Achterklep sluit niet

Immi 9090968

Net ingestapt
Ik krijg mijn achterklep niet meer dicht, het slot klikt er niet meer in.
Vanzelfsprekend kan ik hem dus ook niet meer afsluiten. Ik heb hem nu voor de zekerheid met een touwtje vastgemaakt.

Vanmiddag had ik ook al een moment dat hij niet in het slot klikte, maar ineens deed hij het toch weer.
Nu wil hij dat ook niet meer.
Ik heb vanmiddag een bank in mijn peugot vervoerd. Hoewel dit niet direct op het slot rustte, ben ik toch bang dat het slot stuk is.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Kan ik dit zelf vervangen? Of wat kost het om zoiets te laten repareren?
Baal enorm, weet niet eens of er een garage op is nu.

Ik ken niet alle sloten maar het kan zijn dat het slot dicht hebt gedrukt waardoor de klep niet meer vast blijft zitten. Soms kan je met de sleutel of centrale deurvergrendeling het slot weer openen soms moet je het palletje even met een schroevendraaier open wippen.

Wat de kosten voor het vervangen zijn kan niemand je zeggen zonder dat je zegt wat voor auto je hebt. Je schrijft Peugeot maar welk model en bouwjaar?
Garages zijn gewoon open.

idd, kijk eens naar dat pinnetje. zit hij gesloten of open? Mogelijk zit het slot dicht terwijl de klep er niet in zit. Dan krijg je vergrendeling van de klep er ook niet in. Proberen handmatig uit de vergrendeling te halen.

sloten zijn ook goed 2e hands te kopen en is iets wat je bij een veel auto's ook goed zelf kunt doen als je beetje handig bent. Als je de kosten wil drukken.

Dankjewel voor jullie antwoorden!
Ik heb een Peugot 206 uit 2002.
Dat pinnetje heb ik inderdaad ook al met een schroevendraaier open en dicht gemaakt. Helaas zonder resultaat, zowel open als dicht pakt deze niet.
Mogelijk is er toch iets stuk.
Ik heb helaas geen slot in de achterklep, de centrale vergrendeling pakt hij niet.
Wordt waarschijnlijk toch een ritje naar de garage. Maar daar wacht ik dan nog twee weken mee, hij moet in juni toch een beurt hebben.
Fijn dat jullie meedenken.

Misschien een domme vraag, maar hoe doe ik dat?
Bedoel je dat ik de onderkant waar hij normaal inklikt moet manipuleren?

Immi 9090968 zei:
Misschien een domme vraag, maar hoe doe ik dat?
Bedoel je dat ik de onderkant waar hij normaal inklikt moet manipuleren?

Tsja, begin eens met een schroevendraaier te pakken. Overigens, Peugeot kan goed zijn dat het een Torx is. En als je je er niet rustig onder voelt, doe het dan vooral niet.

Ja dat bedoel ik. Maar pas op....met een beetje pech zit die zo strak dat je hem niet meer open krijgt.

schoonmaken wil ook nog wel eens helpen; had ooit een Toledo I waar de kl;ep na jarenlang gebruik dezelfde klacht had, jarenlang vet en vuil bleek de oorzaak; dus de hele boel schoongemaakt en opnieuw gesmeerd en weg probleem

Terug
Bovenaan