Aankoop advies occasions

sher 2643550

Net ingestapt
Beste auto experts,

Ik ben al een lange tijd opzoek naar een auto. Ik heb zelf al wat aardig research gedaan, alleen staat het niet echt concreet op een rijtje.
Om jullie even wat meer context te geven, waar ik naar opzoek ben

-Soort Auto = hatchback,
-Hoeveel interieurruimte/zitplaasten = 5, ik ben zelf al wat aan de lange kant (192 cm) maar ruimte zitruimte is niet een al te zware factor.
-Soort Brandstof = Benzine
-Hoeveel kilometers verwacht je te rijden = 3 dagen stage van 40 km per dag, flex werk van 30 km per keer
en vrije tijd cruisen in de auto, dus niet echt concreet cijfers wat dat betreft.

- Welke transmissie= een AUTOMAAT
-Welke opties = Graag een boordcomputer die voorzien is van een bluetooth., AC, Elektrische ramen voor is een must achter is een nice to have en verwarmingsknoppen hoeven niet digitaal, knoppen zijn ook prima.

- Voorkeur voor het extrieur = niet echt van toepassing, alleen niet te felle kleuren. (rood, geel, groen etc)

-Wat is het te besteden budget= 10.000 tot 11.000 EU
-Is een zuinige auto een vereiste of maakt het verbruik niet veel uit = Het liefts een zuinige auto met ( hoe ze het bij op verschillende sites weergeven) energielabel A of B

-Wat heb je zelf al gevonden? =
Peugeot 308 1.2 pure tech style. 2015 en
145.079 km op de kilometerstand.
(Hier veel overgelezen dat de riem weliswaar voor problemen kan zorgen en je het nooit van te voren kan meten)

VW POLO 1.2 TSI 2016 en 184.481 km op de kilometerstand (alleen is hier de KM wat zorgbarend)

Ik dank jullie alvast!

Ik dacht spontaan aan een Focus.
Dzeze bijvoorbeeld, met benzine en automaat en een vrij normale kilometerstand.

Auto55 zei:
Deze auto verkeerd werkelijk in zeer goede en nette staat van onderhoud , zowel technisch als uiterlijk . Er is niet in gerookt. Voorzien van een trekhaak en de auto staat op 4 nieuwe banden met nette lichtmetalen velgen. Gewoon een echt eerlijke goede en nette auto met vele optie's
Het betreft een van de laatste met de goede en fijne 4 cilinder 1600 cc motor

Automaat, dan denk ik gelijk aan de Prius 3 of een Lexus Ct200h. Beide erg fijne auto's.

De Lexus CT200H , Toyota Auris en Toyota Yaris zijn goede opties, net als de Peugeot 308.
Bij de Peugeot 308 is het belangrijk dat op tijd, met juiste olie, de olie wordt ververst. De historie is dus belangrijk.
De VW Polo 1.2 TSI zou ik niet doen, zwakke punten zijn de distributieketting en spanners, en olieverbruik. De kans op problemen is relatief groot.

Je geeft aan benzine maar:

Door de ontwikkelingen in de markt en oplopende brandstofkosten is de volledig elektrische Renault Zoe ook een slimme keus. Volledig elektrisch rijdt ook erg soepel, voordelig en fijn.

CT200h is een fraaie wagen, luxe en prachtig afgewerkt.

Lexus-CT-200h-2013-003.jpg

Ook snel zat en/of zuinig. Met jouw budget kun je een prima exemplaar vinden, maar wel met relatief hogere km-stand van van >180.000km. Dit hoeft echter geen enkel probleem te zijn, want aan de motoren en hybride-techniek, als ook alle interieurdelen zouden strak en netjes moeten zijn. Maar ook een Lexus heeft z'n beurtjes nodig, dus dat uiteraard altijd checken. Nogmaals, een NL-auto met logische NAP km-stand en aantoonbaar (deLer-) onderhouden zou ik zelf blind durven kopen. Let wel even op de remmen, banden en schokdempers bij elke auto op leeftijd met een aardige km-stand.

Een Ford Focus is ook een fraaie en prettig rijdende hatchback, al weet ik niets van de automaten van Ford.
16636-52468b87bcd0fef20fb93b3464e499dd1a38ca09.jpg

ik Dank jullie allemaal voor jullie reactie,

Echter wat GT86 en de meerderheid aangeeft, de Lexus. kom ik er veel met een hoge kilometerstand tegen. ook zie ik dat er aanbod van dezelfde soort auto is met een kilometerstand van 300.000 plus. wilt dit zeggen dat het een kwalitatief goed auto is en dus een hoog kilometerstand ander beeld geeft omdat het tot 300.000 km kan rijden?

