Aankoopadvies gezinsauto met budget 9-10k

A

Anoniem

Guest
Momenteel hebben we een Suzuki SX4 comfort uit 2009 en willen graag een grotere en nieuwere auto. We hebben 2 kinderen en merken dat de auto nu echt te krap wordt. Vooral tijdens weekendjes weg en vakanties.
Nu heb ik natuurlijk al flink gezocht, maar vraag me af hoeveel km er maximaal op de teller mag staan en welk bouwjaar wil je niet gelijk een dikke apk rekening krijgen het jaar erop. Nu moet je daar natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben. Ons budget is 9-10K.

Graag tips voor goede betrouwbare gezinsauto met een maximale prijs van 9-10k. Mag station zijn en SUV.
Alvast heel erg bedankt.

Renault Megane
Megane estate
renault-megane-estate-estate-1-2-tce-navigatie-pdc-ecc-airco-multimedia.jpg

Ford Focus
Ford Focus
ford-focus-wagon-1-0-ecoboost-125pk-titanium-met-navi-keyless-entry-ecc.jpg

Opel Astra
Astra
opel-astra-sports-tourer-1-4-turbo-anniversary-edition-ook-zondag-10-maart-open.jpg

Kia Ceed
Ceed
kia-cee-d-sporty-wagon-1-4-cvvt-navigator-plus-pack-sporty-wagon-1-4-cvvt-navigator-plus-pack.jpg

Hyundai I30
I30
hyundai-i30-cw-1-4i-i-2e-eigen-dealeronderh-airco-16-inch-lmv-tr-haak.jpg

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande opties, met voor mij persoonlijk een lichte voorkeur voor de Megane
Zijn allemaal goed doortimmerde gezinsauto's en toch wel goedkoper om in te rijden en ruimer dan de gemiddelde SUV

Maar misschien sta je wel open voor een Dacia Duster
Hier eentje uit 2012, met slechts 59 duizend op de teller, lederen bekleding, airco, cruise control enz enz

LINK
dacia-duster-1-6-16v-105pk-aniversare-2wd-airco-cruise-leder-slechts-59-554km.jpg

Sigrid 9266602 zei:
(..)
Nu heb ik natuurlijk al flink gezocht, maar vraag me af hoeveel km er maximaal op de teller mag staan en welk bouwjaar wil je niet gelijk een dikke apk rekening krijgen het jaar erop. Nu moet je daar natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben. Ons budget is 9-10K.
(..).

Tja, auto's met veel meer kilometers op de teller dan gemiddeld maar wel aantoonbaar goed (preventief) onderhouden kunnen in een betere, technische, staat zijn dan voertuigen met minder kilometers maar ook met een mindere staat van onderhoud.

Vraag is ook hoeveel jaar je met de auto wilt gaan rijden. Hoeveel jaren gaan de kinderen nog regelmatig mee?
Je hebt nu een auto van 10 jaar oud. Mij lijkt het mooi als je er zo'n 5 jaar op vooruit gaat, al zal dat wat lastig worden qua budget, denk ik.

Ik zou voor een ruime station kiezen of een budget MPV voor de meeste ruimte.

Andere Dacia, ook lederen bekleding met stoelverwarming:

f39940d3-3d0a-44b3-be14-dca80948b7fc_c8987c82-a796-465f-adc8-c370196d012a.jpg

https://www.autoweek.nl/occasions/dacia/lodgy/369317986/tce-90pk-prestige-leer-16lmv-nav-airco/

Maar hoe bevalt the SX4 verder? Hoe lang heb je deze al? Hoeveel kilometers staan er nu op? Welke kosten heb je tot nu toe gemaakt? Welke kosten komen er aan? Wat voor ruimte kom je te kort. Beenruimte of bagage ruimte. Als je alleen bagageruimte te kort komt op vakanties en de auto is naar tevredenheid, dan is een dakkoffer of een auto huren veel voordeliger dan een andere auto zoeken.

Misschien helemaal niet wat je zoekt (geen suv, geen station) maar wel betrouwbaar en volgens mij ook voordelig in onderhoud en zuinig
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1376044191-toyota-prius-1-8-hsd-aspiration-2010.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Mocht je 20-25K of meer per jaar rijden, dan is een ex-lease 14% diesel station een mogelijke keus. De Megane's, 308'en, Octavia's en Focussen komen massaal nu uit de lease en zijn goedkoop aan te schaffen. Je hebt vaak een nieuwere/luxere auto met minder km's voor minder geld dan een vergelijkbare benzine. Wel heb je wat meer afschrijving en kan een dieselmotor wat ingewikkelder (en duurder in geval van pech) in elkaar steken.

Terug
Bovenaan