Aankoopadvies: occasion max 20-25k, of PL?

Sjowhan

Net ingestapt
Goedenavond,

Wij (vriendin en ik) zijn op zoek naar een nieuwe/2de hands occasion. Ik heb al een hele tijd geleden (> 7 jaar) hier ook mijn zoektocht gestart (met de goede adviezen) voor een zuinige auto wat uiteindelijk uitmondde in een opel corsa die we nog steeds met veel plezier rijden.

Nu is onze dochter in januari geboren, en loopt de zwangerschapsverlof binnenkort af. Vriendin is gastouder, en moet de auto op de dagen waarop ze werkt gebruiken om naar de ouders te kunnen rijden. Normaliter ging dit prima verdeeld, maar nu onze dochter ook straks naar de opvang dient te gaan, en waarschijnlijk de opvang niet in ons dorp mogelijk is, moeten we kijken naar een 2de auto.

We zijn nu aan het wikken & wegen wat voor ons het verstandigste is, maar een aantal dingen weten we wel:
- We willen sowieso een grotere auto, ook zodat we in de vakanties -zonder problemen- alle spullen kunnen meenemen (gemakkelijkheid, grotere kofferbak etc).
- Kinderwagen en -stoeltje moeten in de nieuwe auto kunnen. (in onze Corsa past het frame net aan in de kofferbak zonder grote wielen (middels een drukknop te verwijderen). Wieg wordt op de achterbank naast het stoeltje gezet. Past allemaal net!).
- Stoeltje heeft ISOFIX nodig. We hebben een Base die met Isofix vastgezet kan worden.
- Budget: 20-25k max (maar liever lager).
- Auto, gezien budget, zal dit een jonge occasion/demo/nieuw worden, mogelijk hybrid?. We hebben behoorlijk wat geld moeten steken in onderhoud voor onze corsa, en willen proberen dit hiermee te verminderen. Aflossing etc wordt uiteindelijk megenomen.
- KM's per jaar zal 10-15k zijn max. Auto wordt vooral door mij gebruikt voor boodschappen, stukken rijden naar familie/opa&oma/oerpake, woon/werk (P&R).
- Auto zal voor langere tijd in bezit zijn (verwachting 5-10 jaar)
- Liever geen import. Ik krijg altijd de bibbers als ik dit zie; ik wil zekerheid m.b.t. de auto, en dat kan een importauto wel bieden maar minder.
- Ik heb geen grote auto kennis. Sleutelen vind ik niets, ik laat dit liever aan de pro's (lees: garage!) over.

Shortlist auto's welke wij tot de mogelijkheden zien:
- ford focus wagon (st line?),
- toyota corolla/auris touring (sports) (hybrid?),
- kia ceed,
- opel astra sports touring,
- renault megane estate.
CarWow heeft goede reviews, duidelijk met de pro's en con's van de auto's. Plus natuurlijk Autoweek en andere nederlandse Autobloggers zijn we af aan het gaan.

Financieel is het nog een punt. er zijn zoveel mogelijkheden om de auto te financieren indien nieuw gekocht (verwacht niet 2de hands deze mogelijkheid)
- Financial services (je betaald som X, en lost verder som Y af, inclusief wat rente).
- Auto in 1x aftikken bij het pin apparaat.
- Private lease

Indien 2de hands wordt de auto in 1x afgetikt bij het pin apparaat, je hebt verder geen kosten meer aan.
Financial services zal waarschijnlijk niet geboden worden bij deze occasions.
Qua 2dehands heb ik al wel een aantal auto's gevonden die wellicht in ons rijtje passen:
- Kia Ceed -> https://www.autotrack.nl/a/kia-ceed-benzine-2019-49524427 of https://www.autotrack.nl/a/kia-ceed-sportswagon-benzine-2018-49291055
- Ford focus wagon -> https://www.viabovag.nl/auto/ford-focus-wagon-10-ecoboost-125pk-active-business-gb37e1b
- Toyota Auris Hybrid -> https://www.viabovag.nl/auto/toyota-auris-touring-sports-18-hybrid-136pk-cvt-dynamic-7s4ov9i

Indien jullie ons kunnen adviseren/helpen in de zoektocht naar wat de juiste keuze is voor deze ouders, zou dat erg fijn zijn :).

