Aanschaf audi tt , import uit Belgie .

Jungleland

Startmotor
Hi ,

Ik heb een principe overeenkomst met Audi specialist Remco Nieuwenhuis te Ermelo om een Audi TT te kopen , Vandaag met de TT gereden , en prima , auto oogt mooi en strak , wel een aantal dingen die gedaan moeten worden en in principe zijn we akkoord over de prijs en voorwaarden.

Chassisnummer trek ik maandag na , heb het kenteken ook mee gekregen (zk-729-h) , dit nagetrokken bij de RDW 2 dingen die mij opvielen bij de RDW staat de kleur grijs , wagen is wit ... komen dit soort fouten voor bij de RDW ? en catalogus waarde €70.000 BPM €2021 , wagen is import uit Belgie, dit lijkt mij toch aan de lage kant of is dit wel verklaarbaar ?

Thx alvast weer
 
Uit Belgie zoals vermeld , volgens de garage geen schade verleden bekend , altijd bij de dealer geweest .
 
2000 euro is een volstrekt normaal BPM bedrag voor een recent geïmporteerde TT uit 2015.
 
Ok dank , ik ben een paar weken geleden wezen kijken bij een TT uit 2014 daar bedroeg de BPM iets meer dan €4000 bij een zelfde catalogus waarde .... vandaar mijn verbazing
 
Wellicht was die eerder in NL geïmporteerd? Een BPM bedrag zegt enkel iets icm de datum eerste NL toelating.
 
Er zijn drie methoden om de rest BPM te berekenen. Vraag is dus welke methode de aanbieder(s) gekozen heeft (hebben).

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/bpm_berekenen_en_betalen/afschrijving_met_koerslijst_taxatierapport_of_forfaitaire_tabel/

2 mille vind ik voor 5 jaar oud niet al te veel, eerlijk gezegd.

Forfaitair is de BPM afschrijving zo'n 71% (met 1e registratie begin 2015 gerekend) en dan blijft er zo'n 2600 euro rest BPM over bij 70 duizend fiscale grondslag.
https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/?id=82030
 
De TT met hoge BPM is in oktober 2018 ingevoerd , "mijn "TT is een maand gelden ingevoerd .

Heb de verkoper een mail gestuurd tav de BPM.
 
^^^, ja da's een jaar verschil. Dat kan in de BPM wel schelen inderdaad.

Maar goed, uiteindelijk is de rest BPM ook maar een getal dat de invoerder betaald en dus ergens in de prijs verweven zit. Als je er een, bijvoorbeeld, schadeverleden uit zou willen ontdekken.. zijn er toch andere methodes beter geschikt, lijkt mij.

Staat de auto je aan, koop 'm dan gewoon.
 
Durashift zei:
^^^, ja da's een jaar verschil. Dat kan in de BPM wel schelen inderdaad.

Maar goed, uiteindelijk is de rest BPM ook maar een getal dat de invoerder betaald en dus ergens in de prijs verweven zit. Als je er een, bijvoorbeeld, schadeverleden uit zou willen ontdekken.. zijn er toch andere methodes beter geschikt, lijkt mij.

Staat de auto je aan, koop 'm dan gewoon.

Maar die auto was ook een jaar ouder.
De motorisering (lees uitstoot) kan wel veel verschil maken bij het BPM bedrag.
 
Zoals TYN aangeeft is dat een normaal bedrag, na de leeftijdskorting.

Ik zou eerder uitzoeken hoe dat met de kleur zit. Kan bij controle een dingetje zijn. Daarbij kan het RDW deze 2 kleuren niet echt door elkaar halen bij het vermelden van de kleur.

In ieder geval succes. Leuke wagen en nog leuker dat het wegennet weer een mooie wagen rijker is. Die kleine gebakjes zie je al genoeg.
 
Ok top, bedankt , de verkoper aan de lijn gehad , de velgen waren in slechte staat , zitten nu nieuwe op , en hij heeft voor op de bumper een klein plekje (wordt aangepakt) .

De kleur grijs komt door dat tijdens de import een aantal delen waren gewrapt , dit zat boven een bepaald percentage en dan neemt men die kleur aan , dit wordt door de dealer in orde gemaakt de wrap blijft alleen nog op de spiegels zitten dus de kleur wordt bij de RDW weer naar wit terug gebracht .
 
2000 euro is weinig, deze heel erg gelijkwaardig TT heeft bijna het dubbele aan BPM (en is pas 130 dagen geleden geïmporteerd)

Audi TT 2.0 TFSI quattro Pro Line S-LINE 300PK

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-tt-2-0-tfsi-quattro-pro-line-s-line-300pk-benzine-rood-2f231f80-0085-4ba0-94f0-8f8bb3efc651


EDIT: als ik hier op autoweek de bpm calculator gebruik met een Duitse TT pro line S met een prijs van 30.000 euro kom ik op 2100 of 2800 euro BPM uit.
 
Dat is een TT met 300 PK .... , maar erg verschillende antwoorden , van is normaal tot is te weinig .... schiet niet op zo hoor o_O ;)
 
Beetje meer info zou handig zijn. Is het een vrij standaard TT met handbak of een Quattro Proline S? Maakt qua BPM natuurlijk wat uit.
 
300 pk is door chiptuning, dat maakt voor de CO2 uitstoot op papier niet uit.

De tt in kwestie:
https://www.remconieuwenhuis.nl/audi-tt-20-tfsi-s-tronic-quattro-pro-line-s-s-line-navi-virtual-cockpit-bo-remco-nieuwenhuis-autos-bv/occ14289092
 
Uh? Matrix LED koplampen én BI-Xenon koplampen zou deze TT moeten hebben... Eén van beide kan het maar zijn, toch?
 