Wat zouden jullie hiervan vinden?

https://www.autoscout24.com/offers/lexus-ct-200h-business-line-pro-automaat-electric-gasoline-brown-f29e75d2-c3b1-4a71-8607-4e84c52fe58a?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Final price: € 11,450.-
Mileage: 166,877 km
First registration: 03/2012

sher 2643550 zei:

https://www.autoscout24.com/offers/lexus-ct-200h-business-line-pro-automaat-electric-gasoline-brown-f29e75d2-c3b1-4a71-8607-4e84c52fe58a?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Het zijn prima auto's en lekker zuinig, maar het zijn wel 12 jaar oude auto's dus een hoop luxe die je op een moderne auto wel hebt ontbreekt. Voor de rest vind ik het zelf geen mooi model, maar dat is niet belangrijk. Ik zelf zou voor de Opel gaan ik zou de Carplay, Android Auto graag willen hebben

Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Een Opel Astra, deze heeft zelfs Apple Carplay/Android Auto
Opel Astra

Das een 1.0 , dan zit je opgescheept met een half automaat, dan is de 1.4 een beter keuze, want die heeft een 6 traps vol automaat.
Dat jij dat niks vind betekent niet dat iedereen dat vind. De 1.4 valt niet binnen budget, daarbij is een half automaat prima, jij rijdt blijkbaar altijd als Max Verstappen weg bij het stoplicht.

sher 2643550 zei:

lijkt me een fraai exemplaar; origineel NL auto, dus boekjes en schade etc checken. De leeftijd en km-stand maken echt niets uit mits alles klopt; o ze 2e auto is een Jazz hybrid van 11 jaar oud met tegeb de 200 000km, al 6 jaar en 100 000km probleemloos.

Wel grappig in de advertentie 'auto schakelt goed' een CT200h heeft een planetair tandwielstelsel zonder vast overbrengingen en schakelt dus helemaal NIET

Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Opel Astra

Das een 1.0 , dan zit je opgescheept met een half automaat, dan is de 1.4 een beter keuze, want die heeft een 6 traps vol automaat.
Dat jij dat niks vind betekent niet dat iedereen dat vind. De 1.4 valt niet binnen budget, daarbij is een half automaat prima, jij rijdt blijkbaar altijd als Max Verstappen weg bij het stoplicht.

Klopt voor het budget van ts is er weinig te koop , dan zul je compromissen moeten sluiten. Een hoge km stand of ouder bouwjaar of een halfautomaat is een compromis

Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Opel Astra

Klopt voor het budget van ts is er weinig te koop , dan zul je compromissen moeten sluiten. Een hoge km stand of ouder bouwjaar of een halfautomaat is een compromis

De eerste 2 zijn theoretisch gezien daadwerkelijke compromissen al kan je ook daar over discussiëren, de 3e is puur jouw persoonlijke mening/voorkeur. Voor 95% van de mensen zal een halfautomaat meer dan prima voldoen, sterker nog, ze zullen het verschil niet eens merken.

Na een tijdje verder zoeken ben ik hier op gekomen.

Enige advies/feedback?

https://www.autokeijzers.nl/occasion/peugeot-308-12-puretech-style-341/

Prima auto, hou er rekening mee dat alles vanuit het multimediasysteem bedient wordt, ook heeft deze auto een kkein stuur wat in sommige gevallen in de weg kan zitten, het stuur zit dan voor de meters voor je.

Auto kijzers is bekend en berucht , met name in het goedkopere segment

Een kia ceed en of hyundai i30 van de 2e generatie nog een idee , das de 1.6 gdi (das geen diesel) die heeft een 6 traps vol automaat net als de 308 alleen dan van een andere fabrikant. Bij de facelift is het mij niet duidelijk of deze werden vervangen door 7traps automaten met dubbele koppeling.

Ipv een polo een kia venga of hyundai ix20 deze kregen bij de facelift een 6 traps automaat ipv een 4 traps

sher 2643550 zei:
Na een tijdje verder zoeken ben ik hier op gekomen.

