Aankoopadvies station

Magnifieke malloot

Asfaltkampioen
Hallo allemaal,

Ik overweeg mijn focus te verruilen voor een stationwagon met meer ruimte op de achterbank. Ik merk dat ik mij steeds meer stoor aan de ruimte van de focus (2010). Edit; huidige Focus is een station, de ergernis leg ik hieronder uit.
Zeker met volwassenen op de achterbank, maar nu ook steeds meer met mijn dochter in een autostoel. En er komt er nog één bij :)
Verder vind ik het een erg fijne auto. Rijdt lekker, zit goed voorin en de bagageruimte was ook voldoende. Dakkoffer voor de camping en gaan. Het is een 1.6 benzine.

Ik heb al gezocht naar verschillende merken en modellen, daarbij neig ik toch naar de Mondeo wagon. En dan met de 1.6 ecoboost motor.
Verder Octavia, 308/508 en Insignia bekeken. Maar daar lees ik verschillende berichten over, vooral motortechnisch.
De V70 vind ik mooi, maar zware motor dus niet mijn voorkeur.

Nu ben ik vooral erg benieuwd of dit een goede keuze is, is het gezeur over de ruimte of zie ik nog zaken over hoofd?

Budget is rond de 10k, inclusief de opbrengst voor de focus. Ben er nog niet over uit of ik die zelf verkoop of inruil.
Die heeft nu bijna 180k gereden en is dealer onderhouden.

Mondeo beste keuze uit je sugesties. 508 kent thp. Problemen, insignia 6 pak verdient aandacht en is aan de zware kant, octavia tsi problemen.

Auto encyclopedie zei:
Mondeo beste keuze uit je sugesties. 508 kent thp. Problemen, insignia 6 pak verdient aandacht en is aan de zware kant, octavia tsi problemen.
Dat ligt wel aan het bouwjaar en/of motorisering. Uiteindelijk heeft Peugeot de THP verruild voor iets beters en heeft Opel de M32 bak wel verbeterd. De huidige Insignia is een stukje minder zwaaar dan de vorige.

De Ford Mondeo lijkt mij ook een prima keus, je krijgt veel ruimte voor relatief weinig geld.

De 1.6 THP van Peugeot hebben ze in 2014 verbeterd, daarna hoor je geen klachten meer en is het een prima keus. Een facelift 508 met 1.6 e-THP vanaf 2015 is gewoon een goede keus, die veel auto voor het geld biedt, en veel beter is dan veel mensen denken.

Een ander alternatief is de Hyundai I40.

EVV zei:
Auto encyclopedie zei:
Dat ligt wel aan het bouwjaar en/of motorisering. Uiteindelijk heeft Peugeot de THP verruild voor iets beters en heeft Opel de M32 bak wel verbeterd. De huidige Insignia is een stukje minder zwaaar dan de vorige.

Rond het budget van ts wordt huidige isignia een uitdaging

Bedankt voor de reacties tot dusverre.

De verbeteringen voor de 508, insignia en de octavia zijn op jongere modellen, dat red ik niet met mijn budget inderdaad.
De i40 heb ik ook bekeken, niet verkeerd maar ik ben niet bekend met Hyundai.

Kom gerust met andere merken/modellen hoor! Fijn dat hier wordt meegedacht!

Over andere merken dan gesproken , de civic station nog een optie

Hier een video van de Civic, de station wordt ook even kort genoemd. Het design moet je wel aanspreken.

https://www.youtube.com/watch?v=HBecoLZu_wg&t=9s

Verder is de laatste generatie laguna ook een betrouwbare topper, deze is er zowel in station als liftback, misschien is de liftback ook ruim genoeg, is vaker gunstiger geprijsd omdat een liftback minder populair is.

Auto encyclopedie zei:
Over andere merken dan gesproken , de civic station nog een optie

Hier een video van de Civic, de station wordt ook even kort genoemd. Het design moet je wel aanspreken.

https://www.youtube.com/watch?v=HBecoLZu_wg&t=9s

Verder is de laatste generatie laguna ook een betrouwbare topper, deze is er zowel in station als liftback, misschien is de liftback ook ruim genoeg, is vaker gunstiger geprijsd omdat een liftback minder populair is.

