x4 vergeten op de foto te zetten.

Die heb ik voor je. Vroegûh hadden we de 48-KP-RT. Een Renault 18 Break 2.0 GTX. Zet de Dire Straits op met bijvoorbeeld So Far Away en ik waan me weer op de achterbank van die R18, over de route du Soleil richting Frejus. Héérlijk. Natuurlijk moest pa dus even bij de witte R18 4x4 kijken.

52788639795_2705984909_b.jpg

Ik kwam overigens ook mijn oude liefde nog tegen. Wat een kanon was dat met 265pk, sperdif, etc. Twee maanden terug door een ander iemand overgenomen en tjonge wat heeft de auto een liefde nodig... Swirls, zelfs de lak eraf op de voorbumper. Zonde, zonde. En als ik zijn vrienden zo hoorde lachen gaat de auto weinig TLC krijgen...
52787688882_709ff1d9fe_b.jpg

Dankje, mooie R18.

Oh, jij was er ook! Sorry.

Geeft niet hoor. Heb toch geen idee hoe iedereen er uit ziet en anderen mij ook niet. Sommige oud-gediende hebben mij wel ooit gezien maar dat moet zo'n 18 jaar geleden zijn :ROFLMAO:

mijn moeder vond je auto niet mooi haha. Ze houdt niet van SUV's, ze vind ze te hoog, terwijl jouw auto niet eens zo hoog is. Ik vind het een prachtige auto. Wel vind ik er aan de buitenkant erg veel zwart glimmende elementen zitten.

Die gele ben ik vanmiddag ook nog tegengekomen. Is die van een forummer?
Kwam van de N50 en ik voegde net voor ‘m in vanaf de A28. :cool:
Verder wel goed gekeken, maar geen “mooie rooie” gespot op de A50.

Ook in de Megane E-Tech gezeten die in de showroom stond. Zo mooi dat grijze stof op het dashboard en stoelen. Wel jammer van harde plastic op sommige plekken. Achterin met mijn hoofd tegen het plafond en knieën tegen de voorstoelen. Zou voor mij overigens geen issue zijn. Heerlijk zo zonder kinderen :LOL:

Leuke meeting zo. Ik twijfelde nog met mijn Alpine te gaan maar er was ook iets bijzonders van de Corvette club en dat was precies de andere kant op voor mij. Ik gok zo dat er wel wat moderne Alpine's aanwezig waren.

Leuke meeting zo. Ik twijfelde nog met mijn Alpine te gaan maar er was ook iets bijzonders van de Corvette club en dat was precies de andere kant op voor mij. Ik gok zo dat er wel wat moderne Alpine's aanwezig waren.
Verrassend genoeg heb ik meer oudere Alpines gezien dan moderne!

Toen ik er was (13:00/14:00), gebaseerd op geheugen en foto's (volgorde van oud naar nieuw):

1x Alpine A106 (barn find) - babyblauw
1x Alpine A110 Berlinette - 1x blauw (en binnen ook eentje)
7x Alpine A310 - 3x wit, 1x rood, 2x blauw, 1x olijfgroen
2x Alpine GTA - 1x zwart, 1x donkergroen
1x. Alpine GTA Le Mans - 1x donkerrood
2x. Alpine A610 - 1x wit, 1x blauw
7x Alpine A110 - 1x wit, 1x donkerblauw, 4x blauw, 1x donkerpaars

Die donkerpaarse A110 van Alpine Hengelo was ook ontzettend gaaf
Geeft niet hoor. Heb toch geen idee hoe iedereen er uit ziet en anderen mij ook niet. Sommige oud-gediende hebben mij wel ooit gezien maar dat moet zo'n 18 jaar geleden zijn :ROFLMAO:

mijn moeder vond je auto niet mooi haha. Ze houdt niet van SUV's, ze vind ze te hoog, terwijl jouw auto niet eens zo hoog is. Ik vind het een prachtige auto. Wel vind ik er aan de buitenkant erg veel zwart glimmende elementen zitten.
Ik zou je wel moeten herkennen denk ik, al hoewel, 18 jaar terug zag ik er ook anders (en vooral lichter) uit. Voor mijn 40ste moet dat weer het geval zijn. Heb nog 20 maanden ;).

Ik had vanmorgen twee akkefietjes met de Electric...
De eerste was mijn eigen schuld. Ik had het weerbericht niet gevolgd dat het ging vriezen, dus de auto was niet geklimatiseerd. Maar, tot mijn verbazing (onder het genot van een irritant zeurend geluid van de warmtepomp) was de voorruit echt binnen 15 seconden ontdooid en klaar voor vertrek. Ideaal, meteen warmte.

De tweede is een vreemd tikkend geluid van het rempedaal op de momenten dat je van accelereren naar decelereren gaat (dus terugwinning). Het rempedaal beweegt dan ook iets. Niet hoorbaar met de radio aan, maar ik hou niet van kraakjes en tikjes. Dus, filmpje gemaakt, naar de verkoper geappt (ik ben ook een beetje zijn vraagbaak rondom de Electric), en een half uur later al een belletje. Bekend probleem, binnenkort even de ABS/ESP herprogrammeren/updaten en dan moet het goed zijn.