Zijn allemaal goede auto's, persoonlijk zou ik de Auris laten staan, je hebt de Corolla ook al binnen je budget.
Je kan ook kijken naar een Renault Megane, Opel Astra, Hyundai I30

Gewoon eentje van deze vier: https://www.gaspedaal.nl/toyota/corolla/stationwagon?bmin=2019&brnst=25&pmax=25000&srt=df-a

Jazzik zei:
Gewoon eentje van deze vier: https://www.gaspedaal.nl/toyota/corolla/stationwagon?bmin=2019&brnst=25&pmax=25000&srt=df-a
Of neem hem als Hatchback en je hebt keuze uit 18 auto's.

Je wilt liever minder uitgeven dan die 20-25k en dat is prima, je hoeft dat bedrag ook helemaal niet uit te geven. Voor zeg 17-19k heb je een Astra Station uit 2018/2019 met max. 20k op de teller, keus zat ook.

Voorbeeldje :

Opel Astra

De Auris hybride kan zeker een prima optie zijn! Persoonlijk zou ik een van de eerdere van het facelift model nemen, dus bouwjaar 2015/2016 en met een iets hogere kilometerstand. Deze auto's kunnen serieus tonnen aan zonder problemen (zie bijv.: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1537842258-toyota-auris-1-8-hybrid-lease.html, die ziet er zelfs nog erg netjes uit voor die kmstand). Verder zou ik een luxere uitvoering kiezen dan die je hierboven hebt gevonden, een lease Pro, lease Executive of Executive zijn goed aangeklede versies met o.a. luxere bekleding, stoelverwarming, betere audio, gescheiden klimaatcontrole.

Koop je dus een dergelijke auto met 100 - 150K KM op de teller dan ga je die auto nog niet oprijden, zeker niet met max. 15K per jaar, kun je rustig 20 jaar doorrijden mocht je willen :p

Hier wat voorbeelden die goed aangekleed zijn en een goede prijs/kmstand hebben in mijn ogen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1537773386-toyota-auris-1-8-hybrid-touring-sports-executive-bj-2015.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1537936720-toyota-auris-touring-sports-1-8-hybrid-lease-pro-bj2015-led.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1538742422-toyota-auris-1-8-hybrid-touring-sports-executive-bj-2015.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1538553758-auris-touring-sport-1-8-hybrid-2015-panodak-trekhaak-cli.html

Let wel op: als je interesse hebt zou ik er snel bij zijn, deze zijn zo verkocht. Zo kun je en nog jaren met heel veel plezier rijden,met lage onderhouds- en verbruikskosten en zonder veel gezeur! En je houdt ten opzichte van je budget lekker een hoop in je zak om andere dingen van te doen.

Wat vind je hier van, kun je nog wat in je portemonnee houden (of minder lenen):
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-308-benzine-2018-48693685

Total Loss zei:
Je wilt liever minder uitgeven dan die 20-25k en dat is prima, je hoeft dat bedrag ook helemaal niet uit te geven. Voor zeg 17-19k heb je een Astra Station uit 2018/2019 met max. 20k op de teller, keus zat ook.

Voorbeeldje :

Opel Astra

Dat is import en die heeft de ts liever niet.

EV0 II zei:
Total Loss zei:

Voorbeeldje :

Opel Astra

Dat is import en die heeft de ts liever niet.
Er staat ook bij dat het een voorbeeldje is, dus je hele post slaat nergens op.
Maar hier dan een echt Nederlands exemplaar.
Astra

Was inderdaad even snel een voorbeeld ( van een versie die er naar mijn idee wel leuk uit zag ).