Ik heb echt helemaal niks met het merk Honda... ik vind de Civic hatch echt niet mooi. Heb de station opgezocht, maar nog steeds niet mooi... vind ik de i40 toch mooier.
Zelfde geldt voor de laguna.
Ik vind de 508 erg mooi, maar dan moet ik zover over mijn budget, voor het facelift model.
Renault Megane estate is niet ruim genoeg denk ik? En talisman weer te duur helaas.

Ik denk dat je de focus (leuke woordspeling) op de Mondeo moet houden. De rijbeleving van de momdeo ga je niet terug vinden in een i40.

Auto's als volvo V50 en. Seat exeo zijn denk ik aan de krappe kant en gedateerd en nog stevig aan de prijs.

Mischien is de verlengde nissan qq nog een optie, maar die zijn zeldzaam en daardoor worden er nog stevige prijzen gevraagd.

Maar ga sowieso de i40 wel proberen, wie weet

Auto encyclopedie zei:
Ik denk dat je de focus (leuke woordspeling) op de Mondeo moet houden. De rijbeleving van de momdeo ga je niet terug vinden in een i40.

Auto's als volvo V50 en. Seat exeo zijn denk ik aan de krappe kant en gedateerd en nog stevig aan de prijs.

Mischien is de verlengde nissan qq nog een optie, maar die zijn zeldzaam en daardoor worden er nog stevige prijzen gevraagd.

Maar ga sowieso de i40 wel proberen, wie weet

Haha dan houd ik mijn focus daarop! V50 is als de Focus dus geen ruimtewinst. En V70 drinkt teveel haha, maar ook zeker een mooie en ruime bak.

Nogmaals dank voor het meedenken!

Michiel dJ zei:
Ja, ik lees nu ook terug, staat er niet heel duidelijk haha

Dan kun je denk ik alle C-segment stations schrappen. De octavia is qua ruimte wel ontzettend ruim, maar die kent zoals eerder beschreven andere problemen en de civic was afgekeurd.

Naast de i40 kun je de Toyota avensis nog overwegen, maar de Mondeo blijft denk ik de ideale kandidaat.

Je zou ook nog naar mpv modellen kunnen kijken als de ford c-max of de ford grand c-max

Haha dan houd ik mijn focus daarop! V50 is als de Focus dus geen ruimtewinst. En V70 drinkt teveel haha, maar ook zeker een mooie en ruime bak.

De V50 is onderhoud qua afmetingen en ook motoren gewoon identiek aan de ford focus. Alleen in een ander jasje. Komt uit de zelfde fabriek, in die tijd was ford eigenaar van volvo.

Bij de V70 geld het wat minder, maar die deelt ook een groot deel met de mondeo qua platform, motoren, etc. Veel motoren van de Mondeo zitten ook in de V70 en andersom

Dus als je een V70 heel mooi vind, zoek er dan eentje met een bescheiden motor zoals je die ook in de mondeo hebt gevonden. Nadeel is alleen wel dat ondanks de onderhuidse gelijkenissen betaal je naar verhouding voor een V70 wel meer. (afwerking, imago, etc.)

Ik heb de derde generatie V70 eens gereden. Ik wilde altijd een V70, ik rij overigens nu Focus (van 2013).
Die V70 vond ik veel te log! De eerste twee generaties hebben dat minder. Maar een V70 is dus echt totaal anders dan een Focus.
Een Mondeo biedt best veel waar voor z'n geld, daar zou ik zeker naar kijken.

Ik heb ook wel gekeken naar een MPV of SUV, maar die bieden niet dezelfde ruimte achterin denk ik?
Bij mijn focus station vind ik dus vooral de achterbank krap, maar de bagageruimte is wel voldoende. Mag wat ruimer, maar als dat de enige reden zou zijn, koop ik er geen andere auto om. Daarvoor had ik een Saxo haha.
Verder denk ik dat de aangeboden MPV's en SUV's voor rond de 10-11k niet mijn voorkeur genieten. Ik vind veel modellen niet mooi of niet ruim genoeg.
Maar als iemand een goed idee heeft, kom maar op :)

SUV's zijn zeker niet ruimer. Wel door de wat meer rechtop zit ervaar je daar wat meer ruimte qua been en hoofdruimte. Baggageruimte zit hem meer in de hoogte en niet in de lengte zoals bij een station. SUV's zijn ook gewilder en zwaarder, meer brandstofverbruik en krijg je relatief minder auto voor je geld.

