Aankoopadvies gezinsauto (diesel)

Kenneth 6035971

Net ingestapt
Goedenavond allen,

Momenteel ben ik rond aan het kijken voor een andere auto. Momenteel rij ik een private lease Nissan Micra benzine (2018) maar deze gaat er binnenkort uit. Aangezien ik 45.000 - 50.000 kilometers per jaar rij gaat mijn voorkeur uit naar een dieselauto. 90% van de tijd worden deze kilometers gemaakt op de snelweg. Wat is jullie advies welke auto ik zou moeten kopen? Hieronder een aantal eisen.

- Budget: 12.000 EUR
- Auto moet ruimte bieden voor 3 kinderen
- Comfortabel en betrouwbaar i.v.m. de vele kilometers

Ik heb reeds rondgekeken en kwam op de volgende auto's uit:
- Renault Megane Estate (Vanaf bouwjaar 2016)
- Kia Ceed station (Vanaf bouwjaar 2015)
- Peugeot 308 SW (Vanaf bouwjaar 2013)
- Opel Astra Sports Tourer (Vanaf bouwjaar 2015)

Ik ben benieuwd naar jullie mening(en) :)

Hoewel Kia goede auto's maakt kun je diesels beter aan de Fransen overlaten.

De 1.5dci van Renault en de 1.6HDI van PSA zijn beide hele betrouwbare en zuinige motoren.
De Megane en 308 die je noemt zijn dus goede opties. De Ford Focus 1.6tdci kun je ook nog overwegen. De Opel Astra 1.6cdti is ook goed maar niet foutloos.

Bij de Megane zijn de modellen van na 2017 beter. Achterklep sluit daar beter aan, multimediasysteem werkt veel beter en betrouwbaarder en het interieur is beter afgewerkt. De eerste bouwjaren van de 308 zijn tevens ook slordiger afgewerkt omdat er in de eerste jaren ontzettend veel van gebouwd werden. Ook bij de 308 is nieuwer beter. Bij voorkeur de facelift maar die is met jouw budget moeilijk te krijgen denk ik.

Bij de Ford Focus ook altijd voor de facelift gaan, al is het maar omdat die er beter uit ziet.

De Astra is een goede auto die uit veel tests goed naar voren kwam. De dieselmotor ben ik niet bekend mee maar het model wel. Zoek als het kan naar een uitvoering met AGR stoelen. Die stoelen zitten enorm fijn en dat is iets wat jij wil met zoveel kilometers per jaar.

Geen van de 4 auto's is een slechte keus.

De Renault Megane 4 en Opel Astra zijn het meest modern en zou ik het eerste kiezen.

Bij de Megane kun je beter er een nemen vanaf productie mei 2017 met Link 2 3.3 Multimedia, die werkt sneller, en daar zit Android Auto en Apple Carplay op.

De 308 is ook een prima auto, zoals al aangegeven zijn de latere auto's beter afgewerkt, zelf zou ik een faceliftmodel nemen.

Van de Ceed diesel is heel weinig aanbod, die zou ik zelf niet kiezen

ak2 zei:
Geen van de 4 auto's is een slechte keus. [sub]friday night funkin[/sub]

De Renault Megane 4 en Opel Astra zijn het meest modern en zou ik het eerste kiezen.

Bij de Megane kun je beter er een nemen vanaf productie mei 2017 met Link 2 3.3 Multimedia, die werkt sneller, en daar zit Android Auto en Apple Carplay op.

De 308 is ook een prima auto, zoals al aangegeven zijn de latere auto's beter afgewerkt, zelf zou ik een faceliftmodel nemen.

Van de Ceed diesel is heel weinig aanbod, die zou ik zelf niet kiezen

Dank voor je antwoord.

Waarom ga je niet voor een Passat Variant TDI? Met je budget vind je echt wel een nette auto, wellicht zelfs een 2.0.

Met de enorme beenruimte kun je een aantal jaar vooruit, zitten de kinderen ook nog royaal in de breedte en heb je naar mijn mening een net wat volwassener auto nog dan de andere drie kandidaten.

Met normaal onderhoud zijn het meestal ook erkende langlopers.

Ik heb (ik heb ook drie kinderen) ook getwijfeld over een Passat Variant vanwege de beenruimte en enorme kofferbak maar kon het toch niet vereningen met mijn merkwaarden na 12 jaar BMW rijden.

Ik heb een F11, maar kijk soms toch met een jaloerse blik naar de ruimte achterin, in de Passat van m'n pa.

Terug
Bovenaan