Aankoopadvies: representatieve occasion, 40.000 km/jaar, budget circa 15K

Tjonge jonge, wat laat jij je kennen AE.. Jazzik is misschien een (door)drammer met zijn EV's, maar jouw berichten...

Zadelsnuiver is een gewaardeerd forummer, met goede tips en ervaringen. Met daarnaast altijd toffe reacties in andere topics (ja er is een heel forum naast aankooptips)

Dat je mensen zo naar beneden moet halen, vind ik echt in en in triest... (n) Ik vind jou en je sneren tussen de berichten door, nog valser dan Geer en Goor bij elkaar.. BAH

Peter O zei:
Tjonge jonge, wat laat jij je kennen AE.. Jazzik is misschien een (door)drammer met zijn EV's, maar jouw berichten...

Zadelsnuiver is een gewaardeerd forummer, met goede tips en ervaringen. Met daarnaast altijd toffe reacties in andere topics (ja er is een heel forum naast aankooptips)

Dat je mensen zo naar beneden moet halen, vind ik echt in en in triest... (n) Ik vind jou en je sneren tussen de berichten door, nog valser dan Geer en Goor bij elkaar.. BAH

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5929079,page=1 zie 29-03-2020 20:38 en 29-03-2020 21:29

Trouwens wat vind je van mijn tips en ervaringen?

F Mitsi zei:
Daar kan nog wel wat van de prijs af, ding staat al meer d sn een jaar te koop. Voor de rest nette auto, maar wel goed naar kijken.

Misschien is een Renault Laguna Coupe nog een optie?
renaault laguna coupe 1.5 dci
renault-laguna-coupe-1-5-dci-monaco-gp-1-5-dci-monaco-gp.jpg

Als je wat meer vermogen wilt.
Laguna Coupe 2.0 DCi
renault-laguna-coupe-2-0-dci-s-s-xenon-navigatie.jpg

Liever een benzine
Laguna Coupe 2.0T
renault-laguna-coupe-2-0-16v-t-monaco-gp-automaat.jpg

Of met wat meer vermogen
Laguna Coupe 2.0T 205pk
renault-laguna-2-0-16v-t-205pk.jpg

Auto encyclopedie zei:
Peter O zei:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5929079,page=1 zie 29-03-2020 20:38 en 29-03-2020 21:29

Trouwens wat vind je van mijn tips en ervaringen?

Ik vind jouw tips en ervaringen niet bijzonder. Ze doen jouw nickname zeker geen eer aan.

Bobslee zei:
Als je veel in België en Duitsland gaat rijden, én de brandstofkosten worden vergoed, dan kun je het beste gewoon voor een benzine gaan, uit financieel oogpunt gezien.
Aan de andere kant worden vergelijkbare modellen goedkoper aangeboden zodra er een dieselmotor in ligt. Zodoende kun je vaak nieuwer en luxer rijden met je budget wanneer je voor diesel kiest. Met zoveel kilometers per jaar moet je vooral voor comfort kiezen.

Opel Insignia 1.6T benzine , comfortabele auto met voldoende vermogen, rijk uitgerust en bovenal uitstekende stoelen (AGR)

Renault Talisman 1.5 dCi diesel , eveneens comfortabel, niet overdreven veel vermogen, wel een hele betrouwbare motor.

Peugeot 508 2.0 HDI diesel , een wat grotere wagen, misschien groter dan je nodig hebt. Dit model wil je niet als benzine vanwege de slechte THP motoren

Lexus CT 200h benzine/hybride , bomvol opties, betrouwbare techniek, zuinig in verbruik, standaard automaat, aandrijflijn en stoelen zijn niet voor iedereen weggelegd dus ga voor een goede proefrit.

Mercedes-Benz C-klasse CDI180 diesel een klasse hoger

Met veel kilometers per jaar is een comfortabele auto wel zo prettig. De grotere auto's geven door de lange wielbasis veel rust en comfort, ze gaan vaak ook soepeler over hobbels. Overigens denk ik dat het verstandig is om ook een aantal auto's die je aanspreken gewoon te proberen. Er zijn al veel goede opties genoemd.

Reken er op dat een auto met meer dan 2 ton op de te teller niet veel meer waard is, dus koop de auto vooral niet te duur, de afschrijving zal hoog zijn. Eigenlijk zijn C en D segment auto's geschikt om 40.000 km per jaar te rijden, kies ook gewoon een auto die je zelf leuk vind. In Nederland zijn diesels heel goedkoop om te kopen, veel goedkoper dan benzine of hybride auto's, met een benzine/ hybride heb je weer lagere vaste lasten.

Bij lange snelweg ritten heb je weinig profijt van een hybride. Dan kun je beter een leuke diesel aanschaffen. Vraag me af welke 28 jarige in een hyundai ionic hybrid wil rijden, ze zullen er zijn, maar die zullen ook hun eigen geitenwollensokken breien.

