Aankoopadvies: occasion 11-16k

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen,

Sinds kort ben ik aan het rondkijken voor een volgende aanschaf.

Nu heb ik de volgende voorkeuren opgesteld:

- Max 5 jaar oud
- Station ongeveer in het C segment
- Benzine
- budget: 11-16K
- Uiteraard betrouwbaar
- Liefst Android auto mogelijkheid
- Hoewel het model zich er niet perse voor leent is een beetje pit in de motor wel iets waar ik de voorkeur voor zou hebben.

Ik kom dan uit bij wat voor de hand liggende modellen:

Astra Tourer
Megane Estate
Seat Leon
Hyundai I30

Een Octavia valt iets minder snel binnen het budget maar heeft ook mijn interesse.

Ik kom van een Clio Estate en hoewel dat qua binnen- en buitenkant wel wat frivoler smoelt had de auto verder niet zoveel voordelen.
Van motoren weet ik zelf wat minder, vandaar dat ik advies hierin zeer op prijs zou stellen.

in de i30 ga je geen pit in vinden denk ik , want dat is een blok zonder turbo

Producten van vag scoren middelmatig qua kwaliteit.

bij de astra verdiend de 6 bak aandacht

bij de megane is de 1.2 niet het altijd even betrouwbaar.

al aan de civic gedacht? die is ontzettend ruim voor zijn segment

hier een autoweek occasion video van de civic

honda civic

En vond er 1 nog voor je budget

civic

0-99e656fc-3fe2-414d-a118-446eec91ccd2.jpg

Je hebt met jou budget een Hyundai I30 met de 1.0T gdi motor, geen idee of het genoeg pit is.
I30
hyundai-i30-wagon-1-0-t-gdi-comfort-1-0-t-gdi-comfort.jpg

Opel Astra
opel-astra-1-4t-150pk-innovation-camera-agr-navi.jpg

Deze is iets boven je budget, maar volgens de kenners hier de uitvoering die je moet hebben.

Renault Megane
renault-megane-1-2-energy-tce-130pk-zen.jpg

Het broertje van de I30, de Kia Ceed
Ceed
kia-cee-d-1-0-t-gdi-gt-line-120pk-uc76632-xenon-led-navi-climate-cruise-parkeersensoren.jpg

Ford Focus
ford-focus-wagon-1-5-150pk-titanium-nl-auto-navi.jpg

Ja je had er al een aantal zelf genoemd, maar dit zijn dus nieuwere versies die betrouwbaar zijn.

Of een fijne Focus 1.5/1.6 ecoboost? Heerlijk blok (simpel te chippen evt naar de 182pk variant), lekker in de opties en een zeer goede wegligging.

https://www.autotrack.nl/a/ford-focus-benzine-2015-49443394

15026538_1.jpg

Wren zei:
Astra Tourer
Megane Estate
Seat Leon
Hyundai I30

Bij de Astra zou ik het nieuwe model kiezen vanaf 2016, dit is een goede en moderne auto.
Bij de Megane zou ik gaan voor de Mégane 4 vanaf 2016, dit is een moderne, goede, en comfortabele auto. In deze auto zit de verbeterde 1.2 TCe. De kinderziektes waren in deze auto opgelost, naar hedendaagse begrippen is deze motor niet heel complex.
De I30 is ook een goede auto.
Bij de Leon is het opletten, verschillende benzine motoren waren niet geweldig. Het beste kun je de 1.0 TSI kiezen.

bij de astra verdiend de 6 bak aandacht

ik ga er van uit dat de topicstarter voor een astra K kijkt, daar is dit niet van toepassing. Zo'n Astra K (vanaf 2016) kwam bij rijtesten altijd erg goed uit de bus, ook hier bij autoweek waren het vrijwel alleen maar lovende kritieken. In innovation uitvoering lekker compleet en oogt mooier. De 1.0 (3 cilinder) is prima maar houd niet over natuurlijk. De 150PK 1.4T kwam ook altijd erg goed uit de bus en zou de keuze moeten zijn. Gaan in iets va 8,5 seconde naar de 100. Je zit alleen met een astra K tourer, 1.4T innovation wel richting de bovenkant van jou budget denk ik.

@ epica , De onderkant van TS zijn budget, kan hij wel de auto's tegenkomen waarvan ik de aandachtspunten net heb genoemd. Lijkt mij dat iemand die tussen de 11 en 16 iets zoekt dan 16.000 euro ook wel echt het maximale is, dat jij daar nog overheen gaat met een Astra dat is aan jouw. Meestal lees ik dat hier ook wel terug dat iemand een auto zoekt van 6.000 euro en een week later met een terugkoppeling komt dat die een auto heeft aanschaft van 10.000 euro.