De MPV bied wel echt meer ruimte dan een station doorgaans. Maar ook die zijn vaak net wat hoger en zwaarder wat je terug ziet in de maandelijkse lasten. En je moet wel een model vinden naar jou smaak. Een ford S-max is bijvoorbeeld een van de meest lekker rijdende MPV modellen, (en ziet er ook voor een MPV eens heel fraai uit vind ik persoonlijk) super ruim ook, maar ook iets duurder in maandlasten

zoiets of zoiets

Bij een mpv maakt het wat uit als je voor de verlengde gaat. Als je voor de gewone c-max gaat, ga je er niet echt op vooruit, maar als je voor de grand c- max gaat wel. Voordeel van mpv, je staat droog onder de klep met in en uitladen, je kan als je haast hebt de kinderwagen er zo in doen zonder in te klappen, voor je beeldvorming met de banken plat kun je er een wasmachine in vervoeren. Ik heb de 2e hands prijzen even niet zo snel paraat van de grand c-max

Bij de Renault grand scenic belangrijk dat je voor een goede generatie gaat en de Citroën grand picasso van de juiste generatie gaat niet lukken binnen je budget. Verder zou je nog aan de Kia carens denken

Voordeel van mpv is dat suv binnen jouw budget vaak dikke motoren hebben, dat was destijds doorgaans de norm.

Budget tip is de Chevrolet orlando. Er is hier een forummer die er veel over heeft te vertellen, volgens mij heeft hij zijn winterbanden zelfs nog, dus als je hem lief aankijkt. (y)

AsconaGT zei:
SUV's zijn zeker niet ruimer. Wel door de wat meer rechtop zit ervaar je daar wat meer ruimte qua been en hoofdruimte. Baggageruimte zit hem meer in de hoogte en niet in de lengte zoals bij een station. SUV's zijn ook gewilder en zwaarder, meer brandstofverbruik en krijg je relatief minder auto voor je geld.

De MPV bied wel echt meer ruimte dan een station doorgaans. Maar ook die zijn vaak net wat hoger en zwaarder wat je terug ziet in de maandelijkse lasten. En je moet wel een model vinden naar jou smaak. Een ford S-max is bijvoorbeeld een van de meest lekker rijdende MPV modellen, (en ziet er ook voor een MPV eens heel fraai uit vind ik persoonlijk) super ruim ook, maar ook iets duurder in maandlasten

zoiets of zoiets

Ik herken mij in het bovenstaande; Mijn vader rijdt een Captur. Door een andere houding ervaar je meer beenruimte. Wel valt de hoofdruimte tegen bij de Captur, maar dat zal niet voor elk model gelden. Maar inderdaad, meer kosten en relatief minder auto. Daarom denk ik dat SUV geen kijken waard is. CX5 vinden mijn vrouw en ik erg mooi, maar dat laat de rekening niet toe haha!
Verder heb ik wel wat ervaring met een Zafira. Ook mooi ruime auto's. MPV is zeker niet verkeerd, alleen zijn veel modellen niet echt mooi, zeker de wat oudere...
Maar de S-Max is zeker wel netjes voor een MPV! Alleen vind mijn vrouw het echt 'heel suf' haha...

Ja ik denk ook dat de Mondeo de beste optie is/blijft voor ons. Vind mijn vrouw mooi en heeft lekker veel ruimte overal.
Ik denk dat ik nog even doorspaar voor 11/12k, dan heb je een mooie bak met een niet al te gek hoog kilometrage en nette Titanium 1.6 EcoBoost.

Nogmaals dank voor het meedenken, echt fijn zo'n forum!

Michiel dJ zei:
Ja ik denk ook dat de Mondeo de beste optie is/blijft voor ons. Vind mijn vrouw mooi en heeft lekker veel ruimte overal.
Ik denk dat ik nog even doorspaar voor 11/12k, dan heb je een mooie bak met een niet al te gek hoog kilometrage en nette Titanium 1.6 EcoBoost.

Nogmaals dank voor het meedenken, echt fijn zo'n forum!

Jij ook bedankt voor het vertrouwen en de persoonlijke reacties
Mensen zoals jij die een topic aanmaken en er lekker boven opzitten, maken een forum idd fijn. Dat is namelijk 8 van de 10x niet zo.

Horen graag wat het is geworden, denk dat het begint met een m en eindigt op ondeo(y)

Mondeo lijkt me een prima optie inderdaad. Zelf ook nog de 1.6 ecoboost overwogen.
Ik twijfelde op dat moment tussen een Mazda 6 (2010-2012) of een Mondeo (2012-2014).