Nogmaals, er zijn zat opties binnen dat genoemde budget. Hier nog 1, origineel Nederlands, NAP en bij de Opel-dealer. nog een voorbeeld

En als je denkt 105pk vind ik wat weinig, ook de 1.4 valt binnen budget.
Astra 1.4 Innovation
opel-astra-sports-tourer-1-4-turbo-innovation-nav-clim-contr-trekh.jpg

Sjowhan zei:
Budget: 20-25k max (maar liever lager).
- Auto, gezien budget, zal dit een jonge occasion/demo/nieuw worden, mogelijk hybrid?. We hebben behoorlijk wat geld moeten steken in onderhoud voor onze corsa, en willen proberen dit hiermee te verminderen. Aflossing etc wordt uiteindelijk megenomen.
- KM's per jaar zal 10-15k zijn max. Auto wordt vooral door mij gebruikt voor boodschappen, stukken rijden naar familie/opa&oma/oerpake, woon/werk (P&R).
- Auto zal voor langere tijd in bezit zijn (verwachting 5-10 jaar)
- Liever geen import. Ik krijg altijd de bibbers als ik dit zie; ik wil zekerheid m.b.t. de auto, en dat kan een importauto wel bieden maar minder.
- Ik heb geen grote auto kennis. Sleutelen vind ik niets, ik laat dit liever aan de pro's (lees: garage!) over.

Shortlist auto's welke wij tot de mogelijkheden zien:
- ford focus wagon (st line?),
- toyota corolla/auris touring (sports) (hybrid?),
- kia ceed,
- opel astra sports touring,
- renault megane estate.
CarWow heeft goede reviews, duidelijk met de pro's en con's van de auto's. Plus natuurlijk Autoweek en andere nederlandse Autobloggers zijn we af aan het gaan.

Financieel is het nog een punt. er zijn zoveel mogelijkheden om de auto te financieren indien nieuw gekocht (verwacht niet 2de hands deze mogelijkheid)
- Financial services (je betaald som X, en lost verder som Y af, inclusief wat rente).
- Auto in 1x aftikken bij het pin apparaat.
- Private lease
- Kia Ceed -> https://www.autotrack.nl/a/kia-ceed-benzine-2019-49524427 of https://www.autotrack.nl/a/kia-ceed-sportswagon-benzine-2018-49291055
- Ford focus wagon -> https://www.viabovag.nl/auto/ford-focus-wagon-10-ecoboost-125pk-active-business-gb37e1b
- Toyota Auris Hybrid -> https://www.viabovag.nl/auto/toyota-auris-touring-sports-18-hybrid-136pk-cvt-dynamic-7s4ov9i

Indien jullie ons kunnen adviseren/helpen in de zoektocht naar wat de juiste keuze is voor deze ouders, zou dat erg fijn zijn :).

Persoonlijk zou ik met een dergelijk ruim budget zeker niet aan een dure persoonlijke lening gaan beginnen.

Een jonge, gebruikte Auris, Astra, Focus, Ceed of Mégane zijn gewoon uitstekende opties, neem gewoon de auto die je het fijnste vind rijden, en het meeste waar voor het geld biedt. Bij een nieuwe auto schrijf je het eerste 2 jaar gewoon enorm af. En dan ook nog met een lening maakt dit een stuk duurder.

Ik heb ook nog wat andere modellen bekeken, uit 2018 kwam ik al aardig wat goed uit ontwikkelde Peugeot 308 fase 2 benzine tegen onder de € 15.000,00. Door het grote aanbod liggen de 2e hands prijzen gewoon erg laag. Dan houd je zelfs nog geld over.

Ik adviseer je om niets te lenen.
Koop een auto voor het bedrag dat op je spaarrekening staat minus een X bedrag als buffer voor onverwachte uitgaven.
Kun je dan geen auto kopen? Dan kun je private lease overwegen. Dan weet je iig wat de kosten zijn.

