Abarth 500

A

Anoniem

Guest
Ik heb een tijdje geleden gevraagd op dit forum voor een hatchback, sportief en snel. Nu was mijn oog gevallen op de Opel opc nurburgring op advies van iemand op dit forum. Ik kwam alleen laatst op vakantie ook iets verschrikkelijk moois tegen namelijk een fiat 500 abarth. Ik ben helemaal weg van die auto al weet ik zelf nog niet helemaal waarom haha. Nu is de vraag is het kijken naar een Abarth het wel waard? Je hebt volgens mij echt 2 kampen. De ene roept: het is een vrouwenauto, fiat dus troep ( ben ik het niet mee eens ) onbetrouwbaar dat soort dingen. Maar natuurlijk de Abarth community is een en al lof over de auto. Ik weet niet zo goed hoe ik hier naar moet kijken of dat het beter is als ik voor een Corsa blijf kijken.
Mvg Thomas

Abarth 500 , leuk redelijk rap ( zeker als esse esse of sneller) , spijkerhard, vullingen trillen eruit in de woonwijk , en met de kuipstoelen is het eerder een 2 zitter, je houd totaal geen ruimte over op de achterbank.

Opel opc nbr edition, zijn redelijk zeldzaam , wel een kanon met 211pk , zal zijn waarde goed behouden denk ik .

Wat vind/denk je er zelf van?
Waarom zo veel waarde hechten aan de mening van anderen, in dit geval zelfs vreemden hiero_O

J00P 5528328 zei:
Waarom zo veel waarde hechten aan de mening van anderen, in dit geval zelfs vreemden hiero_O

Komt omdat mensen in mijn omgeving, mijn vader, moeder vrienden en collega’s allemaal zeggen dat ik er spijt van ga krijgen als ik een Abarth koop…snap dat gewoon niet.

Maar heb je dan een voorbeeld van welke Abarth je dan eventueel zou willen hebben?
Want als ik het goed heb was je budget iets van 10k en daar heb je niet echt een fatsoenlijke Corsa NBE voor maar ook niet echt een fatsoenlijke Abarth 500.
Grootste verschil tussen de 2 lijkt me duidelijk, de Corsa is B-segment en de Abarth is een krappe A-segmenter, de kofferruimte van de Corsa is al niet gigantisch maar die van de Abarth is echt heel erg klein, kratje bier zal er niet inpassen gok ik zo ( en net zo met ruimte op de achterbank ). War prestaties betreft zal de Corsa ook veel en veel beter zijn, zeker vergeleken met de Abarths die wel binnen je budget passen, tegenover de allerduurste en nieuwere versies wordt het wellicht weer een ander verhaal ( zonder dus naar budget te kijken )

Thomas Bravo zei:
J00P 5528328 zei:

Komt omdat mensen in mijn omgeving, mijn vader, moeder vrienden en collega’s allemaal zeggen dat ik er spijt van ga krijgen als ik een Abarth koop…snap dat gewoon niet.

Nou, dan trek je je daar toch niks van aan, en doe je wat je zelf wilt?

Total Loss zei:
Maar heb je dan een voorbeeld van welke Abarth je dan eventueel zou willen hebben?
Want als ik het goed heb was je budget iets van 10k en daar heb je niet echt een fatsoenlijke Corsa NBE voor maar ook niet echt een fatsoenlijke Abarth 500.
Grootste verschil tussen de 2 lijkt me duidelijk, de Corsa is B-segment en de Abarth is een krappe A-segmenter, de kofferruimte van de Corsa is al niet gigantisch maar die van de Abarth is echt heel erg klein, kratje bier zal er niet inpassen gok ik zo ( en net zo met ruimte op de achterbank ). War prestaties betreft zal de Corsa ook veel en veel beter zijn, zeker vergeleken met de Abarths die wel binnen je budget passen, tegenover de allerduurste en nieuwere versies wordt het wellicht weer een ander verhaal ( zonder dus naar budget te kijken )

Goed onthouden trouwens! Maar inderdaad 10k was het budget. Nu kan ik voor 9k een Abarth 500 kopen van een kennis die veel meer gaat rijden dus de auto wilt vervangen. De Corsa staat te koop voor 10k in geldrop, word krap in budget maar kan nog net. Ziet er goed en verzorgt uit. https://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-6-16v-turbo-opc-nurnburgring-edition-34963737/foto.html

J00P 5528328 zei:
Thomas Bravo zei:
J00P 5528328 zei:

Nou, dan trek je je daar toch niks van aan, en doe je wat je zelf wilt?