Mazda 6 GH lijkt me voor jou ook een goede optie, niet bedoeld om nog even wat twijfel te zaaien 😉

Ga maar voor de mondeo.

Verder varianten die me zo door het hoofdschieten en waar ik ooit zelf onderzoek naar heb gedaan is:
Kia cee'd
Citroen C5
Nissan QQ
MB b-klasse
vw touran

Joel 1987 zei:
Mondeo lijkt me een prima optie inderdaad. Zelf ook nog de 1.6 ecoboost overwogen.
Ik twijfelde op dat moment tussen een Mazda 6 (2010-2012) of een Mondeo (2012-2014).

Mazda 6 GH lijkt me voor jou ook een goede optie, niet bedoeld om nog even wat twijfel te zaaien 😉

Mag ik vragen waarom het niet de Mondeo geworden is? En twijfel is geen probleem hoor, ik ben en vrij zeker van dat ik voor de Mondeo ga maar moet vooral eerst mijn vrouw overtuigen van de winst TOV de focus wagon die we nu rijden haha

Gezien de liefde voor Franse auto's van mijn vrouw... is deze 508 dan een goede optie? Na de facelift gaven ze minder problemen met de motor begreep ik?
Vind de prijs wel scherp maar de aanbieder lijkt betrouwbaar...
Peugeot 508 SW
2x de Mondeo
1. Mondeo via Qarnet(?)
2. Mondeo vakgarage
Ik vind de tweede mooier, maar is dat het extra geld waard?
En ik ga zeker goed uitzoeken hoe ze zitten qua onderhoud, 144k is wel een kilometrage voor een riem bijvoorbeeld, niet?

Eerlijk gezegd, van die drie zie ik geen enkele redenen om niet de goedkoopste te kiezen, een schitterende zilverkleurige 1.6 titanium ecoboost.
De wagen waarvan je al heel dit topic wild enthousiast bent.
Een 508 kan in die optiek enkel tegenvallen.

Michiel dJ zei:
Gezien de liefde voor Franse auto's van mijn vrouw... is deze 508 dan een goede optie? Na de facelift gaven ze minder problemen met de motor begreep ik?
Vind de prijs wel scherp maar de aanbieder lijkt betrouwbaar...
Peugeot 508 SW
2x de Mondeo
1. Mondeo via Qarnet(?)
2. Mondeo vakgarage
Ik vind de tweede mooier, maar is dat het extra geld waard?
En ik ga zeker goed uitzoeken hoe ze zitten qua onderhoud, 144k is wel een kilometrage voor een riem bijvoorbeeld, niet?

In de getoonde Peugeot 508 1.6 e THP facelift uitvoering ligt de sterk verbeterde 165 pk motor, (de oude was 156 pk), op het eerste gezicht lijkt mij dat een heel goed aanbod.

De Ford Mondeo is natuurlijk ook een hele goede keus.

Mag ik vragen waarom je geen zwaardere motor wilt? En dus de voorkeur hebt voor een 1.4/1.6?

Ik vind het niet nodig om met een zwaardere motor te rijden. Ik red mij nu ook prima met de 1.6 100pk motor in mijn focus.
Wat zou het voordeel zijn van een zwaardere motor anders dan trekkracht?

Andere vraag, omdat ik inmiddels serieus aan het kijken ben naar de volgende 3 auto's:
508 SW Deze heeft lichte schade welke wordt hersteld (koker/dorpel rechtsvoor).
Mondeo 2013 Mooie wagen, prijs is schappelijk.
Mondeo 2011 Flink kilometrage maar daardoor mooie prijs?

Mijn afweging is nu vooral tussen de Mondeo's. Ik ben benieuwd welke jullie zouden kiezen.
De riem van de ecoboostmotor moet bij 10 jaar of 2 ton worden vervangen heb ik geleerd en dat is duur grapje. Ik heb nog geen contact met de garage, dus weet niet of die van de Mondeo van 2011 al vervangen is. Die van het 2013 model moet dus over 2 jaar, maar dat weet ik dan nu wel.
Ik wil de auto afrijden en heb het idee dat je dat nog prima kan doen als een auto 2 ton op de teller heeft. Al weet je niet goed hoe erin is gereden, 3 ton moet lukken toch?
Ik vind het verschil van bijna 5k in prijs erg groot. Ik verwacht zo'n 15-20k per jaar te rijden...

