De 1e generatie I20 komt nog uit het tijdperk dat Hyundai nog in de overgang zat van Budgetmerk naar het gevestigd merk wat nu al enkele jaren is. Ik had in een eerder bericht hier ook al wat over geschreven, ik denk dat je hier overeen hebt gelezen? Overigens was Hyundai al aardig de goede kant op met de eerste generatie i20, het is echt geen modernere auto dan de Fiesta die er vanaf 2008 op de markt kwam, want de i20 stamt ook uit 2008.
Bij de Fiesta is het een goede deal als het generatie 2008-2012 is en een goede motorisering dan is het een uitstekende deal. Als het een generatie 2003-2008 is het niet een koopje. Houdt er wel rekening mee of 3 deurs wel je ding is, ik heb er persoonlijk niks mee met die grote deuren en dat gehannes om achterin te zitten, als je een kinderwens hebt is het al helemaal af te raden. Een 3 deurs is ook zeker minder veel waard dan een 5 deurs, doe je voordeel er mee.
Nog even terug over de i20, ik lees dat die uit 2012 komt, is het een facelift model of pre facelift, want ook bij een facelift is het allemaal net even weer wat moderner.
Maar naast de i20 was de Japanse Mitsubishi colt uit die tijd ook geen moderne auto meer en in 2012 en inmiddels gedateerd , de Yaris 2e generatie was dat in minder mate ook als je er vindt uit 2011 of als charade in 2012, maar was altijd nog moderner dan de i20 en colt. Dat is ook precies dat de Swift 1.2tjes zo duur zijn, de auto was nog maar net op de markt in 2010.
Mocht je de Aveo overwegen , ga echt voor de laatste generatie , de generatie daarvoor was echt nog een antieke Daewoo.
Hier een leuke video over de Yaris die overging op Daihatsu charade.
https://www.youtube.com/watch?v=CPSD2V0PnDc&t=3s