Ook de eerste OTA is binnen, iets voor de parkeersensoren en er komt nog een update aan weet ik van fora over de aansturing van de elektromotor.
52790330782_481b4ed567_b.jpg

Alles wordt keurig aangekondigd binnen Android Automotive, en net als een mobiel kun je een update uitstellen naar een moment dat je beter past. Rlink2 in de GT was nooit echt traag, maar dit is 10x zo goed qua look/feel/werking.

Tot slot, ik was in de middag thuis waardoor de vrouw de Electric mee kon nemen. Ik dus weer eens in de GT. Ah... dat lage zitten is toch ook wel lekker, net als het nog wat sportievere onderstel. Wat irritanter: je merkt dat EV-rijden écht heel snel went. Instant koppel, geen rumoer. Het is heel clean, maar toch ook lekker. Vooruit, het was met de GT ook niet een rit om er goed voor te zitten. Twee keer 4,5km om de kinderen op te halen, dus genieten van door de toeren heen halen en flipperen zat er niet in.

52790886406_00f8b50820_b.jpg

Komend weekend wel eens tijd maken om de zomerwielen erop te leggen. Ben wel klaar met de winterlook. Oh en goed nieuws, het huis in aanbouw naast ons is de buitenkant nagenoeg van klaar. Scheelt ook veel stof en rotzooi op de oprit / achtertuin. En ja, de GT verdiend dus ook weer een wasbeurt en wat verderop in het voorjaar of richting de zomer een flinke klei/polijst/wax beurt. Misschien wel weer als vanouds net voor de vakantie. Binnenkort Elco nog eens lief aankijken :sneaky:

Kort samengevat na alweer 2200 km in de Electric:
Ik geniet van beide auto's, maar voor het woon-werk / zakelijke verkeer is zo'n EV ídeaal (y)

Die A110 in Tulipe Noir ging alweer weg toen wij aankwamen (ca. 13:40 u). Jammer.

En updates in de Megane, hoe kondigen die zich aan? Ik heb vorige week een keer in het update-menu actief gezocht, maar toen kwam de melding "geen updates beschikbaar".

Fijn dat het leuk was! Voor ons als organisatie was het een iets te drukke opkomst haha, maar geweldig dat er zoveel was!

En updates in de Megane, hoe kondigen die zich aan? Ik heb vorige week een keer in het update-menu actief gezocht, maar toen kwam de melding "geen updates beschikbaar".
Die komen 'spontaan'. In batches op chassisnummer voeren ze de updates door. Je bent dus vanzelf aan de beurt, mits het nodig is natuurlijk.
Fijn dat het leuk was! Voor ons als organisatie was het een iets te drukke opkomst haha, maar geweldig dat er zoveel was!
Complimenten wederom voor de organisatie Nico. En wat zat het weer (alweer!) mee ;)

Nog een foto van met lekker contrast. Niet alleen qua kleur, maar eigenlijk in alles.
52791416789_2c2da4a1a8_b.jpg

Over heel wat jaren zie ik zo'n A110 écht wel zitten, of een cabrio... Gewoon, omdat het (hopelijk) kan.

Afgelopen zondag liep ik je auto straal voorbij, Maar vanmiddag op de A30 had ik meteen het idee "dat kenteken, dat zou Adinsx kunnen zijn....." En jawel hoor, de kentekenplaathouder verraadde al veel, maar even rechts er naast gaan rijden en effe zwaaien. :D

De foto werd natuurlijk niet heel fraai...;)

1ee26be9-d549-4a61-afc2-c4637ea71d82.jpg

Haha, de kinderen zeiden (ze vinden de digitale binnenspiegel spiegel ook handig): "kijk papa eenzelfde auto achter ons"

En toen dacht ik al aan de combinatie wit en de uitvoering te zien: dit kan Dave wel eens zijn. En jawel. Mij lukte een foto, terwijl de auto lekker zijn ding deed in het fileverkeer, maken wel redelijk.
2orCHo9

52797656047_08b3073223_c.jpg

Waren een dagje uit naar Amsterdam, en via de Mac Barneveld onderweg naar huis. Nou ja, dat dachten de dames. 10km van huis afrit Duiven naar Van der Valk gepakt. Nog even nagenieten.

Goed weekend!
PS: die kentekenplaathouder wordt dit weekend er een zonder reclame ;)

2orCHo9
52798617080_e3e8c50a69_c.jpg

Parkeren bij P+R Arena blijft toch ideaal bij zo'n dagje hoofdstad.

