Aantal jaar niet ingelogd > Nieuw account ipv bestaand account

Marc 1560036

Net ingestapt
Ik log zojuist in op autoweek in met mijn accountgegevens de verwachting dat ik op mijn oude profiel mcsluis terecht zou komen. Echter is mijn profiel leeg, en mijn post historie niet meer toegankelijk.

Hoe kan dit?

Om de boel niet al te traag te maken is veel ouds weggehaald bij upgrades van het forum. Ik heb ook bijna geen posts meer en dat waren er ooit heel veel.

Lange tijd geleden (voordat ik begon op deze plek) is de 'eigen' AutoWeek login vervangen door de DPG Single-signin. Destijds was er (uiteraard) een overgangsperiode waarin je een en ander kon overzetten/meenemen. Als je enkele jaren niet bent ingelogd, dan kan het zijn dat het account is gedeactiveerd en leeg gemaakt (geanonimiseerd), onder meer vanwege de DSA-regelgeving - dus niet (alleen) omdat het ruimte inneemt. Dat is uit mijn hoofd het geval bij gebruikers die vijf jaar of langer niet actief zijn geweest.
Als ik binnen het forum (en via omweg Google) zoek op Mcsluis en ook op gebruikersnaam krijg ik geen directe treffers. Je ziet inderaad wel quotes/referenties maar de poster van het bericht dat je eerder had geplaatst en is geciteerd, is geanonimiseerd (voorbeeld).
Kortom: als je jarenlang niet bent ingelogd, dan kun je inderdaad je account verliezen. Dit is in dat opzicht geen bug.

Terug
Bovenaan