Enige advies/feedback?

https://www.autokeijzers.nl/occasion/peugeot-308-12-puretech-style-341/
ik weet niet hoe Tonny nu zn handel drijft, maar vroeger had dit bedrijf wel een bepaalde naam en imago. Feit dat ze nog bestaan (al decennia) kan echter ook het tegendeel bewjjzen. Gewoon heel goed opletten!

308 lijkt me een fijne auto en volge s mij is de 1.2 Puretech een prima motor. Auto heeft 2 particuliere eigenaren gehad, interessante auto voor jou.

Auto encyclopedie zei:
Auto kijzers is bekend en berucht , met name in het goedkopere segment

Een kia ceed en of hyundai i30 van de 2e generatie nog een idee , das de 1.6 gdi (das geen diesel) die heeft een 6 traps vol automaat net als de 308 alleen dan van een andere fabrikant. Bij de facelift is het mij niet duidelijk of deze werden vervangen door 7traps automaten met dubbele koppeling.

Ipv een polo een kia venga of hyundai ix20 deze kregen bij de facelift een 6 traps automaat ipv een 4 traps
Waarom een ix20 ipv een i20 en een Venga ipv een Rio?

De Rio 3e generatie kreeg geen 6 traps bij de facelift , de 2e generatie i20 is best wel een tijdje zonder automaat geleverd. Dus dan zit je aan een 1e generatie vast met 4 traps, Of doorsparen voor facelift model.

sher 2643550 zei:
ik Dank jullie allemaal voor jullie reactie,

Echter wat GT86 en de meerderheid aangeeft, de Lexus. kom ik er veel met een hoge kilometerstand tegen. ook zie ik dat er aanbod van dezelfde soort auto is met een kilometerstand van 300.000 plus. wilt dit zeggen dat het een kwalitatief goed auto is en dus een hoog kilometerstand ander beeld geeft omdat het tot 300.000 km kan rijden?

Ik heb zelf een CT200 en ja, het zijn echt hele betrouwbare auto's.
Ik kocht de mijne met net geen 2 ton op de teller, heb er 2 jaar ook heel veel mee gereden (inmiddels wat minder) en er staat nu een knappe 256.000km op de teller.
In al die tijd heb ik op regulier onderhoud na geen kosten gehad aan deze auto. Bijkomend voordeel van de hybride aandrijving is ook dat de remmen minder hard slijten. Ik heb de remmerij aan de voorzijde vorig jaar vervangen en dat was pas de eerste keer dat er nieuwe remschijven op kwamen.

Voor de beurtjes kun je bij de Lexus dealer terecht en dan krijg je er gratis pechhulp bij.

Zelfs biedt Lexus tegenwoordig 10 jaar of 200.000km garantie op al hun modellen, zolang deze maar dealeronderhouden is (en een gemiste beurt in het verleden maakt niet uit, als je 1x naar de dealer gaat voor onderhoud heb je je garantie weer terug).

Als ik dan al een nadeel moet noemen aan de CT200 is het de beperkte kofferbakruimte. Deze is formaat B-segment (wij hebben er een Peugeot 208 naast staan en ik denk dat er qua kofferbakruimte nauwelijks verschil zit tussen de twee). Maar als je die ruimte niet nodig hebt, heb je er echt een hele goede, betrouwbare en zuinige wagen aan.

Beste leden,

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Echter is mijn keuze gevallen op Renault Clio.
Ik ga binnenkort langs om het te bezichtigen, waar moet ik allemaal op letten om zo niet tot verassingen komen te staan.

Zie link >

https://www.autoscout24.com/offers/renault-clio-tce-120-edc-limited-automaat-trekhaak-airco-gasoline-silver-ebe9e633-442f-4f28-bed4-fb50151174c8?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Final price: € 10,925.-
Mileage: 121,179 km
First registration: 06/2017

Auto is geïmporteerd naar Nederland toen hij 6 maanden oud was. Dus geen NAP wat betreft kilometerstand en even goed checken of indicatie BPM bedrag beetje klopt en niet veel te laag is ( eventueel geïmporteerd als schadeauto )

De 1.2TCe van Renault staat behoorlijk slecht te boek.

Ik weet dat het vermogen je meer aan zal spreken, maar de 0.9TCe is de betere keuze omdat die gewoon veel en veel betrouwbaarder is.
Zoek dus een exemplaar met de 0.9TCe.

Bobslee zei:

Ik weet dat het vermogen je meer aan zal spreken, maar de 0.9TCe is de betere keuze omdat die gewoon veel en veel betrouwbaarder is.

