Aankoop tweedehands Volvo v60

Goedenmiddag,

Wij hebben afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met een Volvo v60 uit 2019.
Met slechts 38.000km op de teller.
Tijdens de proefrit echter opgemerkt dat het stuur trilt bij het afremmen.
Na een langere tijd te hebben gereden werd dit wel minder, maar verdween zeker niet helemaal.
Vandaag contact gehad met de desbetreffende dealer en vertelt dat we de auto willen kopen, maar wel alleen als het getril opgelost word.
Het is geen goedkope auto, dus nam aan dat we kunnen verwachten dat dit gewoon word opgelost.
Dealer gaf echter als antwoord dat ze het niet kunnen garanderen, maar wel hun best zouden doen.
Dus nu zijn we heel erg aan het twijfelen wat te doen, en waar je eigenlijk recht op hebt als je een occasion koopt bij een dealer.
Iemand ervaring met een trillend stuur tijdens het remmen? En hoe opgelost?
En nog belangrijker, wat zouden jullie in deze situatie doen

Het eerste waar ik aan moet denken is dat de auto (erg) lang heeft stilgestaan en dat de banden daardoor iets 'vierkant' zijn geworden. Dat zou je ook op snelheid moeten voelen. Bij sommige bandenmerken komt dat bovendien vaker voor dan bij andere. Je zou dat kunnen bekijken door via een (betaalde versie van) Kentekencheck voor die auto na te gaan of en wanneer deze van eigenaar is gewisseld, heeft zij lang bij de garage gestaan dan is dat te zien in de transactiedata. Een andere optie, als het alleen bij afremmen speelt, is dat de remschijven (licht) krom zijn maar dan zou het trillen bij afremmen constant moeten zijn, ook bij langere ritten. Er zijn vast mensen die hier meer gedachten over kunnen hebben!

Dealer gaf echter als antwoord dat ze het niet kunnen garanderen, maar wel hun best zouden doen.
Persoonlijk zou ik het alleen doen als je de garantie krijgt dat het wordt opgelost. Met "we doen ons best" zou ik geen genoegen nemen.

Er staan genoeg mooie V60's te koop ook.

Zo'n lage kilometerstand na 5/6 jaar is wat mij betreft eerder een nadeel dan een voordeel. Kans is groter dat er vaak kleine stukjes mee gereden zijn, waar auto's niet zo goed op gaan.

Voormalig V60-rijder hier (MY 2018) - nee dat hoort niet bij een V60 en nee dat zou ik nooit aanvaarden, want goedkoop is zo een auto niet bepaald.
Naast de banden (gecupt) kan het ook aan de remschijven liggen (krom) zoals Joost al schreef. Of er is iets mis met een velg, uitlijning. Second opinion vragen of iets anders zoeken.

<edit : en een verkoper die zo laconiek reageert zou ikzelf ook gewoon mijden>

Terug
Bovenaan