Iedereen erg bedankt voor de (late) reacties so far!
Zoals ik al aangaf, we wegen nu de cons en pro's af, en denk inderdaad, achteraf, dat ik gewoon niet wil lenen. Plus een dochter kost alleen maar meer geld, dus minder uitgeven aan een auto (Sorry Jaznik, corolla is wel een short listed auto, maar die 25k is gewoon toch teveel) is wellicht wel een goed plan.
Ik zie links naar advertenties van auto's terug komen, die gaan we zeker bekijken vandaag,

Wat betreft de import: ik weet dat ook dealers en autobedrijven (hele) jonge occasions uit DE/BE/LUX etc halen die óók betrouwbaar zijn, wellicht moet ik de eis 'nederlandse auto' iets meer laten vallen om de zoektocht wellicht wat makkelijker te maken. het is meer dat ik horrorverhalen gelezen heb waardoor ik wat voorzichtiger ben als het gaat om import..

Sjowhan zei:
Iedereen erg bedankt voor de (late) reacties so far!
Zoals ik al aangaf, we wegen nu de cons en pro's af, en denk inderdaad, achteraf, dat ik gewoon niet wil lenen. Plus een dochter kost alleen maar meer geld, dus minder uitgeven aan een auto (Sorry Jaznik, corolla is wel een short listed auto, maar die 25k is gewoon toch teveel) is wellicht wel een goed plan.
Ik zie links naar advertenties van auto's terug komen, die gaan we zeker bekijken vandaag,

Wat betreft de import: ik weet dat ook dealers en autobedrijven (hele) jonge occasions uit DE/BE/LUX etc halen die óók betrouwbaar zijn, wellicht moet ik de eis 'nederlandse auto' iets meer laten vallen om de zoektocht wellicht wat makkelijker te maken. het is meer dat ik horrorverhalen gelezen heb waardoor ik wat voorzichtiger ben als het gaat om import..
Zolang je naar gewone auto's kijkt dan is het niet nodig om een import auto te kopen, van bijna alle modellen staan er meer dan genoeg te koop of je moet speciale eisen hebben maar die kom ik niet tegen in je openingspost. Mijn vader wou een Mazda 5 met automaat en die waren er bijna niet die ook nog een caravan konden trekken, de CVT was daar niet geschikt voor, dan is een import interessant of als je een hele snelle auto wil of een luxe BMW/Audi/Mercedes dan kan het interessant zijn, Maar bij een Astra/Focus oid niet.

Epica zei:
Zolang je naar gewone auto's kijkt dan is het niet nodig om een import auto te kopen, van bijna alle modellen staan er meer dan genoeg te koop of je moet speciale eisen hebben maar die kom ik niet tegen in je openingspost. Mijn vader wou een Mazda 5 met automaat en die waren er bijna niet die ook nog een caravan konden trekken, de CVT was daar niet geschikt voor, dan is een import interessant of als je een hele snelle auto wil of een luxe BMW/Audi/Mercedes dan kan het interessant zijn, Maar bij een Astra/Focus oid niet.
Dank voor de verheldering.
Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar Megane's.
Nu weet ik dat je eigenlijk "Fransozen" moet mijden, maar zoiets als dit, weet jij (of iemand anders?) de betrouwbaarheid hiervan?
https://www.autotrack.nl/a/renault-megane-47988286

Renault maakt momenteel een van de meest betrouwbare auto's. Afhankelijk van je budget zou je een nieuwere hatchback met 1.3 kunnen overwegen. De 1.3 is echt een hele fijne motor. Ga je op vakantie dan gooi je er een dakkoffer op. Zo heb ik jaren een megane gehad met 2 kinderen.

Sjowhan zei:
Epica zei:
Dank voor de verheldering.
Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar Megane's.
Nu weet ik dat je eigenlijk "Fransozen" moet mijden, maar zoiets als dit, weet jij (of iemand anders?) de betrouwbaarheid hiervan?
https://www.autotrack.nl/a/renault-megane-47988286

Erg mooie auto!(y) Ik vind de nieuwe designtaal van Renault goed geslaagd. Zeker in een sprekende kleur.