Damianw26 zei:
300 pk is door chiptuning, dat maakt voor de CO2 uitstoot op papier niet uit.

De tt in kwestie:
https://www.remconieuwenhuis.nl/audi-tt-20-tfsi-s-tronic-quattro-pro-line-s-s-line-navi-virtual-cockpit-bo-remco-nieuwenhuis-autos-bv/occ14289092

Op basis van de gegevens van deze auto ( nieuw kaal 53k, met opties 70k bruto ) via de BPM tool op deze pagina dan klopt die +/- 2 mille BPM wel gewoon.
 
Total Loss zei:
Damianw26 zei:
300 pk is door chiptuning, dat maakt voor de CO2 uitstoot op papier niet uit.

De tt in kwestie:
https://www.remconieuwenhuis.nl/audi-tt-20-tfsi-s-tronic-quattro-pro-line-s-s-line-navi-virtual-cockpit-bo-remco-nieuwenhuis-autos-bv/occ14289092

Op basis van de gegevens van deze auto ( nieuw kaal 53k, met opties 70k bruto ) via de BPM tool op deze pagina dan klopt die +/- 2 mille BPM wel gewoon.

Thx , heb ook nog wat lees werk e.d gedaan en volgens mij klopt de betaalde BPM ook wel , er is wat schade opgegeven (velgen en kleine voorschade )

Morgen naar de dealer om het verleden te bekijken en as er niet vreemds gevonden wordt gaat de koop door
 
Damianw26 zei:
EDIT: als ik hier op autoweek de bpm calculator gebruik met een Duitse TT pro line S met een prijs van 30.000 euro kom ik op 2100 of 2800 euro BPM uit.

Lijkt me een juiste beslissing! Het is een fijne en vooral erg mooie auto. Mocht het hem nou toch niet worden, het aanbod in Duitsland is zeer groot in vergelijking tot Nederland.
 
Up date , terug van de dealer na chassis check ,

- Auto is in Duitsland geleverd , toen naar België geëxporteerd en nu dus in Nederland , verleden in Duitsland is niet gemeld .
- Bij deze auto horen wel boekjes te zitten en zijn ook uitgegeven , zitten er biet meer bij , volgens verkoper nooit bij gezeten ...
- De TT is in oktober 2017 gechipt tuned , hier mee kwam ook de Audi garantie te vervallen , was blijkbaar niet bekend bij de verkoper ...

Samen met de vermeende oude achterschade , geen schade ( wel kleur verschil had de verkoper niet gezien ...) , trillende remblokken/schijven (zouden vervangen worden en zwaar beschadigde originele velgen , nieuwe velgen zaten er al wel onder .

Dit alles heeft mij doen besluiten om de koop niet door te laten gaan , geen goed gevoel bij R Nieuwehuis , wil volgens mij weinig moeite ergens voor doen , alleen als de koper er zelf achter komt . Erg teleurstellend voor een TT specialist .
 
Goed gedaan. Bij een dergelijk lijstje was ik ook weggelopen.

En laten we wel wezen, we hebben het niet over een zeldzame auto. Gewoon een andere zoeken waarbij het gevoel wel klopt. (y)
 
Dan zou ik hem lekker laten staan, ik zou persoonlijk doorsparen en voor een 2016 TT gaan met de nieuwe motor met de aangepaste zuigerveren waar mee je de kleinste kans hebt op olieverbruik of het probleem meteen laten verhelpen.
 
Jungleland zei:
(..)
- De TT is in oktober 2017 gechipt tuned , hier mee kwam ook de Audi garantie te vervallen , was blijkbaar niet bekend bij de verkoper ...

(..).

Auto is voor het eerst geregistreerd in juni 2015. 24 maanden fabrieksgarantie.. dus chippen in oktober 2017 lijkt mij juist goed omdat dit na de algehele garantieperiode is gedaan. Of wordt er op de carrosseriegarantie gedoeld?

In NL had je volgens mij Abt tuning waarbij de fabrieksgrantie gehandhaafd bleef.

Dat er geen boekjes bij zaten.. had je zelf al niet geconstateerd?

Prima dat je de auto laat staan.. weet niet of je de firmanaam nou zo vaak moet noemen. Het woord 'specialist' is inderdaad sterk aan inflatie onderhevig.
 
-Auto is voor het eerst geregistreerd in juni 2015. 24 maanden fabrieksgarantie.. dus chippen in oktober 2017 lijkt mij juist goed omdat dit na de algehele garantieperiode is -gedaan. Of wordt er op de carrosseriegarantie gedoeld?

De Audi had 1 jaar verlengde fabrieksgarantie .

Er zaten geen boekjes bij , dat had ik zelf ook al wel geconstateerd , tegen mij werd verteld dat die niet meer op de wagen zouden zitten ivm digitaal , klopte dus niet , boekjes hoorde nog wel bij de auto te zitten.
 
Genoeg redenen om te laten staan. En daarbij, schades aan de auto zegt ook iets over de vorige eigenaar (of eigenaren).

Overigens wordt het onderhoud van onze huidige A3 en vorige q3 digitaal in de sleutel geboekt door de dealer. (De a6 daarvoor wel met boekjes) Een boekje kan voor jezelf afgestempeld worden, maar daar wordt ook niet speciaal naar gevraagd na onderhoud.
 
Terug
Bovenaan