Je hebt helemaal gelijk, en toch brengt het me aan het twijfelen want zoals hierboven ook al word aangehaald en hun allemaal ook zeggen is dat de ruimte in de 500 Abarth echt te weinig is om hem te gebruiken buiten het A naar B rijden. Dit bezorgt dus ook mijn twijfels.

Ach, onzin als 'daar past geen kratje in', is gewoon onzin. Sure, het is een kleine auto, maar hoe vaak heb je je auto compleet volgepakt?

Doe waar je gelukkig van wordt, en kies de auto die je zelf het liefst hebt:D

Thomas Bravo zei:
Total Loss zei:

Goed onthouden trouwens! Maar inderdaad 10k was het budget. Nu kan ik voor 9k een Abarth 500 kopen van een kennis die veel meer gaat rijden dus de auto wilt vervangen. De Corsa staat te koop voor 10k in geldrop, word krap in budget maar kan nog net. Ziet er goed en verzorgt uit. https://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-6-16v-turbo-opc-nurnburgring-edition-34963737/foto.html

Die had ik inderdaad gezien. Je moet wel echt 100% zeker zijn van een sluitende historie, dit is een ingevoerd exemplaar en zeker bij dit soort snelle uitvoeringen is een complete historie echt wel een must. De origineel Nederlands geleverde zijn overigens hoe dan ook op een paar handen te tellen dus die vinden is inderdaad erg lastig ( en voor jouw budget onmogelijk )

J00P 5528328 zei:
Ach, onzin als 'daar past geen kratje in', is gewoon onzin. Sure, het is een kleine auto, maar hoe vaak heb je je auto compleet volgepakt?

Tsja noem het onzin, misschien boeit het ook niet, dat is verder aan topicstarter maar de bagageruimte is gewoon heel minimaal.
Corsa komt zo te zien op 285 liter en de Abarth 500 op 185 liter, wel degelijk een aanzienlijk verschil dus, logisch ook want A en B segment.

Total Loss zei:
J00P 5528328 zei:

Tsja noem het onzin, misschien boeit het ook niet, dat is verder aan topicstarter maar de bagageruimte is gewoon heel minimaal.
Corsa komt zo te zien op 285 liter en de Abarth 500 op 185 liter, wel degelijk een aanzienlijk verschil dus, logisch ook want A en B segment.

Minimaal is wat anders dan dat er niet eens een kratje in past. Je overdrijft óf hebt er geen verstand van;)

Let trouwens bij een Corsa op , zeker als deze gechipt is , dat je geen problemen krijgt met zuiger nr.4 , deze kan te warm worden met serieuze motorschade tot gevolg.

NVE87 zei:
Let trouwens bij een Corsa op , zeker als deze gechipt is , dat je geen problemen krijgt met zuiger nr.4 , deze kan te warm worden met serieuze motorschade tot gevolg.

Heb er inderdaad al het een en ander over gelezen. Ik vind de Opc echt super mooi ding alleen dan zit je dus met het verhaal import waarvan het eigenlijk hopen is dat alles is goeie staat is en alle onderhoudsbeurten gehad heeft. De keuze is dus nog altijd erg lastig, of je gaat voor degelijkheid van de Abarth waarbij alles duidelijk op papier staat maar wel aan de krappere kant, of de opc waarbij het vaak om imports gaat maar wel een stuk meer ruimte en misschien nog meer plezier door de 1.6 met 211 pk…. Vind het een lastige om eerlijk te zijn.

Thomas Bravo zei:
Ik heb een tijdje geleden gevraagd op dit forum voor een hatchback, sportief en snel. Nu was mijn oog gevallen op de Opel opc nurburgring op advies van iemand op dit forum. Ik kwam alleen laatst op vakantie ook iets verschrikkelijk moois tegen namelijk een fiat 500 abarth. Ik ben helemaal weg van die auto al weet ik zelf nog niet helemaal waarom haha. Nu is de vraag is het kijken naar een Abarth het wel waard? Je hebt volgens mij echt 2 kampen. De ene roept: het is een vrouwenauto, fiat dus troep ( ben ik het niet mee eens ) onbetrouwbaar dat soort dingen. Maar natuurlijk de Abarth community is een en al lof over de auto. Ik weet niet zo goed hoe ik hier naar moet kijken of dat het beter is als ik voor een Corsa blijf kijken.
Mvg Thomas

De Fiat 500 Abarth is een prima auto en de motor erg sterk. Ik vind het een leuke keus. Het is een sportieve auto, controleer de altijd erg goed op schades en of er netjes mee om is gegaan. Mensen die roepen dat Fiat troep maakt die hebben geen verstand van auto's, ik zou me daar dus niets van aantrekken.