Bedankt voor de reacties en adviezen!

Bij de astra ging ik er sowieso al vanuit voor het nieuwere model te gaan. Men is idd vrij positief over de auto, maar ik moet nog steeds wel wennen aan dat rouwauto lijntje van de tourer... Voor de Megane zou ik ook voor het nieuwere model gaan, een (klein) nadeel van die is wel het rottige multimedia systeem, die was bij de clio al tergend langzaam en had een slecht touchscreen, ik zie dat het bij de Megane niet veel beter is.

Civic staat als een blok qua betrouwbaarheid maar ik begrijp dat deze qua binnenruimte niet overhoudt en aangezien ik zelf redelijk lang ben is dat niet heel handig.

Bij de Megane 4 kun je het beste op zoek gaan naar een exemplaar met een R link 2 3.3 systeem, met Apple car play en Android auto. Bij de Talisman kwam deze halverwege 2017. Mijn broer heeft die ook in de Renault Talisman zitten, en dit systeem werkt gewoon heel goed. Het is veel sneller dan eerdere versies.

Ik heb ook gereden met een Talisman met R link 2 2.0 systeem, ik vond dit zelf prima werken. Veel instellingen stel je eenmalig in en vervolgens zit je er nooit meer aan. De belangrijke instellingen zitten achter het stuur, gebruik je met spraaksturing, of zijn gewoon knoppen.

Waarom verschillende journalisten tijdens het rijden op al die vrij onbelangrijke functies op het beeldscherm moeten drukken is mij een raadsel.

Wren zei:

Bij de astra ging ik er sowieso al vanuit voor het nieuwere model te gaan. Men is idd vrij positief over de auto, maar ik moet nog steeds wel wennen aan dat rouwauto lijntje van de tourer... Voor de Megane zou ik ook voor het nieuwere model gaan, een (klein) nadeel van die is wel het rottige multimedia systeem, die was bij de clio al tergend langzaam en had een slecht touchscreen, ik zie dat het bij de Megane niet veel beter is.

Civic staat als een blok qua betrouwbaarheid maar ik begrijp dat deze qua binnenruimte niet overhoudt en aangezien ik zelf redelijk lang ben is dat niet heel handig.

Ik denk dat je de video niet hebt bekeken die ik had gestuurd. De civic is juist een ruimtewonder en als je naar het filmpje gaat en bij 51 seconden aankomt hebben ze het over de stoelen, dat deze geschikt is voor langere mensen.

civic video

Auto encyclopedie zei:
Wren zei:

Ik denk dat je de video niet hebt bekeken die ik had gestuurd. De civic is juist een ruimtewonder en als je naar het filmpje gaat en bij 51 seconden aankomt hebben ze het over de stoelen, dat deze geschikt is voor langere mensen.

civic video

Jawel, maar ik heb ook verder dan dat filmpje gekeken en wat vaak genoemd werd is dat de bagageruimte zeer ruim is maar dat dat ten koste zou gaan van de inzittenden.

ak2 zei:
Bij de Megane 4 kun je het beste op zoek gaan naar een exemplaar met een R link 2 3.3 systeem, met Apple car play en Android auto. Bij de Talisman kwam deze halverwege 2017. Mijn broer heeft die ook in de Renault Talisman zitten, en dit systeem werkt gewoon heel goed. Het is veel sneller dan eerdere versies.

Ik heb ook gereden met een Talisman met R link 2 2.0 systeem, ik vond dit zelf prima werken. Veel instellingen stel je eenmalig in en vervolgens zit je er nooit meer aan. De belangrijke instellingen zitten achter het stuur, gebruik je met spraaksturing, of zijn gewoon knoppen.

Waarom verschillende journalisten tijdens het rijden op al die vrij onbelangrijke functies op het beeldscherm moeten drukken is mij een raadsel.

Wellicht valt het ook wel mee, maar het geklaag dat het touchscreen traag en niet gevoelig is herken ik wel van de Clio. De Talisman vind ik een mooie bak en twijfel er wel eens over, maar eigenlijk te groot voor wat ik nodig heb.

Wat vind je hiervan?:
https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-golf-benzine-2016-48583320
https://www.autotrack.nl/a/fiat-tipo-benzine-2018-47797835

speedtouch zei:
Wat vind je hiervan?:
https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-golf-benzine-2016-48583320
https://www.autotrack.nl/a/fiat-tipo-benzine-2018-47797835

Bedankt,

Ik ben geen Volkswagen liefhebber en de Tipo, nooit over nagedacht eigenlijk. Wel goedkoop

Terug
Bovenaan