'Mijden van Fransozen' is wel een beetje borrelpraat imo.

De betrouwbaarheid is prima, doet niet onder voor japanners en koreanen. Persoonlijk vind ik het grote scherm niet mooi.
Voor de rest nooie auto.

De Fransozen mijden is wel borrelpraat uit het verleden. Renault bijvoorbeeld is het enige Europese automerk die al jaren in de top 10 staat van de Reability Index. Zelf heb ik al jaren de zelfde Renault, en is gewoon een hele goede auto.

De 1.3 TCe benzine die o.a. in de Megane ligt is samen ontwikkeld met Mercedes, en is een erg fijne en betrouwbare motor. De motor ligt ook in verschillende modellen van Mercedes. De 1,6 TCe benzine komt van Nissan en is ook een fijne en betrouwbare motor. In de getoonde Megane ligt de 1.2 TCe van Renault, deze had in het begin behoorlijk wat kinderziektes. In 2016 toen deze motor in de Mégane4 kwam was dit opgelost. Gezien je budget zou ik de nieuwe 1.3 TCe kiezen.

Bij Peugeot zit je te kijken naar de goede bouwjaren, de kinderziektes en problemen van de met BMW ontwikkelde 1.6 THP waren toen opgelost. En ook de kinderziektes van de 1.2 Puretech waren toen opgelost. Bij de 308 2 zou ik zelf een faceliftmodel kiezen. (Of anders vanaf ongeveer 2016.)

ak2 zei:
De Fransozen mijden is wel borrelpraat uit het verleden. Renault bijvoorbeeld is het enige Europese automerk die al jaren in de top 10 staat van de Reability Index. Zelf heb ik al jaren de zelfde Renault, en is gewoon een hele goede auto.

De 1.3 TCe benzine die o.a. in de Megane ligt is samen ontwikkeld met Mercedes, en is een erg fijne en betrouwbare motor. De motor ligt ook in verschillende modellen van Mercedes. De 1,6 TCe benzine komt van Nissan en is ook een fijne en betrouwbare motor. In de getoonde Megane ligt de 1.2 TCe van Renault, deze had in het begin behoorlijk wat kinderziektes. In 2016 toen deze motor in de Mégane4 kwam was dit opgelost. Gezien je budget zou ik de nieuwe 1.3 TCe kiezen.

Bij Peugeot zit je te kijken naar de goede bouwjaren, de kinderziektes en problemen van de met BMW ontwikkelde 1.6 THP waren toen opgelost. En ook de kinderziektes van de 1.2 Puretech waren toen opgelost. Bij de 308 2 zou ik zelf een faceliftmodel kiezen. (Of anders vanaf ongeveer 2016.)
Hoe kan ik specifiek zien welke motor in een megane zit?
Degene die eerder al gemeld is (dealer in Zevenaar bv), is dat een 1.3? of een 1.2? (of vraag ik naar de bekende weg nu?)

Waar moet ik rekening mee houden met de Opel? Zijn er nog bekende gebreken in de 2017/2018 versies wat zeker de aandacht verdiend?

De 1.3 heeft 1332 CC inhoud( afgerond 1330) en is geleverd als 100, 115, 140 en 160 pk. Een 130 pk is dus altijd een 1.2 TCe. Die rode 1.2 TCe in Bose uitvoering vind ik zelf een hele mooie auto, bij de Bose uitvoering kun je ook de rechtervoorstoel opklappen, hierdoor heb je snel veel ruimte voor lange dingen zoals een surfplank.

De 1.2 TCe is naar hedendaagse begrippen een vrij eenvoudige motor, en toen de motor in de Mégane 4 kwam was de motor goed uitontwikkeld.
Hiervoor had de motor wel wat kinderziektes zoals de mogelijkheid van een rekkende distributieketting en hoog olie verbruik. Deze zijn wel vrij snel door Renault aangepakt.