Hoor graag van jullie :)

De 1.6 ecoboost moet na 200.000 km of 8 jaar vervangen worden. Bij een auto van 2013 zou dat dit jaar gelijk moeten. Ik zou dat meenemen in de aankoop. Bij een duurder afleverpakket zit soms onderhoud conform fabrieksvoorschriften. Dan dit benoemen.

Ik heb eind 2020 dezelfde keuze gehad. Ook ik wilde mijn Focus station vervangen voor wat groters. Wij hebben de keuze gemaakt voor een 2016 Mondeo 1.5 ecoboost hatchback. De station viel voor ons af omdat die te groot was. Wij wilden puur meer beenruimte op de achterbank. De kofferbak van de hatchback is al groter dan de Focus station die we hadden en voor vakantie hebben we een dakkoffers.

Persoonlijk zou ik voor een Platinum gaan en niet voor een Titanium als je kijkt naar bouwjaar tot 2014.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1673528134-ford-mondeo-wagon-1-6-ecoboost-platinum-schuifdak-trekha.html?previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1670066640-ford-mondeo-wagon-1-6-ecoboost-platinum-clima-navi-cru.html?previousPage=lr

Michiel dJ zei:
Andere vraag, omdat ik inmiddels serieus aan het kijken ben naar de volgende 3 auto's:
508 SW Deze heeft lichte schade welke wordt hersteld (koker/dorpel rechtsvoor).
Mondeo 2013 Mooie wagen, prijs is schappelijk.
Mondeo 2011 Flink kilometrage maar daardoor mooie prijs?

Mijn afweging is nu vooral tussen de Mondeo's. Ik ben benieuwd welke jullie zouden kiezen.
De riem van de ecoboostmotor moet bij 10 jaar of 2 ton worden vervangen heb ik geleerd en dat is duur grapje. Ik heb nog geen contact met de garage, dus weet niet of die van de Mondeo van 2011 al vervangen is. Die van het 2013 model moet dus over 2 jaar, maar dat weet ik dan nu wel.
Ik wil de auto afrijden en heb het idee dat je dat nog prima kan doen als een auto 2 ton op de teller heeft. Al weet je niet goed hoe erin is gereden, 3 ton moet lukken toch?
Ik vind het verschil van bijna 5k in prijs erg groot. Ik verwacht zo'n 15-20k per jaar te rijden...

Hoor graag van jullie :)

Bartjeeee zei:
De 1.6 ecoboost moet na 200.000 km of 8 jaar vervangen worden. Bij een auto van 2013 zou dat dit jaar gelijk moeten. Ik zou dat meenemen in de aankoop. Bij een duurder afleverpakket zit soms onderhoud conform fabrieksvoorschriften. Dan dit benoemen.
Ik hoor en las na 10 jaar, niet na 8 jaar begreep ik. Kan je nog iets zinnigs zeggen over de levensduur van die motoren?

Bartjeeee zei:
Ik heb eind 2020 dezelfde keuze gehad. Ook ik wilde mijn Focus station vervangen voor wat groters. Wij hebben de keuze gemaakt voor een 2016 Mondeo 1.5 ecoboost hatchback. De station viel voor ons af omdat die te groot was. Wij wilden puur meer beenruimte op de achterbank. De kofferbak van de hatchback is al groter dan de Focus station die we hadden en voor vakantie hebben we een dakkoffers.
Kijk, daar heb ik ook wat aan :) maar wij gaan wel voor een station

Bartjeeee zei:
Persoonlijk zou ik voor een Platinum gaan en niet voor een Titanium als je kijkt naar bouwjaar tot 2014.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1673528134-ford-mondeo-wagon-1-6-ecoboost-platinum-schuifdak-trekha.html?previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1670066640-ford-mondeo-wagon-1-6-ecoboost-platinum-clima-navi-cru.html?previousPage=lr
Deze zijn nog weer duurder dan mijn aanvankelijke budget haha. Waarom platinum?

Even oftopic een Mondeo hatchbackback, ook wel liftback genoemd rij je voor het zelfde budget, nieuwer of minder kilometers op de teller,, dan een station.

Michiel dJ zei:
Bartjeeee zei:
Ik hoor en las na 10 jaar, niet na 8 jaar begreep ik. Kan je nog iets zinnigs zeggen over de levensduur van die motoren?

Volgens mij is dat de 1.5 ecoboost. Ervaring met de 1.6 ecoboost heb ik niet.

