Aanschaf 1e auto (budget €5000-6000)

A 7043751

Net ingestapt
Hoi allemaal!

Na jaren in de auto van mijn ouders te hebben gereden (7 jaar) is het tijd om een eigen auto aan te schaffen. Ik heb inmiddels werk gevonden en kan daar over 2 weken beginnen. Nu ben ik dus druk aan het rondkijken en zie ik natuurlijk genoeg auto’s staan, maar ik heb geen idee of het ook betrouwbare en degelijke auto’s zijn. Daarom wil ik graag jullie hulp vragen.

Ik zoek een beetje een sportieve auto, wat ik zelf wel mooie auto’s vind zijn de Volkswagen Polo en de Fiat Punto en Bravo. Een Audi is natuurlijk ook prachtig, maar valt bij lange na niet in mijn budget. Daarnaast zijn er misschien wel meer auto’s waar ik zelf nog niet naar gekeken heb.

Eisen:
- Benzine (rij ongeveer 18.000 km per jaar)
- Airconditioning
- Elektrische ramen
- 4/5-deurs
- Bouwjaar vanaf 2010
- Max. 150.000 km op de teller
- Hatchback (géén C1, 107, Aygo, Up, etc.)
- Handgeschakeld

Mijn budget is max. 5000-6000 euro, maar het liefst betaal ik natuurlijk minder.

Alle suggesties en tips (ook over de Punto, Bravo en Polo) zijn welkom!

[size=x-large]Mazda 3 - 3 1.6 TS Plus Airco[/size]
mazda-3-1-6-ts-plus-airco.jpg

Persoonlijk vind ik de sedan iets mooier en hij is ook net ietsje lichter en goedkoper in de belasting:

[size=x-large]Mazda 3 - 3 1.6 GT-M Line | nieuwe koppelingsplaten[/size]
mazda-3-1-6-gt-m-line-nieuwe-koppelingsplaten.jpg

[size=x-large]Honda Civic - 1.4 Comfort | Climate control | Lichtmetalen Velgen[/size]
honda-civic-1-4-comfort-climate-control-lichtmetalen-velgen.jpg

Edit: zie ook dit topic voor suggesties en tips. Ik zou dus niet zo strak kijken op km stand.

Ik ben zelf heel tevreden met mijn Civic. Ik heb zelf geen ervaring met de 1.4, maar die lijkt mij toch wel wat ondergemotoriseerd, helemaal als je op zoek bent naar een 'sportieve auto' zou ik toch wel een 1.8 zoeken.

Uit deze bouwjaren vind ik de Fiat Punto Evo en Fiat Bravo prima opties, bij de Polo zit je in de slechte bouwjaren, dat zie je niet aan de prijzen, die zou ik zelf niet doen.

Andere goede en betrouwbare opties zijn de Ford Fiesta, het broertje van de Bravo de onderschatte Lancia Delta. Of de Renault Megane die ook als erg leuke Coupe is geleverd.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een Suzuki Swift, voor de rest zag ik al prima opties.

Waarom niet gaan voor een MItshubisi Colt? Voor een budget die je net hebt opgenoemd kan je aardig wat goeds vinden. Ze zijn ook eens sportief (150pk, je kan ook voor een mindere versie gaan.

Terug
Bovenaan