Een aankoopkeuring is het geld zeker waard. Neem niet de goedkoopste op de markt maar een goede en nette auto met degelijke historie.

Als die Fiat 500 Abarth van een kennis is kun je die vast wel een keer heel uitgebreid proefrijden.
Lijkt me verstandig om eerst te doen als ik lees dat die zo hard geveerd is

De abarth Punto zou ook mijn keuze zijn, maar is in het vorige topic al genoemd. een abarh grande Punto is al leuk maar een abarh Punto Evo lijkt mij nog leuker.

Qua fiat kun je ook nog kijken naar een snelle bravo dan shop je ook niet aan de onderkant van de markt

Van de laatste generatie lancia delta is er ook nog een 200 pk snelle uitvoering, dan zit je altijd aan een 6 traps automaat vast dus geen gedoe met de beruchte m32 bak. Deze auto heeft de fijne 1750 blok bekend van Alfa. Maar de delta is meer iets als je gezinsuitbreiding verwacht

Ik heb zelf een proefrit gemaakt in een Abarth, wel een vrij recente 595 Pista. Ik vond het echt een heerlijke auto. Natuurlijk, het was maar een proefrit, maar ik vond het fijn rijden. Stevig, maar niet te. Heerlijk geluid en tamelijk snel. Nadelen? Tja, het blijft prijzig voor zo'n klein karretje. De stoelen zitten wat te hoog en ik vond het verbruik wat hoog (6-6.5L/100km bij 90km/h). Maar ik kan me zo voorstellen dat voor jou (in tegenstelling tot bij mij :) ) verbruik niet de doorslaggevende factor zal zijn.
In elk geval snap ik volledig dat je er opeens door werd betoverd!

Auto encyclopedie zei:
De abarth Punto zou ook mijn keuze zijn, maar is in het vorige topic al genoemd. een abarh grande Punto is al leuk maar een abarh Punto Evo lijkt mij nog leuker.

Qua fiat kun je ook nog kijken naar een snelle bravo dan shop je ook niet aan de onderkant van de markt

Van de laatste generatie lancia delta is er ook nog een 200 pk snelle uitvoering, dan zit je altijd aan een 6 traps automaat vast dus geen gedoe met de beruchte m32 bak. Deze auto heeft de fijne 1750 blok bekend van Alfa. Maar de delta is meer iets als je gezinsuitbreiding verwacht

De Abarth Punto is ook een heel gaaf ding. Ik vind een knoop doorhakken alleen zo moeilijk omdat ik mijn vertrouwen in de automarkt ben verloren. Bij mijn huidige auto een fiat bravo sport 1.4 turbo heb ik in de eerste maanden gelijk al meer dan 2000 euro aan reparatie gehad en heb hierdoor nogal wat vertrouwen verloren in het kopen van een auto. Ik ga zeker een aankoopkeuring doen dit keer zoals ergens in dit topic al eens werd aangeraden. Toch blijft het heel spannend voor mij maar moet ik er over heen komen simpel zat. Zo’n Abarth Punto evo is trouwens echt het ideale van beide auto’s in 1. Dat ik deze optie niet eerder serieus in overweging heb genomen is niet bepaald slim te noemen.

Ook bij een corsa OPC of Abarth kun je hoge kosten hebben. er zitten veel niet gangbare onderdelen op die model specifiek zijn en ze worden doorgaans niet door omaatjes gereden.

Abarth heb ik een half jaar terug in gereden. kwalitatief als je het hebt over stukgaan valt het volgens mij reuze mee.

2 dingen die mij negatief opvielen.
- ik weet niet of jij een exemplaar met automaat hebt, waar ik in reed wel en dat is er wel 1 waar je moet leren rijden. Ik zou mij er mateloos aan irriteren

- Het rijden is echt bizar. Plankhard. Voor een blokje om geweldig! Als 2e auto ook, maar man man wat een stuiterbak. Het rijd ook erg zenuwachtig, het exemplaar waar ik in reed had ook nog een uitlaat met veel geluid wat geweldig klonk maar ook daar word je op de langer termijn horendol van. Ik zou gewoon proefrijden of het is voor je is. Ik zou zoiets wel als 2e auto willen maar absoluut niet als hoofdauto.