Als ik 28 was zonder gezin, veel in Duitsland zou rijden en een behoorlijke vergoeding van mijn werkgever zou krijgen zou ik lekker een BMW 3-serie kopen. Zoiets bijvoorbeeld.. Niet de meest verstandige/economische keuze, maar wel leuk.

kalman zei:
Als ik 28 was zonder gezin, veel in Duitsland zou rijden en een behoorlijke vergoeding van mijn werkgever zou krijgen zou ik lekker een BMW 3-serie kopen. Zoiets bijvoorbeeld.. Niet de meest verstandige/economische keuze, maar wel leuk.
Geen sportstoelen en de verkeerde motor, hier zit nog de N47 in met zijn problemen.
Ga dan voor een 320i
320i
bmw-3-serie-320i-efficientdynamics-edition-high-executive-gr-navigatie-sport-leer.jpg

mike 1834566 zei:
Bij lange snelweg ritten heb je weinig profijt van een hybride. Dan kun je beter een leuke diesel aanschaffen. Vraag me af welke 28 jarige in een hyundai ionic hybrid wil rijden, ze zullen er zijn, maar die zullen ook hun eigen geitenwollensokken breien.

Ook op de snelweg heb je wel degelijk profijt van de hybride techniek, minder dan in de stad of buitenweg dat is waar maar ook bij hogere snelheden draagt de hybride aandrijving bij aan een lager verbruik. Vergeet ook niet dat zaken die normaliter mechanisch worden aangedreven zoals airco en waterpomp ook elektrisch zijn en de motor niet belasten zoals een conventionele auto dit doet.
Je opmerking over geitenwollen sokken slaat natuurlijk nergens op, maar ik snap wel dat je graag je standpunt wat aan wilt zetten met kwatspraat :)

Auto encyclopedie zei:
Jazzik zei:
Auto encyclopedie zei:
De Lexus is van Jazzik zijn vriend....

Goed te lezen dat ik hier (een) vriend(en?) heb... :cool:

Ja en ook niet zo'n beetje jij en ZS zijn twee handen op 1 buik. Altijd handig als jij wil weten hoe en hoeveel kinderzitjes in de Prius passen.

Ik heb Jazzik helaas nog nooit in het echt ontmoet maar ik denk wel dat we prima samen door één deur kunnen. De meeste volwassenen kunnen daarnaast ook gewoon op een prima manier met elkaar omgaan, zelfs als er meningsverschillen bestaan. Zulke sociale vaardigheden zijn echter ook niet aan iedereen besteed natuurlijk dus begrijpelijk dat het je verwonderd.

Peter O zei:

Maak je er niet druk om Peter, ik denk eerlijk waar dat AE niet bijster veel sociale omgang heeft behalve dit forum, het is zijn passie om hier adviezen te geven en zo kan hij toch nog een beetje zijn ei kwijt. Leven en laten leven (y)

Zadelsnuiver zei:
Auto encyclopedie zei:
Jazzik zei:
Auto encyclopedie zei:
De Lexus is van Jazzik zijn vriend....

Goed te lezen dat ik hier (een) vriend(en?) heb... :cool:

Ja en ook niet zo'n beetje jij en ZS zijn twee handen op 1 buik. Altijd handig als jij wil weten hoe en hoeveel kinderzitjes in de Prius passen.

Ik heb Jazzik helaas nog nooit in het echt ontmoet maar ik denk wel dat we prima samen door één deur kunnen. De meeste volwassenen kunnen daarnaast ook gewoon op een prima manier met elkaar omgaan, zelfs als er meningsverschillen bestaan. Zulke sociale vaardigheden zijn echter ook niet aan iedereen besteed natuurlijk dus begrijpelijk dat het je verwonderd.

Inderdaad blijken sociale vaardigheden hier en daar wat dun gezaaid te zijn.
Het adviseren van een hybride roept op een haarr na Greta Thunberg op het AW podium. o_O
Ooit bestond iemand hier het om mij van "het naar beneden halen" van adviezen van anderen te betichten. Wat ik deed was het feitelijk vergelijken van genoemde adviezen met een ander advies. Waarna een vraagsteller/topicstarter de keuze(vrijheid) heeft.
De soms episch encyclopedische woordenstrijd zal ook menigeen herkennen, zonder daar nou echt vrolijk van te worden.
"Mijn advies is beter dan het jouwe" :p "Nietes" :( "Welles" o_O
Zadelsnuiver, ik verwonder me daar toch af en toe over. Niet teveel hoor. Groeten aan F uit PL.

Het adviseren van een hybride roept op een haarr na Greta Thunberg op het AW podium. nut smiley

Het te pas en te onpas opdringen van je hybride, magic seats en anti diesel flauwekul, is wat die weerstand oproept.