Bartjeeee zei:
Kijk, daar heb ik ook wat aan :) maar wij gaan wel voor een station
👍

Bartjeeee zei:

Deze zijn nog weer duurder dan mijn aanvankelijke budget haha. Waarom platinum?

De platinum is een uitloopmodel vol met opties (alcantara, xenon, schuifdak). Is echt de moeite waard, vond vooral de stoelen super zitten!

Auto encyclopedie zei:
Even oftopic een Mondeo hatchbackback, ook wel liftback genoemd rij je voor het zelfde budget, nieuwer of minder kilometers op de teller,, dan een station.
Ik ben niet gelijk gecharmeerd van de hatchback. Al zien staan bij de dealer, die benoemde bovenstaande ook. Heeft wel meer ruimte dan een sedan inderdaad, maar ik vind de wagon mooier. Zal nog eens even kritisch kijken!

Nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over hoeveel kilometers realistisch is met een 1.6 ecoboost? 3 ton makkelijk haalbaar zonder teveel gekkigheid? Lees nog wel wat over de koeling het en der.
En qua roest, hoe zitten deze auto's dan?
Uiteraard bij goed onderhoud!

Koeling: als ik me niet vergis heeft de 1.6 Ecoboost een terugroepactie gehad.
Roest: check de felsranden in de portieren, ik zou het daar als eerste verwachten.

Barri zei:
Koeling: als ik me niet vergis heeft de 1.6 Ecoboost een terugroepactie gehad.
Dat begreep ik dus ook. Maar hoe controleer je of daar gehoor aan is gegeven...
Barri zei:
Roest: check de felsranden in de portieren, ik zou het daar als eerste verwachten.
Dankjewel, maar wat zijn dat? Overgangsverbinding tussen de platen metaal?

Inmiddels twee proefritten verder, wat een fijne auto zeg die Mondeo!
Helaas geen duidelijke winnaar.
De eerste (van de vakgarage) had nog wat aandachtspunten en daar gaan ze naar kijken.
Sturen voelde wat vreemd en de banden waren aardig versleten, 17" dus duurder om te vervangen. En ik mis daarbij nog de Ford service.
De tweede (van de dealer) was een bijzondere combi uit Duitsland. Is aardig wat aan gedaan de laatste jaren en ook nu waren er aandachtspunten. Die zal de dealer herstellen, bij de prijs in. Deze stuurde beter dan de eerste en staat ook op 16".
De eerste vind ik veel mooier maar nog wat twijfelachtig qua staat en service.
De tweede vind ik fijn gezien het via de dealer gaat maar minder mooi/ uitgerust en de geschiedenis maakt het twijfelachtig.

Edit
Nog even wat over het verleden/de aandachtspunten van de auto's.

De eerste; het Carfax rapport laat weinig punten zien. De banden gaan ze dus nakijken, maar zouden nog niet op de 3mm zitten. Verder geen sporen van cuppen. De auto reed lekker stabiel en was vooral heel stil. Ook veel beter geïsoleerd dan de Focus, inclusief plaat aan de onderkant van de motorkap.
De punten die mij opvielen tijdens de rit waren het sturen, de accu (kreeg gelijk melding 'lage spanning' toen de auto na de rit nog even op het contact ging) en de banden. Verder was er nog een sticker onder de mat achterin met iets van een schademelding rechtsvoor. Zag ik geen sporen van.
Maar de vakgarage gaat dit allemaal netjes uitzoeken komende week en ze zijn naar Zwolle gereden (vanaf IJsselstein) voor mij, wat ik echt heel netjes vind! Verder is de beoordeling van anderen van de garage goed én kan ik ook gewoon in Groningen mocht er iets zijn binnen de garantie.

De tweede; het Carfax rapport laat best veel punten zien. Ze zijn al vervangen, maar voelt niet lekker. De punten die nu nog liggen waren met name de remmen en cuppen van de banden. Dat herstelt de dealer voor de vraagprijs, wat ook heel fijn is natuurlijk maar dan is er al wel veel aan gedaan en dat voelt niet zo goed. Komt er dan nog meer achterweg of niet...
Voordeel is dat je bij de dealer zit, dus goede garantie en dergelijke zitten bij de prijs in, ook al blijft ook hier een occassion altijd een gok!

Ik ben benieuwd of iemand nog iets rationeels kan zeggen want ik zie geen duidelijke winnaar!

Terug
Bovenaan