Hoi Thomas,

Tot afgelopen maand heb ik heb er zelf een gehad. Mijn auto staat hier nog te koop; https://puurleusden.nl/occasions/abarth/500-c/1-4-t-jet-scorpione-magnetti-sportuitlaat-xenon-stoelverwarming-27848427/
Dit is een exemplaar met 60.000 op de klok met NAP! Origineel Nederlands dus. De distributieriem is in maart 2020 gedaan, dus hier heb je tot maart 2024 geen omkijken naar.
De auto heb ik weggedaan vanwege de aanschaf van een Fiat 124 spider uit 2016.

Als je meer wil weten over dit exemplaar hoor ik het wel.

Ik kan je verzekeren dat je er geen seconde spijt van gaat krijgen. Zeker met een andere uitlaat! Het is je rijnste onzin dat je hier ''spijt'' van zult gaan krijgen. Het is meer dan genoeg om jezelf en anderen van A naar B te brengen. De 500 Abarth is een van de meest betrouwbare hot hatches die je kunt krijgen. De 1.4 T-jet is zeer betrouwbaar. De versnellingsbak ook; Fiat heeft een ''heavy duty'' versnellingsbak gemonteerd bij de Abarths, welke nog steeds gebruikt wordt. Dit is de C510 versnellingsbak.

Ik vind het typisch kneuterigs Nederlands om te melden dat je ''er spijt van zult krijgen'' terwijl die mensen er totaal geen verstand van hebben en nooit in hebben gereden. Jammer dit.

Bij die Corsa's is de kans op problemen ook aanwezig, zelfs als ze niet gechipt zijn. Cilinder 4 is inderdaad berucht, in het ergste geval is een motorrevisie of motorwissel noodzakelijk. Ook hebben deze Corsa's de M32 versnellingsbak en die gaat vroeg of laat ook kapot, een revisie kost rond de 1000 euro.

Vergeet ook niet dat de Corsa NBR edition enorm stug afgeveerd is. Topgear heeft er ooit nog een film aan gewijd.

Daarnaast is de auto die jij plaatste geïmporteerd, voorzien van een gare aftermarket radio (al hoeft dat niet perse negatief te zijn) en is de KM stand al vrij hoog. Misschien kun je beter naar een gewone OPC kijken.

De Corsa die hier wordt getoond is een paar weken terug door een kennis van mij bekeken. Hij was met 5 minuten weer weg, alle velgen hebben flinke stoeprandschades, hele auto maakte op hem een shabby indruk.

Auto encyclopedie zei:
Als je vertrouwen in de automarkt is gezakt is mijn andere tip in je andere topic wellicht te overwegen.

Dat was de smart dacht ik? Heb het even nagezocht maar ik vind de smart geen auto die echt mij echt aanspreekt. Niet om het merk ofzo maar meer om de carrosserievorm. Niet echt mijn smaak.

K1D2 zei:
Hoi Thomas,

Tot afgelopen maand heb ik heb er zelf een gehad. Mijn auto staat hier nog te koop; https://puurleusden.nl/occasions/abarth/500-c/1-4-t-jet-scorpione-magnetti-sportuitlaat-xenon-stoelverwarming-27848427/
Dit is een exemplaar met 60.000 op de klok met NAP! Origineel Nederlands dus. De distributieriem is in maart 2020 gedaan, dus hier heb je tot maart 2024 geen omkijken naar.
De auto heb ik weggedaan vanwege de aanschaf van een Fiat 124 spider uit 2016.

Als je meer wil weten over dit exemplaar hoor ik het wel.

Ik kan je verzekeren dat je er geen seconde spijt van gaat krijgen. Zeker met een andere uitlaat! Het is je rijnste onzin dat je hier ''spijt'' van zult gaan krijgen. Het is meer dan genoeg om jezelf en anderen van A naar B te brengen. De 500 Abarth is een van de meest betrouwbare hot hatches die je kunt krijgen. De 1.4 T-jet is zeer betrouwbaar. De versnellingsbak ook; Fiat heeft een ''heavy duty'' versnellingsbak gemonteerd bij de Abarths, welke nog steeds gebruikt wordt. Dit is de C510 versnellingsbak.