Epica zei:
kalman zei:
Geen sportstoelen en de verkeerde motor, hier zit nog de N47 in met zijn problemen.
Ga dan voor een 320i
320i
bmw-3-serie-320i-efficientdynamics-edition-high-executive-gr-navigatie-sport-leer.jpg

Ik zie dat Epica veel meer verstand heeft van BMW's dan ik en ongetwijfeld met een beter alternatief komt. De teneur blijft hetzelfde, ik zou in deze situatie gewoon iets leuks kopen i.p.v. iets wat persé de meest verstandige keus is. Dat kun je de rest van je leven altijd nog doen.

R W xxx zei:
Het te pas en te onpas opdringen van je hybride, magic seats en anti diesel flauwekul, is wat die weerstand oproept.

En wie is dan die scheidsrechter die bepaalt wat te pas en wat te onpas is en of iets flauwekul of naakte feiten is? De topicstarter/vraagsteller of een van de "omstanders"?

R W xxx zei:
Het adviseren van een hybride roept op een haarr na Greta Thunberg op het AW podium. nut smiley

Ik heb idd meer met een colt, forfour, cruze en delta oh ja en de exeo. Ben ik nog 1 vergeten?

Jazzik zei:
R W xxx zei:

En wie is dan die scheidsrechter die bepaalt wat te pas en wat te onpas is en of iets flauwekul of naakte feiten is? De topicstarter/vraagsteller of een van de "omstanders"?

Ik hoop voor je dat de scheids niet je eerste vrouw is waar jij het zelf altijd over hebt.

kalman zei:
Ik zie dat Epica veel meer verstand heeft van BMW's dan ik en ongetwijfeld met een beter alternatief komt. De teneur blijft hetzelfde, ik zou in deze situatie gewoon iets leuks kopen i.p.v. iets wat persé de meest verstandige keus is. Dat kun je de rest van je leven altijd nog doen.
Dat valt tegen, maar ik lees wel meer dit soort topics en daar heb ik vaker gelezen dat de N47 problemen geeft en dat pas na de facelift er nieuwe motoren zijn.
Ik heb al een alternatief gegeven en ook andere auto's maar ik ben met je eens dat je gewoon moet kopen wat je leuk vind en laat dat representatief lekker links liggen, maak je niet druk om wat andere van je auto vinden.

Jazzik zei:
R W xxx zei:

Sinds wanneer maak jij je daar druk om? Iedere vraag om een advies krijgt hetzelfde voorgeschoteld. Zijn er meer overigens hoor, AE blijkt hierboven toch over enige zelfkennis te beschikken, de steeds terugkerende Meganes als het summum op autogebied, enz.

R W xxx zei:
Jazzik zei:
R W xxx zei:

Sinds wanneer maak jij je daar druk om? Iedere vraag om een advies krijgt hetzelfde voorgeschoteld. Zijn er meer overigens hoor, AE blijkt hierboven toch over enige zelfkennis te beschikken, de steeds terugkerende Meganes als het summum op autogebied, enz.

En de clio maar dan wel het facelift model

Epica zei:
kalman zei:
Ik zie dat Epica veel meer verstand heeft van BMW's dan ik en ongetwijfeld met een beter alternatief komt.

Dit was niet ironisch bedoeld hoor. Je zou het bijna gaan denken door al dat gebekvecht en vliegen afvangen op dit forum. Ik denk oprecht echt dat je er meer van weet :) dus ik laat me graag corrigeren.

Beste forummers,

Wederom een topic dat ontspoort. U ontvangt per e-mail een bericht. Vanaf nu gaat het on-topic. Reageert u hieronder niet inhoudelijk of elders, dan is deelname aan het Autoweek forum niet meer mogelijk. Voor vragen die niet kunnen wachten, kunt u zich per PB bij mij melden.

Terence
Autoweek moderator

Terence, het email adres gekoppeld aan mijn account is al een poos geleden opgeheven, mocht je me willen bereiken dan best via PB (y)

Over de BMW, de N47 had alleen in de eerste jaren problemen met de ketting, na 2010 zou dit opgelost moeten zijn. De opvolger B47 is nog vrij nieuw en weinig bekend op het vlak van betrouwbaarheid maar heb wel hier gelezen dat het blok wat meer herrie maakt cq minder soepel is dan zijn voorganger de N47.

In deze prijsklasse zijn een hoop ex-lease auto's te koop, zoals op carnext.
Lekker diesel nemen: veel afgeschreven.
BMW 1, Volvo V40, Mazda 3, Alfa Giulietta

Wil je echt voor lage kosten gaan, dan pluk je een Fiat Punto JTD of Alfa MiTo van Marktplaats. Vind ik nog steeds beter aan te gluren dan een gemiddelde Volkswagen, Koreaan of Japanner

Ik vind de Giulietta een onderschatte auto (in ons land), maar wel aan de prijzige kant omdat er zo weinig zijn, denk ik:
voorbeeldje:

https://www.autotrack.nl/a/alfa-romeo-giulietta-diesel-2016-49413047
en een super gelikte auto:
https://www.autotrack.nl/a/alfa-romeo-giulia-diesel-2016-49537827

Terug
Bovenaan