Accu vervangen hybride

G

G 1771625

Guest
Allen

Kan je zomaar je accu vervangen bij een hybride, waardoor je actieradius vergroot? Of gaat je motor management dan verkeerd?
Nu 50 km, maar 150 zou toch fijner zijn.

En wat kost dat dan?

Benieuwd. Geïnteresseerd
 
Ja dit kan en hoe je dat aanpakt hangt heel erg af van de auto die je hebt en de cellen die je erin zet.

Voor de Prius is er vrij veel te vinden en het can bus is open wat een erg fijne combinatie voor de modders is.

150 km actieradius is overigens al wel vrij veel, bedenk dat je ongeveer 150 Wh per km op een heel zonnige dag nodig hebt dan heb je al snel 10 kWh en eigenlijk meer nodig.

De accu zelf word niet door je motormanagement geregeld. Dit heeft een eigen en losstaand systeem. Het BMS, battery management system. Ook hier zitten veel verschillen in. Ga je dit wijzigen heb je het over best een behoorlijke klus en ga je ook al veel geld uitgeven. Sowieso zijn accu's niet goedkoop en moet je dus rekening houden met een redelijke uitgave.

Eigenlijk is de eerste vraag dus, wat voor auto heb je?
 
Nico GTR zei:
Ja dit kan en hoe je dat aanpakt hangt heel erg af van de auto die je hebt en de cellen die je erin zet.

Voor de Prius is er vrij veel te vinden en het can bus is open wat een erg fijne combinatie voor de modders is.

150 km actieradius is overigens al wel vrij veel, bedenk dat je ongeveer 150 Wh per km op een heel zonnige dag nodig hebt dan heb je al snel 10 kWh en eigenlijk meer nodig.

De accu zelf word niet door je motormanagement geregeld. Dit heeft een eigen en losstaand systeem. Het BMS, battery management system. Ook hier zitten veel verschillen in. Ga je dit wijzigen heb je het over best een behoorlijke klus en ga je ook al veel geld uitgeven. Sowieso zijn accu's niet goedkoop en moet je dus rekening houden met een redelijke uitgave.

Eigenlijk is de eerste vraag dus, wat voor auto heb je?

Gewoon Nee had ook volstaan hoor. ;):cool:
 
Nee, ook niet rendabel, plugin hybrides met 50km range hebben grote voordelen op de Chinese markt. Ze verliezen het echter op praktische uitvoering: gewicht, ruimte en efficiëntie. Nog meer accu's erin maakt het nog zwaarder en krapper.
 
Total Loss zei:
Nico GTR zei:
Ja dit kan en hoe je dat aanpakt hangt heel erg af van de auto die je hebt en de cellen die je erin zet.

Voor de Prius is er vrij veel te vinden en het can bus is open wat een erg fijne combinatie voor de modders is.

150 km actieradius is overigens al wel vrij veel, bedenk dat je ongeveer 150 Wh per km op een heel zonnige dag nodig hebt dan heb je al snel 10 kWh en eigenlijk meer nodig.

De accu zelf word niet door je motormanagement geregeld. Dit heeft een eigen en losstaand systeem. Het BMS, battery management system. Ook hier zitten veel verschillen in. Ga je dit wijzigen heb je het over best een behoorlijke klus en ga je ook al veel geld uitgeven. Sowieso zijn accu's niet goedkoop en moet je dus rekening houden met een redelijke uitgave.

Eigenlijk is de eerste vraag dus, wat voor auto heb je?

Gewoon Nee had ook volstaan hoor. ;):cool:

Hoezo? Leuk project vind ik dat en het is al veelvuldig gedaan om een accu te wisselen van een Prius voor iets anders. Zelfs de eerste generatie Leaf kun je uitrusten met een accu van de laatste generatie. Dan moet je wel een beetje modden maar het is niet eens zo moeilijk.

(Let wel, dat zeg ik en ik heb ondertussen al een paar jaar ervaring met accutechnieken)

Zal even een linkje toevoegen van iets dat vrij simpel en niet eens zo duur is.
 
Terug
Bovenaan