Ik vind het typisch kneuterigs Nederlands om te melden dat je ''er spijt van zult krijgen'' terwijl die mensen er totaal geen verstand van hebben en nooit in hebben gereden. Jammer dit.

Onwijs bedankt hoor het meedenken alleen de auto ligt wat ver van mijn budget weg. Ik zoek een auto rond de 10.000. Toch bedankt!

Bobslee zei:
Bij die Corsa's is de kans op problemen ook aanwezig, zelfs als ze niet gechipt zijn. Cilinder 4 is inderdaad berucht, in het ergste geval is een motorrevisie of motorwissel noodzakelijk. Ook hebben deze Corsa's de M32 versnellingsbak en die gaat vroeg of laat ook kapot, een revisie kost rond de 1000 euro.

Vergeet ook niet dat de Corsa NBR edition enorm stug afgeveerd is. Topgear heeft er ooit nog een film aan gewijd.

Daarnaast is de auto die jij plaatste geïmporteerd, voorzien van een gare aftermarket radio (al hoeft dat niet perse negatief te zijn) en is de KM stand al vrij hoog. Misschien kun je beter naar een gewone OPC kijken.

Ik heb hem inderdaad zelf ook al gezien en hoe meer ik erover lees zijn de verhalen niet echt top. Misschien toch maar eens kijken naar de wat lichtere versie misschien.

vertmaori zei:
De Corsa die hier wordt getoond is een paar weken terug door een kennis van mij bekeken. Hij was met 5 minuten weer weg, alle velgen hebben flinke stoeprandschades, hele auto maakte op hem een shabby indruk.

Ik sta hier niet zo van te kijken eerlijk gezegd. De auto word redelijk goedkoop aangeboden lijkt het wel en voel me er sowieso niet heel lekker bij vanwege de import redenen. Ook heb ik het kenteken nagetrokken maar hebben ze een aantal keer een andere kilometerstand opgegeven. Het ziet er allemaal niet heel rooskleurig uit zou ik zeggen.

Jammer dat al het snelle spul rond je budget niet zo betrouwbaar is ( vag’s 1.4 tsi , de thp van Peugeot en Citroën o.a) Corsa’s hebben ook z’n problemen , en een Clio4 rs en een fiesta ST te duur is , lijkt me zo’n fiat nog niet zo slecht .

De auto die ik je nog zijdelings kan adviseren omdat ik hem zelf ook bezit is een Nissan Juke, (nismo is te duur) , niet de standaard hothatch , maar met een 1.6dig-t ( eventueel gechipt (+/- 230pk) komt het gewoon goed van z’n plek , zelfde motor als de clio4 RS , wel de automaat laten staan en gaan voor een handbak, deze zijn met jou budget wel voorhanden .

Thomas Bravo zei:
Auto encyclopedie zei:
Als je vertrouwen in de automarkt is gezakt is mijn andere tip in je andere topic wellicht te overwegen.

Dat was de smart dacht ik? Heb het even nagezocht maar ik vind de smart geen auto die echt mij echt aanspreekt. Niet om het merk ofzo maar meer om de carrosserievorm. Niet echt mijn smaak.

Deelt techniek met colt, dus de colt turbo zou je ook nog kunnen overwegen.

Misschien is het wel verstandig om eens mijn smaak te verbreden naar andere type autos…. Ik merk dat de auto’s die ik wil eigenlijk allemaal wel dingetjes hebben waar je mee moet oppassen en zijn er misschien wel veel meer opties die net zo leuk of leuker zijn dan een hothatch. Misschien dat ik gwn eens moet gaan kijken wat er allemaal te halen valt voor 10.000 euro en me niet blindstaren op een hothatch, al is dat wel wat lastig voor me. Wat zou nou echt een aanrader zijn voor 10.000 euro, er moet zat keuze zijn toch?

Denk dat je eerst eens op een rijtje moet gaan zetten wat je echt belangrijk vind aan een auto .

Elke auto model heeft wel aandachtspunten of het nu een Abarth is of een mercedes.
Jij weet zelf wat je graag wil wij kunnen dat niet voor jou doen.
Als je Abarth 500/punto mooi vind zou ik daar gewoon voor gaan.
Mooie sportieve wagens en best zeldzaam in ons landje.

Wat dacht je van deze?

https://www.autowereld.nl/fiat/500-abarth/1-4-16v-clima-leder-35473668/foto.html#foto-517335894

Terug
Bovenaan