Ik zoek natuurlijk wel een goed plekje uit. In een bocht, op de hoek. Links van de auto een pilaar en dus kon ik hem mooi wat schuin zetten zodat de ruimte rechts wat groter was. Dus eh, strepen zijn recht, auto staat bewust schuin :cool:

Zo, eindelijk eens geen update over de nieuwe telg maar over de inmiddels ruim 5 jaar oudere broertje ;)

Afgelopen zaterdag het lekkere lenteweer maar eens gebruikt om de 18" zomerwielen uit de schuur te pakken. Ik had ze al aardig schoon weggelegd in de herfst, maar toch nog even een rondje kleien in de hoekjes waar toch nog wat remstof vast zat:

52808004340_1d62d040d5_b.jpg

Hierna met de Q2 Prep eroverheen en... in de glascoating. Het bevalt ontzettend goed op de 20" wielen van de Electric en aangezien ik nog ruim een half potje over heb meteen maar deze wielen in de glascoating gezet:

52808046098_35be75d0c5_b.jpg

Hierna konden ze lekker opdrogen gedurende eerste Paasdag in de garage. Vanmorgen, terwijl de vrouw een dienst moest draaien in het ZH, de GT maar eens in de plaatselijke wasbox weer onderhanden genomen. Nee, geen uitgebreide twee-emmer-methode want de swirls zitten er toch al in. Wel lekker flink in de foam en dan met de washmitt aan de slag. Het aanpakken van de lak staat voor ergens mei/juni gepland.

52808045688_1e2bab49c4_b.jpg

Het resultaat mag er nog altijd zijn, al ben ik klaar met die winterlook, dus: snel naar huis ;)
52807031037_b470a1143e_b.jpg

Wisseltijd.
52808003690_ebc38820bc_b.jpg

Normaal ongeveer een half uurtje, maar linksvoor bleek één wielbout wel érg vast te houden aan zijn plekje. Met de kruissleutel kreeg ik er geen beweging in... Ratel erbij gepakt en een lang stuk metaal gezocht, maar dat had ik niet liggen. (Een momentsleutel staat nu bovenaan de bestellijst).

Het werd het aloude 'trapje' met de hak. Maar wel met het besef dat de wielbout qua scherpe vertanding het wel eens lastiger ging krijgen... Daarnaast zijn de wielbouten roestig bruin aan het worden en zit ik eraan te denken een setje nieuwe te bestellen. Binnenkort even kijken wat daar de kosten van zijn als de Electric toch een software-update krijgt bij de dealer.

52808045453_b5a8d0ea40_b.jpg

52808047798_a094e74dbc_b.jpg

Niettemin, 45 minuten later was de heerlijke zomerlook er weer:
52807619201_654255bc82_b.jpg

Nog wel even naar de plaatselijke Bandenpomp om de boel op spanning te brengen. Van 2,1 naar 2,4 vóór en 2,2 achter. Over een ruime maand gaat de caravan erachter en gaat er achter nog wat lucht bij in.

52808027610_d76d823e31_b.jpg

Toch nog even wat over zijn EV-zus. Die staat lekker aan de lader en gaat de komende dagen weer woon-werk kilometers maken. 3000 km inmiddels met ontzettend veel genot. Vanmorgen reed ik wat langer in de GT (wasbox, droogrijden, bandenpomp) en in de eerste tien minuten mistte ik écht het instant koppel van de Electric. Ik dacht bijna: Er is wat motorisch niet op orde. Enige tijd later met de boel écht lekker warm was het toch weer genieten gelukkig. Al moet ik zeggen, zo'n EV kan je aardig verpesten...

52808083498_755b0c3a15_b.jpg

Staan er weer mooi bij. Maar, zoveel aandacht voor de wielen dan mogen de naven en de klauwen niet ontbreken vind ik. Als ik jou zo hoor dan mag de GT zich wel wat zorgen maken. Het is dat ie nog nodig is voor de sleurhut, maar anders…

Hoe zit dat met de E-Tech dan, heeft die geen OTA updates en moet je daarvoor nog naar de dealer? Dat is bij Tesla wel beter voor elkaar dan.

Eens Kristian, de wielnaven en klauwen moeten nodig eens aangepakt worden. Al is het maar even de boel afplakken en een likje zilverkleurige lak erover, of zwart. Samen met nieuwe wielbouten / gespoten wielbouten. Dat verdiend ie. En ja... mijn verbinding met de GT is stiekem wel wat minder geworden... Ik denk dat @Springbok gelijk heeft, maar... Ik denk dat wanneer ik echt weer wat langer op pad ben met hem het weer ga waarderen. Op de PilotSport5 banden gaat ie een heel stuk beter de hoek om dan de EV op Allseason. Al heb ik met de laatste nog niet écht de grens opgezocht.

OTA-updates heeft ie zeker, maar een herprogrammering van een veiligheidsmodule als de ABS/ESP-module gaat (verwacht ik) maar bij weinig merken via OTA. Multimedia, en alle hand andere systemen komen wel OTA's van langs zie ik op verschillende fora. Bij Tesla zijn de OTA's er vooral om dingen uit te zetten geloof ik. :LOL:

Terug
Bovenaan