De 1.3 TCe is echter weer moderner, over de techniek is gewoon erg goed nagedacht, en heeft een speciale zeer duurzame cilindercoating. De motor doet het erg goed in diverse modellen van Renault, Mercedes, Nissan en Dacia.

Ik vind je budget erg stevig voor 10.000km per jaar. Met Kia, Toyota e.d. op je lijstje en je financiële vragen lijkt me dit slimmer:

Koop iets van €15k gewoon pinnen, 3- 4 jaar oud, €5k in een reserve pot. Eventueel 2 jaar garantie zal zeker te vinden zijn.

Klaar...

Zeker bij de Aziaten zal kans op een lege reserve pot extreem klein zijn.

Hybride lijkt me iets te duur in aanschaf voor die weinige kilometers.

Lease en PL is leuk voor iemand die helemaal geen geld heeft maar wel moet gaan rijden voor werk, of voor mensen die het lekker royaal en zorgeloos aanpakken. In het C segment zou ik niet zomaar gaan leasen.

Waar moet ik rekening mee houden met de Opel? Zijn er nog bekende gebreken in de 2017/2018 versies wat zeker de aandacht verdiend?

volgens mij staan die over het algemeen gewoon goed te boek (y) de autopers was er ook gewoon heel erg over te spreken. het aanbod is groot. Je hebt dus veel keuze en voor jullie budget kun je een heel fris jong exemplaar zoeken. Ik vind het budget overigens ook fors of zou persoonlijk eerder naar een 15 tot max 20.000 gaan. En dat extra geld lekker op zak houden.
Ik heb wel eens in een innovation gezeten en dat was gewoon een heel dik uitgerust exemplaar, stil en alles voelde gewoon modern aan

De Megane heb ik nooit ingezeten of gereden, maar de betrouwbaarheid is ook dik in orde in ieder geval (y) Eigenlijk het zelfde als de astra; veel keuze, altijd wel iets te vinden naar jou wensen en budget.

V0RQ zei:
Ik vind je budget erg stevig voor 10.000km per jaar. Met Kia, Toyota e.d. op je lijstje en je financiële vragen lijkt me dit slimmer:

Koop iets van €15k gewoon pinnen, 3- 4 jaar oud, €5k in een reserve pot. Eventueel 2 jaar garantie zal zeker te vinden zijn.

Klaar...

Zeker bij de Aziaten zal kans op een lege reserve pot extreem klein zijn.

Hybride lijkt me iets te duur in aanschaf voor die weinige kilometers.

Lease en PL is leuk voor iemand die helemaal geen geld heeft maar wel moet gaan rijden voor werk, of voor mensen die het lekker royaal en zorgeloos aanpakken. In het C segment zou ik niet zomaar gaan leasen.

Eens, ik zou ook voor een wat voordeligere auto gaan. In mijn post hierboven post ik 4 Auris hybrides ruim onder die 15K, de eerste 2 zelfs onder de 12K, stuk voor stuk auto's waar je jaren zonder grote kosten mee kunt rijden, de eerste 2 zijn overigens al verkocht, maar dat had ik al aangegeven, er zijn meer mensen die die kwaliteit ontdekt hebben.

Dus ook voor de TS is er zelfs voor onder de 12K een nette hybride prima mogelijk hoor. Als je dan liever een jongere Renault koopt die nog een stuk duurder is kan dat uiteraard, maar je TCO gaat er heel anders uitzien. Alleen de afschrijving al...