In 2017 ook nog steeds? Zie dat die inmiddels al verkocht is

Auto encyclopedie zei:
Bobslee zei:

In 2017 ook nog steeds? Zie dat die inmiddels al verkocht is
Ja. De opvolger, de 1.3TCe is vele malen beter.

Beste leden,

Ik ben er nog steeds niet zeker van welke auto ik moet aanschaffen. 308 lijkt me een leuke auto, alleen komen die slecht in het nieuws. Polo wordt afgeraden door velen van jullie. CT200 is een te dure auto wat buiten mijn budget ligt.

Voor 11000 euro kun je toch wel een CT200h scoren?

Maar eerlijk gezegd shop je wel met een budget en eisen die moeilijk rijmen met elkaar.

Een hatchback automaat die zuinig moet zijn maar wel betrouwbaar (want je vertrouwt de 308 niet terwijl dat een prima auto is) en dan moet er ook nog bluetooth opzitten (waardoor je standaard bij de wat 'nieuwe' bouwjaren uitkomt), dan beperk je je zoekgebied enorm.

Bij de CT200h (of prius, of Auris) kun je prima voor een wat hogere kilometerstand gaan. Die wagens zijn echt heel betrouwbaar.

Of je zoekt een wat 'jongere' 308 met 1.2 PureTech motor. Iets minder betrouwbaar maar wel betaalbaar(der).

Ja oke ik hoor wel ergens wat je zegt, wat als ik de automatische transmissie een lage eis maak. dus dat een schakel ook prima is. waar moet ik dan mee gaan?

sher 2643550 zei:
Beste leden,

Ik ben er nog steeds niet zeker van welke auto ik moet aanschaffen. 308 lijkt me een leuke auto, alleen komen die slecht in het nieuws. Polo wordt afgeraden door velen van jullie. CT200 is een te dure auto wat buiten mijn budget ligt.

Voor een goede deal kun je beter voor de auris hatchback hybride gaan, deze is minder gewild dan de station of de lexus ct200

Als je de Automaat eis laat vallen dan zijn er opeens tig extra opties te bedenken.

Opel Astra 1.0 Innovation - 2017 - 132.844 km - € 11.450

Opel Astra 1.0 Edition - 2016 - 141.721 km - € 10.950

Zomaar 2 voorbeelden van de Astra, erg veel mogelijkheden/aanbod binnen jouw wensen/criteria en budget.

Tip is om bij de Astra zeker te zoeken naar een exemplaar met de "AGR" stoelen, die zijn zeer uitgebreid te verstellen, te herkennen aan het voorste deel stoel wat dan flexibel en verlengbaar is, aan de zijkant van de stoel zie je dan ook een knop zitten om de stoel elektrisch te verstellen. Beide voorbeelden hebben deze stoelen.

Kleiner kan natuurlijk ook altijd.
Corsa 1.0 turbo, Clio 0.9tce, Fiesta 1.0 ecoboost, Kia Rio, Peugeot 208 (van na de facelift)

Ik zie verdacht veel dat de Volkswagens en de jongere broertjes de Seat er altijd ontbreken. Is dat met een reden dat jullie het niet adviseren ?

sher 2643550 zei:
Ik zie verdacht veel dat de Volkswagens en de jongere broertjes de Seat er altijd ontbreken. Is dat met een reden dat jullie het niet adviseren ?
Ja daar is een reden voor, ze hebben heel veel problemen, met zowel de TSi als de DSG en nee ze hebben er niet allemaal last van maar de kans is groot dat je het krijgt. Dius ja waarom zou je iemand een relatief onbetrouwbare auto aanraden. Nu zijn de latere 1.2TSI wel minder probleemloos, maar voor een goede heb je de 1.0 nodig.

Ja dan is het niet ethisch om iemand zo’n auto te adviseren. Ik heb nog eens doorgezocht en kwam op de volgende auto.
Enige tips?

https://www.autowereld.nl/skoda/rapid-spaceback/1-2-tsi-edition-navi-stoelv-nap-2eeig-36756081/details.html

(Dit is de Seat die ik had gevonden, maar deze zal ik wel even ik de wacht zetten aangezien eerdere reactie

https://link.marktplaats.nl/m1853381521?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

)

De Skoda is een auto die je koopt voor zijn ruimte, niet perse om zijn looks. Hij is redelijk compleet en in een lekkere frisse kleur.

Terug
Bovenaan