Ik zou persoonlijk de studie afmaken met OV en dan kijken waar je gaat werken. Bij veel startersbanen is een autootje van de zaak ook best wel mogelijk. Zonde om nu zo veel geld uit te geven aan iets voor de korte termijn. Ik zou dat geld lekker op zak houden en ff doorbijten.

In deze prijscategorie is de kans op een zeperd best groot. Je weet gewoon niet wat je koopt, behalve als je bij de aankoop een monteur meeneemt die hem ook echt op de brug mag bekijken.

Of kan hij misschien af en toe in het 2e autootje van de ouders rijden? Of is dat er niet?
Dat zijn allemaal afwegingen en die maakt hij zelf ook, heeft al ervaring met een auto die naar de sloop kon. Je kan de kans op pech verkleinen door een aankoopkeuring te doen. Een tweede auto is er niet. Hij vindt het wel een goed idee dat hij onze auto uit 2003 overneemt en wij wat anders zoeken ;)( gaat niet gebeuren).

Dan moet je zoon later ook niet bij je komen klagen, als ie alleen maar ellende heeft met zijn Golf of Polo. Er is voor dit budget echt zoveel meer leuks mogelijk. Wat ook nog eens betrouwbaar(der) is. Maar je hebt wel gelijk: het is zijn geld, dus moet hij vooral kopen wat hij wil. Maar als het dan tegenvalt ook zelf op de blaren zitten en niet dan gaan klagen of om geld vragen bij moeders ;)
Hij is uit de luiers.

Inderdaad, 2008 2010, maar 1.6 is dun gezaaid. Waarom voorkeur 1.6 boven 1.4?
Zie reactie @ak2 afgelopen donderdag 15:32. Lees alles nog even van boven tot onder alles rustig door. Ik ben mij bewust dat de 1.6 dun gezaaid is, voor Nederland was die destijds vooral interessant als je automaat gebonden was. Dat zie je veel meer bij b-segmenters uit die tijd dat de 1.6 met handbak weinig voorkomt. Een golf zes 1.6 is wellicht makkelijk er de kop te tikken. Goed kenteken checken dat je geen 1.6 fsi door je strot laat drukken, directe inspuiting stond toen nog in de kinderschoenen.

Zie reactie @ak2 afgelopen donderdag 15:32. Lees alles nog even van boven tot onder alles rustig door. Ik ben mij bewust dat de 1.6 dun gezaaid is, voor Nederland was die destijds vooral interessant als je automaat gebonden was. Dat zie je veel meer bij b-segmenters uit die tijd dat de 1.6 met handbak weinig voorkomt. Een golf zes 1.6 is wellicht makkelijk er de kop te tikken. Goed kenteken checken dat je geen 1.6 fsi door je strot laat drukken, directe inspuiting stond toen nog in de kinderschoenen.
Maar die lust weer aanmerkelijk meer dan een polo 1.4

Maar die lust weer aanmerkelijk meer dan een polo 1.4
In theorie wel maar in de praktijk zijn die verschillen vaak veel minder groot.

Rij gedrag en stijl zijn enorm belangrijk. Ik zie steeds meer mensen ritjes van enkele kilometer maken voor bijvoorbeeld boodschappen. Die zijn meestal met koude motor dan is het verbruik doorgaans een veelvoud per kilometer. Als dat het rijgedrag is dan is een ev echt veel beter. Maar hopelijk kan hij het vermijden want het is ook veel beter voor hem om die korte ritjes te fietsen of te lopen.

Ja je kan wel als een prinses op een erwt gaan zitten maar er is natuurlijk altijd een compromis.
Onbekendheid met het verleden van de voorstoelen is wel het laatste waar ik mee zou gaan zitten maar goed.

Andere kant van de zaak is dat deze Ibiza bijna te mooi is om waar te zijn en dat maakt mij dan weer argwanend maar ik denk dat de leeftijd de prijs wel verklaard. Maar proof is in the pudding en je kunt er natuurlijk ook gewoon een VW-Polo logo op plakken dat is helemaal niet raar. Ik zie ook talloze Volvo's met Ferrari logo's.

Ik vind die Ibiza leuk, maar niet 'too good to be true'.
Sterker, ik zou misschien zelfs doorsparen voor deze, die ik onder de advertentie zie staan: https://www.autowereld.nl/seat/ibiz...tvoering-clima-lm17-nap-40925293/details.html
Bij de 1.2 TSI kan je een keer een kettingvervanging mee moeten maken, maar dit is wel een heel fijn blokje in de Ibiza. En deze kleur en uitvoering tikt wat mij betreft alle boxjes aan. Maarja, 2k extra investering is op dit bedrag wel erg veel.

Bedankt voor de input, en ter afsluiting de terugkoppeling. Tot onze verrassing is het totaal wat anders geworden. Hij rijdt af en toe in een v40 en die heeft hij gevonden. Deze heeft wel kilometers gemaakt en dan vooral de laatste jaren, maar al het groot onderhoud is gedaan. Normale gebruikssporen, maar niet veroorzaakt door de vorige eigenaren, het is gewoon een keurige auto. Vanwege de financiële aderlating wel een stevig bovag afleverpakket. Alles tegen elkaar afgewogen denken we dat hij hiermee de beste keuze maakt en nu maar hopen op dat beetje geluk dat je nodig hebt.

Heel wat anders idd! Wel een fijne auto, zo'n V40. Heb hier nu zo'n V40 D2 staan die ik voor iemand verkoop.

Bedankt voor de input, en ter afsluiting de terugkoppeling. Tot onze verrassing is het totaal wat anders geworden. Hij rijdt af en toe in een v40 en die heeft hij gevonden. Deze heeft wel kilometers gemaakt en dan vooral de laatste jaren, maar al het groot onderhoud is gedaan. Normale gebruikssporen, maar niet veroorzaakt door de vorige eigenaren, het is gewoon een keurige auto. Vanwege de financiële aderlating wel een stevig bovag afleverpakket. Alles tegen elkaar afgewogen denken we dat hij hiermee de beste keuze maakt en nu maar hopen op dat beetje geluk dat je nodig hebt.
Kijk eens aan! Ook een veilige auto. Welke motor en jaar?

Ik wens je net zo veel plezier en betrouwbaarheid, die ik met mijn vorige 8 Volvo's heb gehad. Daarom ben ik ook zojuist begonnen aan de 9e. Mijn vrouw heeft 4 jaar een V40T2 gereden met veel plezier, geen strepentrekker, maar kan in Nederland goed mee en ook de V40 heeft naar mijn mening, in overeenstemming met de Volvo traditie, uitstekende stoelen.....(y)

Terug
Bovenaan