Dank voor jullie input. Ik ben iemand die alles in overweging neemt, en neem zeker jullie punten mee ondanks dat ze totaal tegen mijn eigen ideeen schoppen.
Ik ben alleen wel gevoelig (haha) voor de kilometerstand van een auto; ondanks dat ik weet dat sommige auto's een aantal ton kunnen lopen, vind ik het heerlijk (is dat het juiste woord? geen idee) om te weten dat de auto onder de ton gereden heeft; het geeft mij een gevoel van veiligheid; of het schijnveiligheid is (want, een auto uit 2010 met 50k op de teller is in principe ook niet goed!) besef ik al te best, maar het is een trigger/heuvel waar ik niet door heen kan.

Bijvoorbeeld deze 2 occasions:
https://www.autotrack.nl/a/renault-megane-benzine-2016-49356874
https://www.autotrack.nl/a/opel-astra-benzine-2018-49235083

Sjowhan zei:
Dank voor jullie input. Ik ben iemand die alles in overweging neemt, en neem zeker jullie punten mee ondanks dat ze totaal tegen mijn eigen ideeen schoppen.
Ik ben alleen wel gevoelig (haha) voor de kilometerstand van een auto; ondanks dat ik weet dat sommige auto's een aantal ton kunnen lopen, vind ik het heerlijk (is dat het juiste woord? geen idee) om te weten dat de auto onder de ton gereden heeft; het geeft mij een gevoel van veiligheid; of het schijnveiligheid is (want, een auto uit 2010 met 50k op de teller is in principe ook niet goed!) besef ik al te best, maar het is een trigger/heuvel waar ik niet door heen kan.

Bijvoorbeeld deze 2 occasions:
https://www.autotrack.nl/a/renault-megane-benzine-2016-49356874
https://www.autotrack.nl/a/opel-astra-benzine-2018-49235083

Zowel de Renault Megane 4 (vanaf 2016) als de auto getoonde Opel Astra
( vanaf 2016) lijken mij prima keuzes.

Update:
uiteindelijk 'gevallen' voor een jonge Ford Focus Wagon uit 2018 maar nieuw model.
100PK, metallic blue, aantal toeters en bellen erop, helemaal leuk! Vrijdagmiddag opgehaald bij de dealer.
Heb ook nog de Astra gereden (station uitvoering, ook heel uitgebreid) maar daar voelde ik eigenlijk helemaal niets bij. Het reed zoals de Corsa (ja, maar dan 150pk onder de voeten), maar echt blij werd ik er niet erg van.
Zal de auto ook gaan bijhouden in het verbruik en als review, waardoor deze straks te vinden is in de reviews op AW.

Leuk gefeliciteerd :). Ik stond voor dezelfde uitdaging, en we zijn ook bij de Focus uitgekomen. Enig puntje van aandacht is de cilinderuitschakeling, daar geen last van gehad? Bijna alle reviews schrijven erover.

Overigens viel het mij op dat zo'n 80% van de occasions bij dealers import zijn.. ik moest echt hard zoeken naar niet-import (te herkennen aan NAP of via RDW site).

Marc 7230776 zei:
Leuk gefeliciteerd :). Ik stond voor dezelfde uitdaging, en we zijn ook bij de Focus uitgekomen. Enig puntje van aandacht is de cilinderuitschakeling, daar geen last van gehad? Bijna alle reviews schrijven erover.
Nee, nog niet gemerkt of geen last van gehad. Wellicht dat ik het ga merken als we lange stukken gaan rijden.
Overigens viel het mij op dat zo'n 80% van de occasions bij dealers import zijn.. ik moest echt hard zoeken naar niet-import (te herkennen aan NAP of via RDW site).
Klopt inderdaad! Ik heb in mijn zoektocht inderdaad dit veel gezien; wellicht is de levering door FordNL minder, of worden er minder Ford's gekocht waardoor dealers terugvallen op het importeren ervan.
Bij de dealer waar ik (wij) de auto gekocht heb(ben), stond ook een rode ford die ook een import bleek (zag ik aan kenteken h-xxx-xx), maar mijn auto is wat betreft afgifte NL en eerste toelating dezelfde datum, en heb ook van te voren nagevraagd of de auto geimporteerd was.

Terug
Bovenaan