Hellracer
Net ingestapt
Hallo,
Zólang is het goed gegaan met de Alfa zowel technisch als elektrisch.
Reed 50 in de bebouwde kom en ineens begon het acculampje te branden. Kon op dat moment nog doorrijden naar de chinees want had eten besteld. Onderweg er naar toe begint ineens de verlichting uit te vallen gepaard met een paar storingen. Aangekomen bij de chinees geen verlichting meer, elektrische ramen, remlichten, toeter... Ineens iets verhoogd toerental.
naar huis toe gereden en 200 meter voor m'n huis stopt de auto ermee.
Nu is het klare zaak dat de accu leeg was.
maar wat en hoe moet ik testen als ik er een andere accu in zet ?
Met de multimeter, maar waar moet ik op letten ?
Volgens een kameraadje kan de dynamo stuk zijn.
Maar ik weet van deze accu dat ie al niet meer 100% was.
Maar nooit gedacht dat ie gewoon perfect kon starten, er al veel lange afstanden mee was gereden in 2 dagen, en het zo in één keer opgeeft.
Hoor t graag van jullie !
Alfa 147 1.9 JTD 8v 115pk bj 02-2003
Zólang is het goed gegaan met de Alfa zowel technisch als elektrisch.
Reed 50 in de bebouwde kom en ineens begon het acculampje te branden. Kon op dat moment nog doorrijden naar de chinees want had eten besteld. Onderweg er naar toe begint ineens de verlichting uit te vallen gepaard met een paar storingen. Aangekomen bij de chinees geen verlichting meer, elektrische ramen, remlichten, toeter... Ineens iets verhoogd toerental.
naar huis toe gereden en 200 meter voor m'n huis stopt de auto ermee.
Nu is het klare zaak dat de accu leeg was.
maar wat en hoe moet ik testen als ik er een andere accu in zet ?
Met de multimeter, maar waar moet ik op letten ?
Volgens een kameraadje kan de dynamo stuk zijn.
Maar ik weet van deze accu dat ie al niet meer 100% was.
Maar nooit gedacht dat ie gewoon perfect kon starten, er al veel lange afstanden mee was gereden in 2 dagen, en het zo in één keer opgeeft.
Hoor t graag van jullie !
Alfa 147 1.9 JTD 8v 115pk bj 02-2003